Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
wat een ongelovelijk knap stuk werk, wat  ben ik jaloers op jouw geduld. Maar ik zal jouw draadje nog vaak eens op mn gemak doornemen om van al het moois te genieten.
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Ziet er weer schitterend uit Arie,net als bij al je foto's top of the bill.

Jaloers nee zeker niet,de reden......als ik zo iets thuis had,kwam ik nooit meer buiten.

had een bed gemaakt op oog hoogte , om heerlijk te kunnen blijven genieten van dit geweldige

diorama.

Mijn vrouw schijnt afgelopen week 35 jaar getrouwd te zijn geweest (kwist natuurlijk weer is

nergens van).... en de volgende 35 jaar zou ze me alleen maar zien op mijn kamer.... :D :D :D

SCHITTEREND Arie , is elke keer weer genieten.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Het ziet er inderdaad erg mooi uit, een prachtige aanvulling van een toch al mooie baan  :thumbup: En een prima oplossing voor de te brede trappen.

Groet,

Tom
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Met deze serie foto's zie je gelijk hoe mooi hij staat op je perrons.

Dit is hogere modelbouw kunst  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 14 mei 2011, 08:47:55
Ziet er weer schitterend uit Arie,net als bij al je foto's top of the bill.

Jaloers nee zeker niet,de reden......als ik zo iets thuis had,kwam ik nooit meer buiten.

had een bed gemaakt op oog hoogte , om heerlijk te kunnen blijven genieten van dit geweldige

diorama.

Mijn vrouw schijnt afgelopen week 35 jaar getrouwd te zijn geweest (kwist natuurlijk weer is

nergens van).... en de volgende 35 jaar zou ze me alleen maar zien op mijn kamer.... :D :D :D

SCHITTEREND Arie , is elke keer weer genieten.

Mvg: Alex

Hoi Alex, ondanks dat je er weinig van hebt meegekregen  :P, toch nog gefeliciteerd met je 35 jarige trouwdag. Best een prestatie lang niet iedereen haalt dit. Ik zou daarom toch maar zuinig op haar zijn in de toekomst   ;), vr gr Arie
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
Vandaag een minder in het zicht lopend karwei, ik ga sporen 5 en 6 ( voorste 2 op de foto) aansluiten op de S88ers uiteraard met diodetruuk. Tevens van steundraden stroomvoorziening voorzien ( aangeloten op de ringleiding). Het decoreren en van bevolking voorzien van de loopbrug moet dus nog even wachten, vr gr Arie
Re:UPDATE 13-05 Stadsbahn "Loopbrug trap definitief " dolphin (Arie)
hallo arie,

weederom een prachtige update langs jou kant,je brug ziet er supper supper mooi uit ook die verlichting komt prachtig uit.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Vandaag spoor 5 en 6 aangeloten, de opstelsporen lopen nu allemaal mee in koploper. Sinds lange tijd weer eens proefgereden, meteen maar even een filmpje gemaakt, vr gr Arie

Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Leuk filmpje heb je gemaakt van jouw mooi gedetailleerde baan in opbouw met mooie details en kleur gebruik.
Houdt deze koers aan en je laat de mede hobbyers hiermee genieten. ;)

Mvg Ron :)
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Wat een plezier om dit mooie filmpje van jouw prachtige baan en materieel te kunnen bekijken.
Vooral het hooggelegen station met achterliggende stad, is een geweldig mooie blikvanger waar locs en treinstellen in al hun pracht zich kunnen laten bewonderen! B)

Met bijzonder veel plezier dit filmje bekeken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Net als anderen dit filmpje met veel plezier bekeken, wat een prachtbaan heb je toch in de maak, oog voor detail en schitterende scenery. Die loopbrug is erg mooi geworden, ook de verlichting ziet er erg fraai uit.
Ga zo door, je draadje is 1 van mijn favorieten. :thumbup:

Groet,
Erik

ps, ben zelf weer aan de bouw van mijn baan begonnen, de opstelsporen zijn in opbouw.
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op zondag 15 mei 2011, 09:02:37
Hoi Arie.
Wat een plezier om dit mooie filmpje van jouw prachtige baan en materieel te kunnen bekijken.
Vooral het hooggelegen station met achterliggende stad, is een geweldig mooie blikvanger waar locs en treinstellen in al hun pracht zich kunnen laten bewonderen! B)

Met bijzonder veel plezier dit filmje bekeken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, bedankt voor je reactie, ik heb best een tijd gedaan om het ontwerp te maken, je wilt toch eigenlijk alle items erin opnemen. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat niet alles op 3.35 bij 1.55 past :D. Dus heb ik nu een semi module baan gebouwd, waar als ik ooit nog eens een grotere ruimte ter beschikking krijg, het middendeel met stad en opstelsporen kan worden hergebruikt. Uitbreiding met een glooiend landschap en glooiende sporen met bruggen ( niet te veel) staat dan hoog op de agenda :). Door te kiezen wat de meeste niet bouwen, de grote stad is er eigenlijk best een aparte baan ontstaan, voor landschap blijven op dit moment alleen de beide hoeken over  :( , vr gr Arie

Citaat van: EKdesign op zondag 15 mei 2011, 09:20:49
Hallo Arie,

Net als anderen dit filmpje met veel plezier bekeken, wat een prachtbaan heb je toch in de maak, oog voor detail en schitterende scenery. Die loopbrug is erg mooi geworden, ook de verlichting ziet er erg fraai uit.
Ga zo door, je draadje is 1 van mijn favorieten. :thumbup:

Groet,
Erik

ps, ben zelf weer aan de bouw van mijn baan begonnen, de opstelsporen zijn in opbouw.

Hoi Erik, bedankt ik kijk ook weer naar jouw nieuwe baan uit  ;), vr gr Arie
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik heb genoten van jou filmpje, wat een kleur en details.

Ook het rijdende materiaal is van grote klasse, ik zag een driedelig treinstel rijden is dat een blokkendoos ??? wat is het en welk merk.


mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 mei 2011, 10:04:19
Hoi Arie,

Ik heb genoten van jou filmpje, wat een kleur en details.

Ook het rijdende materiaal is van grote klasse, ik zag een driedelig treinstel rijden is dat een blokkendoos ??? wat is het en welk merk.


mvg,

Peter / degeluidsman.



Hoi Peter is geen blokkendoos, deze staat nog wel op mijn verlanglijstje  8), vr gr Arie

37266 Elektrisch treinstel.
 

Artikelgroep: Wagens
Subgroep: Treinstellen

Spoor: H0
Tijdperk: I

Adviesprijs voor Märklin-artikel: 2011:
299,00 EUR   

Voorbeeld: Treinstel ET 833/834 van de Königlich Preussische Eisenbahnverwaltung (KPEV), asindeling 2'1 + B'1 + 1 2'. Latere ET 87 van de Deutsche Reichsbahn (DRG). Gebouwd in 1914 door AEG en LHB. Authentieke kleurstelling voor tijdperk I.
Model: Met Digital-decoder, geregelde hoogvermogenaandrijving, realistisch aangedreven middeneenheid, 2 assen aangedreven, 2 antislipbanden, 2-puntsfrontsein en 2 rode sluitseinen met de rijrichting wisselend. Interieurverlichting met onderhoudsarme LED's. Frontsein en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Optrek- en remvertraging met Control Unit of met Systems digitaal schakelbaar. Interieur van de reizigersruimtes, cabines met vrije doorkijk. Speciale kortkoppeling tussen de voertuigen, aan de einden koppelingsschachten volgens NEM. Lengte over buffers 49,0 cm.


Eenmalige serie.



Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Bedankt voor je snelle reactie Arie.

Ik heb weer iets voor op mijn verlang lijstje, hij wordt maar zelden korter  O:-D O:-D


mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

een prachtig filmpje van een prachtige baan met fantastisch mooi rijdend materiaal. Helemaal toppie :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 mei 2011, 10:27:23
Bedankt voor je snelle reactie Arie.

Ik heb weer iets voor op mijn verlang lijstje, hij wordt maar zelden korter  O:-D O:-D


mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter, er is ook nog een iets jongere versie ( een rode) 37265 ET87 DB, vr gr Arie
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zondag 15 mei 2011, 10:29:43
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 mei 2011, 10:27:23
Bedankt voor je snelle reactie Arie.

Ik heb weer iets voor op mijn verlang lijstje, hij wordt maar zelden korter  O:-D O:-D


mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter, er is ook nog een iets jongere versie ( een rode) 37265 ET87 DB, vr gr Arie

Mijn voorkeur gaat uit naar jou versie, maar boven aan de lijst staat de Thalys.

Misschien loop ik er eens tegen aan ( ik heb teveel wensen  :O :O ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 mei 2011, 12:23:44



Misschien loop ik er eens tegen aan ( ik heb teveel wensen  :O :O ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Wie niet Peter  :D :D :D ;)
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hey Arie,

Schitterend filmpje! Jouw baan is echt een voorbeeld voor de modelspoorwereld!

Ik heb ook nog een vraagje over je perronoverkappingen van het s-bahn station. Wat is de ruimte tussen de 2 palen? Op de site van Faller lees ik dat hij kwa breedte 17.8 cm is, maar is dat tussen de balen of tussen de overkapping?
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik heb vol bewondering dit mooie filmpje bekeken. B)
Wat ziet het er allemaal prachtig gedetailleerd uit en het is een genot om al deze prachtige loc´s te zien  rondrijden. :)

Gr.
René
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Citaat van: wijbe op zondag 15 mei 2011, 12:59:31
Hey Arie,

Schitterend filmpje! Jouw baan is echt een voorbeeld voor de modelspoorwereld!

Ik heb ook nog een vraagje over je perronoverkappingen van het s-bahn station. Wat is de ruimte tussen de 2 palen? Op de site van Faller lees ik dat hij kwa breedte 17.8 cm is, maar is dat tussen de balen of tussen de overkapping?

Hoi Wybe, dank je, 17.8 cm is de breedte van de totale kap, steunpilaren hart op hart 13 cm, vr gr Arie
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Hi Arie,

Schitterend filimpje vol prachtige stomers. Ook je bedding vind ik erg mooi gemaakt. En prachtige details zoals die afvoerpijp met de water.

Groeten,

Daan
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
Prachtig filmpje Arie. Je hebt een machtig mooie verzameling locs. 

Wat zo ook opvalt is het mooie hoogteverschil tussen de verschillende niveaus dit maakt de baan optisch veel groter.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 14-05 Stadsbahn "spoor 5 en 6, koploper kompleet FILMPJE " dolphin (Arie)
hallo arie,

ik heb enorm genoten van je filmpje,vind het supper mooi hoe jij alles tot in detail brengt een must voor elke modelbouwer en spoorder.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:UPDATE 18-05 Stadsbahn "Preisers in de loopbrug " dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-05 Stadsbahn "Preisers in de loopbrug " dolphin (Arie)
Op het moment bezig met ballasten van spoor 5 en 6 ( ongeveer 10 uur werk :?). Omdat dit nogal ééntonig werk is, wissel ik dit af met andere werkzaamheden, zoals het voorzien van de loopbrug met Preiser bevolking. Om de bedrading van de led verlichting aan de onderzijde te verbergen heb ik een soort doorlopende koker aan de binnenzijde gemaakt van ABS. Dit blijkt een perfecte uitrustplek voor de Preisers te zijn  :D ;), vr gr Arie












Re:UPDATE 18-05 Stadsbahn "Preisers in de loopbrug " dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Het wordt iedere keer maar mooier en mooier. B)

Gr.
René
Re:UPDATE 18-05 Stadsbahn "Preisers in de loopbrug " dolphin (Arie)
hallo arie,

het gaat weer supper mooi worden bij jou,van vervelend werk ken ik alles van wissels aansluiten ook eentonig werkje.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:UPDATE 18-05 Stadsbahn "Preisers in de loopbrug " dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Erg leuk filmpje ,met prachtig materieel op een nu al een SCHITERENDE baan in wording.

Grt Johan
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Dank allemaal voor de leuke reacties, ben nog steeds bezig met ballasten van spoor 5 en 6, zeer tijdrovend en saai. Tussendoor even 3 keetjes voor het spoorweg personeel gebouwd. Om tussen de sporen te passen heb ik van de grootste de grondplaat wat smaller gemaakt.
De verlichting heb ik gemaakt van de led/printplaatjes van de marklin wissels. ( deze ledjes hou je over, als je een wissellantaarn afbreekt tijden het railgummen en de kunststof stift moet vernieuwen  :(). vr gr Arie

Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ziet er allemaal weer gelikt uit. Komt de zomerrecessie er weer aan of zal er in hoog tempo worden doorgewerkt?

Olaf
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Citaat van: Falcon op donderdag 26 mei 2011, 13:47:11
Hoi Arie,

Ziet er allemaal weer gelikt uit. Komt de zomerrecessie er weer aan of zal er in hoog tempo worden doorgewerkt?

Olaf

Hoi Olaf, bedankt, uiteraard komt de zomerrecessie er aan, maar ben nu nog vol aan het ballasten. Ik wil proberen het voorste deel met de 6 sporen af te hebben, voordat het echt warm wordt op zolder. Ik heb nu even geen foto update's, omdat de ballast werken wel genoeg belicht zijn in dit topic, maar het wordt er niet minder werk door, wat een (*^#$%*&%)*&)*XXL  werk is dit toch eigenlijk,  :D ;) vr gr Arie

Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
 8o had ik zowaar een filmpje gemist in één van mijn favoriete topics.

Maar net bekeken, en weer heerlijk genoten. Dit is modelspoorbouw pur sang!!!!
Vooral het kleurgebruik en de materialen die verwerkt worden spreken me zeer aan.
Het is gewoon één mooi geheel, waarbij de infrastructuur goed is overdacht. Zodat het perfect bij elkaar past.

En ballasten is idd een vervelend werkje. Ik zit er ook (weer) tegen aan te hikken, nu mijn stationgebouw bijna klaar is.
Zijn bij mij ook de emplacementsporen aan de beurt.

Zie al weer uit naar de volgende update.

mvg
Henk
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Is een mooi filmpje ik hoop ook mijn Marklin baan via pc te laten rijden binnenkort
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 22-05 Stadsbahn "keetjes spoorpersoneel" dolphin (Arie)
Citaat van: Hendrik_marklin op donderdag 26 mei 2011, 16:28:52
8o had ik zowaar een filmpje gemist in één van mijn favoriete topics.

Maar net bekeken, en weer heerlijk genoten. Dit is modelspoorbouw pur sang!!!!
Vooral het kleurgebruik en de materialen die verwerkt worden spreken me zeer aan.
Het is gewoon één mooi geheel, waarbij de infrastructuur goed is overdacht. Zodat het perfect bij elkaar past.

En ballasten is idd een vervelend werkje. Ik zit er ook (weer) tegen aan te hikken, nu mijn stationgebouw bijna klaar is.
Zijn bij mij ook de emplacementsporen aan de beurt.

Zie al weer uit naar de volgende update.

mvg
Henk

Hoi Henk, bedankt voor het compliment, ook jouw draadje bekijk ik alijd met veel plezier, vr gr Arie
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Gisteren heb ik een passende goederenloods voor naast de loopbrug gevonden. Het is geworden Vollmer 5715, niemand in de omgeving had deze loods op voorraad, ben nu bij Meijer en Blessing in Rotterdam terecht gekomen. Een prachtige winkel waar ik weer veel moeite had om me te beheersen  :D. Ik heb me netjes gedragen en alleen de loods en preisers gekocht B). Het ballasten tussen de spoorbielzen is gereed en kan nu drogen. vr gr Arie



Eerst maar eens wat verouderd met grijze humbrol ( 1e stap) De steentjes ingewassen met een doek therpentine en de wanden met de drybrush methode bewerkt.





Later worden deze delen nog met pigment poeders bewerkt.



De wanden schijnen door, dus even zwart gemaakt aan de binnenzijde, tevens de dakgoot een kleurtje gegeven.



Het dak behandel ik later met pigmentpoeder, maar eerst nog verlichting en personeel plaatsen.

Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
hallo Arie,

De loods ziet er al weer heel goed uit, wat de winkel in Rotterdam betreft, die is echt ruim gesorteerd op modelspoor gebied.
Op zaterdag stond ik in de rij te wachten om af te rekenen (met 3 mensen achter de balie) zo druk was het!
Waar zie je dat nog?
Voor bouwpaketten van Vollmer kan je ook eens kijken op de online shop van "MIWULA" (erg veel voordeel).

Mvg Rene


Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Hallo Arie

Dat ziet er weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup: top uit, maar we verwachten van jou niets anders

Vriendelijke groeten,
Marc

Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Deze "industrie" bouwpakketten van Vollmer zijn prachtige modellen.
Gebouwd in TP II en III en daarna als prachtige architectonische "hoogstandjes" als erfgoed (veelal) in stand gehouden.
Een prachtige aanwinst op je baan en, zoals jij deze weer op je baan "tentoonstelt", ook in H0 een prachtig stukje vergane glorie! B)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Prachtige loods Arie...na het weatheren wordt hij nog veel mooier  ;):thumbup:

Groeten en succes verder.

Hans  ;)
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Mooie goederenloods Arie.

Ik heb al vaker gehoord dat dit zo'n mooie winkel is in Rotterdam.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Heb alles weer bijgelezen. Wat wordt alles toch mooi zeg.
Alles past ook zo goed bij elkaar. Die brug ook wauw.


Maikel
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
die loods is helemaal super. ik vind het wel mooi een loods waar men wagons langs kan stallen. Vollmer en faller zijn bij mij bij uitstek wat betreft gebouwen
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Arie,

Mooie loods heb je  :thumbup:

Die winkel in rotterdam bezoek ik ook regelmatig maar wel alleen voor de scenery artikelen, ze hebben daar altijd wel wat leuks  :-)

Succes met de verdere bouw !

Groeten

Ron
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Bedankt voor de reacties, komende dagen niet veel tijd om verder te bouwen  :(.
Meijer & Blessing is inderdaad  een mooie zaak voor met name de scennery. Ze hebben daar bijvoorbeeld Preisers in diverse schalen. Ook voor auto's ( ik heb periode 1 en 2) ben je daar aan het goede adres. Verder kom ik graag bij Rene muilwijk en het Oude station, en natuurlijk op Houten  :D, vr gr Arie
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ben je weer bezig met het volgende kunststukje  8o :) :)

Ziet er al mooi uit.

Gr Einte
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Arie,

In Gorinchem ben ik nog nooit geweest, Papendrecht bezoek ik nog wel eens als ik Heki materiaal nodig heb.

Ben je wel eens in "'t winkeltje" in Dordrecht geweest ? Ook voor veel preiser materiaal en auto's.

Verder hoofdzakelijk 2 rail spul maar zeker wel een sfeervol zaakje.

Gr.
Ron
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-05 Stadsbahn "goederenloods" dolphin (Arie)
Citaat van: Ron21 op maandag 30 mei 2011, 19:06:32
Arie,

In Gorinchem ben ik nog nooit geweest, Papendrecht bezoek ik nog wel eens als ik Heki materiaal nodig heb.

Ben je wel eens in "'t winkeltje" in Dordrecht geweest ? Ook voor veel preiser materiaal en auto's.

Verder hoofdzakelijk 2 rail spul maar zeker wel een sfeervol zaakje.

Gr.
Ron


Hoi Ron, het winkeltje ken ik wel, is inderdaad een gezellig zaakje, in Gorkum is een Marklinshop, lijkt ook wel wat op het winkeltje, smal en diep  ;).

Vanavond toch nog tijd gehad om verder te bouwen, ik heb het interieur en de verlichting gemaakt, vr gr Arie











Zo, nu eerst een Bavaria :D :D :D





Nu nog een balkenconstructie onder het overhangende dak en regenbuizen
Re:UPDATE 30-05 Stadsbahn "goederenloods interieur" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re:UPDATE 30-05 Stadsbahn "goederenloods interieur" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er héél mooi uit

Ik ben ook nog op een pakketje aan het wachten voor mijn binneninrichting  :D


Vriendelijke groeten,
Marc
Re:UPDATE 30-05 Stadsbahn "goederenloods interieur" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ziet er mooi uit. Je zou wel eens een voorman moeten aannemen. Drinken onder werktijd??? :? Verder een beetje orde en netheid met het wegzetten van de materialen  ;). Zonder gekheid, ziet er mooi uit.

Olaf