Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Koploper-ontwerp

Gestart door WouterL dinsdag 07 april 2009, 17:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper-ontwerp
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Koploper-ontwerp
Ik heb de laatste weken een nieuwe baan gepland, onder meer met hulp van forumleden (in de rubriek 'banenplan ontwerpen').
De baan 'rijdt' al via Koploper. Maar ik zou graag ook tips van Koplopergebruikers willen om te horen of het zo een beetje gaat werken in de praktijk. Met andere woorden: welkom!

http://www.twiceatonce.nl/modelbaan

(Het baanontwerp staat onder 'Wintrack', de zijtak moet nog uitgewerkt worden voor Koploper)
Re: Koploper-ontwerp
Spoorman
gast

Re: Koploper-ontwerp
Wouter,

Er zitten nogal wat fouten in bv je wisselstraten. Je selecteert geen wissels bij rijden van blok naar blok. Hier zul je de nodige aandacht aan moeten besteden anders gaan je dure treinen alle kanten op.

Beter is toch te starten met een proefbaantje anders zie je straks door de bomen het bos niet meer.

De beste support krijg je op het koploperforum, handiger is daar je vragen te stellen.

Succes met de bouw.

Gr, Ben.
Re: Koploper-ontwerp
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Koploper-ontwerp
Bedankt Ben, ik vond het al relatief simpel gaan om de boel aan het 'rijden' te krijgen. Ik neem aan dat je bij 'Onderhouden locomotieven' de wissels moet instellen. Zie je die dan op het scherm ook omgaan?
Ik zal een proefbaan bestuderen en - als ik eenmaal locs in huis heb - een baantje in elkaar zetten.
Re: Koploper-ontwerp
Spoorman
gast

Re: Koploper-ontwerp
Wouter,

Wisselstraten leg je vast in onderhouden baanontwerp --> wisselstraten. Je selecteert van blok naar blok de wissels die daar in liggen en zet deze in de juiste stand. Hierdoor krijg je een vloeiende gele lijn te zien.

Kijk ook eens in dit file.

Gr, Ben.
Re:Koploper-ontwerp
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re:Koploper-ontwerp
Ok, ik heb een en ander bijgewerkt! 8)
Re:Koploper-ontwerp
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

online
Re:Koploper-ontwerp
Dit draadje gesloten,

zie ook dit topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=338.0

met vriendelijke groet,

Walter