Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Het is weer een geweldig stukje huisvlijt! Wat een aanwinst voor jouw baan, ik ben benieuwd naar het vervolg. Als ik de foto's bekijk voel het net alsof ik "ergens" op een bankje zit uit te rusten tijdens een lekkere wandeling en uitkijk op de mooie omgeving. Wat mij echt positief opvalt is hoe het landweggetje langs de kapel naar de wijngaard loopt. In gedachten zie ik daar al de boer op een tractor voorbij tuffen.... Net echt! :thumbup:

Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Arie.

Chapeau 😎😎😎

H&A
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Is mooi geworden je kasteel met wijngaard.  :thumbup:

Kan aan mij liggen maar je hebt het ook nog eens in rap tempo gefabriceerd.

MvG,

Timaximus
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Wat een prachtig beeld met die wijngaard. Puik werk!  ;)
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Schitterend gemaakt. Alleen.......mij is verteld dat er bij wijngaarden nooit dennebomen staan omdat die de grond verarmen. Tenminste die opmerking kreeg ik bij mijn wijngaard.
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Dat heb je weer prachtig gemaakt Arie  :thumbup: Een lust om naar de foto's te kijken  :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: Timaximus op zaterdag 18 januari 2020, 19:40:45
Kan aan mij liggen maar je hebt het ook nog eens in rap tempo gefabriceerd.
MvG,

Timaximus

Dat klopt wel, heb niet altijd zoveel tijd door de oldtimer hobby, maar zo rond deze periode kan ik altijd wel even lekker doorknallen. Zal nu overigens wat minder snel gaan, want alvorens het onderste gedeelte verder te kunnen maken moet ik eerst de ruwbouw, de rails aan de achterzijde bij de bruggen ballasten en spoortunnels maken.

vr gr Arie
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 19 januari 2020, 00:54:39
Alleen.......mij is verteld dat er bij wijngaarden nooit dennebomen staan omdat die de grond verarmen. Tenminste die opmerking kreeg ik bij mijn wijngaard.
Dat zou ik niet weten Maarten. Als dat zo is staan bij mij de dennen op de rotsen, alleen rechts zou het dan wat botsen, deze zou ik nog kunnen vervangen voor wat loofbomen. Ga eens kijken of ik er wat over kan vinden.

vr gr Arie
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Zo, eerst de bende weer eens opgeruimd. Om een beetje de verhouding te zien en de grote van de onderste wijnvelden (deze gaan doorlopen tot de voorste sporen en tot aan de weg bij de moezel), heb ik even een overzicht foto gemaakt. Zoals gezegd, eerst ballast aanbrengen bij de bruggen en de tunnelportalen met gipsmuurtjes uit gaan zetten/bouwen. Gisteren een vroeg bezoek aan Houten gebracht, de laatste wijnranken besteld en alvast wat personeel en paardenkar gekocht. Nog zat te doen....

vr gr Arie







Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Hallo Arie.

Wat prachtig weer en wat een geweldige ruimte heb je toch voor je hobby. Soms denk ik dat je haast full time met de baan bezig bent met zoveel details. komt er binnenkort weer een filmpje met wat rijdend materiaal?

Groetjes Michael
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Valt mee hoor Michael, updates zijn verdeeld over 10 jaar. Je zou ook kunnen stellen dat ik helemaal niet opschiet  :D.

Voorlopig nog geen treinenfilmpjes, wil eerst de wijnberg afbouwen.

vr gr Arie
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Ja schiet nu eens op  >:-D
(neem je tijd dat komt zo te zien het resultaat ten goede.)

Ga je over je spiraal heen met het wijnveld en komt achter de voorste sporen dan de kenmerkende Moezel muur ?  Of heb je andere plannen.

Mvg,Robin
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Dat ziet er al imposant uit alleen waarom zulke kleine "kijk" openingen in de achterkant ? (Onder het kasteel).
Als je die groter maakt kan je er ook makkelijker bij voor service, onderhoud en ontsporingen.

groet
Harald
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Hoi Robin.

Alleen de voorste 2 sporen vanaf de basculebruggen blijven in het zicht tot de bocht. Hier komen inderdaad de gipsmuren weer om de hoogte te overbruggen. De rest wordt helemaal wijn. Ik heb zat te drinken volgende winter :D

vr gr Arie
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Hoi Harold.

Kan de gaten nog wel groter maken, maar kan dat beter pas doen als het geheel meer "verband" krijgt. Is nu nog wat fragiel


vr gr Arie
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
 @citaat
OK

groet
HarAld
Re: UPDATE 16-01-2020 Stadsbahn 2 "Bovenste wijnveld gereed" dolphin (Arie)
 @citaat @citaat @citaat

Eerst even dit lezen, alvorens verder te gaan planten. B) >:-D O:-D
Maar een adembenemende baan. :thumbup:
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Verder met de voorbereidingen van het onderste deel. Rails ballasten en behandelen met de airbrush. Nieuwe steunmuren, tunnelingangen en binnenzijde tunnelwanden gipsen.

vr gr Arie










Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Met de ballast zie je in ieder geval niet zo snel dat jij voornamelijk C-rail gebruikt.
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Arie,

Al reageer ik hier maar weinig, ik volg het heel graag, wat een oog voor details heb jij :thumbup: :thumbup:
Heb inmiddels al veel ideeën opgestoken van jou bouwkunsten.

Veel suc6 met de verdere bouwkunsten.

Grts Freddy
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
 @citaat

Hier sluit ik mij bij aan. :thumbup:
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Prullen met gips  :D. Omdat je de buitenbocht ver kunt zien als je de tunnel inkijkt, moeten er nog een stuk of 5 zijwanden bij. Snel weer gaan gieten. ;)

vr gr Arie



Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 21-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, ballasten en gips" dolphin (Arie)
Het is gelukkig prima weer om te gieten Arie, ik had bij de bouw van mijn oude baan een voorraad klaar liggen zodat er lekker doorgewerkt kon worden.

Ik gebruikte dezelfde mallen als jij en maakte ook een serie halve binnen muren die ik op de bestaande binnen muren plaatste om ze hoger te maken.
Het ligt er maar net aan vanuit welke positie de tunnel in kunt kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Hoi Peter

Ik dacht wel een aardige voorraad te hebben, maar het vliegt weg  :D.
Wel een goed idee om een halve er op de kop op te zetten, dat ga ik ook proberen.  :thumbup:
Waarschijnlijk ga ik om niet een te hoge steunwand aan de zijkant bij de tunnelingang te krijgen (De klimring loopt er klem achterlangs.) een stuk portaal ervoor maken. Dan kijk je helemaal niet zover de tunnel meer in.

Vandaag verder gegaan met puzzelen en bouwen van de zijkanten, en inbouwen van een stukje van het 2e nivo. Dit wordt weer glooiend uitgevuld naar her bovenste gedeelte. Best lastig zo in de lucht prullen ;). Je kunt nu al wel zien dat het een flinke oppervlakte wordt.

vr gr Arie







Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Ik heb net even gezocht naar foto's van het verhogen, die vind je hier Binnen muren extra hoog maken.

Als je iets doorleest zie je ook hoe wij het gedaan hebben.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Dat schiet weer aardig op.
Ik zie ook dat je de achterwant gaten toch al groter hebt gemaakt, stuk handiger.

groet
Harald
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Klopt Harald, nu de zijkanten erin zitten is er al meer verband om te zagen  en kon nu goed bepalen waar.  ;).

Bedankt voor de link Peter, ik ga dit eens bekijken.

vr gr Arie
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Verder met puzzelen.

vr gr Arie



Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Zo mooi en zo geweldig om deze vorderingen te mogen volgen. Is het af na de berg, of komt er nog een deel?

Chris.
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Bedankt Chris,

Nog zat te doen na de wijnberg. Er is nog een stukje in te vullen tussen Moezel en stad, het rechter deel van de stad moet nog verder worden afgebouwd, daarnaast nog een stuk ( rechts achter) en midden voor een stukje naast de haven.  ;).

Als de baan helemaal klaar is wil ik eventueel nog een zijtak  maken voor een lokdepot. Hiervandaan  kan ik dan pendelen naar het kolendepot aan de haven (afslag wissel ligt er al).

vr gr Arie





Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Lekker door puzzelen  :D. Voor het portaal langs kan ik een brug/tunnel inpassen, zodat ik de weg vanaf de auto/treinbrug kan laten ontsluiten. Ga nog wel schuine steunmuren maken bij de tunnelingang, dat het aan de voorzijde niet zo "recht" is.

hmmm, gaat iets fout bij photobucket, krijg allemaal dezelfde foto's in beeld :|





Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
 @citaat

:) Wij wachten rustig af tot u al die leuke plaatjes van die leuke baan weer leuk in de juiste aantallen herplaatst hebt. O:-D
(en anders gaan we "zoek de verschillen" spelen, kan ook leuk zijn :o))

Dirk-Jan
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
@citaat ik kan geen verschillen vinden 8)...
Maar zijn wel weer mooie plaatjes en door naar die verschillen te zoeken zie je steeds meer moois; dat dan weer wel :D.
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Even opnieuw proberen via photobucket  :D. Sinds ik gisteren een nieuwe update met mijn Samsung ( android) een update gedraaid, wellicht is dat de oorzaak. Het is nog steeds mis  :?






Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Arie,

IMGBB werkt ook, nl.imgbb.com
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op vrijdag 31 januari 2020, 11:55:57
Even opnieuw proberen via photobucket  :D. Sinds ik gisteren een nieuwe update met mijn Samsung ( android) een update gedraaid, wellicht is dat de oorzaak. Het is nog steeds mis  :?
Je hebt toch geen last van tunnelvisie? >:-D
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
wat een geweldig mooie baan wordt dit!! Heerlijk om het te volgen en steeds mooier, en ook steeds weer heel verrassende opzetten te kunnen zien, zeer inspirerend!
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Arie,

Het ziet er allemaal prachtig uit. Op de vorige pagina had jij een stukje geschreven over het grind wat tussen de wijnranken ligt en dat je daar groen doorheen had gedaan om het als gevallen groen te laten doorgaan, echter is het op de wijngaarden rond de moezel op vele wijngaarden ook groeiend groen. Dit laat een deel van de wijnboeren toe omdat anders het grind en de aarde bij regen verzakt. Dat is weer slecht voor de wijnranken en het levert ook een hoop rotzooi op. Ik was in augustus 2018 in Brauneberg op bezoek bij wijnhuis Reuter Dusemund (gedeeltelijk vanwege werkbezoek van mijn ouders die een slijterij hebben die wijnen van dit wijnhuis verkoopt). En toen nam de wijnboer ons mee naar de wijngaarden die hij bezit. Vlak voordat wij de berg op gingen had het heel erg hard geregend en doordat een aantal wijnboeren geen groen tussen de wijngaarden hadden staan moest er eerst grind van de weg langs de oever worden gehaald op een enkele plek een berg van een meter hoog. Dus dat is een van de belangrijkste redenen om een beetje groen tussen de wijnranken te laten groeien. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb verwoord en dat je er wat aan hebt.

Jurgen
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Ik ben het niet helemaal eens met Jurgie, het wijnveld van Arie ligt relatief vlak, er is dan geen reden voor vegetatie onder de wijnranken. Ik vond de strooisel-mix dan ook zeer geslaagd. Ik ben zelf ook een paar keer op Landal Warsberg geweest in de herfstvakantie en herken de foto van Arie direct. Qua modelbouw zou je kunnen beargumenteren dat Arie teveel naaldbomen plant haha (er staan in het moezelgebied vooral eiken) en dat de wijnranken aan de forse kant zijn (die worden altijd heel slank gesnoeid). Maar dat is allemaal azijnpissen. Je maakt gewoon iets heel moois Arie! Ik geniet echt van je werk. :thumbup:

Overigens kan vegetatie onder wijnranken ook een reden van bodemverbetering hebben. Ik ken een biologische wijnboer die klaver onder zijn wijnranken zaait om stikstof te binden, soort biologisch alternatief voor bemesten dus. Ook bevorderen grassen de bodemstructuur, maar dat lijkt me op leisteen niet direct een argument :) (ehm, ik ben geen kenner hoor; wie t beter weet mag t zeggen).
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Even een tijdje niet gekeken en gelijk weer een hoop updates, wet wat dezelfde maar toch iedere keer weer prachtig! :D 8o :thumbup:
En al zie je niet veel van de binnenkant van een tunnel, wat je wel ziet ziet er dan wel prachtig uit.
Mooi dat je al weer een volgend nieuwbouw project hebt bedacht, een loc depot vind ikzelf altijd een enorme uitstraling hebben en dat zal bij jou vast nog wel extra zijn.

Veel plezier en succes op dit prachtige stukje baanbouw. (proost! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 25-01-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Citaat van: doevie op zondag 02 februari 2020, 10:27:44
azijnpissen
Je houdt het wel bij het onderwerp. Azijn komt van wijn :D
Re: UPDATE 02-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, tunnelingangen/ 2e nivo" dolphin (Arie)
Bedankt weer voor het meedenken mannen. Mijn wijnvelden komen niet al te schuin te liggen, dus zal wel meevallen met wegspoelen van basalt. Wel kan ik wat meer groen bijvoegen en wellicht zelfs wat gras. Nog een stuk of 4 a 5 veldjes te gaan  :D.
Albert Jan, aan het lokdepot ga ik pas beginnen als de hoofdbaan helemaal gereed is, anders komt het 2e deel van de stad nooit af  :P.
Doevie, de eiken zijn forse bomen en staan inderdaad veel rond de moezel, maar volgens mij staan tussen en op de steile rotswanden ook veel dennen.

Van het weekend weer flink door kunnen werken. De tunnelingangen aan de achterkant gemaakt, verder met het tunnelportaal en de
2e plaat hout pasgemaakt van het 2e niveau, nu kun je goed zien hoeveel wijnstruiken er nog bij aan komen  8o.

vr gr Arie




















Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo filmpje" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo filmpje" dolphin (Arie)
De ruwbouw kunnen voltooien vandaag, Van de week eerst de brug/tunnelingang aan de binnenzijde van gips voorzien en steentjes ingekrabd. Vervolgens de tunnelingangen verder afgebouwd, gekleurd, van gras en bovenleiding voorzien. Achter in het portaal begin ik met dor geel gras en verder naar voren wordt het al een beetje groener.  Als laatste nog de seinen gepoot alvorens het dak te monteren.

Vandaag eerst nog even getest met de "Hamburger" en alle wissels getest, die onder de wijnberg verdwijnen. Ik kan er overigens nog heel behoorlijk bij, maar nu weet ik het zeker, dat er geen storingen zijn. Bovenplaat er definitief in en aan de voorrand nog een paar gaatjes gedicht. De rest gaat weer met piepschuim en gips gebeuren.

Eerst maar weer de bende opruimen  :D

vr gr Arie




























Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

En dat allemaal op een dag. Het is inderdaad wel productief weer! Het ziet er weer geweldig mooi uit. :thumbup:

Snel verder, de dag is nog lang niet om en het weer wordt nog beter! Ik kan niet wachten op het vervolg.....

Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Even wat kijkwerk in moeten halen. Je gaat als een sneltrein. Fraaie afwerking van de portalen.  :thumbup: :thumbup:
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat ga je snel.... Zeer fraaie modelbouwkunsten laat je hier vertonen  8o
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Ik volg het met veel plezier en bewondering hier, Arie  ;)

Wat me opvalt is, dat ondanks de vele tunnelportalen en arcadebogen die er zijn, het (toekomstige) geheel niet oogt als een Zwitserse gatenkaas.
Dat vind ik een knappe prestatie  :thumbup:


Grtz Tony
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
  :o) Moet zeker klaar voor dat die blauwe oldtimer weer naar buiten moet, je gaat als een dolle. >:-D

8) Maar ik zag effe wat; op de laatste foto, de tunnelingang, lijkt het alsof de eerste bovenleiding mast wat overhelt naar rechts en daardoor
lijkt het alsof de bovenleiding zo ongeveer boven de rechterspoorstaaf van het linkerspoor hangt.
Je hebt getest met die Hamburger, dat is natuurlijk :thumbup:, maar daar zit geen pantograaf op. :o)
Misschien heb je het al lang al gezien en rechtgetrokken, maar toch, ik wil je behoeden voor panto's die in de tunnel blijven hangen. O:-D
Meestal worden de rijmomenten daar niet gezelliger van. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Bedankt mannen, wat de snelheid betreft heeft Dirk-Jan wel gelijk  :D. De motor van de blauwe oldtimer was terug naar het revisie bedrijf voor olielekkage en deze kan ik volgende week weer ophalen. De hobbytijd moet dan weer verdeeld gaan worden  ;).

Ik heb de bovenleiding mast even recht gezet Dirk-Jan bedankt voor de tip.

Tony, het is inderdaad best wel even puzzelen om de tunnelportalen zo te plaatsen, dat het geen molshoop wordt  :P.

Vanavond even aan het prullen geweest met piepschuim. Het valt nog niet mee om een logische loop van het landweggetje naar beneden te maken en plaatsing van de wijnvelden. Ik wil uitkomen bij de brug/tunnelportaal.

vr gr Arie







Re: UPDATE 09-02-2020 Stadsbahn 2 "Wijnberg, 2e nivo" dolphin (Arie)
Ben hier nog maar een dag op het forum, maar wat een geweldige baan is dit! (Ik ga stiekem de kunst een beetje afkijken!) Dat "kliederen" met gips en daarmee zelf die muurdelen maken (ik heb dat met gipsvormen van Spörle gedaan voor mijn Berlijnse baan) is erg leuk om te doen en het is altijd leuk om weer zo iets zelfgemaakts uit zo'n vorm te halen na afloop van het drogen. Hoe dan ook: Complimenten!  - Paul