Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

seinen

Gestart door Bert K dinsdag 03 maart 2009, 12:04:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
seinen
Bert K
gast

seinen
Hallo,

ik heb een analoge baan en wil seinen aanschaffen.Ik twijfel tussen Henckes hoofdsein NS en Viessman seinen via Conrad(215955-89 of 215956-89).Mijn vraag is kunnen deze aangestuurd worden door 72750 van Marklin of heb je hiervoor schakelkastjes nodig van de leverancier.


B.v.d voor de reactie.
Gr Bert K
Re: seinen
KlaasZ
gast

Re: seinen
Deze seinen kun je gewoon aansturen met een omschakelaar. De 72750 van Märklin is niks anders dan 4 omschakelaars in een kastje. Dus, ja,  het kan. Je kunt ook losse schakelaars kopen bij een elektronicazaak, dat is waarschijnlijk goedkoper.
Re: seinen
Bert K
gast

Re: seinen
Ik heb hiervoor geen decoders,weerstandjes o.i.d. nodig.Alleen schakelkast is voldoende.
Re: seinen
Freak
gast

Re: seinen
Hallo Bert,

Bij de lichtseinen worden voorschakelweerstanden meegeleverd.

Voorbeeld Conrad 215955 - 89
Incl. LED's en voorweerstanden
Incl. cijfers en letters
Messing mast

Mvg,
Peter
Re: seinen
Bert K
gast

Re: seinen
Hallo,


ik heb 4 hoofdseinen van Viessman gekocht,nu staat in de beschrijving dat ik een relais 5551 nodig heb.
Heb ik deze daadwerkelijk nodig,zoja dan worden ze aangeschaft.Alleen is mijn duits niet zo denderend,dus kan iemand mij een duidelijk schema leveren voor de aansluiting.

B.v.d.

Bert K
Re: seinen
Riny
gast

Re: seinen
Beste Bert,

Waar zou je graag een schema van willen hebben?
Van de seinen of van de Viessmann 5551?
Re: seinen
Freak
gast

Re: seinen
Citaat van: Bert K op zondag 22 maart 2009, 20:02:39dus kan iemand mij een duidelijk schema leveren voor de aansluiting.
Een schema tekenen wordt dan het zelfde schema als in de Duitse handleiding. Daar veranderd tch niets aan ?.

Mvg,
Peter
Re: seinen
Riny
gast

Re: seinen
Nou, Hier dan een NL handleiding van de 5551.
Misschien is het in het Nederlands makkelijker lezen en/of te begrijpen?
Re: seinen
Bert K
gast

Re: seinen
Hallo,

weet iemand waar de viessmannschakelrelais 5551 kan bestellen.Conrad heeft deze niet in het assortiment.

B.v.d.

Bert.
Re: seinen
Riny
gast

Re: seinen
Beste Bert,

Ik mag toch aannemen dat de 5551 via een goede modelspoorwinkel te krijgen zal zijn?
Re: seinen
Lid sinds: 2007

offline
Re: seinen
Beste Bert

kijk is bij www.modeltreinexpress.nl

vgr. gerard
Re: seinen
Lid sinds: 2007

offline
Re: seinen
Beste Bert

bij de modeltreinexpress de 5551 18 euro

vgr. gerard
Re: seinen
Riny
gast

Re: seinen
Je kunt bij Conrad ook 4x om Bi-stabiele relais kopen 9,00 p/stuk.
De 5551 is niets anders dan een 4x om Bi-stabiel relais met een kastje er omheen.
Voor de 5551 prijs heb je twee Relais, lijkt mij voordeliger. :?