Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Koploper registratievrij

Gestart door Spoorman maandag 16 maart 2009, 20:39:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper registratievrij
Spoorman
gast

Koploper registratievrij
Las zojuist bij PaHaSoft dat voor de versie van vandaag 16 mrt geen licentie registratie meer benodigd is. :P

Gr, Ben.

tekst aanpast.
Re: Koploper licentievrij
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper licentievrij
Hallo Ben,

Nee koploper is niet licentievrij, maar nu sinds vandaag wel vrij van registratie, een keuze die Paul Haagsma voor zichzelf heeft gemaakt, een van de nadelen is dat de gebruikersstatistieken niet langer worden bijgehouden.  :(

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Koploper registratievrij
Walter,

Een van de voordelen dat ik niet per dag zeker 15 minuten registratie aanvragen zit te verwerken en dat ik ook met een gerust hart op vakantie kan gaan. Dit laatste vond ik altijd voor de gebruikers een groot nadeel!
Re: Koploper registratievrij
Citaat van: wissels op maandag 16 maart 2009, 21:12:16
Nee koploper is niet licentievrij, maar nu sinds vandaag wel vrij van registratie,
Volgens mij bedoelen we allebei hetzelfde. Maar goed, strikt genomen heb je gelijk. :wink:

Tekst aangepast.

Gr, Ben.
Re: Koploper registratievrij
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Koploper registratievrij
Citaat van: pahasoft op maandag 16 maart 2009, 21:25:59
Een van de voordelen dat ik niet per dag zeker 15 minuten registratie aanvragen zit te verwerken
Dat is natuurlijk een groot voordeel, nadeel is dan wel het gemis aan de leuke contacten en reacties van tevreden gebruikers die weer een nieuwe registratie voor een nieuwe PC aanvragen! :o

Citeer
en dat ik ook met een gerust hart op vakantie kan gaan. Dit laatste vond ik altijd voor de gebruikers een groot nadeel!
Dit is alleen maar een voordeel, gebruikers kunnen ten alle tijden een Koploper downloaden en Paul kan altijd op vakantie! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Koploper registratievrij
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1946

Bij Paul is de lol er afgegaan om nog support te geven aan koploper, helaas.

Mvg,
Peter
Re: Koploper registratievrij
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper registratievrij
Hallo Allen,

het antwoord van Paul hierover op het Koploperforum:

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1946

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Koploper registratievrij
Citaat van: Freak op maandag 16 maart 2009, 23:25:23
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1946

Bij Paul is de lol er afgegaan om nog support te geven aan koploper, helaas.

Mvg,
Peter
Peter,

Je moet niet altijd alles geloven wat er wordt geschreven. Waar die gebruiker dit vandaan haalde is mij een raadsel. Er wordt WEL support gegeven echter alleen nog via prive email en niet meer openbare forums.

Mvg,
Paul.
Re: Koploper registratievrij
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Koploper registratievrij
Lijkt mij een gezonde manier om zelf het overzicht te behouden en je kunt directer reageren. Zo hoef je een draadje niet verplicht te volgen, waarbij je door de vele ruis de belangrijke punten mist.

Nadeel is alleen dat oplossingen voor bepaalde probleemsituaties niet direct voor anderen zichtbaar zijn vanwege het prive karakter van de informatie-uitwisseling.
Is dit echt een nadeel? Valt wel mee, daar moeten de gebruikers dan zelf maar actie ondernemen en elkaar via de fora van de probleemoplossingen op de hoogte houden.
Re: Koploper registratievrij
Hallo Paul,

Citaat van: pahasoft op dinsdag 17 maart 2009, 07:05:25
Je moet niet altijd alles geloven wat er wordt geschreven. Waar die gebruiker dit vandaan haalde is mij een raadsel. Er wordt WEL support gegeven echter alleen nog via prive email en niet meer openbare forums.

Mvg,
Paul.
Fijn om te horen (lezen) dat er toch nog, zij het via een andere weg, support gegeven wordt.

Mvg,
Peter
Re: Koploper registratievrij
Citaat van: Freak op dinsdag 17 maart 2009, 08:14:16
Hallo Paul,

Citaat van: pahasoft op dinsdag 17 maart 2009, 07:05:25
Je moet niet altijd alles geloven wat er wordt geschreven. Waar die gebruiker dit vandaan haalde is mij een raadsel. Er wordt WEL support gegeven echter alleen nog via prive email en niet meer openbare forums.

Mvg,
Paul.
Fijn om te horen (lezen) dat er toch nog, zij het via een andere weg, support gegeven wordt.

Mvg,
Peter
Aangezien ik de gebruiker was die de bewuste post schreef op het koploperforum, bij deze even een reactie.

Ik weet dat Paul in het verleden al eens vaker overwogen heeft om met de support via het forum te stoppen (en dit ook, tijdelijk, gedaan heeft). Zelfs heeft de PahaSoft website heel even op zwart gestaan. Vanwege deze historie, Pauls besluit om nu definitief te stoppen met support via het forum en tegelijk het opheffen van de registratie kwam het op mij over als zijnde dat Paul er geen zin meer in zou hebben. Omdat ik daar duidelijkheid over wilde hebben had ik de post geplaatst.

Misschien had ik beter Paul een mail kunnen sturen, maar vanuit groepsbelang had ik eerst de post geplaatst. Mijn excuses hiervoor.
Het is NOOIT mijn bedoeling geweest om te impliceren dat Paul is gestopt met Koploper, de ondersteuning of wat dan ook. Het was puur een gevoel dat mij bekroop en waarvoor ik graag zou horen dat het niet waar was.
Gelukkig gaat Paul gewoon door met het ontwikkelen van Koploper (valt er uberhaupt nog iets te ontwikkelen) en het ondersteunen via e-mail.
Re: Koploper registratievrij
Aliebengalie
gast

Re: Koploper registratievrij
Liever niet nee.
Laten we gewoon ff gezellig doen.
Iemand die koploper gebruikt is er veel al heel blij mee.
En er zijn ook tegen standers te vinden ,die heb je nu eenmaal overal.
Maar laten we het lekker hierbij laten en ons aub niet als kleine kinderen gedragen,en ook een beetje nadenken voor we opmerkingen hier neer gaan zetten.

Mvg: Alex
Re: Koploper registratievrij
mooi gezegd!
Re: Koploper registratievrij
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Koploper registratievrij
Topic gaat even op slot n.a.v. wat berichtjes die bij de moderators zijn ontvangen  :? Zodra e.e.a. opgehelderd is gaat het topic weer open.
Re: Koploper registratievrij
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper registratievrij
Hallo Allen,

draadje geschoond, aanvallen van persoonlijke aard kunnen wij niet tolereren,  :(

Groet,

Walter