Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mijn Baan - Oberstein verdwijnt

Gestart door kenny1647 maandag 02 maart 2009, 11:25:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn Baan - Oberstein verdwijnt
Hallo ,

Ik zal mijn baan hier ook maar een laten zien , Ik ben vandaag al aardig bezig geweest en gisteren ook . Dus hier mijn baan. Men baan is nog niet klaar , Er is nog zeer veel werk:( maar ik ben nu 2 weken thuis dus gaan der updates komen!(h) Reactie geven is altijd welkom , zodat ik nog dingen kan bij leren ..
De foto's kwaliteit is niet goed wegens slecht camera

1.Overzicht Station , Nog niet klaar

2.Begin van oude Rangerplaats nog niet klaar.. Met der achter plaats voor Nieuw bouwpakket =D wat ik nog niet ga verklappen :D

3.Zwaar gevallen met de fiets :(

4. Loc

5.Goederen Wagons

6.Bekabeling van wissels begin

7.Wissel naar Station

8. Men locs

9.Overzicht dorpje.

10. Leeg Domein


Dat was men eerste update.. Nu gaan ik terug verder werken aan men baan :D
De Volgende update komt waarschijnlijk Woensdag of donderdag , Beetj rails met schroeven vast zetten en ballasten waarschijnlijk :D
Gr kenny
Re: Mijn Baan
Lokkie
gast

Re: Mijn Baan
Hoi Kenny,

Ziet er leuk uit hoor. :)
Ben benieuwd naar de volgende update.

Gr.
René
Re: Mijn Baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Mijn Baan
Heey Kenny,

Je hebt een leuke baan met intresant materiaal. :)
Ik wens je veel plezier toe bij de bouw en hou ons lekker up-to-date. ;)

Groetjes,

Antal
Re: Mijn Baan
mart
gast

Re: Mijn Baan
sfeervolle beelden,

succes met de verdere ontwikkeling van je baan

martijn
Re: Mijn Baan
kenny1647
gast

Re: Mijn Baan
Dankje wel allemaal voor de Goede reactie =D
Ik kan momenteel niet verder aan de baan , Ik wou rond paar huisjes heggen aan leggen en hekjes plaatsen maar ik heb alles al gebruikt dus woensdag na de treintjes winkel :D want morgen is die gesloten :(:(
Dus de volgende update komt Woensdag!
Tot dan!!
Gr kenny
Re: Mijn Baan
YC52000
gast

Re: Mijn Baan
gebruik je die M-Rail op het 1e plaatje alleen voor het rangeer gedeelte of ook in je baan
Re: Mijn Baan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mijn Baan
dat ziet er goed uit
complimenten
groet robert
Re: Mijn Baan
jordi
gast

Re: Mijn Baan
heej kenny,

leuk dat je ook een draadje hebt nu! :mrgreen:

mooie baan hoor, ga zo door complimenten :lol:

mvg, jordi
Re: Mijn Baan
kenny1647
gast

Re: Mijn Baan
Citaat van: YC52000 op maandag 02 maart 2009, 15:18:30
gebruik je die M-Rail op het 1e plaatje alleen voor het rangeer gedeelte of ook in je baan
Ja alleen daar worden m-rails gebruik :)
Ik ben juist snel de winkel in geweest en ja .. ik kwam weer met een volle zak buite:D
Morge update!
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Hier is de volgende update vroeger dan normaal..
Ik heb : De wegen rechter gemaak , heggen geplaats , inrit gemaak , niet te vergeten container terminal gemaak , plaatsje voor de camion's :D
1

2.overzicht

3. Goederentrein

4. stadje met kerk


Dat was het voor vandaag morgen of overmorgen ben ik er weer =D
Gr kenny

Re: Mijn Baan Update 2 Maart
je hebt niet toevallig ook een baanplan, ofwel ?

mvg, jordi
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Nope gewoon beetje nagedacht =D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
kun je er ook niet even een schetsje van maken in paint, dan kunnen we het een beetje zien. Het hoeft maar een simpel schetsje te zijn met een paar lijnen. :mrgreen:

mvg, jordi
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Jordi , kzal binnenkort eens proberen eentje te maken
Gr kenny!
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Kenny dit is een leuk baantje.



                                                     Arie
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
ziet er leuk uit
container kraantje had ik ook
alleen is deze naar mijn pa gegaan en heb ik hem dus omgeruild voor de grote broer ervan
succes met je vorderingen
groet robert
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
hoi kenny leuke baan heb je al? Heb je die wegen op de grasmat vastgeplakt?

Reinder
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Citaat van: hoolsema op dinsdag 03 maart 2009, 00:17:26
Heb je die wegen op de grasmat vastgeplakt?
Reider: Ja de wegen zijn op de grasmat geplakt , maar op sommige plaatse is er lucht onder de mat :( dus die moet er tussen uit maar oe , even zoeke nog =D
Ik ben juist terug van ziekenhuis , ik heb een gips voor 3 weken extra gekregen.. Maar ik kan met deze gips beter werken dan de vorige
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 2 Maart
Hallo kenny,

Leuk om nu jou modelbaan ook eens te zien in je eigen topic, waarbij je al lekker bezig bent ziet dat je zowel op m-rails en c-rails rijdt.
Dit omdat je al een beginset met m-rails nog had liggen?

Je bent al een tijdtje bezig met de hobby modeltreinen want je heb al een aardige verzameling heel leuk, je heb al heel wat in nieuw materiaal geinvesteerd.

Ga zo door en moet zegen de foto's waren goed duidelijk hoor en de camera doet het nog best.

Groet Wim.
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
Hallo ,

Update van vandaag, ik ben begonnen met ballasten van de rails :D leuk werkje :D maar men ballast is op dus :( wachten tot ik nog eens daar geraak.. dan heb ik nog hekjes geplaats en gaatjes geboort voor de verlichting die nog niet werk :( En een probleem opgedoken, ik heb lucht onder men grasmat :(




op de laaste foto zie je de lucht onder de mat hoe kan ik het oplossen??
@Wim: Ja ik plak men wegen op de mat maar op de mat ligt een kleine laag lijm voor het houden
Bedank voor de postifieve reactie's :D , En de volgende update komt deze week nog
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
Ik zou af stappen van die grasmatten omdat het ten eerste dus niet goed blijft liggen, het ten tweede altijd vouwen vertoont en ten derde het "gras" veel te regelmatig ligt...

Probeers een met strooigras? Is waarschijnlijk ietsje duurder en het is even een handigheidje maar ik vind het persoonlijk veeeel mooier...!
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
gewoon een naald erin prikken
of gewoon waar je de weg wil plakken het gras wegsnijden
groet robert

ps mooie foto's hoor
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
Dankje wel voor de tips

@Nameless:Ik heb nergens problemen alleen in het midden een klein stukje dus ga ik niet alles slopen :D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 3 Maart
Hoi Kenny,

Leuke baan heb je er liggen. Door de ballast is je m-rails bijna onherkenbaar geworden. Ziet er goed uit! Ga zo door :D

Gr. Ivo.
Re: Mijn Baan Update 6 Maart
Hier de volgende update.. Het is maar een kleintje
Ik heb een fietsweg zelf gemaak uit wat materiaal , en het is goed meegevallen.. Daar paar foto's over en klein beetj senecy geplaats :D Verder ben ik ook zoek naar paar bouwpakketen en wat afwerking spullen = Hekjes boompje voetpad enz enz :D
1. Fietsweg


2.Oefening Van de Brandweer en Spoed dokters


Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 6 Maart
Hier een foto wat nog moet gebeuren .. Je ziet nog veel kalle plekken , dus heeft men moeder nog vel bouwpakket voor te plakken :D jaja men moeder maak al men bouwdouzen.. Ze heeft meer geduldt dan ik en Ze doet het graag , Ik denk binnenkort nog wat pakket te halen zodat ik weer kan verder doen :D







Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 6 Maart
Aliebengalie
gast

Re: Mijn Baan Update 6 Maart
kenny1647
Mooi hoor Kenny,al zijn alle foto's niet allemaal even duidelijk,en kan je beter de slechtste voortaan niet meer plaatsen.Of je moet proberen meer licht in de kamer te brengen zodat ze iets lichter worden.
Maar ze zien er verder mooi uit hoor,en een helemooie baan gaat het worden.
En wees uiteraard blij dat je moeder de huisjes maakt voor je.
Maar alles zal zeker goed komen,ben ik van overtuigt.
Word allemaal erg mooi.

Mvg: Alex
Re: Mijn Baan Update 6 Maart
Ziet er allemaal leuk uit. Zou voor de volgende fotoshoot iets meer belichting willen gebruiken. Zo kunnen we je baan beter bestuderen.

Groeten, Hans
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Hier de volgende update , deze keer is er tamelijk veel gebeurt..
Zoals : Seceny , bekabeling , Nieuwe wissels plaatsen , Wissels aansluiten , mannekes plaatsen in dorp En de rails vast gezet met schroeven..
1. De wisselstraat met 2 nieuwe wissels..


2.Bekabeling aan gesloten


3.Aansluiting op Kastje


4.Overzicht wissels


5.Haagje + fietspad


6.Volk in dorpje






De plannen voor de volgende update's : Ballasten , Tafelke maken voor MS en tranfo's Maar de volgende update kan even op zich wachten , maar je zult wel iets horen van mij :D
Dit was het weer.. Ja binnenkort gaan we boven de baan spotjes of een lamp hangen voor meer licht ;)
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
ziet er netjes uit
succes met je vorderingen
groet robert
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Kenny ik heb je topic doorgelezen,(heel leuk om te doen trouwens  8) :))
Leuk gedaan allemaal, ben benieuwd naar (verdere) vorderingen

Mathijs
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Hoi Kenny,

Die M-rails had je mooi gebalast. Verder leuke foto's

Groetjes,

Frank
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Hallo kenny, het is weer een mooie update,  de baan wordt erg netjes.



                                                                                                     Arie
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Leuke baan kenny! :D
Ik neem aan dat je een kopstation hebt, waaraan een dubbelsporig ovaal ligt ofzo/? :o
Heb je hier toevallig een baanplan van? :P
Succes met bouwen, ziet er al tof uit  :D

groeten 8)
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Citaat van: DJ Ronald op dinsdag 10 maart 2009, 15:17:43
Ik neem aan dat je een kopstation hebt, waaraan een dubbelsporig ovaal ligt ofzo/? :o
Heb je hier toevallig een baanplan van? :P
Jaa , het is een kopstation .. het is een dubbelsporige ovaal met achter een nieuwe rangeer gedeelt of waar men loc's kunnen staan , ik ben nu aan het sparen voor nog rails voor nog extra rijgedeelte ,
Baanplan heb ik nog niet , wegens ik ben niet handige met het progamma winntrack & anyrail

Dus de volgende update kan nog even duren
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Okee, t ziet eruit als een baan met rij en rangeermogelijkheden  8)
Maar haak je loks achteraan je trein in je kopstation, of laat je ze omlopen?
En je rijd met MS meende ik ergens te zien?? :P

groeten
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
leuk hoor !!!

maar schiet wel even op mt het kopen van de spullen en het maken van het baanplan !!! :lol: :lol:

mvg, jordi
Re: Mijn Baan Update 7 Maart
Citaat van: DJ Ronald op dinsdag 10 maart 2009, 15:41:13
Okee, t ziet eruit als een baan met rij en rangeermogelijkheden  8)
Maar haak je loks achteraan je trein in je kopstation, of laat je ze omlopen?
En je rijd met MS meende ik ergens te zien?? :P
Ja ik rij met een MS :D leuk spul toch :D , idderdaad , ik heb een baan met rij mogelijkheiden en opstelruimte en dan rangeer gedeelde .. Ik hoop dat ik binnenkort een treinstel heb dan is dat natuurlijk veel fijner .. voorlopige heb ik meer goederenwagons dan personenrijtuigen :D maar als komt  per beetjes want het geld groeit jammer genoeg niet op men rug :(:D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Vandaag een kleinen update.. Ik ben de laaste tijd bezig geweest met een paar nieuwe dingen .. vandaag heb ik een klein stukje ballast.. Ik ben ook een overweg aan het proberen te maken ..
Ik krijg geen foto's der op want Photobucket  ligt even uit zo te zien .. maar ik ga zorgen dat die voor morgen der nog opstaan :D

Nu komt der even geen update want ik vertrek morgen vroeg om 5 u naar duitsland voor paar dagen ;)
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
okee, jammer.  :(
Nou, succes in Duitsland! :D (ga je polshoogte nemen bij marklin? :lol:)
groeten  8)
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Citaat van: DJ Ronald op woensdag 11 maart 2009, 13:54:04
Nou, succes in Duitsland! :D (ga je polshoogte nemen bij marklin? :lol:)
Jammer genoeg niet :( , Ik ga na een grote beurs in frankfurt ( Centrale verwarming enz ) maar als ik tijd heb ga ik naar een plaatselijke marklin dealer :D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Okee, t had gekund he  :D
Maare, leuke baan! 8) Ben benieuwd naar meer foto's.
Zal binnenkort ook nog de baan van mij updaten!(er is weer aan gebouwd  8))
groeten
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Hier de foto's die ik had beloofd :D Na men korte trip kan ik terug beginnen .. ik heb voor besteld in de winkel maar weet niet wanneer ik heb het dus dan komen update's :D





Ja op de wissel liggen naar paar steentjes maar nu het ballasten ga ik het proper maken =D

Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
ben terug van duitsland :D jammer genoeg was de plaatselijke marklin dealer op verlof :(:( dus heb ik geen inkopen kunnen doen , en nu ga ik rusten :D en morgen gaan we  de kamer eens opruimen :D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Citaat van: kenny1647 op zaterdag 14 maart 2009, 15:17:02
ben terug van duitsland :D jammer genoeg was de plaatselijke marklin dealer op verlof :(:( dus heb ik geen inkopen kunnen doen , en nu ga ik rusten :D en morgen gaan we  de kamer eens opruimen :D
Gr kenny

hoi kenny.
bij welke marklin handelaar ben je geweest in duitsland.
niet toevallig huenerbein in aken  :D
groetjes ron.
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Nee :D ik ben namelijk 3 daagjes in Frankfurt geweest .. ISH beurs van centrale verwarming , moderne badkamer, airco , enzz ..
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Kenny,

Jammer dat de Märklin dealer met verlof was en dat je niet de winkel in kon.
Wel leuk hoe je dat belasten hebt gedaan :wink:

Mathijs
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
Hallo Kenny,

Je gaat lekker zeg met de bouw aan je modelbaan en wees erg zuinig want wat kan ze de huisjes netjes en goed in elkaar zetten.
Je heb zeker ook leuk materiaal op de rails staan wees er zuinig op.

Ik heb even een tip voor je vroeger toen ik 8 jaar was en ik ook grasmaten gebruikte op mijn modelbaan ik eerst de weg uit tekende met een stift en vervolgens een kwast nam en deze in een dakje water zetten om daarna vervolgens de grasmat waar op de weg moest komen in te smeren en deze nat te maken.

Even laten inwerken om vervolgens met een plamuurmes het gras van de grasmat op een rustige manier het gras eraf te schrapen hierbij bleef de onderkant van de maat nog intact,
Waarna het is opgedroogd je de weg kunt aanleggen en daarbij niet over het gras komt te liggen.

Gebruik hierbij eerst even een afval stukje van je grasmat en probeer het even uit.
Want het is veel strakker en mooier om het gras onder je weg vandaan te halen.

Veel succes en plezier met de bouw kom je er niet uit dan wil ik het wel even voor doen en maar er een paar foto?s van met een verslag van hoe je te werk gaat.
Maar dat lukt je ook wel.

Groet Wim
Re: Mijn Baan Update 11 Maart
@ wim : Bedank voor deze tip !  , ik heb nu op plaatsen de weg afgedaan.. houtlijm gesmeerd en dan de weg der op .. Dan gewichten der opzetten zodat het mooi plak opplaatsen is het resultaat beter en andere blijft het nog ongeveer het zelfde :D maar dit is pas men eerste baan dus fouten maken is geen probleem :D
Gr kenny
Re: Mijn Baan Update 18 Maart
Hallo ,

Hier de volgende update.. , Beetje ballast enz











En ja: Nieuw gedeelte mar nog niet klaar, heb nog niet alle rails binnen gekregen :(



Hopelijk vinden jullie het goed =D
Tot de volgende update
Gr kenny