Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)

Gestart door digi-jacques vrijdag 27 februari 2009, 23:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Kwam deze ooit tegen op een foto, en nu lijkt het wel of ik hem overal zie,

de dubbeldekker uit tp III

behoudens een klein stukje in de nieuwe miba, vind ik er weinig foto's van, behalve het vergelijk met de versie van hobbytrain.

iemand toevallig een mening over dit rijtuig????

jacques
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
vooruit, met een fotootje dan, van de trix site

mijn foto's komen eraan

Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
Jacques,

Ik heb er gisteren 5 opgehaald en die zien er keurig uit, ze zijn alleen wat aan de lichte kant maar verder hoor je mij nergens over klagen. Ik heb alleen het gevoel dat het lange dingen zijn, heb er net een een digirails ledstrip naast gehouden (DR10GOLD, de oudere, kortere versie dus) en ik vermoed dat die iets aan de korte kant zijn. Dat heb ik bij Märklin nog niet meegemaakt. Moet ik toch 6 langere strips kopen.

Jan
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
Ik heb op de beurs 3 rijtuigen van trix opgehaald, en ze zijn best wel heeeeeel mooi, al zeg ik het zelf. :lol:

en inderdaad langer dan normaal.

de verlichting zal ik dan ook via trix gaan doen...., er zitten al kleine connectors bij gevoegd...
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
ja ja dat ze mooi zijn heb ik nu al verschillende keren gehoord  :mrgreen:

maar waar blijven de foto's dan kunnen wij ze ook bekijken  8)

Groetjes Fulco
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
jaja......, ook ik heb het wel eens druk FV.........., en niet met auto's kopen...... :lol:

morgen ga ik ze maken......, op mijn vloerbaantje....... :mrgreen:
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
Jacques,

Ik heb er vandaag 5 omgebouwd. In de kap zitten de nieuwe, lange, ledstrips van digirails, in het lage gedeelte heb ik ingekorte korte strips geplakt. Vervolgens een Roco fluistersleper onder een draaistel geplakt, de boel doorverbonden met aangepaste stroomgeleidende Märklin koppelingen en de boel via een Uhlenbroch functiedecoder en een relais schakelbaar gemaakt. Het koste wat uurtjes (meer dan ik had verwacht moet ik bekennen) maar het was de moeite meer dan waard  :D Het blijft grappig om een rijtuig van de baan te nemen terwijl de binnenverlichting gewoon blijft branden. Misschien dat ik ook nog eens sluitverlichting inbouw maar dat zat er vandaag niet meer in.

Ik moet bekennen dat ik ze wat licht vond aanvoelen maar er zit wel degelijk een plakje metaal in de bodem en ondanks het feit dat de sleper aan de forse kant is blijft het geheel toch netjes op de rails.

Als je ze hebt geopend moet je bij het sluiten wel even opletten. Ik had het idee dat het kortkoppelingsmechanisme steeds "loskwam" bij het terugplaatsen van de kap. Na enig fröbelen bleek echter dat je de kopeinden even goed moet dichtdrukken. Dan sluit de boel weer als de spreekwoordelijke oester en glijden de koppelingen weer netjes heen en weer.

Jan
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III
nu dan, eindelijk............... twee fotootjes....... :lol:




Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
en een heeeeeel klein filmpje.........


http://www.youtube.com/watch?v=APDghPl6lOs
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Zijn inderdaad erg mooie rijtuigen digi-jacques.
Had ze echt nog nooit gezien,alleen die rode waar je mee doodgegooid word uit de beginsets.... :lol:
Maar een paar van die rijtuigen en je baan is vol...
Maar nogmaals erg mooi uitgevoerd.

Mvg: Alex
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
oké het heeft even geduurd  8)

Maa het zijn inderdaad mooie rijtuigen Jacques  :) maar waar blijven die voornemens van lange treinen? ik zie maar 3 rijtuigen  :mrgreen:

Groetjes Fulco
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Citaat van: FV op zaterdag 14 maart 2009, 20:06:55
oké het heeft even geduurd  8)

Maa het zijn inderdaad mooie rijtuigen Jacques  :) maar waar blijven die voornemens van lange treinen? ik zie maar 3 rijtuigen  :mrgreen:

Groetjes Fulco

aha, das dan weer waar, maar zag een foto in de MIBA, waar er ook maar 3 achter een BR03 hingen, dus wilde dit eerst proberen, en ze zijn redelijk langer dan een normaal rijtuig.

waarschijnlijk komern er nog wel minimaal 1, misschien 2 bij :lol:
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Citaat van: Lokje op zaterdag 14 maart 2009, 22:39:30
volgens mij waren er in het echt ook maar 3

dat dacht ik dus ook, maar ga het onderzoeken......... 8)
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Ze lopen aardig, maar twijfel toch, de rijtuigen zijn redelijk licht, ben nog niet helemaal weg van de rij-eigenschappen......

in de eerste rit (achter een br53 condens) ontspoorden ze steeds, omdat ze elkaar eraf duwden???

nadat ik er een BR03 voor had gezet, heb ik ze een goed half uur laten rijden, zonder problemen...., maar wil het wel eens proberen met de marklin wielen.....
Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Citaat van: digi-jacques op zaterdag 14 maart 2009, 23:11:37
Ze lopen aardig, maar twijfel toch, de rijtuigen zijn redelijk licht, ben nog niet helemaal weg van de rij-eigenschappen......

in de eerste rit (achter een br53 condens) ontspoorden ze steeds, omdat ze elkaar eraf duwden???

nadat ik er een BR03 voor had gezet, heb ik ze een goed half uur laten rijden, zonder problemen...., maar wil het wel eens proberen met de marklin wielen.....

Ze zijn 1 op 87 en 30 of 31 cm lang. Dan kan je bij r1 bochten problemen verwachten.

Re: trix 23460, doppelstockwagen tp III(13-03 FOTO'S)
Citaat van: Davy op zaterdag 14 maart 2009, 23:25:49
Citaat van: digi-jacques op zaterdag 14 maart 2009, 23:11:37
Ze lopen aardig, maar twijfel toch, de rijtuigen zijn redelijk licht, ben nog niet helemaal weg van de rij-eigenschappen......

in de eerste rit (achter een br53 condens) ontspoorden ze steeds, omdat ze elkaar eraf duwden???

nadat ik er een BR03 voor had gezet, heb ik ze een goed half uur laten rijden, zonder problemen...., maar wil het wel eens proberen met de marklin wielen.....





Ze zijn 1 op 87 en 30 of 31 cm lang. Dan kan je bij r1 bochten problemen verwachten.



r1 bochten was niet zozeer het probleem meen ik, maar inderdaad, in r2 lopen ze mooier........., alleen in de verre toekomstige baan wel iets om rekening mee te houden wanneer er een spiraal in komt naar een schaduw station........