Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

meer (water) nabootsen

Gestart door Svenson maandag 25 september 2006, 15:07:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
meer (water) nabootsen
Lid sinds: 2006

offline
meer (water) nabootsen
Hoi,

Ik ben deze zomer begonnen aan een kleine baan (zie marklin magazine).  Hierop zou ik zowat "alles" eens willen uitproberen. Het gaat om de baan die beschreven is in Marklin Magazine van begin van dit jaar, een ovaal met een zijspoor in het station en alle sporen even hoog. Toch komt er een berg op en een meer.  De onderbouw verliep vlot en ook de sporen en liggen er. De 2 treinen rijden om beurt een rondje, elk in een andere richting en stoppen in het station. Dit gebeurt allemaal door schakelrails.

Er zal ook een bergrivier en een meer op komen. Hoe beelden jullie deze meestal uit? Ik bedoel met welke materialen? Gebruiken jullie giethars of verven jullie het wateroppervlak? hoe bootsen jullie een bergrivier na?
Re: meer (water) nabootsen
Hallo,
Ja, daar zat ik in het begin ook naar te kijken. Als ik jou was zal ik een glasplaten kopen en met zon glassnijder op maat van het meer snijden. Dan kun je van dat spul in de winkel kopen (iets van euro 5 per zakje) en daar kun je dan golfjes mee maken. dat er wat onregelmatig opsmeren en zonogdig verven... dit is denk ik de ebste en goedkoopste manier!
Mvg, Jan-Pieter
Re: meer (water) nabootsen
Lid sinds: 2006

offline
Re: meer (water) nabootsen
CiteerDan kun je van dat spul in de winkel kopen (iets van euro 5 per zakje) en daar kun je dan golfjes mee maken.

Sorry, maar ik ben nog een beginner. Welk spul bedoel je juist?
Re: meer (water) nabootsen
hey,
ik ook hoor  :lol:
maarre ik weet nou niet precies al die duitse namen van scenery, maar ik vraag is in de winkel naar waterpoeder ofzo. dan weten ze wel wat je bedoelt, anders laten ze je wat spullen zien... het kan ook goed met giethars of puur lijm om golven te maken... maar dat soort tipjes kun je wel bekijken op het internet...
mvg Jan-Pieter
Re: meer (water) nabootsen
Hennie van den Boom
gast

Re: meer (water) nabootsen
Zie de foto's onder Foto/Videohoekje, van de modelbaan van ons forum lid Erik Salden.
M.a.w. vraag het Erik.

Maar je kan natuurlijk ook even hier kijken:

http://www.woodlandscenics.com/index.htm

er staan ook kleine filmjes op (How-To Demos) hoe het één en ander moet.
Re: meer (water) nabootsen
Ik gebruik de faller set die daar speciaal voor bedoelt is.
Klik hier

Ik heb wel gelezen dat hars een mooier effect geeft, maar daar moet je al wat ervaring voor hebben. Er kan ook veel mee mislopen he.

Jan-Frederik
Re: meer (water) nabootsen
Heeft ook iemand ervaring met waterglas ??
Dit is te verkrijgen bij de ouderwetse drogisterij.

Re: meer (water) nabootsen
Hennie van den Boom
gast

Re: meer (water) nabootsen
Volgens mij is waterglas een oplossing van natriumsilicaat in water.
Deze stof is irriterend voor de ogen, de huid en ademhalingsorganen.
Een veiligheidsbril is daarom aanbevolen.

Onderstaande link geeft een voorbeeld van een beekje die is gemaakt met (als ik het goed heb vertaald) Expoxy Giethars.

http://www.meine-n-welt.de/Baubericht/Ein_Bach/body_ein_bach.html

Re: meer (water) nabootsen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: meer (water) nabootsen
Hallo Hennie.
Bedankt voor de link.
Duidelijke beschrijving en heel mooi voorbeeld!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.