Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Van de week lekker opgeschoten. De waterloop en rivier rondom de bascule bruggen voorzien van stromend effect met pasta van Anita decor en de eerste brug geplaatst. Vanmorgen was het dan zover, dat de eerste trein over de brug rond mocht. In koploper de keer functie van de normale treinen uitgezet (keertrein uit). Nu komt het echte treinverkeer zoals het definitief gaat lopen in beeld. Wat een gaaf gezicht, nu is ook pas te zien dat het S Bahn station en de schaduwstations onder de baan als 2 keerlussen werken. De treinen gaan dus van 2 kanten door de stations. Het was even een paar jaar geduld hebben, maar dan heb je ook wat :D. In koploper draait alles meteen goed, de rails hapert hier en daar nog wel een beetje, maar dan komt vanzelf als er meer gereden wordt. Binnenkort de 2e brug plaatsen. Heb er maar meteen een filmpje van gemaakt.

vr gr Arie

















Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Jeetje Arie, Ik weet niet wat ik zeggen moet, wat is dit mooi geworden allemaal.
Wat gaaf om het zo te zien rondrijden. Ik kan me zo voorstellen hoe jij je voelde toen dit gebeurde. Wauw. Wat gaaf
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Geweldige mijlpaal! Eindelijk kun je rondjes rijden. Het zal vast een heel indrukwekkend spektakel worden als de schaduwstations zijn gevuld en er constant andere combinaties voorbij komen rijden op deze heel erg mooie baan! :thumbup:


Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Wat een kunstwerk.
Super genoten van je filmpje en fotoverslag.

Gr.Wim
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
S C H I T T E R E N D    Arie, en wat heb je een mooie  ruimte tussen de schaduwstations , erg handig.
En idd dat Koploper een prachtig programma is ook kwa mogelijkheden.

Gr. Jan
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Wow.

Chris.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
In een woord geweldig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Goed gedaan Arie, het wordt mooier en mooier. :)

Ik zou wel de snelheden omlaag brengen en het is fraai als een trein voor de wisselstraat richting perrons al af remt maar da's een persoonlijke keuze.

Gr, Ben.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
 B) Dat is heel erg mooi man!
Je kan niet alleen heel goed prutsen aan een oldtimer , maar prutsen aan een spoorbaan gaat je ook goed af. :thumbup: :D

Dirk-Jan
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
wat een bijzonder mooie baan, indrukwekkend!
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 13 januari 2019, 16:24:08


Ik zou wel de snelheden omlaag brengen en het is fraai als een trein voor de wisselstraat richting perrons al af remt maar da's een persoonlijke keuze.

Gr, Ben.

Ook mijn keuze Ben, eerst even de baan schoonrijden dan gaan we afstellen. De blauwe 03 gaat veel te hard, maar is ook nog niet geijkt.

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Dat is een prachtig stukje modelbouw geworden.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Ik heb weer eens al je werkzaamheden bekeken. Wat een prachtige baan is het toch en wat een prachtige brug heb je geplaatst. Ook het nieuwe sporenplan is indrukwekkend. Mijn complimenten :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik heb heerlijk genoten van je film.  :thumbup:
Wat een GEWELDIGE baan heb je, ook prachtig gebouwd, een indrukwekkend schaduwstation, prachtige bovenbaan en dito treinen.

Ik heb al eerder geschreven, je hebt ook een mooie ruimte waarop je deze baan hebt gerealiseerd. Veel succes met de afbouw.

Groet Ronald  :)
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Ik vind het stromende water wel mooi gemaakt.

MvG,

Timaximus
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Arie,

Ik heb je film meerdere keren achter elkaar bekeken omdat ik steeds andere details zag voorbij komen ook heb ik genoten van je schaduwstations prachtige hoogte mocht je erbij moeten en dan je baan schitterend mooi. :) :thumbup:
En gefeliciteerd met het feit dat je nu rond kan rijden je hebt er even op moeten wachten maar ik denk dat het wachten meer dan waard was voor je nu je de prachtige treinen langs ziet rijden. :) 

Groet Michel
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Ik zie in je filmpje wel wissels met daaraan stukjes spoor die eindigen aan een afgrond!?

MvG,

Timaximus
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Hoi Timaximus,

Nee daar heeft Arie een prullenbak onder staan, daar rijdt hij het afval zo in..... >:-D

Groet Ronald  :)
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Arie

Wat een droombaan heb je daar gebouwd, ik vind het gewoon schitterend hoe je alles gemaakt hebt.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Citaat van: Timaximus op zondag 13 januari 2019, 18:47:31
Ik zie in je filmpje wel wissels met daaraan stukjes spoor die eindigen aan een afgrond!?

MvG,

Timaximus

Komt goed  :D

Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Oké, dat is wel mooi zo met die kraan. Is het de beweegbare digitale kraan?

MvG,

Timaximus
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Klopt, leuk speelgoed hoor, in de haven komt nog een binnenschip te liggen zoals ook op de rivier wordt gesleept. Bij de haven ben ik verder nog aan het puzzelen met een kantoor en een mini raffinaderij. Ik denk dat het zoiets gaat worden. Oh ja, bij de bruggen komt nog een bedienings opstand. Hiervoor wil ik een klein hoog seinhuis voor gebruiken.

vr gr Arie





De haven moet ik hiervoor iets inkorten en haaks maken.

Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Is dat idee niet wat te modern voor de rest van de baan ?

Ik kan me voorstellen dat wat loc verzorgings sporen daar beter op zijn plaats zijn.
Of een gashouder om de stad van energie te voorzien.
Die past mooi naast de haven aanvoertechnisch gezien.Kunnen je volgestorte wagons gelijk ergens heen rangeren.  ;)

Mvg Robin
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Hoi Robin.

Ik heb de oudste spullen opgezocht voor de rafinaderij. Ik heb ook diverse diesels en een gros auto's van brandstof te voorzien :D. Een lokdepot komt later nog, daarom is de seperate wisselstraat met Engelsmannen. Ik wil straks los van de hoofdbaan van de haven naar het lokdepot kunnen pendelen. Dit lokdepot komt iets lager onder de beeldschermen te liggen.

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Wederom genoten van je filmpje en foto's Arie  :thumbup: Vraagje, achter die Pruis hangen drie kolenwagons die je rails reinigen, zijn dat DRG wagons van Märklin ? Eigen makelij ? Ander merk ?
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Ha die Arie.
Vanmorgen eens even de tijd genomen om van al jouw prachtige updates te kunnen genieten.
Het filmpje is erg leuk om te zien hoe je nu gelijk rond kunt rijden en laat ook veel van de nog af te bouwen delen van je baan zien.
De eerste 2 bascule bruggen staan prachtig en zal straks, wanneer de andere 2 geplaatst zijn, een prachtige blikvanger op je baan vormen.
Heerlijk om zoveel creativiteit en vakmanschap te kunnen bekijken en de baan wordt nog steeds mooier en mooier.

Het zal niet meevallen om alles in het juiste tijdperk te kunnen houden maar (met wat research) zal je dat zeker gaan lukken.

Veel plezier en succes met de verdere bouw van deze prachtige Stadsbahn.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)

Hoi Arie,

Net als de rest genoten van je updates en de film  :thumbup:
De raffinaderij vind ik -net als Robin- minder op zin plaats.
Ook al zou die qua tijdperk kloppen, dan nog vind ik het storend in het totaalplaatje passen; te groot en letterlijk teveel op de voorgrond.

Grtz Tony
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Het ziet er weer schitterend uit, ben ook wel een beetje huiverig van de raffinaderij zoals die nu is gesitueerd. Misschien het geheel eens proberen 180 graden te draaien zodat de ketels aan het water komen te staan. Verder is het natuurlijk geheel jouw keuze om te bepalen waar wat komt.  ;)
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
 :| Ik sluit me aan bij de paar voorgaande opmerkingen, die raffinaderij gaat het niet worden. :?
Mijn hele Dowton Abbey aanblik gevoel gaat hiermee weg. 8o
Tis jou Profi baan, jou feessie en ik zal hier heus niet wegblijven als de raffinaderij staan blijft, maar ik vind het er niet bij passen. 8)
Maar ja, tis maar een mening hé. O:-D

Dirk-Jan
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Citaat van: JoBe op maandag 14 januari 2019, 07:19:17
Vraagje, achter die Pruis hangen drie kolenwagons die je rails reinigen, zijn dat DRG wagons van Märklin ? Eigen makelij ? Ander merk ?
Hoi JoBe.
Het zijn standaard Marklin wagons met een DB logo ( die zijn eigenlijk afgedekt met kleppen). Bovenzijde heb ik eraf gehaald, en ik heb er wat lading ingelegd uit set 46050 DRG. Straks wil ik bij de kolenoverslag toch ook wat lege wagons hebben  :D.
vr gr Arie

De reacties op de raffinaderij had ik niet zien aankomen, maar neem de opbouwende kritiek mee. Misschien is het nog een idee zoals Tom aangeeft om de ketels aan de haven te plaatsen. Ik ga er nog eens mee puzzelen. Verder geeft iets hoogs aan de voorkant waar je doorheen/langs kan kijken alleen maar meer dieptewerking. 
Hebben ze in Dowton Abbey geen benzine nodig Dirk-Jan :D :D :D ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Wij zagen de raffinaderij ook niet aankomen  :D

De voorgestelde gasfabriek zou heel wat beter op zijn plaats zijn.
Denk er maar eens rustig over na  O:-D

Grtz Tony
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op maandag 14 januari 2019, 14:12:37
Hebben ze in Dowton Abbey geen benzine nodig Dirk-Jan :D :D :D ;) vr gr Arie
:o) Jawel, dat regelt de chauffeur natuurlijk ergens in den lande.
De bewoners van het landhuis willen zoiets ordinairs als tanken natuurlijk niet hoeven te aanschouwen.
En ze willen dus ook geen stalen silo's zien, dat lijkt me duidelijk. >:-D

Dirk-Jan
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: UPDATE 13-01-2019 Stadsbahn 2 "1e bascule brug/treinen rond!" dolphin (Arie)
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 januari 2019, 15:49:47
Citaat van: dolphin op maandag 14 januari 2019, 14:12:37

En ze willen dus ook geen stalen silo's zien, dat lijkt me duidelijk. >:-D
Dirk-Jan

Net Nederlanders daar :D, als het maar niet in je eigen voortuin staat zijn we er voor :D :D :D ;).

vr gr Arie
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Naast het proefrijden en het fine tunen in koploper verder aan de bruggen gebouwd. Van de reeds geplaatste brug heb ik het loopdek van hout voorzien en van het 2e bruggenstel de loopdekken eerst gemaakt van ABS en groen gemaakt. Volgende week de bruggen nog voorzien van het houten loopdek en wat verouderen.

vr gr Arie











Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Wauw Arie, wat een beetje hout al niet kan doen  :thumbup: :thumbup:

De voorste brug lijkt kleinere betonblokken voor het contra gewicht te hebben of lijkt dat maar zo.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Citaat van: Degeluidsman op zondag 27 januari 2019, 18:29:05
De voorste brug lijkt kleinere betonblokken voor het contra gewicht te hebben of lijkt dat maar zo.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Klopt Peter, de voorste bruggen zijn anders, waarschijnlijk is het eerst een enkel spoors trace geweest en is later de 2e brug geplaatst.  :D :D :D ;)

vr gr Arie
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Arie

Wauw heel erg mooi die bruggen, dit is genieten als je de treinkamer binnen komt.
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat hout maakt je brug wel echt af.
Prachtig resultaat  :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
ik ben zeer onder de indruk van wat je allemaal maakt. Chapeau!
Re: UPDATE 27-01-2019 Stadsbahn 2 "1e brug pimpen, 2e voorbereiden " dolphin (Arie)
Het is wat werk de brug van hout voorzien maar het resultaat is schitterend Arie. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Afgelopen week alle voorbereidingen voor het plaatsen van de 2e bascule brug gedaan. Inmiddels geplaatst en vandaag heb ik nog remmingwerk in het water gemaakt en wat watereffect bij het passagierscheepje. Deze moet hard achteruitslaan, want hij heeft net de brug gemist  :D

vr gr Arie













Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Geweldig mooi om te zien. Zo mooi in detail. Top
Gr henk
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Super mooi gemaakt Arie :thumbup: Je zal wel blij zijn dat ze eindelijk na zo lange tijd rond kunnen rijden  :)
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Het blijft een genot om hier naar te kijken, grote klasse!
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Miniworld mag als voorbeeld dan veel groter zijn en is ook nog eens een professionele organisatie, maar dit ziet er beter...nee veel mooier en pittoresker uit.
deze baan geeft rust met hele mooie doorkijkjes.
chappeau  :)   
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Arie,

Het enigste minpunt wat ik kan bedenken is dat de film te kort is. :D
Prachtige film en foto's laat je weer van je mooie baan zien. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Ga ik even eten, hangt er gelijk een visser aan het remmingwerk   :D :D :D ;).
Meteen maar even de stroming langs het remmingwerk gemaakt en het achteruitslaan van het passagierscheepje nog wat meer aangezet. Morgen weer eens kijken als het blank opgedroogd is.
Ik zal volgende keer een langer filmpje maken Michel  :P.

vr gr Arie.









Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Arie,

Als we dan toch mogen vragen, ..... en ook meer locomotieven rondrijden  :D
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Ben heel benieuwd, hoe dat er straks na droging uitziet, Arie  :P
Re: UPDATE 03-02-2019 Stadsbahn 2 "2e bascule brug in bedrijf-film" dolphin (Arie)
Hoi Tony.

Het begint al aardig op te drogen, alleen bij het passagierscheepje zal het wel een weekje duren voordat het witte is wegetrokken.

vr gr Arie