Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

baanplan gezocht voor schuin dak

Gestart door roberttrein zaterdag 21 maart 2009, 11:17:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan gezocht voor schuin dak
Ik ben van om een nieuwe baan te gaan bouwen, het enige probleem is dat het onder een schuin dak ligt.
Mijn eerste baan was heel simpel zonder verdiepingen dus had ik geen last van het aflopende dak.
En dan komt er ook nog bij dat ik maar een ruimte heb van 2,4 bij 1.1 meter(niet veel).
Zijn er meer mensen die zoiets hebben of gewoon tips?

Groeten,Robert.
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Mijn baan komt/staat ook onder een schuin dak (nog in aanbouw). Omdat de baan daardoor niet al te hoog kan worden is er weinig ruimte over om onder de baan te komen. Ik heb het opgelost door de onderste verdieping (2 nivo's) op wieltjes te zetten zodat deze kan worden weggehaald om overal bij te kunnen.
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Oke, dat is een handig idee, maar ik den k dat ik het wel met verdiepingen wil proberen. :D

Groeten,Robert.
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Hoi Robert,

Misschien is het handig om meer info te verstrekken. Hoe hoog vanaf de vloer begint het met schuin lopen en hoe schuin loopt het (de hoek van het dak!) ALs je 10 centimeter op je basisplaat omhoog gaat hoeveel centimeter wordt je plaat dan smaller?
Wat wil je met je baan, welk tijdperk, rangeren, station, paradebaan etc, etc.

Pas dan kunnen we je echt helpen en meedenken.

Succes,

Tim
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Hoi Robert.
Het probleem van banen met meerdere lagen onder een schuin dak, is dat waar eigenlijk het hoogste gedeelte moet komen, het schuine dak de hoogte beperkt.
Zelf heb ik ook geprobeerd om een aantal niveau's d.m.v. 2 railspiralen onder een schuin dak te plaatsen, dit lukte nog wel maar er was geen ruimte meer om deze d.m.v. bergen aan het oog te onttrekken! :shock:
Dus alles weer afgebroken en nu een ontwerp voor een wat "vlakkere" baan.
Ook is het werken onder het schuine gedeelte bijzonder lastig, dus de oplossing, zoals al eerder aangegeven, de treintafel naar voren trekken, zeker een hele goede.

Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: baanplan gezocht voor schuin dak
Bedankt voor de tips, ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om een goed baanplan te verzinnen en het si me gelukt.
Ik zal hem morgen nog wel posten,

Groeten,Robert.