Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nieuwe motor in Lima treinstel

Gestart door JohnGeorge donderdag 04 juli 2013, 10:40:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe motor in Lima treinstel
Hallo spoorders,
Misschien is het al eens besproken geweest maar ik heb eeb vraag over een Lima treinstel een "muizenkopje" deze wil ik van een nieuwe motor "Model Torque MFL-20" voorzien, ik heb de Nederlandse handleiding van het net gehaald maar deze is naar mijn idee om alleen de motor te plaatsen zonder decoder. In het treinstel zit een decoder, ik weet niet welke, maar daar zullen de twee draadjes van de nieuwe motor naar toe moeten maar op welke.
De draden Groen en Blauw vanaf de decoder gingen naar de oude motor met koolborstels, de draden die aan de nieuwe motor zitten zijn Zwart en Rood. Misschien dat iemand hier een wat duidelijker antwoord op kan geven zodat ik niet de boel opblaas.


mvg,
John van de Braak
Re: Nieuwe motor in Lima treinstel
De draadjes gewoon op de plek van de oude motor vastsolderen. Rijdt de trein de verkeerde kant uit draadjes omdraaien.....
Re: Nieuwe motor in Lima treinstel
Hallo Redskin,

Ga ik uitproberen, in ieder geval bedankt lukt het niet kom ik erop terug. En hier ben ik dan jou oplossing was de juiste ik ben in verwarring gebracht door het diodeblok wat er was bijgeleverd.

mvg,
John
Re: Nieuwe motor in Lima treinstel
Dat diodeblok beter niet monteren. Sommige decoders raken ervan in de war en het is ook niet nodig.
Re: Nieuwe motor in Lima treinstel
Dat diodeblok is toch alleen voor analoog?
Re: Nieuwe motor in Lima treinstel
Dat diodeblok tempert de maximum snelheid enigszins, met de nadruk op enigszins. Een decoder kan dat veel effectiever. En als gezegd, decoders met lastregeling raken ervan in de war.