Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 02 december 2009, 16:50:57
Hoe komt het nou dat het gras altijd groener bij een ander is???? :lol: :lol: :lol:
Ziet er netjes uit. Mooie foto's.
Ben helaas nog lang zo ver niet.

Mvg: Alex

Hoi Alex, en ik heb juist een minder groene soort gebruikt :shock:, vr gr Arie
nb gezondheid ok?
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Pbtje Arie.
Mvg: Alex
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo Arie,

Geweldig zeg hoe je het groen aan hebt gebracht tot in elk stukje detail ja petje af zo mooi.

Ook de complimenten over je ruwbouw en de oplossing om je bedrading netjes afte werken toppie.

Nog bedankt voor je aanwezigheid op de NMF stand er gezeillig.

Ga zo door met de bouw een genot om het te volgen, let wel op het plaatsen van foto´s op het juiste formaat 15'' Screen (800x600)

Groet Wim.

Groet Wim.
Re:UPDATE 02-12 Eerste Groen! stadsbahn, Dolphin (Arie) koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo Arie
Ik vind je perron op die arcademuren fantasties, echt heeeel mooi  :shock:
En het groen werk aanbrengen lukt je ook goed

Groet Gert Jan
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Weer een stukje verder met de groenvoorziening, station delen staan nu vast, zodat de komende tijd de bovensporen aangelegd kunnen worden, vr gr Arie







Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: dolphin op maandag 07 december 2009, 13:47:20
Indrukwekkend station zo!!! Vanuit deze hoek gemaakt, met het stadspark erachter, is de grootsheid goed te zien.
Jammer toch, dat Faller deze bouwdoos niet meer levert.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Het nummer van het Faller S-bahn station is 120119 en de stadsbrug 120551, helaas wordt het station niet meer geleverd door Faller, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Als ik het wel heb staat er ook 'n 120487 tussen?
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Rieske op maandag 07 december 2009, 14:37:42
Als ik het wel heb staat er ook 'n 120487 tussen?

Nee, die jij bedoeld is een brugdeel wat alleen op staanders steunt, toets maar Faller 120487 in  GOOGLE, vr gr Arie
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Zojuist het station aangeheeld naar de volgende sectie, dit heb ik gedaan met maquetteschuim (geëxtrudeerd polystyreen hard schuim) geweldig mooi spul, vr gr Arie :D









Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Eerste treinstel rijdt het Stadsbahn station binnen, de verf op de rails is nog nat en ook de perronoverkappingen ontbreken nog, maar dat mag de pret niet drukken, vr gr Arie




Begint al een sfeervol plaatje te worden zo. :D
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Heel fraai treinstel. 8)
Zit er in de middelste wagen geen verlichting :?:

Gr.
René
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Heel erg mooi! Dat treinstel is wel een heel bijzonder ding. Ga je ook bovenleiding plaatsen?
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Lokkie op woensdag 09 december 2009, 19:02:45
Heel fraai treinstel. 8)
Zit er in de middelste wagen geen verlichting :?:

Gr.
René

Hoi Rene, het middelste deel is het technische deel, alleen de verlichte rijtuigen zijn voor personenvervoer geschikt, vr gr Arie
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Rutger op woensdag 09 december 2009, 20:16:09
Heel erg mooi! Dat treinstel is wel een heel bijzonder ding. Ga je ook bovenleiding plaatsen?

Hoi Rutger, ik moet nu inderdaad wel bovenleiding gaan plaatsen, maar ben nog op zoek naar een merk en type die bovenleiding voor periode 1 / 2 leverd, suggesties zijn welkom,  vr gr Arie
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: dolphin op woensdag 09 december 2009, 21:21:10
Citaat van: Lokkie op woensdag 09 december 2009, 19:02:45
Heel fraai treinstel. 8)
Zit er in de middelste wagen geen verlichting :?:

Gr.
René

Hoi Rene, het middelste deel is het technische deel, alleen de verlichte rijtuigen zijn voor personenvervoer geschikt, vr gr Arie

Ok, dank je wel. :)

Gr.
René
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Helaas weet ik niet zo veel van bovenleiding. Ik heb besloten het niet te gebruiken, maar daarmee merk ik dat ik me erg beperk in de keuze van locomotieven. Aan de andere kant is dat misschien maar beter: zo veel mooie treinen, maar zo weinig geld :lol:. Succes met je zoektocht in ieder geval!
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

het ziet er geweldig uit. Een prachtig station en met zo'n treinstel is het helemaal toppie.

Groetjes, John
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
hallo dolphin,
even je draadje doorlopen,wauw man knape baan heb je.ik heb alles mooi doorgelezen,en vind dat je mooi bezig bent.leuke details heb je aangebracht,echt knap gedaan ook die muur is heel mooi.


groeten peter
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: dolphin op woensdag 09 december 2009, 21:23:50
Citaat van: Rutger op woensdag 09 december 2009, 20:16:09
Heel erg mooi! Dat treinstel is wel een heel bijzonder ding. Ga je ook bovenleiding plaatsen?

Hoi Rutger, ik moet nu inderdaad wel bovenleiding gaan plaatsen, maar ben nog op zoek naar een merk en type die bovenleiding voor periode 1 / 2 leverd, suggesties zijn welkom,  vr gr Arie
Hallo Arie,

M* leverde vroeger het oude bovenleidingsysteem (met de starre rijdraden) met masten uit de DRG tijd. Pas later is men de huidige masten gaan gebruiken. In het M* boek Märklin Bahn mit Pfiff staat hoe de masten van het oude bovenleidingsysteem kunnen worden aangepast aan Sommerfeldt achtige (maar door Bernhard Stein zelf gefabriceerde) rijdraden. Wellicht zijn deze masten nog ergens te verkrijgen. Het zou inderdaad afbreuk doen als je op deze baan moderne masten zou plaatsen in combinatie met dat fraaie oude treinstel.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: rorail op woensdag 09 december 2009, 22:26:46
Citaat van: dolphin op woensdag 09 december 2009, 21:23:50
Citaat van: Rutger op woensdag 09 december 2009, 20:16:09
Heel erg mooi! Dat treinstel is wel een heel bijzonder ding. Ga je ook bovenleiding plaatsen?

Hoi Rutger, ik moet nu inderdaad wel bovenleiding gaan plaatsen, maar ben nog op zoek naar een merk en type die bovenleiding voor periode 1 / 2 leverd, suggesties zijn welkom,  vr gr Arie
Hallo Arie,

M* leverde vroeger het oude bovenleidingsysteem (met de starre rijdraden) met masten uit de DRG tijd. Pas later is men de huidige masten gaan gebruiken. In het M* boek Märklin Bahn mit Pfiff staat hoe de masten van het oude bovenleidingsysteem kunnen worden aangepast aan Sommerfeldt achtige (maar door Bernhard Stein zelf gefabriceerde) rijdraden. Wellicht zijn deze masten nog ergens te verkrijgen. Het zou inderdaad afbreuk doen als je op deze baan moderne masten zou plaatsen in combinatie met dat fraaie oude treinstel.

Groet,
Ronald

Hoi Rutger, Ik zit zelf aan de simpele bovenleiding palen te denken van Sommerfeld, ik heb begrepen dat deze vaker in de stad gebruikt worden(tram), maar vindt deze bovenleiding in combinatie met het station ook wel heel erg mooi, vr gr Arie
nb Zaterdag maar eens in Houten gaan kijken....
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo Arie,

Knap baantje heb je seg :D
Wel mooi zo'n lang station, alleen zie je je treinen toch nietmeer wanneer je alles overkapt?! :D
Is je schaduwstation niet wat aan de lage kant? Kwestie als er een treintje vastzit op je laatste spoor, kan je er dan nog wel aan?

Groeten, Peter
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: PeterBrz op donderdag 10 december 2009, 09:54:04
Hallo Arie,

Knap baantje heb je seg :D
Wel mooi zo'n lang station, alleen zie je je treinen toch nietmeer wanneer je alles overkapt?! :D
Is je schaduwstation niet wat aan de lage kant? Kwestie als er een treintje vastzit op je laatste spoor, kan je er dan nog wel aan?

Groeten, Peter

Hoi Peter, Als je op een stoel gaat zitten voor de baan, zit het station precies op ooghoogte, dus kun je prima de treinstellen zien. Ze zijn ook afneembaar, zodat ik er toch nog bij kan komen, vr gr Arie
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo,

Het ziet er erg mooi uit, maar hoeveel stijgingspercentage gebruik jij? Want dat lijkt niet op 3%.

MVG Dewey
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Ha die Arie.
Tjonge, wat wordt de baan mooi! 8)
Met de nieuwe foto's van de laatste update kun je goed zien wat de bedoeling is.
Het hooggelegen stads station wordt bijzonder mooi en geeft een prachtig beeld op binnenkomende en vertrekkende treinen.
De keuze voor de bovenleiding is best lastig, er is weinig keuze voor deze vroege elektrificatie, ben dus heel benieuwd wat de keuze wordt.

Veel succes met de bouw en op naar de volgende update!? :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Alves op donderdag 10 december 2009, 13:01:10
Hallo,

Het ziet er erg mooi uit, maar hoeveel stijgingspercentage gebruik jij? Want dat lijkt niet op 3%.

MVG Dewey

Hoi Dewey, De stijging is ten opzichte van de eerste foto's al behoorlijk aangepast. Ik stijg nu 8 cm op 2.20m, eigenlijk nog net iets te stijl, maar ja de baan is niet langer. De laatste foto's vertekenen nogal, omdat de eerste sporen stijgen en de achterste dalen ( 1 +1 lijkt3!) , vr gr Arie
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

Prachtige baan en superstation. Ik ben zo te lezen niet de enige die het jammer vindt dat dit station door jou is opgekocht  :lol:

Maar ik blijf je draadje volgen: erg inspirerend!

Groet,

Shark.
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-12 Stadsbahn, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo, Op Houten heb ik even een paar Sommerfeld bovenleiding paaltjes op proef meegenomen, ik vind deze ondanks dat ze voor een trambaan zijn, toch wel op mijn baan passen. Wat vinden jullie??



vr gr Arie nb zie ook verkoophoekje voor een heel mooi set (37113 met 6 rijtuigen Wurt. C)
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

die bovenleidingmasten zien er prachtig uit.

En dan die fantastische trein die je in de verkoop hebt, het is toch doodzonde om zoiets in de verkoop te gooien :? Wat zijn je beweeg redenen?

Groetjes, John
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

geweldige stadsbaan zeg. Die masten zijn best mooi, maar ik zou masten van de DR (Deutsche Reichsbahn) nemen. Zullen ook beter passen bij het tijdperk dat je uitbeeld. Volgens mij heeft Sommerfeld deze ook in t assortiment.

Wel zonde dat je die trein wegdoet  :( Hartstikke mooie trein!
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Ronald op zondag 13 december 2009, 19:58:56
Hoi Arie,

geweldige stadsbaan zeg. Die masten zijn best mooi, maar ik zou masten van de DR (Deutsche Reichsbahn) nemen. Zullen ook beter passen bij het tijdperk dat je uitbeeld. Volgens mij heeft Sommerfeld deze ook in t assortiment.

Wel zonde dat je die trein wegdoet  :( Hartstikke mooie trein!

Hi Ronald,

Ik zal eens kijken bij Sommerfeld, ik heb alleen geen idee hoe DRG masten eruit zien :roll:

vr gr Arie

nb Voor deze loc in de plaats heb ik er nu een met geluid  8) ( set 26556 )
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

dit zijn dus DRG-masten:


Deze zijn van Vollmer, maar moeilijk te krijgen. En de Sommerfelds zijn meestal fijner.

Succes met de keuze.
Groeten,

Ronald
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Ronald op zondag 13 december 2009, 20:48:12
Hoi Arie,

dit zijn dus DRG-masten:

Deze zijn van Vollmer, maar moeilijk te krijgen. En de Sommerfelds zijn meestal fijner.

Succes met de keuze.
Groeten,

Ronald


Zijn toch nog vrij modern om te zien, bedankt, vr gr Arie
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

de masten die je hebt gekocht zijn echt voor een tram van lang geleden, op zich mooie hoor, maar voor een trein met hogere snelheden zijn ze echt niet geschikt (in het echt dan), en zeker bij jouw schitterende baan zouden ze echt misstaan. Het advies om Sommerfeld masten of die van Viessmann (huidige Marklin ook dus) lijkt me echt het beste.

Walter
Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi , ik denk dat jullie wel gelijk hebben, ik kom dan uit bij Viessman reichbahn palen in enkele en dubbele uitvoering, ik zie geen overspanningen voor bijv. 3 sporen in DRG.
Op dit moment vol aan het testen met Koploper "full trottle". Inmiddels met 8 treinen, 1 keertrein en 3 treinstellen op de baan.
Veel afstelwerk enz, maar geweldig om te zien, als het helemaal betrouwbaar rijdt zal ik een filmpje proberen te maken.  vr gr Arie
UPDATE 1-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
UPDATE 1-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Daar is hij dan, een filmpje van de baan met Koploper "full trottle" in bedrijf, moet alleen nog instellen dat de goederentreinen niet stoppen in het s-bahn station, veel kijkplezier, vr gr Arie

Re:UPDATE 13-12 Stadsbahn (bovenleiding), Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
heb genoten van het filmpje, knap werk :wink:
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Arie,

Super filmpje en ook zeer mooi materieel. !!

Koploper is geweldig, ik wil ook niets anders meer.

Groeten,

Ron.

p.s.  Ridderkerk-> Alderliesten, heb je iets met autoschade van doen ? Ik zit met mijn bedrijf in Ridderkerk.
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Niet meer raden... :lol:
Ik denk dat Arie het nu heel erg druk heeft met alle schades die er nu word gereden,werd geloof ik wel tijd na een rustige periode begreep ik.

Maar de baan Arie ziet er erg mooi uit ,en zeker het filmpje is erg mooi.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
De Tent staat inderdaad bomvol, maar we gaan hier natuurlijk geen reclame maken.
Het filmpje is nog wat donker naar mijn zin, omdat er vanuit het zijraam wat tegenlicht kwam ( zelfs met afgesloten gordijn) Maar goed, het is ook nog maar het eerste filmpje wat ik op You tube heb gezet.
Het materieel uit periode 1 en 2 vind ik het leukste, er zijn er nog niet veel (betaalbaar) met geluid , zodoende heb ik er een aantal omgekat.
De 55 komt uit uit een startset en deze heb ik kap enz uitgewisseld met 34551 KPVE 4943. De BR 85 komt ook uit dat startset en die heeft nu de kap van 33081  8)
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Nou, lekker is dat!  :shock:  Na het zien van dit mooie filmpje wil ik ook een stoomloc met geluid. Ik heb wel de VT 11.5 met dieselgeluid, maar zo een stomer is toch ook erg mooi!! 8) 8)

Dirk-Jan
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

Geweldig filmpje en materiaal.
Wordt een indrukwekkend stationcomplex zeg.
Blijf je zeker volgen.
Succes met de rest.

Maikel
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

Wat een geweldig mooi station, zeker met die overkapping over de hele lengte
Is er al nagedacht over de 'nachtmodes', met gaslantaarns moet dat wel heel bijzonder zijn.

Succes met de verdere bouw, en ik kijk uit naar meer detailfoto's :)

Groet,

Wilbert
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: wilbertb op zondag 20 december 2009, 11:04:02
Hoi Arie,

Wat een geweldig mooi station, zeker met die overkapping over de hele lengte
Is er al nagedacht over de 'nachtmodes', met gaslantaarns moet dat wel heel bijzonder zijn.

Succes met de verdere bouw, en ik kijk uit naar meer detailfoto's :)

Groet,

Wilbert

Hoi Wilbert, Het station is bij de winkeltjes al indirect verlicht met leds. In de kap van het station wil ik dit ook maken, maar deze moeten demontabel blijven. Wellicht kan ik de plus en de min op de bovenleiding van spoor 1 en 2 zetten, en de kappen met koperstrips op de bovenleiding contact laten maken.
Wat was jou idee met de gaslantaarns? Losse lantaarnpaaltje op de perrons?

vr gr Arie
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Mijn idee over gaslantaarn zou iets zijn met dit:Viessmann module 5066

En dan met een lantaarn die er zo uit zou zien: Gaslampen
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: wilbertb op zondag 20 december 2009, 16:20:17
Mijn idee over gaslantaarn zou iets zijn met dit:Viessmann module 5066

En dan met een lantaarn die er zo uit zou zien: Gaslampen

Hoi Wilbert, dank je je wel voor de link, die paaltjes heb ik wel, maar denk er toch over de kap indirect te verlichten, vr gr Arie
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Prachtig filmpje en wat een mooie treinen heb je rijden. 8)

Gr.
René
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hoi Arie,

Die baan gaat er echt steeds echter en echter uitzien! 8)
Leuk, al dat stoom!  :D

Groeten,

Ronald
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Hallo Arie,

bedankt voor het plaatsen van het mooie filmpje van de vliegtuigenset van Marklin, moet zeggen dat het een mooie set is staat nu inmiddels ook bij mij op de modelbaan ja in aanbouw. :)

Maar je hebt nog meer mooi materiaal e laatste tijd gekocht heel mooi staat heel mooi op je modelbaan.

Nu ik naar je scenery kijkt valt me nu wat op en dat is bij mij zelf ook op gevallen dat je bomen die heb je van zeeschuim heb gemaakt de stamen een heel andere kleur hebben, dit had je beter voor het bevlokken van een natuurlijke kleur kunnen voorzien.

Hier ben ik zelf ook al op aangesproken dus gaat hier zeker mee aan de slag maar geef je wel nogmaals een complument wat het totaal plaatje ziet er geweldig uit, het is maar een ip hoor die ik wl over brengen want we leren van elkaar.

Top ga zo verder en veel succes met de scenry en kijk zeker over je schouder mee.

Groet Wim.

en fijne feestdagen toegewenst. 
Re:UPDATE 19-12 Stadsbahn FILMPJE rijden, Dolphin (Arie)/ koploper/CS1R/per. 1 en 2
Citaat van: Wim N op vrijdag 25 december 2009, 16:58:57
Hallo Arie,

Nu ik naar je scenery kijkt valt me nu wat op en dat is bij mij zelf ook op gevallen dat je bomen die heb je van zeeschuim heb gemaakt de stamen een heel andere kleur hebben, dit had je beter voor het bevlokken van een natuurlijke kleur kunnen voorzien.

Hier ben ik zelf ook al op aangesproken dus gaat hier zeker mee aan de slag maar geef je wel nogmaals een complument wat het totaal plaatje ziet er geweldig uit, het is maar een ip hoor die ik wl over brengen want we leren van elkaar.

Groet Wim.

Hoi Wim, bedankt voor je reactie en opbouwende kritiek, ik moet bekennen dat ik het zeeschuim kant en klaar gekocht heb, dus niet zelf bevlokt (merk Heki) ik kan dus de stammen niet aanpassen, wel iets om op te letten met aanschaffen van spullen.
Ik ben op het moment bezig met puzzelen van de stadshuizen. Hierbij probeer ik de rechte lijn van het S-bahn station te doorbreken, lijkt aardig te lukken.
Foto's van de uitgestalde huizen volgen. Ik wil de stad in 2 delen uit kunnen uitnemen om bij de sporen te kunnen en om de stad aan de eettafel verder te kunnen bouwen, prettigge kerstdagen en een gelukkig modelspoor jaar 2010, vr gr Arie