Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Arie, het is weer een feest om dit allemaal zo te zien! Je hebt er, zoals enkele anderen al hebben opgemerkt, een flink tempo in zitten. De bouwkwaliteit heeft er volstrekt niet onder te lijden. Ik vind het prachtig worden. En mooi dat je stap voor stap laat zien hoe het allemaal tot stand komt; zo kan iedereen er mooi van leren. Maar of het ooit te evenaren valt... Geeft ook niks, ik blijf je gewoon volgen en meegenieten.

Groeten,

Peter
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Arie,

Je vorderingen aan de berg zijn weer prachtig en het begint een fraai geheel te worden.
De tunnelingangen zijn prachtig om naar te kijken zeker de foto met de bovenleidingmasten is een hele mooie en geeft om een mooi inzicht wat de machinist straks zal zien als hij er door heen rijd.

Groet Michel
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 11 februari 2020, 06:35:57
wat de machinist straks zal zien als hij er door heen rijd.
:o) Helemaal niks, machinistje heeft plastic oogjes. >:-D

Dirk-Jan
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
 @citaat

Jij bent ook kei en kei hard he....... :D :D :D

En wij er maar allemaal in geloven , nou bedankt maar weer.

Mvg: Alex


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd.
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Afgelopen week met een groot pak piepschuim aan de gang gegaan. Nog een heel gepuzzel om een natuurlijk kronkelpaadje naar boven te maken, maar komt helemaal goed. Op de steile stukken komen rotsen, de vlakke stukken worden wijnvelden.  Het moet lukken hier 60 doosjes wijnranken kwijt te raken  8o.

vr gr Arie









Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Goed bezig, vind alleen links voor op de laatste foto beetje vreemd maar daar zal je best wel een bedoeling mee of een oplossing voor hebben.  :thumbup:
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Citaat van: iTom op zaterdag 15 februari 2020, 19:12:01
vind alleen links voor op de laatste foto beetje vreemd

Hoi Tom, denk dat het er nu heel massaal uitziet, omdat het wit is. Straks komen er nog steunmuren van gips bij de tunnelingang en links daarvan rotsen. De weg loopt denkbeeldig door buiten beeld/baan. Zal nog wel het "platte" effect nog wat aanpassen naast de tunnelingang.
Ik kan ook het idee van de rots weghalen en gewoon een rechte steunmuur maken. De weg kan niet anders die moet de baan uit verdwijnen.

Bedankt voor de tip.

vr gr Arie
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Vanmorgen even de hoek waar Tom het over had aangepast. Van de kant naar de brug/tunnelingang heb ik het iets minder vol gemaakt en aan de andere kant van de muur deze vorm een beetje terug laten komen. Ik denk dat het zo beter is. Wat vinden jullie?

Vanmiddag een verjaardag, dus dat was het even voor van de week.

vr gr Arie





Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Beter.  :)
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Mooier  :D
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Zit mij te vergapen aan je baan. Prachtig allemaal. Wat een handwerk.
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
Het ziet er zo beter uit.
Meer natuurlijker.  :thumbup:
Re: UPDATE 15-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, uitvullen piepschuim" dolphin (Arie)
het ziet er zeer fraai uit! Zo'n paadje hoeft toch niet helemaal 'logisch' te zijn? kronkelend, op en neer, dan kom je er wel. Leuk voor de wandelaars  :)
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Gips, gips, gips  :?. Maar het einde komt in zicht, dat mag ook wel na een paar pakken gieten, smeren en inwassen  :D.
Als het droog is nog wat gips muurtjes aanhelen.
In de tussentijd de buitenzijde/zijkant van de baan glad maken en donker grijs verven.

En dan weer kleuren  :P

vr gr Arie









Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Al dat gips zal ondertussen wel je oren uitkomen! :D
Maar, zoals je al opmerkte, het eind komt in zicht en dan heb je er weer een mooi stukje werk opzitten.
Het is maar goed dat jij enorm netjes werkt want het zou zonde zijn als er gips op je alreeds aanwezige scenery zou komen.
Ik zie het wel vaker, hele mooie baan maar bij het afwerken gaat het vaak mis met het gipsen.

Veel plezier en succes met de verdere afwerking want dat is gewoon het leukste om te doen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
 :) Prachtig resultaat ... proficiat aan de bouwer ... mooie baan trouwens .

Groeten Freddy

Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
De vorm van de berg is goed gelukt  :thumbup:
Veel succes met het afwerken, de basisvorm is er.
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Wat ga je doen als het af is,
Afbreken en weer iets nieuws verzinnen of genieten totdat je laatste adem is uitgeblazen.
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Citaat van: Hitmaan op donderdag 20 februari 2020, 19:36:53
Wat ga je doen als het af is,

Nog zat te doen aan de baan hoor Tony. Wil er ook nog een keer een zijtak aanmaken met een lokdepot. Hier kan ik dan pendelen naar de haven met kolenoverslag.

vr gr Arie
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Citaat van: Hitmaan op donderdag 20 februari 2020, 19:36:53
Wat ga je doen als het af is,
Foto maken, waarop de door mij geschonken automobielen zichtbaar zijn... ;)
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
 @citaat
Nog steeds niet ontvangen. Zielig voor je.
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
 @citaat  :help: :help: :help: 8o
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Jouw auto,s hebben nog geen vast plekje Wim, ze komen waarschijnlijk in het rechterdeel van de stad te staan. Dit deel ga ik volgend seizoen afbouwen.

vr gr Arie



URL=http://s636.photobucket.com/user/dolphin1967/media/Mobile%20Uploads/20200126_195213-800x600_zpstwzxm5cp.jpg.html][/URL]
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Vandaag de gipsmuren aangeheeld en de buitenzijde van de baan strak gemaakt.

Eindelijk is het "vieze" werk gereed  :P

vr gr Arie







Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Mooi werk weer.
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
 @citaat
Dat dus....

Gewoon mooi  :thumbup:
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Ziet er top top uit Arie, je bent alweer een heel stuk verder :thumbup: Was al tussen de foto's aan het kijken of ik mijn oude stadsmuren terug kon vinden :D

groet Henk
Re: UPDATE 20-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, gips/rotsen/gips/gips.." dolphin (Arie)
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 23 februari 2020, 10:00:18
Was al tussen de foto's aan het kijken of ik mijn oude stadsmuren terug kon vinden :D

groet Henk

Hoi Henk, leuk je weer eens te horen. Een deel van jouw stadsmuur staat op de hoek van de stad, de rest komt in het deel wat nog niet af is.

vr gr Arie








Edit Frenkievee: citaat en link naar foto gerepareerd.
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Vandaag een dagje aan het kleuren en verven geweest. Gestart met de basiskleuren van de steunmuren, de weg en hierna de rotsen.
2e laag over muren, weg en rotsen sterk zwart (sterk verdund ) Het vlak waar later de wijnranken komen met een basiskleur en hierna alles gedrijbruched met wit.
De buitenzijde van de tafel in donkergrijs. Dit is een product grondverf en lak in één ( zijdeglans).

Komende weken de oldtimer weer gereed maken, dus kan ondertussen alles lekker drogen.















Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
 8o Nou, ga jij maar gauw aan die Oldtimer prutsen, want dit wordt te mooi, :o) ik kan het niet meer aanzien, dit is dubbel Profi. :thumbup: B) :thumbup: B)
Man, man, jij hebt echt gouwe handjes, die lui van Miniatur Wunderland Hamburg kunnen nog wat van je leren. O:-D


Dirk-Jan
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
De vrouw is boer zoekt vrouw aan het kijken en daar hebben ze het over de wauwfactor, dat heeft deze update ook weer  :D :D :D

Wat mij wel opvalt is dat op de tweede foto het tunnelportaal, dat van de autobrug een doorkijk geeft naar de onderhoudsgaten van de zijkant, is dit in het echt ook zo opvallend?
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Citaat van: wimdekker op zondag 23 februari 2020, 20:38:19
Wat mij wel opvalt is dat op de tweede foto het tunnelportaal, dat van de autobrug een doorkijk geeft naar de onderhoudsgaten van de zijkant, is dit in het echt ook zo opvallend?

Dat klopt Wim,  je kijkt eigenlijk door de "werk" gaten aan de zijkant. Dit is ook het geval achter het portaal linksvoor.
Ik denk eraan hier uiteindelijk  ( zwarte) metalen luikjes voor te hangen.

vr gr Arie
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Mooie slee helling geworden.   :o)

Mijn zoon vindt dit ook mooi geworden en vraagt zich af waarom zijn pa dit soort kunstwerken niet maakt.

Dus je hebt er een fan bij.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Even een paar dagen niet gekeken en je bent weer flink opgeschoten!  :thumbup:

@citaat
Je hebt nog een uitdaging Timaximus.
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Genieten van de kleuren die weer perfect zijn gekozen en de nette afwerking van de zijkanten.
Is het nu wel weer om aan de oldtimer te beginnen, zou nog ff doorgaan aan de baan tot het lekker weer gaat worden.
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Citaat van: iTom op zondag 23 februari 2020, 22:52:37
Is het nu wel weer om aan de oldtimer te beginnen, zou nog ff doorgaan aan de baan tot het lekker weer gaat worden.

Hoi Tom.

Het motorblok van de oldtimer is terug bij het revisie bedrijf geweest i.v.m. een olielekkage.
De motor moet ik verder weer opbouwen (bak e.d.) en weer in de auto plaatsen.
Als het dan mooi weer wordt kunnen we weer rijden.

Als de verf op zolder droog is ga ik tussendoor heus nog wel wijnstruiken plaatsen  :D.

vr gr Arie







Re: UPDATE 23-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg kleuren." dolphin (Arie)
Arie als jij portretschilder was geworden zouden je portretten beter zijn als van een fotograaf :thumbup: zo precies is al jouw werk  :P
Je hulpgaten kan je ook afdekken met een hele plaat die alle gaten afdekt en deze naar beneden laat scharnieren zodat je ook nog een aflegplek hebt. Deze dan  aan de buitenkant mat verven zodat het niet spiegelt.
Jammer voor je al dat werk om je motor uit en in te bouwen, succes :thumbup:
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Teveel eer Wiggert. Zoals Tom altijd zegt "gewoon doen". Ben wel gewend gestructureerd te werken, voordeel is de snelheid, nadeel is dat het altijd meer op "werk" lijkt als hobby. Maar dat is met het afronden van alle gips en zooi weer afgerond. Afwerken lijkt weer meer op hobby  :D.

De motor zit weer in de oldtimer en draait weer. Nu nog alle ombouwdelen plaatsen.

Vandaag een start gemaakt met het 2e wijnveld en de loop van het weggetje.
Het lijkt al weer heel wat, maar als ik even uitzoem is er nog wel heel veel wijnveld te gaan  ;)

vr gr Arie















Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Ik vind het toch altijd mooi om te zien hoe zo'n witte molshoop met wat verf ineens op een fantastisch mooie wijnberg lijkt. Het is allemaal weer bijzonder goed gelukt Arie.

Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
 @citaat @citaat Motor loopt als een zonnetje :important: :thumbup:
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Ik kijk wel reageren doe ik mss niet veel maar het word zo mooi bij jou  :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Hopelijk zonder olie lekkage en dat het maar gauw mooi weer wordt om lekker te kunnen rijden, veel veilige kilometers :thumbup: :thumbup:
nog een paar pakken wijnstokken te gaan en het oogstfeest kan beginnen :P
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Prachtige modelbaan en prachtige auto, wat wil je nog meer  :thumbup:
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Mooie wijnberg Arie :thumbup: Is er ook nog ruimte voor een wijnboerderij met proeflokaal/tuin?

mvg Henk
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 01 maart 2020, 16:11:54Is er ook nog ruimte voor een wijnboerderij met proeflokaal/tuin?
mvg Henk

Hoi Henk, dat zou wel kunnen, maar kan alleen wat vinden bij Noch (66712) en die vind ik veel te groot. Ook moet het in tijdperk 1  /  2 passen. Ideeën?

vr gr Arie
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Hallo arie

Misschiem faller H0 Wijnmakerij 130611 of Faller Wijnboerderij met klein cafe 130908 alleen denk dat die laatste ook te groot is en buiten de tijdperk.

Gr niels
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Hoi Arie, zat te denken aan Faller 190210, is tijdperk I. van het woonhuis een vakwerkhuis maken, en de schuren aanpassen voor wijnpers en opslag. Mooi voor kleinschalig wijnboertje klikkie doen

mvg Henk
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 01-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld en weggetje." dolphin (Arie)
Bedankt Hendrik, ik denk aan deze van Noch.

vr gr Arie

Re: UPDATE 08-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld aankleden, start 3e." dolphin (Arie)
Gisteren nog even een kort bezoekje aan de beurs in Houten gebracht. Eemspoor had mijn Noch wijngaard bouwpakketten binnen. Deze  bouwpakketten zijn van karton, voor mij helemaal nieuw  :D. Weer een uitdaging.
Verder ben ik nog een paar mooie Preisser modellen rijker voor in de wijngaarden en wat personeel. Natuurlijk nog even een bezoekje gebracht bij Anita decor en kwam Henk ( Hendrik_Marklin)  nog tegen bij de huisjesmakelaar. Henk had weer een nieuwe stadsmuur gekocht om te gaan bouwen, zijn vorige staat namelijk bij mij  ;). Grappig als je opnieuw start zoals Henk, dat je dan toch eerst weer op zoek gaat naar de modellen die je vroeger had.

Wijnveld 2 heb ik van strooigoed, karrespoor en aankleding voorzien. Heel dankbaar werk ;).
Verder heb ik een start gemaakt met wijnveld 3 en ga ik eens voorzichtig mijn bouwpaketten bekijken  :D., deze wil ik aan de linkerzijde plaatsen.

vr gr Arie















Re: UPDATE 08-03-2020 Stadsbahn 2 "2e wijnveld aankleden, start 3e." dolphin (Arie)
`Ziet er fraai uit Arie. Flinke wijngaard.