Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ombouwen locomotief

Gestart door s.kruidenier vrijdag 27 februari 2009, 17:13:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen locomotief
s.kruidenier
gast

ombouwen locomotief
hallo allemaal,

ik zie (op marktplaats) regelmatig mooie locs staan, echter zijn een aantal hiervan geen marklin.
wat kost het alles bij elkaar om een locomotief om te bouwen.
en doe mensen dit op een beurs als Eurospoor 2009 ??

zo ja, wie, en hoe duur is dit..

alvast bedankt. stefan
Re: ombouwen locomotief
Ligt aan welk merk het is, en van welk jaar het is.
Op eurospoor ombouwen word eigenlijk niet gedaan, maar misschien wel bij een stand van bijvoorbeeld Beneluxspoor.net
Je plaatselijke handelaar kan het misschien ook doen..

Gr, Willem
Re: ombouwen locomotief
Kroko14253
gast

Re: ombouwen locomotief
Hallo,

Mijn voorbeeld:

ESU lokpilot 3 decoder 24 euro
permanent magneet met anker en schild: 30 euro

Dus voor 54 euro kun je al voorzien zijn (als je inbouwen zelf kunt doen zoals ik en vele anderen)

Er zijn ook mensen op dit forum, die een ombouw eventueel ook wel voor je willen doen, als je het zelf nog niet kunt. Ik heb op voorgaande Gastendagen een demo decoderinbouw gegeven. Waarschijnlijk sla ik dat dit jaar over en ga wat anders demonstreren (hoop ik)

Er zullen op Marktplaats ook wel loks van andere merken staan, die geschikt zijn voor het Märklin systeem. Let daar op. Vaak zit er al een decoder ingebouwd.

Groetjes

Harry
Re: ombouwen locomotief
s.kruidenier
gast

Re: ombouwen locomotief
okej, dan ga ik binnenkort even naar de treinenwinkel bij me school even vragen, hoe/wat

stefan
Re: ombouwen locomotief
Spoorman
gast

Re: ombouwen locomotief
Citaat van: s.kruidenier op vrijdag 27 februari 2009, 17:13:03
ik zie (op marktplaats) regelmatig mooie locs staan, echter zijn een aantal hiervan geen marklin.
Als je loks koopt van een ander merk controleer dan eerst even of ze wel geschikt zijn voor 3-rail anders heb je naast een digitale ombouw ook kosten om ze van 2 naar 3-rail om te bouwen. En sommige 2 rail loks zijn moeilijk of zeer kostbaar om te bouwen naar 3-rail.

Gr, Ben.
Re: ombouwen locomotief
Aliebengalie
gast

Re: ombouwen locomotief
Het mooie is dat ook andere merken *m* uitvoeringen op de markt brengen.
Kijk dus eerst voor je iets aanschaf of er toevallie geen 1 is die al als *m* is uitgevoerd. Scheeld euries en misschien een boel ergenis.

Veel suc6.
Mvg: Alex
Re: ombouwen locomotief
Spoorman
gast

Re: ombouwen locomotief
Volgens mij zei ik dat net hierboven. Wat ik met 3-rail bedoel is wat jij *M* geschikt noemt. :wink:

Maar goed, we bedoelen allebei hetzelfde en Stefan kan er zijn voordeel mee doen.

Gr, Ben.