Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fleischmann 5664 stuurstandrijtuig

Gestart door Jasperkc zondag 30 augustus 2020, 14:47:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann 5664 stuurstandrijtuig
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Fleischmann 5664 stuurstandrijtuig
Hallo Allen,

Ik heb gisteren in Houten het midden instap stuurstandrijtuig gekocht van Fleischmann met het artikelnummer 5664. Dit rijtuig is uitgerust met een front/sluitverlichting. Ik wil dit rijtuig op mijn digitale modelbaan gaan gebruiken. Ik heb een 3rail digitale modelbaan. Ik ben er al achter dat ik een aantal zaken moet gaan veranderen:

1. Functiedecoder inbouwen
2. Gele leds vervangen voor witte leds
3. Sleper eronder zetten
4. Binnenverlichting inbouwen
5. Wielen van DC naar AC

Misschien zie ik dingen over het hoofd, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: Fleischmann 5664 stuurstandrijtuig
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Fleischmann 5664 stuurstandrijtuig
Er is een oud draadje bij de buren (uit 2009), maar dat betreft 2-rail gebruik. Er zijn ook wat kant-en klare producten op de markt, zoals Ersatz-Leiterplatine passend für diverse FLEISCHMANN Steuerwagen, er past voor front- en sluitlicht eventueel een Uhlenbrock 76900 functiedecoder in, althans daarmee werden ze tweedehands nog wel eens verkocht, het origineel is analoog (front- en sluitlicht wisselt met polariteitwisseling) en heeft dus geen functie lichtdecoder. Binnenverlichting ontbreekt in het origineel, en de hier boven vermelde functiedecoders ondersteunen geen binnenverlichting.

Voor zover ik weet, zitten er ook geen passagiers in. Dus als je binnenverlichting aanbrengt, moet je ook het interieur eens wat beter bekijken, en wat zittende preisertjes of chineesjes paraat houden.


Citeer
1. Functiedecoder inbouwen (zeker weten, maar welke)
2. Gele leds vervangen voor witte leds (hou er mee rekening dat het om smd leds gaat)
3. Sleper eronder zetten (of kiezen voor stroomvoerende koppelingen)
4. Binnenverlichting inbouwen (zeker weten)
5. Wielen van DC naar AC (als je S88 gebruikt, zeker doen)