Citaat van: rorail op zondag 07 februari 2010, 10:32:58
Hallo Arie,
Langzamerhand krijg je een fantastisch mooi resultaat met die gipsen bestrating en stoepen.
De verschillende kleuren vloeien mooi in elkaar over, waardoor het er perfect uit gaat zien.
Het probleem van de huizen die niet exact aansluiten op de trottoirs heb ik (tip van Jaap Vriend) op mijn stationsmodule opgelost door rondom de huizen de stoepen weg te snijden, zodat de huizen tussen de stoepen in zakken. De stoep loopt dan tot aan het huis in plaats van onder het huis door. Het is echter wel een enorme hoeveelheid werk, zeker met zo'n grote stad als bij jou. Daarbij komt nog het risico van een kleine uitschieter...en weg is jouw mooie stoep. Mijn module is om dit soort zaken uit te proberen, dus daar heb ik het na 3x slikken aangedurfd.
Een andere oplosing zou wellicht zijn het ABS te plakken op de stoep in plaats van op het huis. Zo krijg je een opstaand randje dat het licht afschermt en gelijk het huis op zijn plek fixeert.
Groet,
Ronald
Hoi Ronald, ik twijfel over het verzinken van de huizen in de stoep, ik zit er namelijk ook niet met mijn neus bovenop. De stad staat altijd zo'n 80 cm van je af en ziet er dan eigenlijk zo ook al fantastisch uit. De risico's die het slijpen in het gips veroorzaken, wegen misschien niet tegen het resultaat op, heb je misschien foto's van jouw module?
Een randje voor de huizen in de kleur van de stoep is ook een optie, echter zitten er ook nogal wat huiizen bij met trapjes en pilaren.
Eventueel is het nog een optie alleen de eerste rij huizen te verzinken, ben hier nog niet uit, bedankt voor het meedenken
vr gr Arie
Citaat van: lokje 23 op zondag 07 februari 2010, 11:17:29
hallo arie.
ik kan niet meer zeggen dan gewoonweg prachtig.
zal even op leerschool moeten komen bij jou
.
en de wagens van albert zijn ook prachtig.
maar denk dat deze nog wat van een vroegere periode was rond de jaren 1918 .
als ik je eens een tip mag geven indien je op reis bent in italie en brandweerwagens wil zien dan moet je even naar mantova gaan 30km van het garda meer verwijderd daar is een brandweer museum en ziet men wagens van 1880 tot heden daarom deze opmerking dat de wagens van albert-jan uit deze periode zijn.
nog een tip wist je dat ze tot jaren 1930 zelfs 1935 ook nog brandweer fietsen hadden.
hoe waren deze rood uiteraard en tussen het freem zat een waterslang ook waren er moto's met zijspan ook rood en twee brandslangen voor op de mote en drie man in.
en dat was om snel te kunnen ingrijpen in de smalle straatjes dan er toen waren.
wat goed zou passen in uw stad met de smalle straten.
zo dit even als tip.
lokje 23 ( lucien )
Hoi Lucien, teveel eer, ik heb zelfs bij jouw een beetje afgekeken

. Met de brandweerautos heb je gelijk, ik zou graag een Arhens fox hebben van 1928, deze staat in hellevoetsluis in het brandweermuseum ( vorig jaar ook te zien op de modelbouwbeurs in Goes) maar dit jaartal is blijkbaar in model niet beschikbaar, misschien heeft iemand nog een idee. De auto's die AlbertJan aangeeft kan ik wel als reseve materiaal opstellen in de kazerne, ik zal bij preiser en artitec eens kijken of er brandweerfietsten en motoren zijn, bedankt, vr gr Arie