Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Glaskasten BR 98.3

Gestart door robkop vrijdag 13 maart 2009, 20:23:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Glaskasten BR 98.3
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Glaskasten BR 98.3
Laatst een MHI feest-trein kunnen bemachtigen bestaande uit een Glaskasten en twee bijbehorende wagons.
Nr 28972, waarschijnlijk gelijk aan 3686 & 3687
Nu ben ik op zoek naar de gebruikers-handleiding en wat losse onderdelen.
De hekjes zitten er bij maar de treeplanken voor en achter niet en boven op de ketel hoort ook iets ingestoken te zijn dat er niet bij zit.
Wie kan me hier mee helpen?
Re: Glaskasten BR 98.3
Re: Glaskasten BR 98.3
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Glaskasten BR 98.3
Ben, bedankt voor je links, de erzatzteil liste had ik ook al , alleen die laatste had ik niet gevonden en die zocht ik ook met name ivm de decoder-instellingen.
Re: Glaskasten BR 98.3
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Glaskasten BR 98.3
Vandaag de (delta) Glaskasten voorzien van een andere decoder die ik had liggen.
Na de ombouw is een LE930 met twee extra functies gemonteerd.
Het is echter wel een heel gepiel om in een Glaskasten een andere decoder te frunniken en ik ben nog niet eens helemaal klaar.
Om overal bij te kunnen moet ook het motortje er uit en dan heb je best wel gemak van zo'n exploded view van Märklin.
Nu is de verlichting apart schakelbaar, de stroomvoerende koppelingsschacht voor de feesttreinverlichting ook schakelbaar met F2.
F1 is nog vrij voor cabineverlichting, ik had er liever een rookgenerator in gehad maar dat gaat denk ik bij dit model niet lukken, die schoorsteen is veel te smal onderaan. de ketel is ook al helemaal vol met aandrijving en daarboven de verlichting van de voorkant.
Die verlichting zou evt nog wel weg kunnen en worden aangepast met ww Led's maar dan is er toch nog het probleem met de smalle schoorsteenpijp.
Al met al een hele vooruitgang ten opzichte van de oude situatie.