Hallo hobbyvrienden, gisteren nog in Houten geweest, maar geen bruikbare koopjes kunnen vinden. Niet dat dit erg is, want om verder te bouwen moest ik wat seinen van Viessmann kopen en de laatste wissels. Je raakt dan toch al weer snel dooor je centjes heen

.
Ik kwam ook nog een fles je tegen om waterstroompjes te immiteren. Dus staat vandaag in het teken van testjes om verder te bouwen.
In de steunmuur achter het slootje zitten regenwater afvoerbuizen, hier wil ik waterstraaltjes uit laten komen, dus maar eens testen.

Ik heb een paar wit garen touwtjes opgehangen en het watereffect van Noch erlangs laten lopen, dit blijkt niet zo'n succes. Het wordt een hele grote druppel, maar loopt niet door

.
Zoals Lucien al aangaf in mijn topic, heb ik toen met Velpon geprobeert en dit loopt veel beter door

. Op het rechter draadje heb ik het watereffect na de velpon opgebracht, en dat gaat wel

.

Tevens aan het proberen geweest om de perronen van Auhagen wat beter op tijdperk 1 en 2 te laten aansluiten, hier heb ik hardhouten latjes voor gebruikt ( heb ik toch nog wat aan mijn boten modelbouw verleden)

.
- "- Klik hier voor auhagen (grijze) perronranden op het testplankje 
Ik vind het een mooi resultaat geven, zo ga ik dan nog even 9 meter maken

, gelukkig niet allemaal in 1 keer

.

Ook moeten er nog 4 delen steunmuur afgemaakt worden, van beneden naar boven: standaard Faller muur, voegen inwassen en dan weatheren en begroeiing aanbrengen, dus komende tijd weer zat te prutsen

vr gr Arie.