Dan is mijn 3191 daar nog goed vanaf gekomen, daar kon ik een nieuw tandwiel inzetten.

Zelf zou ik de hele lok demonteren op de wielen en tandwielen na, het frame in de wasbenzine of alcohol doen. Met een oude tandenborstel de hele machine schoonmaken. De motor ook in de wasbenzine of alcohol en alles een nachtje laten zijn. De volgende dag leg je het op een doek die toch niet meer gebruikt hoeft te worden. Dan laat je het netjes drogen. Dan kijk je of je de wielen netjes kan bewegen. Zoja, tussen de tandwiel drupje olie en tussen de asjes ook. Zoniet, tjah, dan moet je even aan de bel trekken. Maar als je alles lekker soepel kan bewegen moet je het motortje er weer inzetten, het schakelrelais er weer in en een paar draadjes solderen. Doe gul en geef de wielen nieuwe slipbandjes, het motortje nieuwe koolborstels en het relais een nieuw veertje. Onder de lok een nieuw sleepcontact, de lok netjes afstellen en als laatst nog een drupje olie op de asjes van het ankertje. Als het goed is heb je dan een prachtig gerestaureerd lokje die het uitstekend moet doen.
Ohjah, dit is in het geval van een analoge lok

. Het werkte perfect bij m'n 3029.