Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

cabineverlichting van digirails

Gestart door Svetlana-KT88 donderdag 19 februari 2009, 22:14:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cabineverlichting van digirails
Svetlana-KT88
gast

cabineverlichting van digirails
Beste forumleden!.

Heb onlangs dit printje met cabineverlichting van Digirails aangeschaft en wou hem plaatsen in de Marklin 37431 (BR 151).
Mijn vraag is waar soldeer ik de zwarte (negatieve kant) draad aan de functiedecoder aangezien het voor mij niet geheel duidelijk is waar en welke (F1 t/m F4) ik dat aansluitpunt kan vinden op de marklin decoder.
De rode draad (de plus volgens mij) wordt naar ik aanneem aangesloten op de retourleiding.
Mogelijk heeft iemand van jullie dit eerder gedaan voor een soortgelijke lok dus foto's of een duidelijke tekening zou mij goed op weg helpen. :mrgreen:


Edzard
Re: cabineverlichting van digirails
Oeps  :? zie nu net dat het een C6090 decoder is dus allleen met de functie frontverlichting aan/uit.
Dit betekend voor mij dat ik de cabineverlichting dus niet apart kan schakelen  :( .
Blijft nog de vraag of ik dan de zwarte draad moet aansluiten op de gele (frontverlichting) en grijs(rearverlichting en de rode draad op de oranje retourleiding?. 

Edzard
Re: cabineverlichting van digirails
Hallo Edzard,

Zwart sluit je aan op Bruin en rood op Geel/ of Grijs.

Mvg,
Peter
Re: cabineverlichting van digirails
Oh dus net andersom; ik dacht dat de gele en grijze draad aan de aan de functie decoder lagen en de polariteit van deze dus negatief is.
Maar nu begrijp ik dat ik hiervoor de rode draad moet aansluiten die naar ik aanneem Anode positief is!.

Bedankt Peter