Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

baanplan

Gestart door fotohen vrijdag 27 februari 2009, 12:21:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan
fotohen
gast

baanplan
dit moet hem ongeveer gaan worden
hoop dat het een beetje duidelijk is 
is de bedoeling dat het k rails gaat worden


Re: baanplan
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: baanplan
Hoi,

Ik vind het een mooi plan, maar ik weet niet of je een schaduw-station (kan verrassend werken) wil maken of dat je alle treinen in het zicht wilt hebben. Daarnaast vind ik het jammer da je bij zo'n groot oppervlak (schat 5m x 5m) je dubbelsporig rijspoor niet langer hebt gemaakt terwijl je daar wel de ruimte voor hebt.

Groeten Marco
Re: baanplan
fotohen
gast

Re: baanplan
teken maar wat voorbeelden  voor me  wat je precies bedoelt

alles is nog te veranderen

gr   hennie
Re: baanplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: baanplan
Ziet er mooi uit Hennie, veel opstelsporen, mooie rijlengtes 8)

Mvg Gert
Re: baanplan
redskin
gast

Re: baanplan
Ik zou in het rangeerspoor ook wat wissels leggen zodat je als er een paar wagons staan je loc er ook omheen kan (anders ben je voor bv een wagon op het onderste spoor heel het spoor kwijt)
Verder zou ik de wissel links boven het rangeerspoor de andere kant op zetten, je hebt dan vanaf de perons over het spoor naar het rangeerdeel meteen een aansluiting op de rest van het spoor.
Re: baanplan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: baanplan
Hallo Hennie,

Ik vrees dat je spoor linksonder vanuit station naar rangeersporen te steil moet stijgen om boven de hoofdbaan uit te komen.

Je verzorgingssporen naar de lokloods vind ik in ieder geval mooi.

Groetjes

willie
Re: baanplan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: baanplan
Hier kan veel meer uit worden gehaald...  :D Even in het kort wat tips:

Maak het eerst dubbelsporig. Ga dan eens naar je schaduwstation kijken, bestaat nu uit inhaal sporen naar binnen, maar je kan beter een aantal 3wegwissels op elkaar aansluiten, dat heb je geen korte en extreem lange sporen.

Robbert.
Re: baanplan
Mathijs
gast

Re: baanplan
Ik sluit me aan bij Robbert maar ook bij Wakkie opmerking over je verzorgingssporen. Heel leuk dat je dit erin verwerkt 8)

Mathijs
Re: baanplan
fotohen
gast

Re: baanplan
mijn tweede plan
met dubbel spoor en langere lengte's er in



als jullie andere ideen hebben hier voor  hoor ik het wel

hennie
Re: baanplan
digi-jacques
gast

Re: baanplan
was ik weer met mijn diagonaal opmerking...... :lol:

ik vind het allemaal heeeel netjes langs de kant liggen, mooi recht ook..., misschien kan je je parade traject licht laten golven......, iets speelser

jacques
Re: baanplan
redskin
gast

Re: baanplan
Nooi plan, alleen hoop ik dat die bocht rechts boven uitkomt voor wat betreft het hoogteverschil.