Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Motorpost!

Gestart door Robbert dinsdag 24 oktober 2006, 16:07:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Motorpost!
Beste ~mensen,

Ik heb een Motopost, maar de ruiten liggen er uiten en zijn kapot, weet iemand hoe ik nieuwe kan bestellen? En ook zijn de draadjes los, kan iemand een foto maken van de binnenkant? de motorpost is digitaal! ik zal zelf ook even een foto plaatsen want volgens mij zijn de koolborstels kapot!Hij lijkt op deze!

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Robbert,

Ik ga ff op zoek naar me cam, maar waar wil je precies pics van hebben?
Groetjes,

Marcel
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
http://www.maerklin.de/service/produktservice/miexploh0.php  dit kreeg ik van Herman05 en dan nummertje 3689!

Ik wil graag foto's van het motorje+ koolborstels!

GRoetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
http://www.gewerbe-treuhand.de/modell/Explosion/3689_explo.pdf

Om precies te zijn! de kosten zijn rond de 45 euro! veels te veel! ik denk dat ik hem voor een goedkoop prijsje weg doe of een slooplok koop! \

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Jammer dat het zo moet!

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Kan je de lampjes ook niet repareren door een paar ledjes te kopen en deze erop te solderen?

Groeten,
Herman
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
ik zal even laten zien hoe klein de leds zijn! 1 mm bij 3 mm ofzo! die kleine vierkante ledjes bedoel ik! die ook op de stootblokken te vinden zijn!

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Waarschijnlijk dus SMD leds. Die zijn bij Conrad te verkrijgen of bij de betere electronicazaak.

Groeten,
Herman
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Jep, die ja! en die kosten toch geen ?28,.. ?

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Nog een probleem! Ik heb de Motor schoongemaakt, en vervolgens alles weer terug gezet, maar ik krijg geen beweging? Als ik naar rechts wil rijden hoor ik een Knetterend geluid (hoorde ik altijd als ik wilde rijden) en naar links krijg ik helemaal geen beweging en geen geluid?

GRoetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Verdouche
gast

Re: Motorpost!
In plaats van te verkopen of als slooplok te gebruiken, het motorgedeelte strippen en er een dummy van maken.
Marklin heeft ze zo ook eens eenmalig uitgeleverd.


Re: Motorpost!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!
Robbert,

Je kunt toch gewoon een paar nieuwe koolborstels kopen, kosten een paar centjes.

Motor goed schoonmaken, en even de aslagers en bussen voorzien van een druppeltje olie, dan is het geknetter ook verholpen.

Het is gewoon een kwestie van goed schoonmaken, en je motor doet het weer.

En die ruitjes zullen echt geen vermogen kosten.
Re: Motorpost!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Motorpost!








Zo ik heb maar even foto's geplaatst. Het rare is dat als ik de loc op de rails zet en mijn MS op adres 34 zet en de lichten aan doe, dat ze dan gaan branden. Terwijl ik totaal geen beweging in de loc krijg?  :?

Als de foto's niet duidelijk genoeg zijn maak ik eventueel nieuwe.

Groetjes,

Robbert
Re: Motorpost!
Megahertz
gast

Re: Motorpost!
kijk eens of je kan meten of er spanning bij de motor komt. Zo niet dan denk ik dat er iets met de motor is.