Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)

Gestart door rpvanoyen vrijdag 23 januari 2009, 19:58:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Hallo,

Half oktober 2008 besteld, maar mijn geduld is beloond met de uitlevering van deze prachtig geconstrueerde stoomloc.
Zoals ik al in een andere post van mij had gemeld, staat het origineel in Gennep. Op een paar afwijkingen na, oogt het model zeer natuurgetrouw. Details zijn talrijk en van bijzonder hoog niveau, ondanks dat de leidingen langs de ketel en op het machinistenhuisdak van kunststof zijn. Het chassis en de kap zijn uit metaal vervaardigd wat de loc volop trekkracht geeft.
Het drijfwerk is een genot om naar te kijken, zowel tijdens stilstand als in beweging (op de rollenbank).

Mechanische bijgeluiden zijn vrijwel afwezig, mede dankzij de Maxonmotor. De ESU LokPilot-decoder (V3.0) is een perfecte match voor nauwkeurig regelen en vele complexe instellingen. De LokSound-decoder (V3.5) is ook een juweel: 8Mb-chip, 4-kanaals en 65sec dataopslag. Totaal herbergt de chip 13 verschillende geluiden en diverse rijfuncties, waarvan een deel naar wens onder de functietoetsen kunnen worden gezet.

Het cylindergeluid is indrukwekkend en ook o.a. de snelheid ervan kan naar wens worden aangepast.

Wanneer alle rails is aangesloten, hoef ik alleen de ogen te sluiten en weg te dromen...  8)
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Foto's misschien, filmpje is ook goed hoor.

Vr Gr,

Paul
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)


Niet goedkoop maar kwaliteit heeft een prijs. Mooi spul!

Gr, Ben.
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Citaat van: 3rail op zaterdag 28 februari 2009, 09:19:02Zelf heb ik sinds kort de S9 van brawa

Zou je daar eens een foto van willen posten ?
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Het lijkt wel of die BR 94.1 109 plastic wielen heeft. Is dat echt zo ?
Zou ik wel afbreuk vinden dan.

Gr
BR53
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Plastic wielen? Wat denk je zelf?... Lijkt me erg lastig worden qua stroomopname.  :?
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Neh werkt op batterijen..... :lol:

Maar vind het wel zonde van het geld hoor.
Koop je een mooie loc met sound,doet ie zijn ogen dicht en gaat verder dromen.
Hadden ze hem toch niet zo mooi hoeven te maken als je elke x gaat dromen.

Maar echt een pracht exemplaar.

Mvg: Alex
Re: Brawa BR 94.1 109 (dig/sound/AC)
Citaat van: rpvanoyen op donderdag 05 maart 2009, 13:05:38
Plastic wielen? Wat denk je zelf?... Lijkt me erg lastig worden qua stroomopname.  :?

Ja heel grappig.

Plastic binnenwerk bedoel ik.
3rail heeft al uitgelegd dat dat niet hel geval is.
Het ziet er blijkbaar alleen maar zo uit op deze foto.

Gr
Br53