Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat heb je knap gedaan zeg.
Is dit echt de eerste keer? :lol: :lol:
Ben er erg jaloers op.

Maikel
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Arie,

het resultaat mag er wezen. het ziet er geweldig uit.

Groetjes, John
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
:shock: Bonkk bonnkk..
Bedankt Arie dat je me zonet van m'n stoel liet vallen :D
De kleuren zijn echt goed gekozen, het resultaat ziet er fantastisch uit! Ik moet je bewonderen, chapeau!

Groeten, Peter
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Ziet er echt super mooi uit. 8)
Succes verder.

Gr.
René
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Bijzonder mooi gedaan, het is nu ook meer een geheel geworden.
Wanneer straks de huizen staan en alles wat meer "aangekleed" is, zal dit zeker een erg fraaie stad worden.
De basis is gelegd en nu de rest nog even doen! :mrgreen:

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Hoi Hoi,

Ziet er erg leuk uit zo! Realistisch.

Wat je kunt doen, is proberen eerst een donkere kleur er juist op te zetten. Dit loopt dan in de naadjes, en vervolgens een lichtere kleur erop om de straat op de juiste kleur te krijgen. Dat geeft meer diepte.

Groetjes,

Erik
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
Citaat van: lokje 23 op maandag 01 februari 2010, 10:36:07
arie.


ik moet zeggen mooi gedaan.
en zoals ik reeds vertelde het moet echt zeer dun zijn heb je ook gemerkt het gips heeft echt dorst  :D.
bij mijn eerst poging was het minder maar had dan ook geen ervaring. mijn eerste poging was het net stroop die ik gebruikte zo snel drong het in de gips.
en inderdaad je zal zien na het drogen word het kleur iets minder dan kan je inderdaad nog alle kanten uit om het aan te passen.
nog een tip pas dan op zelde inhoud water verf als bij het eerste maar maak het dan niet te donker want uw gips is reeds verzadigd en op het gips ligt er reeds een kleurfilm dus dit veranderd dan niet meer. heb ook deze fout gemaakt tweede kleur kwam dan net iets te donker gelukkig op een plaats waar het niet te merken is.
probeer eerst een klein stukje uit het zicht en laat het drogen is het goed dan kan je verder

ben tevreden dat ik je goede tips heb kunnen geven en dat de resultaten zeer mooi zijn.

verder succes ik blijf het zeker volgen.

lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, ik ben je dan ook heel erkentelijk voor de gegeven tips  :D vr gr Arie

Citaat van: vanb op maandag 01 februari 2010, 00:07:16
Hoi Arie,

Dat heb je knap gedaan zeg.
Is dit echt de eerste keer? :lol: :lol:
Ben er erg jaloers op.

Maikel


Hoi Maikel, het is echt de eerste keer met deze transparante verf, maar het is helemaal niet moeilijk hoor, je moet alleen durven  8) vr gr Arie

Citaat van: AlbertJan op maandag 01 februari 2010, 15:06:03
Hoi Arie.
Bijzonder mooi gedaan, het is nu ook meer een geheel geworden.
Wanneer straks de huizen staan en alles wat meer "aangekleed" is, zal dit zeker een erg fraaie stad worden.
De basis is gelegd en nu de rest nog even doen! :mrgreen:

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi Albert Jan, ik kan me inderdaad niet wachten tot het eerste  deel van de stad (even) is afgebouwd, ik heb hieronder alvast even een plaatje gezet hoe dit er ongeveer uit zal gaan zien, vr gr Arie


Citaat van: Erik Middel op maandag 01 februari 2010, 17:25:35
Hoi Hoi,

Ziet er erg leuk uit zo! Realistisch.

Wat je kunt doen, is proberen eerst een donkere kleur er juist op te zetten. Dit loopt dan in de naadjes, en vervolgens een lichtere kleur erop om de straat op de juiste kleur te krijgen. Dat geeft meer diepte.

Groetjes,

Erik


Hoi Erik, als ik met dekkende verf zou werken heb je helemaal gelijk, ik heb deze verf echter transparant aangebracht. De donkerste kleur is juist als laatste aangebracht en geeft het contrast in de voegen, vr gr Arie


Iedereen die ik nu nog vergeten ben, heel erg bedankt voor de leuke reacties op mijn klieder praktijken  8) vr gr Arie

Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen", Dolphin (Arie)
Gisteren heb ik een begin gemaakt met het aanpassen van de stadshuizen, zodat ze direct op de gips stoepen aan gaan sluiten. De foto's zijn van het eerste huis, nog 54 te gaan  :shock: . Bij dit huis ontbreekt na het verwijderen van de grondplaat een stukje, dit heb ik aangeheeld met ABS profiel. Gelukkig is dit maar bij enkele huizen noodzakelijk.  vr gr Arie







Vanavond ook nog even bij Marklin Shop Muilwijk in Gorkum wezen kijken. Rene bestond 15 jaar, en het was er een gezellige drukte.
Ik heb bij hem alvast 55 lampjes om de huizen te verlichten aangeschaft.
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Inmiddels is de eerste straat ondaan van grondplaten en aangeheeld met abs, sommige huizen hebben geen (papier) zwarte binnenkant voor het doorschijnen van de verlichting, hier moet ik nog wat op verzinnen. Ik moet ook nog iets verzinnen om de huizen vast te zetten op de gipsplaten. Zo zonder grondplaten  zit er namelijk weinig vlees meer aan de huizen  :? . ,ik denk er aan om met  5 mm ( blauw) hardschuim een grondplaat in de huizen te maken, dan gaat de onderzijde ook niet zo snel licht doorschijnen,  vr gr Arie,


Zonde he, om hier de grote brandweerkazerne voor te zetten  8)
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Hallo Arie. als je overhoeks een staafje rond plasic lijmt in het huisje, en dat een of twee centimeter laten uitsteken.
Dan in de grondplaat de twee gaatjes boort staat hij stevig genoeg.



                                                                           Mvg. andere Arie
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Vandaag tevens het 1e Kibri huis van binnen zwart gemaakt en nog even inkopen wezen doen. Ik heb meteen materiaal meegnomen om bloembakken aan de vakwerkhuizen op te kunnen hangen. En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen?? vr gr Arie









Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Rico maakt hele mooie modellen, ik heb er zelf ook een aantal. Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Je straten en trottoirs gaan er prachtig uitzien.
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
hallo dolphin,


die trotiers worden heel mooi seg,ben benieuwd hoe ze gaan staan op je baan,zal weer heel mooi worden zoals je altijd je baan laat zien.

groeten peter(ke33)
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
vind die trottoirs ook fantastisch maar vind het spijtig dat die mallen een fortuin kosten.
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 06 februari 2010, 19:13:47
hallo dolphin,

die trotiers worden heel mooi seg,ben benieuwd hoe ze gaan staan op je baan,zal weer heel mooi worden zoals je altijd je baan laat zien.

groeten peter(ke33)

Hoi Peter, dat zal nog wel even duren, er komt nog heel wat prutswerk aan te pas, voordat het eerste stadsdeel gereed is, maar wel bedankt, vr gr Arie

Citaat van: bellejt op zaterdag 06 februari 2010, 19:16:23
vind die trottoirs ook fantastisch maar vind het spijtig dat die mallen een fortuin kosten.

Ik heb het grootste deel van de mallen van mijn zwager geleend  8) , ik heb zelf alleen de scherpe bocht en een extra setje met rechte weg bijgekocht, hier heeft mijn zwager dan weer mazzel mee. vr gr Arie
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Hee Arie,

Erg mooi je trottoirs, ik heb zelf in de loop der tijd ook een berg(je) spoerle mallen verzameld, ze zijn i.d.d. kostbaar, maar stukje bij beetje goed te doen. Ik zal je draadje onder mijn favorieten scharen want die injectiespuit-tips die zijn zeer bruikbaar!

Succes met de verdere afwerking, Groetjes Michel
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Super gave auto's heb je erbij. Zullen vast zeer fraai staan tussen de huizen. Dat idee met blauwe schuimplaten voor in de bodem van de huizen is zo gek nog niet. Het is belangrijk dat de huizen geen licht doorlaten door de naadjes bij de trottoirs.

Succes ermee

Groet

Ronald
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Arie,

ziet er allemaal prachtig uit, ik ben benieuwd op welke "problemen" je allemaal stuit en hoe je ze aanpakt :wink:

Die auto's zien er inderdaad fantastisch uit. Heeft Rico een site of iets dergelijks? Heb even gezocht maar kan niets vinden :?

Groetjes, John
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zaterdag 06 februari 2010, 18:12:14
En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen??

Dit zijn zeker prachtige (maar ook behoorlijk dure) automobielen, zelf ook een paar.
De brandweerwagen uit Märklin set 1893 zou kunnen passen, even de foto er bij zoeken.

Foto. (hoop ik!)

En ja hoor, daar is ie dan! :lol:



Märklin set 1893


Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op zondag 07 februari 2010, 08:24:46
Citaat van: dolphin op zaterdag 06 februari 2010, 18:12:14
En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen??

Dit zijn zeker prachtige (maar ook behoorlijk dure) automobielen, zelf ook een paar.
De brandweerwagen uit Märklin set 1893 zou kunnen passen, even de foto er bij zoeken.

Foto. (hoop ik!)

En ja hoor, daar is ie dan! :lol:

Märklin set 1893


Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, dat is inderdaad een hele goeie optie, Marklin heeft ook leuke vrachtwagentjes, maar dit brandweerset kende ik niet, bedankt, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Gisterenavond heb ik aan het eerste huis bloembakken gemonteerd, ik heb hiervoor wederom ABS vierkante staaf voor gebruikt, op het huis ernaast is een minder geslaagde versie te zien. Zo heb ik de huizen gekocht. Zo nu alleen nog het dak enz. wat weatheren. Ik maak dit niet te gek, want in mijn (trein) periode waren deze huizen nog niet zo oud  8)







Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Begint er fantastisch uit te zien. Vind je straten erg goed gelukt.
Ook de bloembakken staan erg goed. Succes met de verdere bouwen.

groet Jos
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 06 februari 2010, 19:24:58
Hee Arie,

Erg mooi je trottoirs, ik heb zelf in de loop der tijd ook een berg(je) spoerle mallen verzameld, ze zijn i.d.d. kostbaar, maar stukje bij beetje goed te doen. (...) die injectiespuit-tips die zijn zeer bruikbaar!

Hier precies hetzelfde. Ik heb wel eens een straat en een perron (met de trottoir mallen) in elkaar gezet met, maar het is zo verschrikkelijk moeilijk om de naden een beetje te camoufleren. Ik denk dat die injectiespuit truuk dat een stuk beter maakt. Het duurt alleen nog wel even voordat ik er aan toe ben om een stad of dorp in elkaar te zetten.
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Langzamerhand krijg je een fantastisch mooi resultaat met die gipsen bestrating en stoepen.

De verschillende kleuren vloeien mooi in elkaar over, waardoor het er perfect uit gaat zien.
Het probleem van de huizen die niet exact aansluiten op de trottoirs heb ik (tip van Jaap Vriend) op mijn stationsmodule opgelost door rondom de huizen de stoepen weg te snijden, zodat de huizen tussen de stoepen in zakken. De stoep loopt dan tot aan het huis in plaats van onder het huis door. Het is echter wel een enorme hoeveelheid werk, zeker met zo'n grote stad als bij jou. Daarbij komt nog het risico van een kleine uitschieter...en weg is jouw mooie stoep. Mijn module is om dit soort zaken uit te proberen, dus daar heb ik het na 3x slikken aangedurfd.
Een andere oplosing zou wellicht zijn het ABS te plakken op de stoep in plaats van op het huis. Zo krijg je een opstaand randje dat het licht afschermt en gelijk het huis op zijn plek fixeert.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Citaat van: rorail op zondag 07 februari 2010, 10:32:58
Hallo Arie,

Langzamerhand krijg je een fantastisch mooi resultaat met die gipsen bestrating en stoepen.

De verschillende kleuren vloeien mooi in elkaar over, waardoor het er perfect uit gaat zien.
Het probleem van de huizen die niet exact aansluiten op de trottoirs heb ik (tip van Jaap Vriend) op mijn stationsmodule opgelost door rondom de huizen de stoepen weg te snijden, zodat de huizen tussen de stoepen in zakken. De stoep loopt dan tot aan het huis in plaats van onder het huis door. Het is echter wel een enorme hoeveelheid werk, zeker met zo'n grote stad als bij jou. Daarbij komt nog het risico van een kleine uitschieter...en weg is jouw mooie stoep. Mijn module is om dit soort zaken uit te proberen, dus daar heb ik het na 3x slikken aangedurfd.
Een andere oplosing zou wellicht zijn het ABS te plakken op de stoep in plaats van op het huis. Zo krijg je een opstaand randje dat het licht afschermt en gelijk het huis op zijn plek fixeert.

Groet,
Ronald

Hoi Ronald, ik twijfel over het verzinken van de huizen in de stoep, ik zit er namelijk ook niet met mijn neus bovenop. De stad staat altijd zo'n 80 cm van je af en ziet er dan eigenlijk zo ook al fantastisch uit. De risico's die het slijpen in het gips veroorzaken, wegen misschien niet tegen het resultaat op, heb je misschien foto's van jouw module?
Een randje voor de huizen in de kleur van de stoep is ook een optie, echter zitten er ook nogal wat huiizen bij met trapjes en pilaren.
Eventueel is het nog een optie alleen de eerste rij huizen te verzinken, ben hier nog niet uit, bedankt voor het meedenken

vr gr Arie

Citaat van: lokje 23 op zondag 07 februari 2010, 11:17:29
hallo arie.

ik kan niet meer zeggen dan gewoonweg prachtig.
zal even op leerschool moeten komen bij jou  :wink: .
en de wagens van albert zijn ook prachtig.
maar denk dat deze nog wat van een vroegere periode was rond de jaren 1918 .
als ik je eens een tip mag geven indien je op reis bent in italie en brandweerwagens wil zien dan moet je even naar mantova gaan 30km van het garda meer verwijderd daar is een brandweer museum en ziet men wagens van 1880 tot heden daarom deze opmerking dat de wagens van albert-jan  uit deze periode zijn.
nog een tip wist je dat ze tot jaren 1930 zelfs 1935 ook nog brandweer fietsen hadden.
hoe waren deze rood uiteraard en tussen het freem zat een waterslang ook waren er moto's met zijspan ook rood en twee brandslangen voor op de mote en drie man in.
en dat was om snel te kunnen ingrijpen in de smalle straatjes dan er toen waren.
wat goed zou passen in uw stad met de smalle straten.
zo dit even als tip.
lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, teveel eer, ik heb zelfs bij jouw een beetje afgekeken :oops: . Met de brandweerautos heb je gelijk, ik zou graag een Arhens fox hebben van 1928, deze staat in hellevoetsluis in het brandweermuseum ( vorig jaar ook te zien op de modelbouwbeurs in Goes) maar dit jaartal is blijkbaar in model niet beschikbaar, misschien heeft iemand nog een idee. De auto's die AlbertJan aangeeft kan ik wel als reseve materiaal opstellen in de kazerne,  ik zal bij preiser en artitec eens kijken of er brandweerfietsten en motoren zijn, bedankt, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Next!, nog 52 te gaan  :shock: vr gr Arie.


Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
FF doorzetten Arie,

Ziet er al mooi uit die huizen aan de straat en stoepen.

Succes er mee  :D

Gr Einte
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
wauw!
ziet er leuk uit.
de straten zijn leuk geworden, en nu die bloembakken ook.

koen
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Die bloembakken zijn zeer geslaagd. Geeft een leuk aanzicht aan de gevels van de huizen. Net echt de bakken met geraniums in de zomer.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zondag 07 februari 2010, 16:07:14
Hallo Arie,

Die bloembakken zijn zeer geslaagd. Geeft een leuk aanzicht aan de gevels van de huizen. Net echt de bakken met geraniums in de zomer.

Groet

Ronald

Maaaaaar wie geeft ze nu water in de vakantie  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
De bloembakken aan het huizenblok is gereed, tevens zijn van deze huizen de binnenkanten zwart gemaakt. Vanavond heb ik het brandweerkazerneplein gemaakt, ik heb dit gemaakt van Faller pleinmotief op blauw hardschuim, heel mooi materiaal.
Voor de plekjes die nu nog open zijn komt de plantsoenendienst nog in actie. Volgende karwei wordt de straat verlichting. vr gr Arie








Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik hoop niet dat je 1-jarige planten gebruikt heb. Dan kan je volgend jaar weer alle bakken opnieuw vullen. :lol: :lol:

Zonder dolle. Ziet er geweldig uit. Je blijft me op deze manier maar op ideeen brengen voor mijn eigen baan. Dus ga zo door.

Maikel
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hoi Arie, prachtig hou alles zo tot leven komt, je hebt een aangenaam tijdsperk gekozen. Je stadsgedeelte werkt aanstekelijk om te zien  :)
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Complimenten voor je mooie baan. Ziet er erg mooi uit die stad, erg realistisch.

gr. Henk
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat ziet er heel mooi uit zo  :D :D

Succes verder met je baan.

Gr Einte
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat is je geheime wapen. Hoe krijg je die Faller plaatjes er zo perfect tussen gesneden.

Super fraai.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Arie
Ik begrijp best dat je de bloemetjes aan het buiten zetten ben !
Als ik zie hoe het straat werk gelukt is, zou ik dat ook doen  :D  :lol:
Kort om geweldige details
Gert Jan
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Citaat van: vanb op maandag 08 februari 2010, 21:56:59
Hoi Arie,

Ik hoop niet dat je 1-jarige planten gebruikt heb. Dan kan je volgend jaar weer alle bakken opnieuw vullen. :lol: :lol:

Zonder dolle. Ziet er geweldig uit. Je blijft me op deze manier maar op ideeen brengen voor mijn eigen baan. Dus ga zo door.

Maikel

Hoi Maikel, geraniums zijn inderdaad seizoenplanten  :?

Citaat van: M.user op maandag 08 februari 2010, 22:29:51
Hallo Arie,

Wat is je geheime wapen. Hoe krijg je die Faller plaatjes er zo perfect tussen gesneden.

Super fraai.

Groet

Ronald

Ronald, malletje maken  8) , heb ik toch nodig als uitvulling, want de gipsstoepen zijn dikker als het plein materiaal

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 08 februari 2010, 22:42:58
Ha Arie,

dit wordt echt heel mooi!
Heel knap hoe de gebouwen bij elkaar passen. Ook het straatwerk en de gekozen vorm van de plattegrond past hier erg mooi op aan.
Verbluffend hoe één voertuig in de straat toch al een bepaalde sfeer oproept.

Je hebt een fan erbij, want ik blijf dit zeker volgen!

Groeten,

Erik

Hoi Erik, ik zag het op de foto, dat je met 1 auto meteen een tijperk neerzet, anderzijds dus ook een gevaar. 1 auto uit een jonger tijdvak................


En natuurlijk, iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Hoi Hoi,

Wat een schitterende baan is het aan het worden. Daar kun je niet genoeg complimenten voor ontvangen.

Leuk die variatie van weer eens een geheel ander tijdperk te zien. Als autoliefhebber zie ik dan ook graag die oude auto's terug. Ben benieuwd hoe het verder gaat worden. Ik kijk uit naar al die prachtige details. Nog een preiser kat ergens en wat bevolking en je stad komt tot leven. Erg mooi!

Groetjes,

Erik
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Citaat van: Erik Middel op dinsdag 09 februari 2010, 21:37:51
Hoi Hoi,

Wat een schitterende baan is het aan het worden. Daar kun je niet genoeg complimenten voor ontvangen.

Leuk die variatie van weer eens een geheel ander tijdperk te zien. Als autoliefhebber zie ik dan ook graag die oude auto's terug. Ben benieuwd hoe het verder gaat worden. Ik kijk uit naar al die prachtige details. Nog een preiser kat ergens en wat bevolking en je stad komt tot leven. Erg mooi!

Groetjes,

Erik

Hoi Erik bedankt, ik ben al een tijdje "antieke" mannekes enz aan het verzamelen, eindelijk kan ik deze de komende tijd op dit eerste stadsdeel gaan loslaten, ik ben nu de eerste gaslantaarns aan het poten, vr gr Arie
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
prachtig gedaan.
Bloembakken maken het geheel een stuk fleuriger.
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Arie,

prachtige bouwwerken, een genot om jouw stad te zien "groeien".

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Vwb de wagens is het misschien een optie te kijken naar het merk Jordan (usa).
Vrijwel uitsluitend bouwpakketten van vooroorlogse modellen en bepaald niet duur
als je het in UK of US koopt.
Heb zelf de Ahrens Fox, T-Ford en ladderwagen gebouwd. De eerste 2
kwamen ook veelvuldig in europa voor als brw wagen.

een willekeurige link http://www.hobbylinc.com/htm/jor/jor221.htm
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
Ook bij Conrad zijn leuke oude auto'tjes te vinden b.v.:
http://media.conrad.com/m/2000_2999/2400/2460/2466/246686_RB_00_FB.EPS.jpg

Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Heel erg bedankt voor de info over de brandweerauto's. Vanavond heb ik de gipswegen van het 1e deel nog verder bewerkt met pigmentpoeder zwart/bruin en d.groen. Verder heb ik de gaatjes geboord voor de lantaarnpaaltje en dit komplete deel met matte blanke lak van een beschermlaag voorzien ( op de foto nog nat). Ik heb hiervoor lak voor schilderijen gebruikt, vr gr Arie






Het stinkt hier nu als een beest in huis  :lol:
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat ziet er al mooi uit zo, wat donkerder vind ik wel mooier  :D

Ben benieuwd naar de het eind resultaat.

Gr Einte
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op woensdag 10 februari 2010, 19:13:10
Het stinkt hier nu als een beest in huis  :lol:


Ohhhhhh.....oplosmiddel

Je straten zien er zeer goed uit....ik kan niet wachten om hier zelf mee te beginnen.

Groeten

Ron
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
mooi gedaan! ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat:D
veel succes verder!

groetjes Daniël
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Ziet er goed Arie ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr
Ronald
Re:UPDATE 10-02 Stadsbahn "blanke lak gipsstraten", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Geweldig stukje werk heb je weer geleverd schitterend gewoon.
Gaaf gaat je stad worden en ook je brandweerkazerne leuk zo op de hoek.

En dan je bloembakjes leuk ziet er dan al heel anders uit, ben benieuwd als alles verlicht is doormiddel van lantaarnpalen.
Veel succes en wacht de volgende update ook weer met veel plezier af.

Let wel op dat je de pigmentpoeder niet op snuift is niet erg gezond hoor.

Groet Wim.