Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?

Gestart door Knarf maandag 23 maart 2009, 14:43:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Volgens Wikipedia was de E 94 "Krokodil" een goederentreinlocomotief, maar elders las ik dat de loc ook is gebruikt voor personenvervoer in onder andere Oostenrijk. Kan iemand hier wat meer licht op werpen?

En als deze locs inderdaad ook voor personenwagons zijn gebruikt, was dat alleen in een bepaalde periode of gewoon vanaf het begin totdat ze werden uitgerangeerd?
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Ik heb in twee boeken foto's gezien van een 1020 met D-treinrijtuigen,
een 1020 die de "Austria Express" (HvH-Klagenburg, 1960) trekt en een E94 met "Umbauwagen" (1959). In beide is trouwens wel sprake van "goederenlocs die later ook wel voor passagierstreinen werden ingezet". In Oostenrijk werden ze (qua personenvervoer) begin jaren '60 vervangen door locs 1010 en 1110 en treinstellen 4130.
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
<klik>

Hele mooie fotogalerien die meteen antwoord geven op je vraag!

Peer
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Bedankt!

Ik heb trouwens de DRG versie van de Krokodil; heeft die ook met personenrijtuigen rondgereden? Daarvan zie ik namelijk geen foto's staan.
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Vast wel hoor.

Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Citaat van: Peertje op maandag 23 maart 2009, 15:15:22
<klik>

Hele mooie fotogalerien die meteen antwoord geven op je vraag!

Peer

Hi Knarf,

Even het volgende

In de vorige galerij aangegeven door Peertje blijken voornamelijk museum ritten in Duitsland te zijn gereden en voornamelijk na de uit dienststelling. Echter er zijn ook tijdens de actieve dienst passagiers trienen gereden door de E94.

Vaak waren dit treinen in de spits of treinen voor het schoolvervoer. Ook zal het voorgekomen zijn dat de E94 werd ingezet als vervanging als de reguliere lok voor de trein niet beschikbaar was.

BW Ingolstad lag tegen over het station. Ook bij BW Frielassing zou dit hebben kunnen plaats vinden ( denk hierbij aan de Teilstrecke naar Berchtesgaden. Nürnberg waarschijnlijk niet omdat BW Nurnberg 2 ( waar de E94 gestationeerd was ) ver van het station lag aan de andere zijde van de stad.

Zeker is wel dat er dagelijks op werkdagen vanuit Nürnberg planmatig een slag werd gereden met een E94 met zilverlingen tijdens de spits.

Groet

Jos
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Dat is mooi, want dan kan ik lekker veelzijdig rijden met die loc en hoef ik mij niet te beperken tot alleen goederen- of personenvervoer om het historisch accuraat te houden.

Ik heb nog een paar periode II Schürzenwagens liggen die er mooi achter zouden passen.
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Citaat van: ATSF2 op maandag 23 maart 2009, 23:13:08
Citaat van: Peertje op maandag 23 maart 2009, 15:15:22
<klik>

Hele mooie fotogalerien die meteen antwoord geven op je vraag!

Peer

Hi Knarf,

Even het volgende

In de vorige galerij aangegeven door Peertje blijken voornamelijk museum ritten in Duitsland te zijn gereden en voornamelijk na de uit dienststelling. Echter er zijn ook tijdens de actieve dienst passagiers trienen gereden door de E94.

Vaak waren dit treinen in de spits of treinen voor het schoolvervoer. Ook zal het voorgekomen zijn dat de E94 werd ingezet als vervanging als de reguliere lok voor de trein niet beschikbaar was.

BW Ingolstad lag tegen over het station. Ook bij BW Frielassing zou dit hebben kunnen plaats vinden ( denk hierbij aan de Teilstrecke naar Berchtesgaden. Nürnberg waarschijnlijk niet omdat BW Nurnberg 2 ( waar de E94 gestationeerd was ) ver van het station lag aan de andere zijde van de stad.

Zeker is wel dat er dagelijks op werkdagen vanuit Nürnberg planmatig een slag werd gereden met een E94 met zilverlingen tijdens de spits.

Groet

Jos

Hi Knarf,

nog even een aanvulling

Als je de Eisenbahnjournal 1 / 2009 inziet ( die gaat helemaal over de E94 ) dan kun je op de volgende bladzijden hele mooie foto's zien

Blz 38

E94 267 feb 1955 met de P4310 te Kitzingen

BLz 40

E94 mei 1979 met N5326 op de geislinger Steige met een Schulerzug

Blz 44

E94  juli 1981 als voorspan voor de D1481 op de brenner noord ramp Trein lok BR111

Blz 45

E94  juli 1976 met umbau wagen als voorspan voor een V80 te bamberg

en last but not Least

E94 september 1979 met de IC 511 naar berchtesgaden

Genoeg interessante mogelijkheden denk ik.

Groet

Jos
Re: E 94 "Krokodil": alleen goederentreinen of ook passagiers?
Mijn E94 rijdt met Umbau'ers (alles tijdperk 4). Erg fraai!