Nieuws: Belangrijke informatie over foto's gehost bij Tinypic. Klik om het topic hierover op het forum te lezen.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  UPDATE 21-07-2019 Stadsbahn 2 "Marklin 39243 Serie 13 EST" dolphin (Arie)
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 85   Omlaag

Auteur Topic: UPDATE 21-07-2019 Stadsbahn 2 "Marklin 39243 Serie 13 EST" dolphin (Arie)  (gelezen 983058 keer)

dolphin

• Stamgast
  • Winnaar fotowedstrijd Q1 2010 Stadsbahn epoche 1/2
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "afwerken gips met injectiespuit", Dolphin (Arie)
« Reactie #200 Gepost op: zondag 24 januari 2010, 22:17:16 »

Hallo Arie,

zojuist jouw topic bekeken en die is zeer indrukwekkend. Je bouwt super netjes en met oog voor detail.
Ik zie dat je ook met de CS van Märklin werkt en met S88 terugmelding.
Ik heb zelf wat aanloopproblemen met de terugmelding. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd met invoeren in de layout en memory van de CS.
Kun je als het mogelijk is mij eens laten zien hoe dit bij jou in de CS is ingevoerd. Ik zie dat je in Ridderkerk woont en ik ben daar werkzaam.

Groet

Ronald

Hoi Ronald, bedankt, is geen probleem om even in mijn CS mee te kijken hoor, ik heb het deze week wel wat druk met mijn aquarium, maar een uurtje kan daar wel een keertje van af, vr gr Arie
Voor het bekijken van mijn modelbaan topic, Klik hier.

Voor de Index van mijn Topic Klik hier.

dolphin

• Stamgast
« Reactie #201 Gepost op: zondag 24 januari 2010, 22:20:08 »

Hallo Arie,

Knap hoe de opbouw is, van je baan.

Het uitnemen van je stadsgedeelte is voor de rug een opkikker. 8)

Kan je gemakkelijk aan je bureau het detaileren.

Het idee van je station is echt  : MEGA !

Succes en tot update, Steven.

Hoi Steven, bedankt, met mijn rug hou ik wel rekening, de tafel is ook verrijdbaar en ik kan er net omheen lopen. Ik ben dan ook al een keertje in mijn rug gezaagd, dus ben er nu heel wat zuiniger op  8) vr gr Arie

M.user

• Stamgast
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
« Reactie #202 Gepost op: zondag 24 januari 2010, 22:46:17 »

Hallo Arie,

zojuist jouw topic bekeken en die is zeer indrukwekkend. Je bouwt super netjes en met oog voor detail.
Ik zie dat je ook met de CS van Märklin werkt en met S88 terugmelding.
Ik heb zelf wat aanloopproblemen met de terugmelding. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd met invoeren in de layout en memory van de CS.
Kun je als het mogelijk is mij eens laten zien hoe dit bij jou in de CS is ingevoerd. Ik zie dat je in Ridderkerk woont en ik ben daar werkzaam.

Groet

Ronald

Hoi Ronald, bedankt, is geen probleem om even in mijn CS mee te kijken hoor, ik heb het deze week wel wat druk met mijn aquarium, maar een uurtje kan daar wel een keertje van af, vr gr Arie

Hallo Arie,

Vast bedankt voor het aanbod ik maak er zeker gebruik van. Ik wacht wel even tot je wat meer tijd hebt het loopt niet weg. Ik stuur je binnenkort wel een PB om af te spreken.

Groet

Ronald

Wim N

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: maandag 25 januari 2010, 20:32:58 »

Hallo Arie,

Werd tijd dat ik even op je topic kwam kijken, dat is niet voor niks geweest. 8) 8)
Gaaf en geweldig, heel netjes afgewerkt ik wilde nog met ene tip komen maar ben al veel te laat hiermee en met het spuitje gaat het gewoon super.

Denk dat ik de deegroller maar ergens anders voor gaat gebruiken. :D :D

Maar geef je toch even een tip, wel je had misschien ook de kieren met hele dunne strookjes klei kunnen opvullen. :?: :?:

Zag ook een vraag staan met betrekking op het boren door het gips heen, hier zijn ook alweer handige tips opgegeven.
Maar om de gipsdelen extra stevig te maken kun je ze ook op een stukje karton vastlijmen voorkomt zeker scheuren bij het boren.

Gewoon even wat uitproberen, wens je daar heel veel succes bij vooral doorgaan, ook met plaatsen van foto's. 8) 8)

Groet Wim. 

dolphin

• Stamgast
« Reactie #204 Gepost op: dinsdag 26 januari 2010, 18:34:20 »

Hallo Arie,

Werd tijd dat ik even op je topic kwam kijken, dat is niet voor niks geweest. 8) 8)
Gaaf en geweldig, heel netjes afgewerkt ik wilde nog met ene tip komen maar ben al veel te laat hiermee en met het spuitje gaat het gewoon super.

Denk dat ik de deegroller maar ergens anders voor gaat gebruiken. :D :D

Maar geef je toch even een tip, wel je had misschien ook de kieren met hele dunne strookjes klei kunnen opvullen. :?: :?:

Zag ook een vraag staan met betrekking op het boren door het gips heen, hier zijn ook alweer handige tips opgegeven.
Maar om de gipsdelen extra stevig te maken kun je ze ook op een stukje karton vastlijmen voorkomt zeker scheuren bij het boren.

Gewoon even wat uitproberen, wens je daar heel veel succes bij vooral doorgaan, ook met plaatsen van foto's. 8) 8)

Groet Wim. 

Hoi wim, met klei had misschien ook wel gegaan, maar nu kon ik met een tandenborstel het nog zachte gips, zo uit de structuur van de straat vegen.
Het was net als jij met de watten maar gewoon proberen, vr gr Arie

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 18-01 Stadsbahn "kleuren gipsstraten", Dolphin (Arie)
« Reactie #205 Gepost op: zondag 31 januari 2010, 14:55:40 »

Hallo medespoorders, vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de gipsstraaten van een kleurtje voorzien ( ja Ron, op waterbasis  :D ). Ik heb dit op advies van Lucien ( locje 23) gedaan met woodland Eartcolors liquid. Deze maak je heel dun en kun je met een pannensponsje zo aanbrengen.

1e kleur C1217 concrete is hier aangebracht, lijkt nog niets veranderd, maar het gips slurpt zo een liter op!

2e kleur is hier aangebracht, dit heb ik gedaan met antiek groen ( Anita decor) dit heb ik net zo dun gemaakt als de woodland kleuren.
Ik heb deze kleur gekozen om de bekende steenjesstraaten van Faller kwa kleur te benaderen.

3e kleur is C1221 Raw umber van woodland.

4e en laatste kleur C1220 zwart van woodland.

Volgens Lucien tonen de kleuren als ze droog zijn wat lichter, nog even een dagje wachten voor het echte resultaat, vr gr Arie

Ron21

• Vaste Gast
    • www.valo.nl
« Reactie #206 Gepost op: zondag 31 januari 2010, 15:23:07 »

Hallo medespoorders, vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de gipsstraaten van een kleurtje voorzien ( ja Ron, op waterbasis  :D ).

Arie,

Bah.... water, dan kun je niet ruiken of het droog is.... :mrgreen: :mrgreen:

Het ziet er in ieder geval super uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ik blijf het volgen.

Groeten

Ron
De oude en inmiddels afgebroken baan

Momenteel nog baanloos :-(

I was born in the body of a God.......Too bad it was Buddha....

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #207 Gepost op: zondag 31 januari 2010, 15:49:42 »

Hallo Arie

Dat is een gok die je moet nemen de eerste kleur er op doen, maar het resultaat is mooi.

Straks zal ik er ook aan moeten om m'n bergen portalen een kleurtje te geven.

Succes verder er mee.

Gr Einte

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #208 Gepost op: zondag 31 januari 2010, 17:07:11 »

Hallo Arie,

Prima resultaat. Heb je alle lagen met een pannenspons aangebracht?
Ik gebruik meest een wat grotere penseel voor de eerste zeer verdunde laag maar ik vind het resultaat bij jouw zeer fraai. Wat je wel kan doen dat is als het geheel volledig droog is en je wilt nog wat meer accent erin hebben is het drybrushen.

Kun je trouwens aangeven hoeveel je de verf verdund hebt.

Groet

Ronald

dolphin

• Stamgast
« Reactie #209 Gepost op: zondag 31 januari 2010, 20:49:46 »

Hallo Arie,

Prima resultaat. Heb je alle lagen met een pannenspons aangebracht?
Ik gebruik meest een wat grotere penseel voor de eerste zeer verdunde laag maar ik vind het resultaat bij jouw zeer fraai. Wat je wel kan doen dat is als het geheel volledig droog is en je wilt nog wat meer accent erin hebben is het drybrushen.

Kun je trouwens aangeven hoeveel je de verf verdund hebt.

Groet

Ronald

Hoi Ronald,

Ik heb alle lagen met een pannenspons gedaan, de verf is eigenlijk geen eens verf meer zo sterk verdund. Dit is nodig, omdat het gips het water zeer snel  opneemt. Ik kan inderdaad nog wat aanpassen als alles droog is, eventueel met pigmentpoeder ( bijv groene algen), vr gr Arie

Hallo medespoorders, vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de gipsstraaten van een kleurtje voorzien ( ja Ron, op waterbasis  :D ).

Arie,

Bah.... water, dan kun je niet ruiken of het droog is.... :mrgreen: :mrgreen:

Het ziet er in ieder geval super uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ik blijf het volgen.

Groeten

Ron

Ha ha, reactie kon niet uitblijven, heb al 4 keer vieze vingers gehad om te voelen of het droog is  8)  vr gr Arie

vanb

• Vaste Gast
« Reactie #210 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 00:07:16 »

Hoi Arie,

Dat heb je knap gedaan zeg.
Is dit echt de eerste keer? :lol: :lol:
Ben er erg jaloers op.

Maikel

Tilly

• Stamgast
« Reactie #211 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 00:29:15 »

Arie,

het resultaat mag er wezen. het ziet er geweldig uit.

Groetjes, John
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

PeterBrz

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 08:51:24 »

:shock: Bonkk bonnkk..
Bedankt Arie dat je me zonet van m'n stoel liet vallen :D
De kleuren zijn echt goed gekozen, het resultaat ziet er fantastisch uit! Ik moet je bewonderen, chapeau!

Groeten, Peter

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
« Reactie #213 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 10:36:07 »

arie.

ik moet zeggen mooi gedaan.
en zoals ik reeds vertelde het moet echt zeer dun zijn heb je ook gemerkt het gips heeft echt dorst  :D.
bij mijn eerst poging was het minder maar had dan ook geen ervaring. mijn eerste poging was het net stroop die ik gebruikte zo snel drong het in de gips.
en inderdaad je zal zien na het drogen word het kleur iets minder dan kan je inderdaad nog alle kanten uit om het aan te passen.
nog een tip pas dan op zelde inhoud water verf als bij het eerste maar maak het dan niet te donker want uw gips is reeds verzadigd en op het gips ligt er reeds een kleurfilm dus dit veranderd dan niet meer. heb ook deze fout gemaakt tweede kleur kwam dan net iets te donker gelukkig op een plaats waar het niet te merken is.
probeer eerst een klein stukje uit het zicht en laat het drogen is het goed dan kan je verder

ben tevreden dat ik je goede tips heb kunnen geven en dat de resultaten zeer mooi zijn.

verder succes ik blijf het zeker volgen.

lokje 23  ( lucien )
« Laatst bewerkt op: maandag 01 februari 2010, 10:41:24 door lokje 23 »
lokje 23  ( lucien )

Lokkie

• Stamgast
  • Almere
    • Lokkie's weblog
« Reactie #214 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 12:07:48 »

Ziet er echt super mooi uit. 8)
Succes verder.

Gr.
René
   Volg de bouw van "Bad Neuhaus in spoor 0" hier :cool:

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #215 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 15:06:03 »

Hoi Arie.
Bijzonder mooi gedaan, het is nu ook meer een geheel geworden.
Wanneer straks de huizen staan en alles wat meer "aangekleed" is, zal dit zeker een erg fraaie stad worden.
De basis is gelegd en nu de rest nog even doen! :mrgreen:

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Erik Middel

• Gast
« Reactie #216 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 17:25:35 »

Hoi Hoi,

Ziet er erg leuk uit zo! Realistisch.

Wat je kunt doen, is proberen eerst een donkere kleur er juist op te zetten. Dit loopt dan in de naadjes, en vervolgens een lichtere kleur erop om de straat op de juiste kleur te krijgen. Dat geeft meer diepte.

Groetjes,

Erik

dolphin

• Stamgast
« Reactie #217 Gepost op: maandag 01 februari 2010, 18:23:26 »

arie.

ik moet zeggen mooi gedaan.
en zoals ik reeds vertelde het moet echt zeer dun zijn heb je ook gemerkt het gips heeft echt dorst  :D.
bij mijn eerst poging was het minder maar had dan ook geen ervaring. mijn eerste poging was het net stroop die ik gebruikte zo snel drong het in de gips.
en inderdaad je zal zien na het drogen word het kleur iets minder dan kan je inderdaad nog alle kanten uit om het aan te passen.
nog een tip pas dan op zelde inhoud water verf als bij het eerste maar maak het dan niet te donker want uw gips is reeds verzadigd en op het gips ligt er reeds een kleurfilm dus dit veranderd dan niet meer. heb ook deze fout gemaakt tweede kleur kwam dan net iets te donker gelukkig op een plaats waar het niet te merken is.
probeer eerst een klein stukje uit het zicht en laat het drogen is het goed dan kan je verder

ben tevreden dat ik je goede tips heb kunnen geven en dat de resultaten zeer mooi zijn.

verder succes ik blijf het zeker volgen.

lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, ik ben je dan ook heel erkentelijk voor de gegeven tips  :D vr gr Arie

Hoi Arie,

Dat heb je knap gedaan zeg.
Is dit echt de eerste keer? :lol: :lol:
Ben er erg jaloers op.

Maikel

Hoi Maikel, het is echt de eerste keer met deze transparante verf, maar het is helemaal niet moeilijk hoor, je moet alleen durven  8) vr gr Arie

Hoi Arie.
Bijzonder mooi gedaan, het is nu ook meer een geheel geworden.
Wanneer straks de huizen staan en alles wat meer "aangekleed" is, zal dit zeker een erg fraaie stad worden.
De basis is gelegd en nu de rest nog even doen! :mrgreen:

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi Albert Jan, ik kan me inderdaad niet wachten tot het eerste  deel van de stad (even) is afgebouwd, ik heb hieronder alvast even een plaatje gezet hoe dit er ongeveer uit zal gaan zien, vr gr Arie

Hoi Hoi,

Ziet er erg leuk uit zo! Realistisch.

Wat je kunt doen, is proberen eerst een donkere kleur er juist op te zetten. Dit loopt dan in de naadjes, en vervolgens een lichtere kleur erop om de straat op de juiste kleur te krijgen. Dat geeft meer diepte.

Groetjes,

Erik

Hoi Erik, als ik met dekkende verf zou werken heb je helemaal gelijk, ik heb deze verf echter transparant aangebracht. De donkerste kleur is juist als laatste aangebracht en geeft het contrast in de voegen, vr gr Arie

Iedereen die ik nu nog vergeten ben, heel erg bedankt voor de leuke reacties op mijn klieder praktijken  8) vr gr Arie

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen", Dolphin (Arie)
« Reactie #218 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010, 23:02:51 »

Gisteren heb ik een begin gemaakt met het aanpassen van de stadshuizen, zodat ze direct op de gips stoepen aan gaan sluiten. De foto's zijn van het eerste huis, nog 54 te gaan  :shock: . Bij dit huis ontbreekt na het verwijderen van de grondplaat een stukje, dit heb ik aangeheeld met ABS profiel. Gelukkig is dit maar bij enkele huizen noodzakelijk.  vr gr Arie

Vanavond ook nog even bij Marklin Shop Muilwijk in Gorkum wezen kijken. Rene bestond 15 jaar, en het was er een gezellige drukte.
Ik heb bij hem alvast 55 lampjes om de huizen te verlichten aangeschaft.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 februari 2010, 23:12:44 door dolphin »

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
« Reactie #219 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 12:18:56 »

Inmiddels is de eerste straat ondaan van grondplaten en aangeheeld met abs, sommige huizen hebben geen (papier) zwarte binnenkant voor het doorschijnen van de verlichting, hier moet ik nog wat op verzinnen. Ik moet ook nog iets verzinnen om de huizen vast te zetten op de gipsplaten. Zo zonder grondplaten  zit er namelijk weinig vlees meer aan de huizen  :? . ,ik denk er aan om met  5 mm ( blauw) hardschuim een grondplaat in de huizen te maken, dan gaat de onderzijde ook niet zo snel licht doorschijnen,  vr gr Arie,

Zonde he, om hier de grote brandweerkazerne voor te zetten  8)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 februari 2010, 12:20:50 door dolphin »

trein

• Vaste Gast
  • Ik ben 3 railer zonder pukkels
Re:UPDATE 02-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
« Reactie #220 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 13:00:23 »

Hallo Arie. als je overhoeks een staafje rond plasic lijmt in het huisje, en dat een of twee centimeter laten uitsteken.
Dan in de grondplaat de twee gaatjes boort staat hij stevig genoeg.

Mvg. andere Arie

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 06-02 Stadsbahn "gronplaten huizen verwijderen 2", Dolphin (Arie)
« Reactie #221 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 18:12:14 »

Vandaag tevens het 1e Kibri huis van binnen zwart gemaakt en nog even inkopen wezen doen. Ik heb meteen materiaal meegnomen om bloembakken aan de vakwerkhuizen op te kunnen hangen. En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen?? vr gr Arie

pab

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #222 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 18:42:43 »

Rico maakt hele mooie modellen, ik heb er zelf ook een aantal. Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Je straten en trottoirs gaan er prachtig uitzien.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #223 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 19:13:47 »

hallo dolphin,

die trotiers worden heel mooi seg,ben benieuwd hoe ze gaan staan op je baan,zal weer heel mooi worden zoals je altijd je baan laat zien.

groeten peter(ke33)

bellejt

• Stamgast
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
« Reactie #224 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 19:16:23 »

vind die trottoirs ook fantastisch maar vind het spijtig dat die mallen een fortuin kosten.
Groetjes,Salutations,Greetings,JOHNNY

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
http://www.johnnyrail.net/
Belgie NMBS/Luxemburg CFL.
Ecos kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann
Wielemans Marklin

dolphin

• Stamgast
« Reactie #225 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 19:22:24 »

hallo dolphin,

die trotiers worden heel mooi seg,ben benieuwd hoe ze gaan staan op je baan,zal weer heel mooi worden zoals je altijd je baan laat zien.

groeten peter(ke33)

Hoi Peter, dat zal nog wel even duren, er komt nog heel wat prutswerk aan te pas, voordat het eerste stadsdeel gereed is, maar wel bedankt, vr gr Arie

vind die trottoirs ook fantastisch maar vind het spijtig dat die mallen een fortuin kosten.

Ik heb het grootste deel van de mallen van mijn zwager geleend  8) , ik heb zelf alleen de scherpe bocht en een extra setje met rechte weg bijgekocht, hier heeft mijn zwager dan weer mazzel mee. vr gr Arie
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 februari 2010, 19:26:00 door dolphin »

h0ogovens

• Vaste Gast
  • GE45
    • Project h0ogovens
« Reactie #226 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 19:24:58 »

Hee Arie,

Erg mooi je trottoirs, ik heb zelf in de loop der tijd ook een berg(je) spoerle mallen verzameld, ze zijn i.d.d. kostbaar, maar stukje bij beetje goed te doen. Ik zal je draadje onder mijn favorieten scharen want die injectiespuit-tips die zijn zeer bruikbaar!

Succes met de verdere afwerking, Groetjes Michel

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #227 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010, 23:15:58 »

Hallo Arie,

Super gave auto's heb je erbij. Zullen vast zeer fraai staan tussen de huizen. Dat idee met blauwe schuimplaten voor in de bodem van de huizen is zo gek nog niet. Het is belangrijk dat de huizen geen licht doorlaten door de naadjes bij de trottoirs.

Succes ermee

Groet

Ronald

Tilly

• Stamgast
« Reactie #228 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 02:15:06 »

Arie,

ziet er allemaal prachtig uit, ik ben benieuwd op welke "problemen" je allemaal stuit en hoe je ze aanpakt :wink:

Die auto's zien er inderdaad fantastisch uit. Heeft Rico een site of iets dergelijks? Heb even gezocht maar kan niets vinden :?

Groetjes, John
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #229 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 08:24:46 »

En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen??

Dit zijn zeker prachtige (maar ook behoorlijk dure) automobielen, zelf ook een paar.
De brandweerwagen uit Märklin set 1893 zou kunnen passen, even de foto er bij zoeken.

Foto. (hoop ik!)

En ja hoor, daar is ie dan! :lol:

Märklin set 1893

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 februari 2010, 08:28:29 door AlbertJan »
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

dolphin

• Stamgast
« Reactie #230 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 09:54:35 »

En kwam 2 hele mooie auto's tegen die in mijn periode vallen. Ik ben ook nog op zoek naar brandweerauto's van rond 1930 maar daar is niets van te koop, ideeen??

Dit zijn zeker prachtige (maar ook behoorlijk dure) automobielen, zelf ook een paar.
De brandweerwagen uit Märklin set 1893 zou kunnen passen, even de foto er bij zoeken.

Foto. (hoop ik!)

En ja hoor, daar is ie dan! :lol:

Märklin set 1893

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, dat is inderdaad een hele goeie optie, Marklin heeft ook leuke vrachtwagentjes, maar dit brandweerset kende ik niet, bedankt, vr gr Arie

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 07-02 Stadsbahn "bloembakken huizen", Dolphin (Arie)
« Reactie #231 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 09:59:51 »

Gisterenavond heb ik aan het eerste huis bloembakken gemonteerd, ik heb hiervoor wederom ABS vierkante staaf voor gebruikt, op het huis ernaast is een minder geslaagde versie te zien. Zo heb ik de huizen gekocht. Zo nu alleen nog het dak enz. wat weatheren. Ik maak dit niet te gek, want in mijn (trein) periode waren deze huizen nog niet zo oud  8)

« Laatst bewerkt op: zondag 07 februari 2010, 10:15:07 door dolphin »

MarklinSBB

• Toffe Gast
« Reactie #232 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 10:09:11 »

Hoi Arie,

Begint er fantastisch uit te zien. Vind je straten erg goed gelukt.
Ook de bloembakken staan erg goed. Succes met de verdere bouwen.

groet Jos
Met  vr. gr. Jos

Begonnen met M-rails in het schaduwstation en de rest wordt K-rails.

Henk K

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 10:19:00 »

Hee Arie,

Erg mooi je trottoirs, ik heb zelf in de loop der tijd ook een berg(je) spoerle mallen verzameld, ze zijn i.d.d. kostbaar, maar stukje bij beetje goed te doen. (...) die injectiespuit-tips die zijn zeer bruikbaar!

Hier precies hetzelfde. Ik heb wel eens een straat en een perron (met de trottoir mallen) in elkaar gezet met, maar het is zo verschrikkelijk moeilijk om de naden een beetje te camoufleren. Ik denk dat die injectiespuit truuk dat een stuk beter maakt. Het duurt alleen nog wel even voordat ik er aan toe ben om een stad of dorp in elkaar te zetten.

rorail

• Stamgast
  • Dieselpower
« Reactie #234 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 10:32:58 »

Hallo Arie,

Langzamerhand krijg je een fantastisch mooi resultaat met die gipsen bestrating en stoepen.

De verschillende kleuren vloeien mooi in elkaar over, waardoor het er perfect uit gaat zien.
Het probleem van de huizen die niet exact aansluiten op de trottoirs heb ik (tip van Jaap Vriend) op mijn stationsmodule opgelost door rondom de huizen de stoepen weg te snijden, zodat de huizen tussen de stoepen in zakken. De stoep loopt dan tot aan het huis in plaats van onder het huis door. Het is echter wel een enorme hoeveelheid werk, zeker met zo'n grote stad als bij jou. Daarbij komt nog het risico van een kleine uitschieter...en weg is jouw mooie stoep. Mijn module is om dit soort zaken uit te proberen, dus daar heb ik het na 3x slikken aangedurfd.
Een andere oplosing zou wellicht zijn het ABS te plakken op de stoep in plaats van op het huis. Zo krijg je een opstaand randje dat het licht afschermt en gelijk het huis op zijn plek fixeert.

Groet,
Ronald
ECos/k-rail/NS-Railion-Internationaal

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
« Reactie #235 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 11:17:29 »

hallo arie.

ik kan niet meer zeggen dan gewoonweg prachtig.
zal even op leerschool moeten komen bij jou  :wink: .
en de wagens van albert zijn ook prachtig.
maar denk dat deze nog wat van een vroegere periode was rond de jaren 1918 .
als ik je eens een tip mag geven indien je op reis bent in italie en brandweerwagens wil zien dan moet je even naar mantova gaan 30km van het garda meer verwijderd daar is een brandweer museum en ziet men wagens van 1880 tot heden daarom deze opmerking dat de wagens van albert-jan  uit deze periode zijn.
 nog een tip wist je dat ze tot jaren 1930 zelfs 1935 ook nog brandweer fietsen hadden.
hoe waren deze rood uiteraard en tussen het freem zat een waterslang ook waren er moto's met zijspan ook rood en twee brandslangen voor op de mote en drie man in.
en dat was om snel te kunnen ingrijpen in de smalle straatjes dan er toen waren.
wat goed zou passen in uw stad met de smalle straten.
zo dit even als tip.
lokje 23  ( lucien )
lokje 23  ( lucien )

dolphin

• Stamgast
« Reactie #236 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 12:24:09 »

Hallo Arie,

Langzamerhand krijg je een fantastisch mooi resultaat met die gipsen bestrating en stoepen.

De verschillende kleuren vloeien mooi in elkaar over, waardoor het er perfect uit gaat zien.
Het probleem van de huizen die niet exact aansluiten op de trottoirs heb ik (tip van Jaap Vriend) op mijn stationsmodule opgelost door rondom de huizen de stoepen weg te snijden, zodat de huizen tussen de stoepen in zakken. De stoep loopt dan tot aan het huis in plaats van onder het huis door. Het is echter wel een enorme hoeveelheid werk, zeker met zo'n grote stad als bij jou. Daarbij komt nog het risico van een kleine uitschieter...en weg is jouw mooie stoep. Mijn module is om dit soort zaken uit te proberen, dus daar heb ik het na 3x slikken aangedurfd.
Een andere oplosing zou wellicht zijn het ABS te plakken op de stoep in plaats van op het huis. Zo krijg je een opstaand randje dat het licht afschermt en gelijk het huis op zijn plek fixeert.

Groet,
Ronald

Hoi Ronald, ik twijfel over het verzinken van de huizen in de stoep, ik zit er namelijk ook niet met mijn neus bovenop. De stad staat altijd zo'n 80 cm van je af en ziet er dan eigenlijk zo ook al fantastisch uit. De risico's die het slijpen in het gips veroorzaken, wegen misschien niet tegen het resultaat op, heb je misschien foto's van jouw module?
Een randje voor de huizen in de kleur van de stoep is ook een optie, echter zitten er ook nogal wat huiizen bij met trapjes en pilaren.
Eventueel is het nog een optie alleen de eerste rij huizen te verzinken, ben hier nog niet uit, bedankt voor het meedenken

vr gr Arie

hallo arie.

ik kan niet meer zeggen dan gewoonweg prachtig.
zal even op leerschool moeten komen bij jou  :wink: .
en de wagens van albert zijn ook prachtig.
maar denk dat deze nog wat van een vroegere periode was rond de jaren 1918 .
als ik je eens een tip mag geven indien je op reis bent in italie en brandweerwagens wil zien dan moet je even naar mantova gaan 30km van het garda meer verwijderd daar is een brandweer museum en ziet men wagens van 1880 tot heden daarom deze opmerking dat de wagens van albert-jan  uit deze periode zijn.
 nog een tip wist je dat ze tot jaren 1930 zelfs 1935 ook nog brandweer fietsen hadden.
hoe waren deze rood uiteraard en tussen het freem zat een waterslang ook waren er moto's met zijspan ook rood en twee brandslangen voor op de mote en drie man in.
en dat was om snel te kunnen ingrijpen in de smalle straatjes dan er toen waren.
wat goed zou passen in uw stad met de smalle straten.
zo dit even als tip.
lokje 23  ( lucien )

Hoi Lucien, teveel eer, ik heb zelfs bij jouw een beetje afgekeken :oops: . Met de brandweerautos heb je gelijk, ik zou graag een Arhens fox hebben van 1928, deze staat in hellevoetsluis in het brandweermuseum ( vorig jaar ook te zien op de modelbouwbeurs in Goes) maar dit jaartal is blijkbaar in model niet beschikbaar, misschien heeft iemand nog een idee. De auto's die AlbertJan aangeeft kan ik wel als reseve materiaal opstellen in de kazerne,  ik zal bij preiser en artitec eens kijken of er brandweerfietsten en motoren zijn, bedankt, vr gr Arie
« Laatst bewerkt op: zondag 07 februari 2010, 12:31:19 door dolphin »

dolphin

• Stamgast
« Reactie #237 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 13:14:46 »

Next!, nog 52 te gaan  :shock: vr gr Arie.

« Laatst bewerkt op: maandag 08 februari 2010, 22:06:47 door dolphin »

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #238 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 13:35:06 »

FF doorzetten Arie,

Ziet er al mooi uit die huizen aan de straat en stoepen.

Succes er mee  :D

Gr Einte

MärklinKoen

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 15:32:09 »

wauw!
ziet er leuk uit.
de straten zijn leuk geworden, en nu die bloembakken ook.

koen

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #240 Gepost op: zondag 07 februari 2010, 16:07:14 »

Hallo Arie,

Die bloembakken zijn zeer geslaagd. Geeft een leuk aanzicht aan de gevels van de huizen. Net echt de bakken met geraniums in de zomer.

Groet

Ronald

dolphin

• Stamgast
« Reactie #241 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 21:46:58 »

Hallo Arie,

Die bloembakken zijn zeer geslaagd. Geeft een leuk aanzicht aan de gevels van de huizen. Net echt de bakken met geraniums in de zomer.

Groet

Ronald

Maaaaaar wie geeft ze nu water in de vakantie  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dolphin

• Stamgast
Re:UPDATE 08-02 Stadsbahn "plein brandweerkazerne", Dolphin (Arie)
« Reactie #242 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 21:53:58 »

De bloembakken aan het huizenblok is gereed, tevens zijn van deze huizen de binnenkanten zwart gemaakt. Vanavond heb ik het brandweerkazerneplein gemaakt, ik heb dit gemaakt van Faller pleinmotief op blauw hardschuim, heel mooi materiaal.
Voor de plekjes die nu nog open zijn komt de plantsoenendienst nog in actie. Volgende karwei wordt de straat verlichting. vr gr Arie

vanb

• Vaste Gast
« Reactie #243 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 21:56:59 »

Hoi Arie,

Ik hoop niet dat je 1-jarige planten gebruikt heb. Dan kan je volgend jaar weer alle bakken opnieuw vullen. :lol: :lol:

Zonder dolle. Ziet er geweldig uit. Je blijft me op deze manier maar op ideeen brengen voor mijn eigen baan. Dus ga zo door.

Maikel

caponordtraveller

• Vaste Gast
  • Steven D. - Lid Modelspoorclub MSC-Pacific België
    • Modelspoor Vereniging MSC- PACIFIC België
« Reactie #244 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 22:05:31 »

Hoi Arie, prachtig hou alles zo tot leven komt, je hebt een aangenaam tijdsperk gekozen. Je stadsgedeelte werkt aanstekelijk om te zien  :)
TP 3  NMBS, met diesel en stoomtractie. Rond 1958.
Esu Ecos 2 met koploper pc besturing.

Bezoek ook onze Modelspoorclub 
http://www.msc-pacific.be

ÖBB

• Stamgast
« Reactie #245 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 22:09:45 »

Hoi Arie,

Complimenten voor je mooie baan. Ziet er erg mooi uit die stad, erg realistisch.

gr. Henk

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #246 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 22:28:35 »

Hallo Arie,

Dat ziet er heel mooi uit zo  :D :D

Succes verder met je baan.

Gr Einte

M.user

• Stamgast
    • Rosenbahn
« Reactie #247 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 22:29:51 »

Hallo Arie,

Wat is je geheime wapen. Hoe krijg je die Faller plaatjes er zo perfect tussen gesneden.

Super fraai.

Groet

Ronald

BR57

• Toffe Gast
« Reactie #248 Gepost op: maandag 08 februari 2010, 22:48:58 »

Arie
Ik begrijp best dat je de bloemetjes aan het buiten zetten ben !
Als ik zie hoe het straat werk gelukt is, zou ik dat ook doen  :D  :lol:
Kort om geweldige details
Gert Jan

dolphin

• Stamgast
« Reactie #249 Gepost op: dinsdag 09 februari 2010, 18:20:00 »

Hoi Arie,

Ik hoop niet dat je 1-jarige planten gebruikt heb. Dan kan je volgend jaar weer alle bakken opnieuw vullen. :lol: :lol:

Zonder dolle. Ziet er geweldig uit. Je blijft me op deze manier maar op ideeen brengen voor mijn eigen baan. Dus ga zo door.

Maikel

Hoi Maikel, geraniums zijn inderdaad seizoenplanten  :?

Hallo Arie,

Wat is je geheime wapen. Hoe krijg je die Faller plaatjes er zo perfect tussen gesneden.

Super fraai.

Groet

Ronald

Ronald, malletje maken  8) , heb ik toch nodig als uitvulling, want de gipsstoepen zijn dikker als het plein materiaal

Ha Arie,

dit wordt echt heel mooi!
Heel knap hoe de gebouwen bij elkaar passen. Ook het straatwerk en de gekozen vorm van de plattegrond past hier erg mooi op aan.
Verbluffend hoe één voertuig in de straat toch al een bepaalde sfeer oproept.

Je hebt een fan erbij, want ik blijf dit zeker volgen!

Groeten,

Erik

Hoi Erik, ik zag het op de foto, dat je met 1 auto meteen een tijperk neerzet, anderzijds dus ook een gevaar. 1 auto uit een jonger tijdvak................

En natuurlijk, iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 85   Omhoog