Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Modelbaan Peter; 20 mei: waarom geen activiteiten meer?

Gestart door PeterBrz donderdag 26 maart 2009, 09:30:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Modelbaan Peter; Update 17 juli - Perron+stationverlichting
hmm.. om tussen de 2 perrons niets te plaatsen vind ik dan ook weer zo gek.. dan lijkt het me weer te leeg.. of ben ik mis?
Re:Modelbaan Peter; Update 17 juli - Perron+stationverlichting
ik vind het persoonlijk niet raar als der niks is. in het echt zie je meestal ook geen verlichtign tussen perrons , af en toe wel.
bij Rangerstation of opstelsporen der tussen wel
Gr kenny
Re:Modelbaan Peter; Update 17 juli - Perron+stationverlichting
Citaat van: kenny1647 op vrijdag 17 juli 2009, 17:56:34
ik vind het persoonlijk niet raar als der niks is. in het echt zie je meestal ook geen verlichtign tussen perrons , af en toe wel.
bij Rangerstation of opstelsporen der tussen wel
Gr kenny

Dat idee had ik ook al, op een rangeer terein een paar van die lampen.

Maar het ziet er goed uit  :D

Gr Einte
Re:Modelbaan Peter; Update 17 juli - Perron+stationverlichting
Hallo Peter,

Je bent weer lekker bezig geweest zeg mooi die weg bij het station en de stoep netjes gedaan.
Ik moet wel zeggen dat de uiteinden van de weg tegen de muur aan liggen is het niet mooier om daar kleine tunneltjes te plaatsen.

je verlichting vind ik wel mooi op je station want het moet ook niet te veel licht worden want als er huizen omheen komen en andere straat verlichting dat is het percies goed.

Veel succes verder leuk om dit topic te volgen.

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Hallo iedereen!

Een station zonder naam is ook maar niets :D
dus heb ik na lang zoeken en overwegen tussen verschillende stationsnamen een beslissing kunnen nemen :D

Mijn station zal dan ook de volgende naam dragen; GRINDELWALD
Ik vind deze naam best wel toepasselijk voor een Zwitsers-station(netje).  :)

Via een tekenprogramma heb ik de naam op maat proberen te maken, alsook de perronaanduidingen. Deze heb ik voorlopig simpelweg op de lantaarngeplakt en dit is het resultaat (ze hangen wat scheef enzo maar daarom is het een test :D het gaat voornamelijk of ze op de goede hoogte hangen en of ze een goede maat hebben).

Een inwoner van de stad Grindelwald mag als eerste gelukkige een kijkje komen nemen :D ;











Reacties zijn welkom :D goede hoogte? goede afmetingen?
De afmetingen van het naamplaatje zijn dezelfde als van het stationsbord van Faller (dus daar denk ik wel dat ik goed zit !?)
Eerst hingen de bordjes ietsjes hoger maar toen bleek dat wanneer je in een wagon aankwam de naam van het station niet eens kon lezen :D of je moet half uit het raam gaan hangen  :lol: en dat lijkt me niet de bedoeling!

Shoot! :D

Groeten, Peter!
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Peter,

Als je de tekst vanuit een wagon kan lezen moet je op de goede hoogte zitten.

Gewoon kijken wat er naar je eigen idee goed uitziet.

Peter / degeluidsman.
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangbord
hallo peter,
ziet er zeer goed uit!
misschien zou ik ze iets hoger zetten :?

Groetjes,
Alexander
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Denk er ook aan dat een preisertje die loopt om zijn trein te halen niet tegen het bord aan knalt. Dus ook weer niet te laag plaatsen dat opschrift.
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
uhu, daarmee dat ik denk dat deze wel op de juiste hoogte hangen..

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Je kunt ze natuurlijk ook op raamhoogte krijgen door een eigen constructie te maken waaraan je de borden bevestigt.
Re:Modelbaan Peter; Update 18 juli; Bekendmaking Stationsnaam + test uithangborden
Ha Peter,

leuke baan. Vooral de plaatsnaam spreekt me aan:
Op mijn 5e was ik voor het eerst (en voorlopig voor t laatst) in CH.
Dat was in t zelfde plaatsje. Herinner mij vaag treinen, dat er in t midden ook een lok zat. Maar dat konden ook de panto's zijn geweest van restowagens misschien?

Groeten
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Hallo,

Gisteren heb ik de straatverlichting aan mijn station geplaatst, dit gedeelte begint dus meer en meer vorm te krijgen :D ook mede door het plaatsen van elke voertuigen

Hier enkele foto's;







Vervolgens moet de straat nu afgewerkt worden; Preisertjes - bankjes - verkeersborden - oversteekplaats - bushalte - ...

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Ha Peter! Goed bezig. Wat Wim al aangaf, je weg loopt recht tegen de muur aan, waarschijnlijk ga je dit oplossen met achtergronden?
Denk ook eens aan wat gevels van artitec, ze hebben mooie platte gevels naar Frans voorbeeld die ook op je CH baan t.o. je station niet zouden misstaan denk ik.

Gr Michel
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
hallo peter,het ziet er heel mooi uit zo ga zo verder je bent goed beezig.de perons zien er ook heel netjes uit  :P ga die ook zelf maken,heb nog plaat mdf over van 12mm is dat genoeg of ga ik voor iets dikkere plaat ?

groeten peter(37)
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Hallo Michel,

Wilde net ik de foto´s bekeek ook al reageren zeker over de achtergronden,
waarbij ik moet zeggen dat het er wel steeds leuker uitgaat zien zo.
Maar wel een drukke straat.

Misschien is het wel leuk om bij de hoofd ingang een oversteekplaast te maken voor de voetgangers een soort zebrapad  of anders een hekje op de stoep een hekje.
Tis maar een idee.

veel succes verder moet je wel even vermelden dat je erg strak en netjes te werk gaat geweldig.

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Inderdaard, zowel voor de achterkant van de straat als voor de gevels moet ik nog iets bedenken. Hoogstwaarschijnlijk dus achtergronden ;)

Edit; En oversteekplaatsen enzo moeten inderdaad ook nog ingeplant worden ;) :D

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Citaat van: PeterBrz op vrijdag 07 augustus 2009, 09:44:39

Inderdaard, zowel voor de achterkant van de straat als voor de gevels moet ik nog iets bedenken. Hoogstwaarschijnlijk dus achtergronden ;)

Groeten, Peter


Hallo Peter,

let dan wel even op dat de gevels voor de achtergronden niet te dik zijn hier is weinig ruimte voor, ter hoogte van de oversteekplaats kun je dan een tunneltje voor de voetgangers realiseren.
En vergeet de tip voor speigeltje niet dit maark de weg veel langer waadoor je ook wat minder auto´s op de weg hoeft te plaatsen.


Geef alleen een paar tips en ideeen het is natuurlijk je eigen modelbaan.

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Dank je Wim voor de tips :D altijd welkom hoor ;)

Ik dacht ook aan een spiegel, maar dan gaat m'n station nog langer worden vrees ik :D en dan wordt het iets te veel denk ik..

Achtergrondwanden zijn normaal niet zo heel dik, maar we zullen zien ;)

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Zonet wat verkeersborden in elkaar gefrutst :D



Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
1 ding vind ik niet kunnen.. Nederlandse bushalte bordjes :P
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Inderdaad een vreemde combinatie: Nederlandse bushaltes in Duitsland.
Of zien we hier Duitse verkeersborden in Nederland?
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
ochja :D ik zal nog een goed moeten zoeken dan om Duitse/Zwitserse busplaatjes te vinden :D maar vrees ervoor :)


groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
maak er gewoon "Grindelwoud"  of "Grindelbos" van.Klinkt nog leuker ook hé.Heb je weer een excuus om een bos te plaatsen.Lol.
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
hoi Peter,

Kijk eens op deze pagina, het halte-bord staat rechts boven. Als je hier op klikt kun je de tekst veranderen en uitprinten.

succes ermee

groetjes
Henk
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Citaat van: bellejt op vrijdag 07 augustus 2009, 19:39:53
maak er gewoon "Grindelwoud"  of "Grindelbos" van.Klinkt nog leuker ook hé.Heb je weer een excuus om een bos te plaatsen

No no no!! :D het moet zwitsers blijven ;)

@ Hendrik: heel erg bedankt voor de link ;) k zal er wat van maken!

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
ik vind het er goed uitzien peter,weer lekker beezig geweest zie ik  :D

groeten peter(37)
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Heey Peter,

Helaas merk ik nu pas dit machtig mooie draadje op.
Maar wat kan jij geweldig bouwen zeg dat ziet er verschrikkelijk fraai uit echt geweldig! :)
Ben zeer benieuwd naar de updates van je baan en zal het draadje vaak in de gaten houden.

Groetjes,

Antal
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Citaat van: Wim N op vrijdag 07 augustus 2009, 09:53:58

En vergeet de tip voor speigeltje niet dit maark de weg veel langer waadoor je ook wat minder auto´s op de weg hoeft te plaatsen.


Spiegeltje ter grootte van de tunnelingang aan het einde vd weg a/d muur, tunnelgeveltje erop. klaar.
?

Michel
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Netjes hoor!
Ik rij ook met de mobiel station maar uiteindelijk met de intellibox ir.
En koploper op de pc.
Hoe wil jij je baan uiteindelijk besturen?
Meschien is een pc besturing ook wel een oplossing?
Want het zou jammer zijn als je an'd rijenden bent dat je het alleen vanuit je besturings plaats de treinen kunt zien rijden.
En niet van allle kanten.
En niets steeds alls het mis gaat onder de baan moet kruipen om de boel te redden.

Verder vind ik de baan ontzetend mooi en creatief
je maakt snelle vorderingen met je baan.

Groet blauwetrein
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst

ik vind die verkeersbordjes erg mooi geworden. :lol:
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Wat voorbeelden van bushaltes in Duitsland.
Misschien heb je er wat aan.

Klik hier

Mooie baan trouwens
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
Hallo Peter,

Op een van de fotos breng je de kurklaag aan, kun je aangeven waar je deze vandaan hebt.

bvd
Wim
Re:Modelbaan Peter; Update 7 augustus; Straatverlichting geplaatst
jammer dat ik dit nu pas op merk dit project
maar dit ziet er echt super uit en dit word echt een mooie grote baan
suc6 er mee!
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Hallo iedereen,

Het is weeral een tijdje dat ik nog met een update voor de dag kom, vakantiewerk eh.. :D hoort er namelijk bij, dus daardoor heb ik niet zo heel veel meer kunnen doen.
Ik heb nu nog 3 weken vakantie dus ik ga er nog eens stevig in gaan vliegen :D

Zoals sommigen misschien al gelezen hadden heb ik mij een marklin kraan aangekocht.. maar niet zomaar een.. De kraan kan nameokl rijden :D

Hieronder volgt een verslagje van de plaatsing van de kraan;

De kraan zal geplaatst worden in mijn industriegebied. Hier zullen momenteel 3 sporen komen te liggen met een mogelijke uitbreiding tot 5 sporen (links en rechts van de 2lange sporen hieronder op de foto). Tussen deze 2 sporen komt de kraan te staan. Zo kan ik beide sporen bedienen, maar ook nog 1 of 2 wagons op het korte stukje.



Vervolgens moest er een gleuf in de tafel gemaakt worden, dit gebeurde met behulp van een bovenfrees. Vermits ik nog een slecht perron had liggen moest dit maar dienen als geleider (dit om een rechte lijn te creëren)



De voltooing van de gleuf, ongeveer een halfve centimeter uitgesneden.





Om de kraan te laten rijden werd er een ingenieus systeem bedacht (met dank aan Armand ;) ) maar eigenlijk is het zeer simpel, het werkt als volgt;

De kraan staat op een wagentje, dit wagentje wordt door middel van 2 koordjes verbonden met een motortje onderaan de tafel. De motor bevat een wiel dat dient om de koorden aan op te draaien. Bijgevolg trekt het motortje de kabels rond het wiel van de motor en wordt het wagentje simpelweg vooruit getrokken. Ok, gesnopen? :D ..  :?

even in detail :D

Het wagentje;


De benodigheden om de kraan te laten rijden (foto hieronder);

Links de motor met het wiel. Het is een DC motor die ergens uit een ander voorwerp is gehaald (een molentje ofzo dacht ik ) en werkt op een 12-16volt volt.
Rechts 2 wieltjes om het koordje te geleiden.

De motor wordt geplaatst evenwijdig met de gleuf (ongeveer in het midden).
De wieltjes worden op het uiteinde van de gleuf geplaatst. Hierrond worden de koordjes gespannen die naar de motor lopen.
Verder is er aan één koordje nog een veertje gespannen om het wagentje altijd strak te houden.

De benodigdheden;


Het syteem vanuit kikkerperspectief :D amai ik heb stunten moeten uithalen om alles erop te krijgen  :lol:


Het veertje;


Om het wagentje te laten rijden heb ik gebruik gemaakt van een 6polige schakelaar (ON-OFF-ON). De middelste contactpunten zijn voor de transfo, de uiterste 2 contactpunten zijn voor de motor. Nu kan de motor slechts naar 1 kant draaien. Om de kraan in 2 richtingen te laten rijden moeten de draden dus gekruist worden naar de overige uiterste contactpunten (ik hoop dat iedereen het wat snapt, het heeft te maken met de 0 en 1 omkeren ofzo :D maar ik ben geen electricus, alleen het voorgaande heb ik ervan begrepen :D )

Om het wagentje in de goede richting te doen laten rijden (zodat het niet te veel afwijkt) worden 2 rails onder de wieltjes geplaatst (foto hieronder). Ik ben wel van plan deze rails nog in de kurk in te werken zodat je deze (zo goed als) niet meer zal zien.

Om de motor te laten draaien maak ik gebruik van een Mehano tranfso (DC en regelbaar). Dit laatste is wel handig, zo kan je de snelheid van de kraan regelen.

Zo, de motor draait --> de kraan rijdt --> en Peter is zeer blij met zijn aanwinst :D

Hieronder nog enkele foto's van de kraan, met als laatste een filmpje van de functiemogelijkheden van de kraan.







[/b]

Zo, ik hoop dat iedereen het wat snapt.
Ik vind het zelf een prima en simpele manier om je kraan dat tikkeltje meer functioneler en interesanter te maken. Zoals op het filmpje te zien is, is het mogelijk om nog een extra spoor te bedienen zonder de giek van de kraan te moeten verstellen (aan weerszijden van de kraan 2sporen), voldoende variatie en speelmogelijkheden dus :D

Reacties zijn uiteraard welkom :D 

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Hoi Peter, dat ziet er heel gelikt uit !!
Ik denk dat je de kraan bezitters op goede ideeën heb gebracht  :D :D
(ik heb zelf helaas geen kraan :()
Dirk-Jan
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Dit is precies wat ik in gedachten had voor m'n Roco kraan!
Toppie gedaan! (maar waarom zoveel ruimte genomen voor het kabelsysteem?)
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Die Peter toch!!

Je had een goede reden om even geen update te geven =D , dit is prachtige gedaan!! Rij mogelijkheiden heb je genoeg ;) het begin is er ! Ben zeer benieuwd naar de afwerking en de seceny hier =D
Gr kenny
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Peter,

petje af, dat ziet er geweldig uit. Het nadeel is wel dat je met een sleuf zit die moeilijk te camoufleren is.

Groetjes, John
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Heel slim bedacht!
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Hallo Peter,


Wat een top idee dit zeg.
heel simpel eigenlijk,maar erg veel variatie mogenlijkheden
je hoeft dus inderdaad zoals jij zegt je giek niet te veranderen steeds
nu kan je meerdere sporen bedienen zeg maar

top dus


gr Frans
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Hoi Peter,

Eenoudig maar erg doeltreffend. Je moet er maar opkomen  :wink:.
Ziet er erg leuk uit !!

Groet Jos
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Peter,

Dit past zo in het beste idee van Nederland :D

Erg leuk gevonden en uitgevoerd, de gefreesde sleuf zou met wat gras wergewerkt kunnen worden.

peter / degeluidsman.
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Ziet er top uit! Wordt een prachtige baan, redelijk veel zelf maak, over goede oplossingen voor gevonden, wauw!

Groetjes,
Rutger 8)
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
hey peter,
zeer knap gevonden seg,hoe heb je dat wagentje gemaakt?? zal het ook wel willen is echt leuk om te spelen zo.  :D was leuk om je te ontmoeten op de beurs in houte  :P 


groeten peter
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Hallo Peter.
Wat een ontzettend leuke aanvulling voor deze, toch nog altijd, bijzonder fraaie Märklin kraan! 8)
Erg goed bedacht en heel knap uitgevoerd.
Misschien nu ook nog zo'n mooie functionele Wiad grijper?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Alleen zeer bedankt voor de reacties. Zoals ik al eerder zei heb ikzelf het systeem niet ontwikkeld maar wel een kennis van mij, namelijk Armand, waar ik hem zeer dankbaar voor ben!

Even wat reacties overlopen;

Citaat van: OmeLaurus op zaterdag 29 augustus 2009, 21:24:07
Toppie gedaan! Maar waarom zoveel ruimte genomen voor het kabelsysteem?

Hoi Laurus, wat bedoel je juist met de ingenomen ruimte? De driehoek wiel-motor-wiel?
Inderdaad, de motor kon dichter geplaatst worden, maar ik had een dwarsbalk hangen waar ik de motor prima op kon plaatsen

Citaat van: Tilly op zaterdag 29 augustus 2009, 21:34:38
Het nadeel is wel dat je met een sleuf zit die moeilijk te camoufleren is.

Hallo John, je bent een punt dat is waar :D maar het weegt niet op tegen de spelmogelijkheden die ik nu heb :D zoals hier iemand zei kan ik de gleuf misschien wat verbergen dmv wat gras ofzo. En zo heel erg stoort het me eigenlijk niet :D

Citaat van: peterke33 op zondag 30 augustus 2009, 09:30:54
hoe heb je dat wagentje gemaakt??

Hoi Peter! Ik heb de kraan in zijn geheel overkocht, ik kan wel zeggen dat het wagentje zelfbouw was. Het bestaat eigenlijk uit een metalenframe waaronder 2assen met wieltjes zijn geplaatst. Onderaan het wagentje steekt een 'plaatje' uit waaraan dan de koordjes verbonden kunnen worden. Overigens staat de kraan 'los' op het wagentje, de kraan kan er heus niet afvallen hoor, ook omdat de kabel van de kraan onderaan de tafel aan het wagentje is vastgemaakt ;)

Citaat van: AlbertJan op zondag 30 augustus 2009, 09:55:18
Misschien nu ook nog zo'n mooie functionele Wiad grijper?

Hoi AlbertJan,
Ja dit zou zeker passen in dit geheel :D En dan blijft de vraag nog welke grijper :D ofwel zo'n grijper voor zand of steentjes, ofwel zo'n metaalgrijper  :D we zien wel zeg :D

Een tijdje geleden had ik zo'n containergrijper van Noch gezien op Ebay, deze wou ik aanschaffen maar er werd flink op geboden :( .. Maar ergens heb ik er geen spijt van omdat de containergrijper niet recht zou blijven hangen (heb ik nu gezien door een doosje op te tillen). De container draait zelf ook doordat de kraan draait. Het is geen probleem wanneer je de container bijvoorbeeld in de andere richting zet dan dat deze op de wagon staat, dan kan je door een halve cirkel te nemen de container mooi recht boven de wagon hangen.
Ik hoop zelf iets te kunnen maken waardoor ik een container kan optillen (dmv de magneet aan de kraan). Gewoon een magneetje plaatsen zou je zeggen.. Hmm dit is dus niet het geval.. Het probleem is dat door de trillingen van de magneet de container niet zal blijven hangen en dus zal afschuiven of verschuiven. Ik ga eens proberen om een soort kader te maken die ik rond de magneet kan bevestigen die de grote heeft van een container, zodat deze dus niet kan verschuiven door de trillingen.


Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Peter, dat met die Märklin kraan.............dat heb je echt geweldig gedaan.
Staat de kraan nu op een soort spoorwielen en rails ?

Willem-Jan
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Citaat van: w67 op zondag 30 augustus 2009, 10:56:57
Staat de kraan nu op een soort spoorwielen en rails ?

Hoi Willlem-Jan,
Yups het wagentje heeft 4 treinwieltjes die op 2 railstaven staan. Zonder de railstaven loopt het wagentje ook, maar blijft het niet altijd in de baan :D

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
Citaat van: PeterBrz op zondag 30 augustus 2009, 10:25:26
Ik hoop zelf iets te kunnen maken waardoor ik een container kan optillen (dmv de magneet aan de kraan). Gewoon een magneetje plaatsen zou je zeggen.. Hmm dit is dus niet het geval.. Het probleem is dat door de trillingen van de magneet de container niet zal blijven hangen en dus zal afschuiven of verschuiven. Ik ga eens proberen om een soort kader te maken die ik rond de magneet kan bevestigen die de grote heeft van een container, zodat deze dus niet kan verschuiven door de trillingen.

Misschien is dit eenvoudig(er) op te lossen door niet één maar twee kleine magneetjes onder de bovenkant van een container te plaatsen.
Op deze manier zou de container iig recht aan de grote magneet blijven "plakken"?
Maar dit zou je uit moeten proberen.

Succes.
AlbertJan.
Re:Modelbaan Peter;Update29 augustus;Plaatsing verschuifbare Markl.Kraan-aanrader!!
ziet er goed uit leuk gedaan
maar even een vraagje
hoe ga je het doen met het scenery op de plaats?
je kunt er geen strooisel doen dan werkt dat niet meer met de kraan