Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mehano Kolenwagons

Gestart door JeroeNL dinsdag 03 maart 2009, 17:40:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mehano Kolenwagons
JeroeNL
gast

Mehano Kolenwagons
Ik ben van plan Mehano kolenwagons (30163) aan te schaffen,
maar heeft iemand enige ervaring met de wagons? Want ik heb ook Mehano container draagwagens en die ontsporen nog al vaak. Hoe zit het met de kolenwagons?
Re: Mehano Kolenwagons
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Mehano Kolenwagons
Ik heb zelf 3 van deze wagons.
Deze ontsporen bij mij nooit.
Ik heb eerlijk gezegd nooit problemen met mehano waggons.

groet

erik

Oh ja de 3 zijn evt te koop
rode DB Cargo
bruine DBAG
bruine DBAG system schuttgut
Re: Mehano Kolenwagons
JeroeNL
gast

Re: Mehano Kolenwagons
Bedankt voor de info maar zag ook dat er erts wagons van Roco verkrijgbaar zijn dus die heb ik gekocht.
Re: Mehano Kolenwagons
Citaat van: JeroeNL op dinsdag 03 maart 2009, 17:40:24
Ik ben van plan Mehano kolenwagons (30163) aan te schaffen,
maar heeft iemand enige ervaring met de wagons? Want ik heb ook Mehano container draagwagens en die ontsporen nog al vaak. Hoe zit het met de kolenwagons?


De ontsporingsproblemen van de containerwagens (in mijn geval de dubbele containerdraagwagens)
Ligt voornamelijk aan de kortkoppelmechanieken.
Dat is vrij simpel op te lossen met een drupje lijm.

Er zit namelijk tussen het draaistel en het chassis een kunstof plaatje dat de koppelingsdissel op zijn plek moet houden, en als je dit plaatje vastlijmt op het chassis dan is dit opgelost.


Jos.
Re: Mehano Kolenwagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mehano Kolenwagons
Heb er 4 rijden, bruin DB, ik zou er wel even andere koppelingen in hangen. Verder prima !

Robbert.
Re: Mehano Kolenwagons
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mehano Kolenwagons
Citaat van: NS1607 op vrijdag 27 maart 2009, 11:23:35
Citaat van: JeroeNL op dinsdag 03 maart 2009, 17:40:24
Ik ben van plan Mehano kolenwagons (30163) aan te schaffen,
maar heeft iemand enige ervaring met de wagons? Want ik heb ook Mehano container draagwagens en die ontsporen nog al vaak. Hoe zit het met de kolenwagons?


De ontsporingsproblemen van de containerwagens (in mijn geval de dubbele containerdraagwagens)
Ligt voornamelijk aan de kortkoppelmechanieken.
Dat is vrij simpel op te lossen met een drupje lijm.

Er zit namelijk tussen het draaistel en het chassis een kunstof plaatje dat de koppelingsdissel op zijn plek moet houden, en als je dit plaatje vastlijmt op het chassis dan is dit opgelost.


Jos.

Kan iemand misschien een foto maken van dit vast te plakken kunststof plaatje?
Ik heb een setje containerwagons en wil eindelijk eens van de ontsporingen af, ik kan alleen niet echt zo gauw ontdekken waar dat drupje lijm precies op moet...



Hier zoals ik op de foto heb aangegeven? De koppeling zélf kan dan geen kant meer opdraaien...???

Roland.
Re: Mehano Kolenwagons
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Mehano Kolenwagons
Citaat van: Roland op zondag 28 februari 2010, 17:04:14
Citaat van: NS1607 op vrijdag 27 maart 2009, 11:23:35
Citaat van: JeroeNL op dinsdag 03 maart 2009, 17:40:24
Ik ben van plan Mehano kolenwagons (30163) aan te schaffen,
maar heeft iemand enige ervaring met de wagons? Want ik heb ook Mehano container draagwagens en die ontsporen nog al vaak. Hoe zit het met de kolenwagons?


De ontsporingsproblemen van de containerwagens (in mijn geval de dubbele containerdraagwagens)
Ligt voornamelijk aan de kortkoppelmechanieken.
Dat is vrij simpel op te lossen met een drupje lijm.

Er zit namelijk tussen het draaistel en het chassis een kunstof plaatje dat de koppelingsdissel op zijn plek moet houden, en als je dit plaatje vastlijmt op het chassis dan is dit opgelost.


Jos.

Kan iemand misschien een foto maken van dit vast te plakken kunststof plaatje?
Ik heb een setje containerwagons en wil eindelijk eens van de ontsporingen af, ik kan alleen niet echt zo gauw ontdekken waar dat drupje lijm precies op moet...



Hier zoals ik op de foto heb aangegeven? De koppeling zélf kan dan geen kant meer opdraaien...???

Roland.


Dat zou ik zeker niet vastlijmen dat is het kortkoppelings mechaniek!
Verder weet ik ook niet wat bedoeld wordt met het vastlijmen van een dell.
Ik heb zelf 2 van deze mehano wagens en deze ontsporen nooit!


mvg

Erik
Re:Mehano Kolenwagons
NS1607
gast

Re:Mehano Kolenwagons
Het kunstof plaatje waar hetb draaistel in vastgeklikt zit staat vast met 4 pinnetjes in het chassis.
Aan 2 van die pinnetjes doe je dan een drupje lijm, en dan zal de koppelingsdissel ook niet meer loskomen zodat je wagen kan gaan ontsporen.

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk he?  :wink:


Jos.
Re:Mehano Kolenwagons
Lid sinds: 2008

offline
Re:Mehano Kolenwagons
Sorry...  :oops: