Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

meer amerikaanse locs in collectie?

Gestart door JanPieter vrijdag 27 oktober 2006, 07:41:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mee eens?
helemaal mee eens!

17 (25.8%)

mee eens

5 (7.6%)

mag wel, hoeft niet!

25 (37.9%)

oneens

6 (9.1%)

helemaal niet mee eens!

13 (19.7%)

Totaal aantal stemmen: 26

Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Count me in!! 8)
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Citaat van: AlbertJan op zondag 04 november 2007, 18:15:09
Hé USA locs liefhebbers.
Voor mij mogen er wel meer van die stoere Amerikanen komen maar als ik zou mogen kiezen, doe dan deze maar! 8)



Maar er zouden voor mij ook wel meer modellen van buiten Europa mogen, niet om mee op de baan te rijden (af en toe wel even showen en genieten!) maar voor in de vitrine.
Maar die stoere Amerikaanse locs moeten natuurlijk wel regelmatig hun (kracht)patser gedrag op de baan laten zien.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik heb er zo ene gekocht, eigenlijk voor weing geld. Er moet echter toch nog wel wat aan gebeuren om hem geschikt te maken voor Marklin.

Fred
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Zonder woorden

Dick Bolt


Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Citaat van: F.P.Vonk op woensdag 09 april 2008, 23:59:39
Ik heb er zo ene gekocht, eigenlijk voor weing geld. Er moet echter toch nog wel wat aan gebeuren om hem geschikt te maken voor Marklin.

Merk :?:
Waar :?:
Foto's :?:

Gr.
René
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Merk is Rivarossi, gekocht via Ebay USA. Voor foto's kijk in de volgende topic.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8733.0

Fred



Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Hoi Fred,

Bedankt voor de info.
Hele bijzondere loc. 8)
Enne succes met de ombouw.

Gr.
René
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Die grote stooomlocs in spoor Z ... zelfs dan zijn ze nog imposant.
Maarre een reden dan Märklin het wat rustiger aan doet met Amerikaanse modellen zou wel eens de lager dan lage dollarkoers kunnen zijn, dat is voor meer europese bedrijven een probleem.

Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Citaat van: Baanloos op zaterdag 12 april 2008, 21:07:36
Maarre een reden dan Märklin het wat rustiger aan doet met Amerikaanse modellen zou wel eens de lager dan lage dollarkoers kunnen zijn, dat is voor meer europese bedrijven een probleem.

Ben bang dat je - helaas - gelijk hebt :(, maar what comes up must come down of in dit geval dan omgekeerd 8). Het zal wel weer rechtgetrokken worden en dan kan M echt aan de slag met de USA!! :D :D :D (of de VS moet de euro invoeren :lol: :mrgreen:)

gr,
Victor
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Hallo beste mede modelspoorders, ik heb een drietal amerikaanse Loks gekocht van het merk Bachmann. Deze zijn uitgevoerd met DCC lok decoders. De bedoeling is om ze geschikt te maken voor Marklin dus komen er Esu lok decoders in. UIteraard moeten er dan nog een paar kleine dingen aangepast worden zoals sleper plaatsen en wielen aanpassen zodat de lok ook goed op de rails past vooral belangrijk bij wissels.
Hieronder een aantal foto's:













De modellen zien er voor wat ze gekost hebben (nieuw) prima uit zelf vind ik de detailering prima. Ze zijn gekocht via Ebay.com.

Fred Vonk
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Hallo Fred,

Citaat van: F.P.Vonk op vrijdag 18 april 2008, 10:25:02
Hallo beste mede modelspoorders, ik heb een drietal amerikaanse Loks gekocht van het merk Bachmann.

Heb gisteren in Dortmund uitgebreid een aantal Bachmann modellen kunnen bewonderen :) Volgens mij zelfs exact dezelfde exemplaren die jij hebt aangeschaft. Was er erg van gecharmeerd, leuke aankopen wat mij betreft :idea:

CiteerDeze zijn uitgevoerd met DCC lok decoders. De bedoeling is om ze geschikt te maken voor Marklin dus komen er Esu lok decoders in. UIteraard moeten er dan nog een paar kleine dingen aangepast worden zoals sleper plaatsen en wielen aanpassen zodat de lok ook goed op de rails past vooral belangrijk bij wissels.

Weet je zeker dat het om "kleine" dingen gaat :lol: :?: Heb begrepen dat het niet zo gemakkelijk is om Amerikaans materiaal van andere merken om te bouwen naar 3-rail :| Heb je hier ervaring mee :?:

Wat me zelf vooral opviel aan die modellen van Bachmann zijn de 'ondiepere' wielen. De wielflenzen zijn bij Bachmann een heel stuk kleiner dan bij Marklin :idea: Ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn, succes met de ombouw :!:

CiteerDe modellen zien er voor wat ze gekost hebben (nieuw) prima uit zelf vind ik de detailering prima. Ze zijn gekocht via Ebay.com.

Ga je verraden wat je ervoor betaald hebt :?: :lol:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Citaat van: F.P.Vonk op vrijdag 18 april 2008, 10:25:02
Hallo beste mede modelspoorders, ik heb een drietal amerikaanse Loks gekocht van het merk Bachmann. Deze zijn uitgevoerd met DCC lok decoders. De bedoeling is om ze geschikt te maken voor Marklin dus komen er Esu lok decoders in. UIteraard moeten er dan nog een paar kleine dingen aangepast worden zoals sleper plaatsen en wielen aanpassen zodat de lok ook goed op de rails past vooral belangrijk bij wissels.

Hey Fred!

Echt mooie machines! De Chessie sprak mij erg aan, te meer omdat je locs met deze kleurenstelliing niet meer in het echt zal tegenkomen :( :( :( Ikzelf wil ook graag dit soort modellen ombouwen naar M, en ik kan dus niet wachten om je bevindingen te horen :lol: Amerikaanse modellen laten zich volgens mijn handelaar namelijk niet ombouwen :?, maar niets is onmogelijk :D, dus ik ben echt benieuwd of het je lukt! 8)

gr,
Victor
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Voor de prijs wat de loks gekost hebben ca. 29 euro en dit is met verzend kosten en invoer rechten erbij (de loks komen uit Amerika), wil ik het best wel eens proberen en inderdaad wordt het met de wielen wel moeilijk maar het is wel het proberen waard, ik houd jullie op de hoogte.
De betreffende handelaar op Ebay.com is "THE FAVORITE SPOT", neem maar eens een kijkje, je kan direct kopen of bieden. Kopen is in de meeste gevallen het beste, want er wordt vaak meer geboden dan de koop prijs. De handelaar probeerd eerst de artikelen te verkopen en wat er overblijft nadat de tijd verlopen is, wordt per bieden verkocht. O ja wat wel belangrijk is, je moet wel een Paypal rekening hebben.
Deze Paypal kun je dan koppelen aan een credit card zoals Mastercard of Visacard.

Fred Vonk.
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Citaat van: Victor op vrijdag 18 april 2008, 18:00:08
Echt mooie machines! De Chessie sprak mij erg aan, te meer omdat je locs met deze kleurenstelliing niet meer in het echt zal tegenkomen :( :( :( Ikzelf wil ook graag dit soort modellen ombouwen naar M, en ik kan dus niet wachten om je bevindingen te horen :lol: Amerikaanse modellen laten zich volgens mijn handelaar namelijk niet ombouwen :?, maar niets is onmogelijk :D, dus ik ben echt benieuwd of het je lukt! 8)

Hallo Victor,
Jou handelaar heeft niet gelijk, ik heb ergens op internet een baan gezien waar een Marklin Big Boy over een brug rijd in een Amerikaans landschap. Deze baan is digitaal en er werd ook gesproken over het aanpassen van Bachmannn, dus is het wel mogelijk. Ik ga het in elk geval proberen, heb nu echter even geen tijd, ben mijn achter tuin aan het veranderen, ook dit moet gebeuren.

Fred Vonk

Herman05: Quote gerepareerd
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Natuurlijk ben ik voor. Er mag over het algemeen meer internationaal matrieel komen. Al moet ik zeggen dat ze dit jaar weer een hoop nieuwe modellen hebben zoals de franse stoomloc met conducteurswagen. Maar om terug te komen op het Amerikaanse. Ik heb de Amtrax loc 83341 gekocht en om laten bouwen naar MFX. Hij rijdt super. Samen met de Alco PA Santa fe ( A + A ) zijn ze wel een pareltje op de baan. Marklin mag wel met wat kleiner / betaalbaardere amerikaansemodellen uitkomen. De GG 1 is bijna 500,- beetje te gek wordt dat. Terwijl ze een Duitse krokodil voor 350 kunnen maken. 

Ik wacht de volgende nieuwigheden weer af. hopen dat er weer een nieuwe serie Amerikaans uitkomt.

Gr Mark
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
He Mark!

Die Amtrak loc staat ook nog steeds op mijn 'wish list'! Echt gaaf dat jij hem hebt 8) Heb je er ook de bijbehorende rijtuigen bij??

En je hebt gelijk: een klein switchertje zoals de sw1200 zou ook geen kwaad kunnen :lol: Natuurlijk mogen ze wat mij betreft ook de rest van het belangrijke amerikaanse materieel uitbrengen. De Alcos zijn gaaf, de BigBoy en GG-1 zijn al helemaal fantastisch, maar deze locs kwamen niet zoveel voor als  -ik noem maar wat-  de (zij het iets modernere) SD-40. Een paar van die gewone 'road switchers' in het assortiment zouden mij heel gelukkig maken (zeker met MFX en Sound :mrgreen:)

En over die nieuwigheden: ik hoop stilletjes op een set passagierswagons voor de SP alco 8) 8) 8)

mvg,

Victor
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Wat mij betreft zou ook de Challenger er bij mogen, en wat oudere "western" locs uit het begin van de spoorwegen. Maar we wachten het maar rustig af, ze zijn voor een jaar met marklin (zie insider dvd) in canada geweest dus wie weet komt er straks wel een Canadese loc  :)

groeten,
Joram
Re: meer amerikaanse locs in collectie?
Hoi Victor,

Helaas nog niet. Heb een setje besteld van Kato. http://www.katousa.com/HO/Superliner/index.html

Maar als ik tegen de set van marklin ( 6) / trix ( 3 ) delig, aanloop dan gaat deze wel mee naar huis :D.

Marklin heeft vroeger toch een canadees setje gehad. en ook een serie met Alaska. Dit jaar Hawaij ?  :mrgreen: 8)

op deze site staan foto's van de modellen die betrekking hebben op usa wel leuk om te weten welke afbeedlingen bij de nummers horen.

http://www.modellbahn.com/forsale.northamerican.html

Gr Mark