Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: wilsma op maandag 14 juni 2010, 00:46:36
Hallo Arie,

Dat is ook weer goed gelukt Arie, maar ik vind de kleur ook een beetje te licht. Laten we eerst maar even afwachten hoe de kleur is als alles opgedroogd is, vòòrdat we een oordeel vellen. Maar even over het slopen....; laat deze keer maar alles héél, dan kan je er nog eens van genieten als alles klaar, is want slopen kan altijd nog !  8)
Vraagje...; Is de Titanic v.v. gelijkstroom, òf wisselstroom ?   :roll:
Nog veel succes...ènne...hou je ons aub. op de hoogte van alles ?

groeten, Willem.



Hoi Willem,

Ik moet de titanic nog van een wisselstroom decoder voorzien, ik denk zelf aan een locsound 3.5 met ijsbergalarm :shock:.

De lijm is al aardig droog, ik zal binnenkort even een foto maken, zodat de kleur beter te zien is.

vr gr Arie
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op maandag 14 juni 2010, 08:13:34
Hallo Arie,

Uhm doet me even terug denken aan de tijd dat ik op de Titanic zat  :lol: :lol:maar deze op het droge had beter geweest oke niet er op maar er voor schitterend gemaakt. 8)

Nu even het slopen man gaat goed zo met de rubber lijm heel top want bij het oplossen van storingen ofzo hoef je niet vele te slopen en blijven de beschadegingen beperkt.

Over het laaste stukje ballast ben ik kwa kleur niet helemaal enthousiast maar dat is je eigen keus.
Leuk dat van elkaar kunnen leren en wat kunnen opsteken dus je moet het zeker niet zien als commentaar.

De kleuren tussen de rals is meestal donker grijs en van heel fijn zand ben zelf ook nog aan het kijken want bj mij is het ook nog niet zoals het wezen moet, is nog te bruin van kleur.
Maar ik weet jij heb een airbusch dus je tovert er wel een kleurtje uit. 8)

Je graspolletjes die kun je wel wat langer maken en meestal staat er wat lang gras van de overgang naar de ballast naar het zand onderaan de ballastbedding, ziet het weer als een tip he. :lol:

Ik ga nu weer zelf verder met ballasten ben alleen een rolletje touw vergeten zaterdag maar zover kom ik vandaag niet maar waar ik dat touw voor gaat gebruiken gebruiken je dat zie je wel eerst zelf even kijken en dan laten zien.

Want anders lachen jullie me allemaal uit. :lol:

Succes he en ga zeker door zo.

Groet Wim.


Hoi Wim, bedankt weer voor je tips, ik zal binnenkort even een foto maken als de lijm droog is. Mijn voorkeur gaat uit naar de grijze ballast van Woodland. Ik wil de randen langs het spoor en de bielzen nog wat weatheren met airbrush, ik heb daar alleen nog niet alle spullen voor binnen.

Ik zag op jouw topic dat je weer opnieuw aan de slag gaat, veel succes, ben benieuwd wat je nu weer uit de hoge hoed tovert, vr gr Arie
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Inmiddels is de lijm droog, zodat nu de twee kleurvarianten van het ballast vergeleken kunnen worden, wat vinden jullie?

2 railzen met een mix van de volgende kleuren: Woodland fine ballast  1/2 Gray, 1/4 Brown en Zwart ( C rail ballast van Busch 7069).

2 railzen met Woodland Fine ballast "Grey".

vr gr Arie







Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Die kleur links, de bruine tint vind ik wel mooi  :D

Gr Einte
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Bovenste foto...rechts, ziet er lekker vuil uit  8)

Je ruikt bijna de vervuiling  :P

Ziet er allemaal wel goed uit hoor !!

Groeten,

Hans ;)
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik vind persoonlijk de linkse op de 1e twee foto's het mooiste.


Maikel
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Ik vind ook de linkse de beste.


                                              Arie
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik had gedacht dat de één mooier zou zijn dan de andere, maar als ik de foto's vergelijk vind ik ze alletwee mooi ! De grijze zou ik gebruiken bij veel gebruikte sporen met viezigheid. (rangeerterrein etc.) En de gemixte bij de sporen waar 'normaal' op gereden wordt. (landschap etc.) Maar dat is mijn mening, je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen !  Het is trouwens wel heel erg mooi gemaakt Arie, complimenten !  :D

groeten, Willem.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Net de laatste resultaten van Wim gelezen en bekeken en nu die van jou.
Leuk om de overeenkomsten maar ook de verschillen in bewerking te kunnen bekijken, daarbij geven beide methodes een prachtig eind resultaat.
Ik ben van mening, net als Willem, dat ze beide op hun eigen manier bijzonder fraai zijn waarbij de toepassingen beide goed mogelijk zijn! 8)

Complimenten voor het bijzonder fraai uitvoeren van deze "probeersels".
Met jouw en Wim's voorbeelden kan nu iedereen de rails op zijn eigen baan gaan voorzien van een prachtig ballastbed! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Heel mooi gedaan dat ballasten.
Ik zou kiezen voor de rechtse railsen.

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat je zo nu en dan óók kan doen op langere baanstukken, is bovenop de oude, vervuilde ballast, hier en daar een strook 'verse' en schone ballast leggen. Dat zie je in het echt óók ! Ik heb een 'voorbeeldfoto', en als het even kan, probeer ik deze te plaatsen.  :idea:

groeten, Willem.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Prachtig resultaat voor beide. De linkse vind ik net iets echter door de iets meer verweerde kleur.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

En ben je er al uit welke stukje ballast je kiest of twijfel je hier nog mee, ja kijk naar de techniek waarbij je elke keer de ballast met een kwasje op op de juiste plek moet aanbrengen.

Je zien nu ook dat er veel ballast in gaat zitten in zo´n klein stukje al maar succes blijf jou zeker ook volgen want steek er weer veel van op.

Veel succes en kijk over je schouder mee.

Groet Wim. 
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Bedankt voor jullie mening, nou weet ik het helemaal niet meer :shock: :lol:.
Gelukkig heb ik nog even de tijd met beslissen. De test is nu wel zo'n beetje afgerond, ik ga alleen nog weatheren en met wat tips van Wim N aan de slag om de ballast tussen de bielzen wat makkelijker aan te brengen.



Tevens is bij mij vanmorgen Marklin 37135 binnengerold. Deze zich in nieuwstaat bevindende lok is van Forum Collega Martin ( marklinbaan.nl) overgenomen. ik moest wel beloven om een foto te plaatsen van de loc op de stadsbrug  8) :lol: Martin, bij deze, vr gr en bedankt Arie.




Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Arie,

weer een fantastische aanwinst. De bruine Phalzbaan uitvoering is trouwens ook heel mooi.

Groetjes, John
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Gefeliciteerd met je nieuwe loc, en het is nog geen eens vaderdag....! In ieder geval bedankt voor al de testen die je ons hebt voorgeschotelt, Zowel voor jou, àls voor ons was het weer zeer leerzaam ! Bedankt !  :D

groeten, Willem.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ja ja zo kan die wel weer tussen het ballasten even een nieuwe loc voorbij laten komen.
Oke heb je verdiend en van harte en veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst, nu weer gauw aan de ballast. :lol:

Succes.

Groet Wim.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Hoe gaat het met het ballasten bij jou of ben je druk aan het kijken en genieten van je nieuwe aanwinst die al menig rondtjes heb gemaakt op de modelbaan?

Groet Wim.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Fijn verslag heb je gemaakt van het ballasten. Ik had een paar jaar terug ook in mijn oude draadje al eens een verslag gemaakt van de C-rails ballasten.
Ik lees je goede ervaringen met vloeibaar rubber van pipoos, waar koop je die flessen?
Ik wil het ook eens gaan proberen.
Succes verder.

Groeten Ronald  :D
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: Tilly op donderdag 17 juni 2010, 22:55:58
Arie,

weer een fantastische aanwinst. De bruine Phalzbaan uitvoering is trouwens ook heel mooi.

Groetjes, John

Hoi John, ja de bruine pfalz is ook heel mooi, jammer dat ze beide geen sound hebben, vr gr Arie

Citaat van: wilsma op vrijdag 18 juni 2010, 02:21:54
Hallo Arie,

Gefeliciteerd met je nieuwe loc, en het is nog geen eens vaderdag....! In ieder geval bedankt voor al de testen die je ons hebt voorgeschotelt, Zowel voor jou, àls voor ons was het weer zeer leerzaam ! Bedankt !  :D

groeten, Willem.

Hoi Willem, geen dank voor het testen, is ook uit eigenbelang. De loc heb ik mezelf kado gedaan, dus wat de kinderen zondag hebben is echt nog een verrassing :D , vr gr Arie

Citaat van: Wim N op vrijdag 18 juni 2010, 22:36:49
Hallo Arie,

Hoe gaat het met het ballasten bij jou of ben je druk aan het kijken en genieten van je nieuwe aanwinst die al menig rondtjes heb gemaakt op de modelbaan?

Groet Wim.

Hoi Wim, de ballast test bij mij is wel zo'n beetje klaar zo, wel wil ik nog weatheren en met die graslijm en jouw omkeer methode gaan proberen, maar moet dan eerst de lijm nog kopen. Natuurlijk volg ik jouw verrichtingen nog steeds, man hoe verzin je ze toch :shock: nu weer met een stuk koort ( eh koord) vr gr Arie

Citaat van: Varekamp op vrijdag 18 juni 2010, 22:59:14
Hallo Arie,

Fijn verslag heb je gemaakt van het ballasten. Ik had een paar jaar terug ook in mijn oude draadje al eens een verslag gemaakt van de C-rails ballasten.
Ik lees je goede ervaringen met vloeibaar rubber van pipoos, waar koop je die flessen?
Ik wil het ook eens gaan proberen.
Succes verder.

Groeten Ronald  :D

Hoi Ronald, Nog bedankt voor het mailen van de foto's van jouw ballastwerkzaamheden. Het lijmen met rubber bevalt me prima en kun je bij Pipoos kopen, het merk is kars, witte fles met rode dop,  vr gr Arie
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Gefeliciteerd met deze mooie loc. 8)

Gr.
René
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: wilsma op woensdag 16 juni 2010, 13:06:35
Hallo Arie,

Wat je zo nu en dan óók kan doen op langere baanstukken, is bovenop de oude, vervuilde ballast, hier en daar een strook 'verse' en schone ballast leggen. Dat zie je in het echt óók ! Ik heb een 'voorbeeldfoto', en als het even kan, probeer ik deze te plaatsen.  :idea:

groeten, Willem.

Hallo Arie, hier de foto van de lijn Zutphen-Vorden met een beetje nieuwe ballast boven op de oudere ballast...



groeten, Willem.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Ik mis de puko's, Willem!  :lol: of rijden ze hier met gelijkstroom?  :mrgreen:

Groeten,

Erik
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Bedankt voor deze uitvoerige testen Arie.

geluid was de ergenis op mijn oude baantje, de reden dat ik pukko's en slepers in de ban heb gedaan, de rails nu  leg op roof-mate en ga balasten met rubber.

grtZ Mark
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: wilsma op zondag 20 juni 2010, 17:52:55
Citaat van: wilsma op woensdag 16 juni 2010, 13:06:35
Hallo Arie,

Wat je zo nu en dan óók kan doen op langere baanstukken, is bovenop de oude, vervuilde ballast, hier en daar een strook 'verse' en schone ballast leggen. Dat zie je in het echt óók ! Ik heb een 'voorbeeldfoto', en als het even kan, probeer ik deze te plaatsen.  :idea:

groeten, Willem.

Hallo Arie, hier de foto van de lijn Zutphen-Vorden met een beetje nieuwe ballast boven op de oudere ballast...



groeten, Willem.



Hoi Willem, bedankt voor de mooie voorbeeldfoto, ziet er inderdaad leuk uit om hier en daar wat verse ballast te maken, vr gr Arie

Citaat van: Lokkie op zaterdag 19 juni 2010, 11:17:54
Hoi Arie,

Gefeliciteerd met deze mooie loc. 8)

Gr.
René



Groeten, Rene

Bedankt Rene, ik ben er erg blij mee, vr gr Arie



Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 20 juni 2010, 20:07:56
Ik mis de puko's, Willem!  :lol: of rijden ze hier met gelijkstroom?  :mrgreen:
Erik

Zeker gelijkstroom  :shock:  :mrgreen: vr gr Arie


Citaat van: lucy op zondag 20 juni 2010, 20:14:47
Bedankt voor deze uitvoerige testen Arie.

geluid was de ergenis op mijn oude baantje, de reden dat ik pukko's en slepers in de ban heb gedaan, de rails nu  leg op roof-mate en ga balasten met rubber.

grtZ Mark

Geen dank Mark, was ook uit eigenbelang, ben benieuwd naar je nieuwe baan, komt hij ook op het forum? vr gr Arie

Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Arie, is het station en brug die jij op hebt gebruikt op jouw baan nog steeds te koop in de winkel?
graag fabrikant en art nummer vermelden.
Vast bedankt.
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: robkop op zondag 20 juni 2010, 22:44:22
Arie, is het station en brug die jij op hebt gebruikt op jouw baan nog steeds te koop in de winkel?
graag fabrikant en art nummer vermelden.
Vast bedankt.


Het S-Bahn station bestaand uit diverse delen wordt door de firma Faller om onbegrijpelijke redenen niet meer geproduceerd, ik heb vorig jaar uit heel Nederland de delen bij elkaar gescharreld, de nummers staan vernoemd in het begin van mijn Topic, vr gr Arie
Re:UPDATE 15-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie èn Erik,

Waarom denk je dat ik maar zo'n klein stukje gefotografeerd heb......?
Omdat het een pokkewerk is om al die puko's weg te halen, en nà de foto die dingen allemaal weer terug te plaatsen....!!  :shock:
Jullie begrijpen er ook niks van...!

groeten, Willem.
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Ondanks het mooi weer toch nog een beetje met de hobby bezig, om het ballastbed nog wat verder te vervuilen ( en natuurlijk allerlei andere zaken) heb ik een nieuw airbrushset aangeschaft.
Omdat ik hoofdzakelijk met een stuk of 8 kleuren ga werken, heb ik voor een tijpe gekozen met onderbeker ( ook met bovenbeker te gebruiken).
Ik kan dan 8 hoofdkleuren in de bekers laten zitten en afsluiten doormiddel van een schroefdop. Door simpel te verwisselen kan ik dan doorwerken zonder steeds te hoeven schoonmaken.
Aan het eind van een klus spuitje doorspuiten en 1 schroefdop ( met aanzuigslang) en klaar is Kees eh Arie.
Het spuitje is van Sata. Nu nog de verf aanschaffen , het eerste kleurtje ( roest ) al even op een railsje getest, werkt super,

vr gr en wordt vervolgd Arie

Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is een mooi aparaat  :shock:   :D :D 

Nu wil ik wel de resultaten zien van die rail  :mrgreen:

Gr Einte
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 19:39:08
Hallo Arie,

Dat is een mooi aparaat  :shock:   :D :D 

Nu wil ik wel de resultaten zien van die rail  :mrgreen:

Gr Einte

Hoi Einte, het railsje ligt erachter op mijn proefplankje ( zie de foto), maar ik mis de andere kleuren nog om verder te verouderen, vr gr Arie
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Dat setje lijkt mij ook wel wat. Mag ik vragen waar je het gekocht hebt en wat het kostte?
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
hallo arie,

heb de zelfde compressor,maar de airbruch zelf is van aztek.ook heel tevreden van,kan je leuke dingen mee doen.wens je veel succes met je aanschaf.

groeten peter(ke33)
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 29 juni 2010, 19:46:53
Dat setje lijkt mij ook wel wat. Mag ik vragen waar je het gekocht hebt en wat het kostte?

Het compressortje heb ik al een tijdje staan, daar weet ik niet de prijs meer van, misschien Peter wel, die schrijft hierboven, dat hij de zelfde heeft.
Het spuitpistooltje heb ik bij Akzo besteld en heb nog niet de factuur van binnen, kan je dus nog niet precies vertellen wat hij kost.

vr gr Arie
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
ziet er een mooi ensemble uit.Ben ook nog op zoek naar zoiets.Zou er graag een verslagje van zien ,als het kan.Met eventueel een prijskaartje.Kijk er al naar uit.Alvast proficiat met je aankoop.
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Heel mooi dat je nu ook met Airbrush kan gaan spuiten.
Ben dan ook erg benieuwd naar jouw resultaten en bevindingen hiermee.
Vooral het verwisselen van de bekers met verschillende kleuren lijkt mij ideaal, ik hoop dan ook dat de praktijk dit onderschrijft! :lol:

Veel succes (en plezier) bij je verdere "vuile" werkzaamheden! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
hallo kermit65,

ik meende de compresser destijds 3500 oude belgiche franken te hebben betaald,dus ik denk dat het nu ongeveer 125@135 euro gaat gaan.kan het mis hebben maar,heb de compresor en airbruch ongeveer 10 jaar geleden gekocht en koste 180 euro.als je beetje zoekt vind je meestal compressors 2éhands,en pistool vind je in verschilende prijs klasses.het moet goed in de hand liggen,dus maak een fijne keuze als je er een koopt heb je jaren plezier van.

groeten en succes peter(ke33)
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Kijk eens, helemaal goed. Dank je wel, ik ga eens zoeken!
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 29 juni 2010, 20:06:59
Hoi Arie.
Heel mooi dat je nu ook met Airbrush kan gaan spuiten.
Ben dan ook erg benieuwd naar jouw resultaten en bevindingen hiermee.
Vooral het verwisselen van de bekers met verschillende kleuren lijkt mij ideaal, ik hoop dan ook dat de praktijk dit onderschrijft! :lol:

Veel succes (en plezier) bij je verdere "vuile" werkzaamheden! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.



he hij had al een goed begin verf morsen op zijn nieuwe    blous

groetjes Ronald 
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Zal je moeder leuk vinden Ronald. Wel mooi spul, er liggen hier nog 100 railtjes, is het wat voor je? Zal Dre je blouse wassen!@ :lol:
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Citaat van: Maarten1975 op maandag 05 juli 2010, 22:12:19
Zal je moeder leuk vinden Ronald. Wel mooi spul, er liggen hier nog 100 railtjes, is het wat voor je? Zal Dre je blouse wassen!@ :lol:

Hoi Maarten,

:lol: :lol: :lol: Bloes is nu ingedeeld als hobbykleding  :mrgreen:.
Ik kan op jouw railsjes eventueel wel mooi oefenen  8) kan ik het bij mijn eigen railsjes in 1 keer goed doen :twisted:

vr gr Arie

Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
ja ja. jij bent verstand van verf! Ik kom zsm kijken of dat je het goed doet, ik zal mijn ketelpak meenemen.
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Hoe is het?

Al een tijdje niets van je vernomen op het forum.

Kom je morgen nog naar Houten?

Groeten

Ronald

Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-06 Stadsbahn "nieuw Airbrushset", Dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op vrijdag 27 augustus 2010, 17:09:32
Hoi Arie,

Hoe is het?

Al een tijdje niets van je vernomen op het forum.

Kom je morgen nog naar Houten?

Groeten

Ronald



Hoi Ronald, ik kijk wel een beetje mee hoor op het forum, maar ben nog met wat andere zaken bezig. Treintjes komen bij mij pas weer in het najaar in beeld. Ik vind Houten daarom ook nog wat te vroeg komen, en sla dus even over. Mooie brug ben je trouwens aan het bouwen, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Hoi treinvrienden, het is wat stil geweest rondom de treinen bij mij, maar ik hoop de komende weken toch weer wat te gaan bouwen. Ondertussen heb ik wel wat zaken bedacht, voorbereid en ook aangeschaft. Vanavond heb ik een INDEX aan het begin van mijn topic gemaakt ( afgekeken bij Peter)  8) werkt super en vooral makkelijk om snel bij een onderwerp en foto's daarvan te komen.   KLIK
Zaterdag wil ik weer eens komen buurten in Houten, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op donderdag 07 oktober 2010, 22:49:47
Hoi treinvrienden, het is wat stil geweest rondom de treinen bij mij, maar ik hoop de komende weken toch weer wat te gaan bouwen. Ondertussen heb ik wel wat zaken bedacht, voorbereid en ook aangeschaft. Vanavond heb ik een INDEX aan het begin van mijn topic gemaakt ( afgekeken bij Peter)  8) werkt super en vooral makkelijk om snel bij een onderwerp en foto's daarvan te komen.
Zaterdag wil ik weer eens komen buurten in Houten, vr gr Arie

Dat moe tik ook nog gaan doen:lol:
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Geweldig dat jij nu ook zo'n makkelijk index met zoeklinks hebt gemaakt! 8)
Zeker voor de wat grotere topics is dit heerlijk om eenvoudig iets op te zoeken.

Nog even veel plezier met je andere hobbies en daarna...............modelspoor! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik heb wat aangericht met mijn index  :o :o Thilly was me voor maar na een aantal vragen van lezers toch de stoute schoenen aangetrokken.

Ik ga mijn index nog verder uitbouwen zoals Einte het nu heeft, maar die heeft dan ook alle tijd van de wereld op dit moment.
( heeft een griepje te pakken ).

Ziet er goed uit jou index :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 08 oktober 2010, 20:02:37

Ik heb wat aangericht met mijn index  :o :o Thilly was me voor maar na een aantal vragen van lezers toch de stoute schoenen aangetrokken.

Ik ga mijn index nog verder uitbouwen zoals Einte het nu heeft, maar die heeft dan ook alle tijd van de wereld op dit moment.
( heeft een griepje te pakken ).


Peter niks van gezien, dat jij mijn index hebt gezien  :mrgreen: :mrgreen:  geen bericht of zo  :shock:

Mooie index Arie  :D :D

Gr Einte
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-10 Stadsbahn "Index aan het begin draadje", Dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 08 oktober 2010, 20:02:37
Hallo Arie,

Ik heb wat aangericht met mijn index  :o :o Thilly was me voor maar na een aantal vragen van lezers toch de stoute schoenen aangetrokken.

Ik ga mijn index nog verder uitbouwen zoals Einte het nu heeft, maar die heeft dan ook alle tijd van de wereld op dit moment.
( heeft een griepje te pakken ).

Ziet er goed uit jou index :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter, het is inderdaad niet moeilijk om te maken, misschien maak ik ook nog wel hoofdstukken in de index. Ik kijk wel weer bij je af dan  :lol:.
Is Einte ziek, dan komt hij vast niet naar Houten morgen, kom jij nog wel?

Citaat van: Einte op vrijdag 08 oktober 2010, 20:06:21
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 08 oktober 2010, 20:02:37

Ik heb wat aangericht met mijn index  :o :o Thilly was me voor maar na een aantal vragen van lezers toch de stoute schoenen aangetrokken.

Ik ga mijn index nog verder uitbouwen zoals Einte het nu heeft, maar die heeft dan ook alle tijd van de wereld op dit moment.
( heeft een griepje te pakken ).


Peter niks van gezien, dat jij mijn index hebt gezien  :mrgreen: :mrgreen:  geen bericht of zo  :shock:

Mooie index Arie  :D :D

Gr Einte

Bedankt en beterschap Einte, vr gr Arie