Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Levertijd onderdelen?

Gestart door RichAnt maandag 02 maart 2009, 09:28:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2006

offline
Levertijd onderdelen?
Voor het ombouwen van een Roco BR 189 066 van gelijkstroom naar wisselstroom uitvoering heb ik begin januari 2009 diverse onderdelen besteld. Omdat deze tot nu toe nog niet bij mijn treinendealer zijn geleverd vroeg ik mij af of dit vaker, naar mijn mening, lang duurt?

Groeten,
Richard
Re: Levertijd onderdelen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Hangt een beetje af van de leverancier.
Bij keuterman zenden ze, wat in voorraad is direct af en wordt de rest later nageleverd.
Ik weet niet hoe dat voor Roco onderdelen gaat, mischien wachten ze tot de hele bestelling kompleet is en zenden ze dan pas af.
Je moet vaak enkele weken geduld hebben, maar twee maanden gaat toch al wel vrij lang duren.
Re: Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Citaat van: RichAnt op maandag 02 maart 2009, 09:28:31
Voor het ombouwen van een Roco BR 189 066 van gelijkstroom naar wisselstroom uitvoering heb ik begin januari 2009 diverse onderdelen besteld. Omdat deze tot nu toe nog niet bij mijn treinendealer zijn geleverd vroeg ik mij af of dit vaker, naar mijn mening, lang duurt?

Groeten,
Richard

Ik zit met het zelfde probleem:
2 stuks NS1100 die ik wel effe zou ombouwen.......
ja, als je aan de onderdelen kan komen en dat is tot op heden niet gelukt.
een aantal zaken wel, zoals de correcte wielen, maar het plastic onderdeel waar de sleper op moet (drehgestell-blende) niet.

nu je mij er weer aan herinnert, zal ik nogmaals een bericht sturen naar de betreffende dealer....

nb dit verhaal loopt al meer dan 1 jaar.
Re: Levertijd onderdelen?
Allen,

Roco spareparts bestel ik bij Erwin Pummel. Heb daar goede ervaringen mee. Erwin staat ook altijd op de beurs in Houten.

Zijn mailadres is etsemmen -at- zonnet.nl

Ik heb ook een 06 nummer voor wie dat wil hebben.

Gr, Ben.
Re: Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Citaat van: Kappa op maandag 02 maart 2009, 17:06:20
...
Ik weet niet hoe dat voor Roco onderdelen gaat, mischien wachten ze tot de hele bestelling kompleet is en zenden ze dan pas af.
...
Dat denk ik ook, je verwacht dat wielassen en een sleper wel snel geleverd kunnen worden. Maar ik heb er echt pas wat aan als ik ook de rest van de onderdelen heb.

Citaat van: Kappa op maandag 02 maart 2009, 17:06:20
...
Je moet vaak enkele weken geduld hebben, maar twee maanden gaat toch al wel vrij lang duren.
...
Ja geduld heb ik wel, maar ik heb ook wel eens zin om de lok om te bouwen.

Citaat van: huub op dinsdag 03 maart 2009, 01:16:50
...
nb dit verhaal loopt al meer dan 1 jaar.
Ik hoop echt niet zolang te moeten wachten.

Groeten,
Richard
Re: Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Citaat van: spoorman op dinsdag 03 maart 2009, 09:13:19
...
Roco spareparts bestel ik bij Erwin Pummel. Heb daar goede ervaringen mee. Erwin staat ook altijd op de beurs in Houten.
...
Hallo Ben,

Tja, ik heb op dit moment de onderdelen al in bestelling staan bij mijn treinendealer. Dit is misschien wel wat voor als ik een andere roco lok wil ombouwen. Ik zal het proberen te onthouden mocht het zover komen. Bedankt voor je reactie.

Groeten,
Richard
Re: Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Ik kreeg gisteren een e-mail dat mijn onderdelen binnen zijn.
Ik ga ze vandaag of morgen even ophalen.

Groeten,
Richard
Re: Levertijd onderdelen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Levertijd onderdelen?
Vandaag de onderdelen gehaald. Kan dus van het weekend beginnen met ombouwen.
De levertijd is voor mijn onderdelen een kleine 2 maanden geweest.

Groeten,
Richard
Re: Levertijd onderdelen?
Ik zag laatst deze site:http://www.bahnhoefle.de/  daar kun je zowat ieder artikelnummer online bestellen!

Ze hebben alle onderdelen van Roco/Marklin/Trix/Fleischman en Piko, maar je kunt er ook gewoon andere zaken kopen.

Het is ook een nomale winkel met een webshop, en ik kijk altijd naar de ESU loksound decoders....
en die zijn daar "spot" goedkoop: 98 euro voor een loksound V3.5....
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar dat gaat heel binnen kort wel gebeuren, want ook ik heb weer eens wat nodig.... :oops: :cry:
Re: Levertijd onderdelen?
Kroko14253
gast

Re: Levertijd onderdelen?
Hallo,

Ik heb even gewacht met schrijven maar dit is mijn ervaring met Roco onderdelen:
Heb op 28 januari 2009 onderdelen (isolatoren, ramen en enkele draaistel-onderdelen van een Be 4/6) besteld en vandaag kunnen ophalen. Dus daar zit ongeveer 5 weken tussen. De onderdelen heb ik via Wentink besteld.
Märklin (en soms ook HAG) onderdelen bestel ik meestal rechtstreeks bij Keuterman. die onderdelen heb ik meestal binnen 3 à 4 weken binnen. Ik heb dus nog nooit langer dan 5-6 weken op bestelde onderdelen moeten wachten.

Groetjes

Haary Stipkes