Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

amerikaanse locs voor AC digitaal

Gestart door frank zaterdag 14 februari 2009, 11:27:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
amerikaanse locs voor AC digitaal
hoi hoi,
wie weet of en waar je amerikaanse locs kunt kopen voor marklin digitaal (AC dus) liefst met geluid: ik denk daarbij aan die grote tyisch amerikaanse diesels zoals EMD, dash en alco century. ook de 4-8-2 mountain vind ik een prachtige stoomloc, mehano had dit soort modellen wel maar ik heb ze nooit in AC digitaal kunnen vinden, hoor graag van jullie
groeten
frank

   
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Marklin heeft er een paar.
De Alco PA1 is in verschillende versies te krijgen (dubbel tractie, enkel, ATSF, NYC, UP).
De F7 diesel is ook te krijgen bij marklin
Verder nog een electro loc en natuurlijk de Big Boy
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Volgens mij is M* de enige die voor het drierailsysteem Amerikaans materieel maakt, dan heb je echter alleen tijdperk 2 en 3. M heeft zich nog nooit aan mainline diesels,  road switchers zoals de EMD GP-XX'en, SD-XX'en of de Century Line van Alco gewaagd. Ook modellen van GE (zoals de B23-7 (Dash 7), C40-8 (Dash8) of de C44-9W (Dash 9)zijn nog nooit gemaakt door M*.
Je bent dus beperkt in je keuze tot:
-Alco PA-1 locs, al dan niet in dubbeltractie
-EMD F7 locs, zeer divers aanbod, dit model wordt al zinds de jaren '60 geproduceerd in verschillende kleurstellingen. De modernste varianten zoals de F7's van Santa Fe, Milwaukee Road (zeer zeldzaam) en Western Pacific (in de California Zephyr set) zijn uitgerust met decoders en sound. De oudere varianten kan je zelf uitrusten met decoder en sound. Dit heb ik gedaan met een set F7's van de ARR. ESU mfx decoder, speaker, en nieuwe motoren: 200,-. Daar staat dan weer tegenover dat modellen zoals die van de Burlington Northern maar 100,- kosten. Zo heb je voor 300,- een loc die volledig up-to-date is.
-2-4-2 stoomlocs
-4-8-8-4 stoomlocs (BigBoy)
-GG-1 elocs
-AEM-7 eloc van Amtrak (de naam weet ik niet zeker, het is wel een eenmalige serie geweest)

mvg,

Victor
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Ik heb een  Amerikaanse wisselstroomloc van Brawa, een g7 geloof ik, maar ben er niet zo thuis in vs locs. Het is een loc van Santa Fe in geel-blauw jasje. Is digitaal. Wel een imposante loc, en loodzwaar.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: catzeiler op zaterdag 14 februari 2009, 21:50:21
Ik heb een  Amerikaanse wisselstroomloc van Brawa, een g7 geloof ik, maar ben er niet zo thuis in vs locs. Het is een loc van Santa Fe in geel-blauw jasje. Is digitaal. Wel een imposante loc, en loodzwaar.

Hallo,
ik heb even gegoogled naar een brawa g7 (bedoel je misschien een GP7?) maar ik kan er niks over vinden :(. Wel heb ik een tijd geleden een soortgelijke loc, ook in de Bluebonnet SF kleuren, bij Harlaar Badhoevedrop zien staan. Volgens mij was dit ook een Brawa voor wisselstroom.

mvg,

Victor
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
ha victor en john,
bedankt voor jullie reacties, ja de santa fe en alcoa in dubebltractie heb ik al, digitaal met geluid, prachtig, en trekken! maar ik ben inderdaad geintersseerd in die mainline diesels waar victor het over heeft, zijn toch mooi van lelijkheid, dan 2 of 3 van die dingen in een tractie, lijkt me prachtig. maar helaas, ze zijn kennelijk niet te vinden vreemd genoeg, alleen voor dc systemen: ombouwen???
frank
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
He frank,

Helaas helaas, ik zat ook heel lang met de vraag of Athearn, Lifelike, Proto2000 et cetera om te bouwen waren naar 3rail. Ik ben met mijn vraag naar Harlaar Badhoevedorp geweest, die niet weinig Amerikaans spul heeft staan. Daar werd mij afgeraden om aan een dergelijk ombouwproject te beginnen. Dit volgens de verkoper omdat de modellen te verschillend zijn van opbouw en constructie. Toch ben ik voornemens een keer een goedkoop locje aan te schaffen en te kijken wat er nu wel en niet mogelijk is.
En wat jij zegt over die meervoudige tractie: wat dacht je van een hele zooi Southern Pacific SD40-2T locomotieven, de zogenaamde 'Tunnel Motors', in tractie. De SP zette geregeld 10 of meer locs in één trein in! 8) :shock:

Hier een filmpje met 6 locs op de kop:

Hoor die Dynamic Brakes toch eens schreeuwen.....YEAH!!! 8) 8) 8) 8)

mvg,

Victor
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Mooi filmpje 8)
Bedankt voor het plaatsen.

Mathijs
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Rivarossi heeft altijd een behoorlijk Amerikaans assortiment gehad, maar ik weet niet of die modellen ook in drierail werden gemaakt. Mehano idem.

Ombouw van modellen voor de Amerikaanse markt betekent altijd wielen wisselen, terwijl er meestal geen rekening is gehouden met het plaatsen van een sleper.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
ha victor,
kijk, ja dat bedoel ik nou, wat ontzettend prachtig, heel mooi filmpje, staan er trouwens meer zie ik op youtube! jammer toch dat dat er niet is! mij lijkt ombouw alleen mogelijk als je een compleet binnenwerk van een marklin digitale diesel omzet in een andere behuizing, anders gaat dat niet lukken natuurlijk, maar ja dan sloop je 2 locs voor 1: ik heb atlas en zo gemaild in de usa of ze niet iets voor 3 rail ac willen maken, maar daar beginnen ze niet aan helaas. mehano zou er diverse in zijn collectie hebben gehad, maar of die er ook zijn? ik kan ze niet vinden, ook de 4-8-2 mountain stoomloc kan ik niet vinden, zou er toch moeten zijn als je de folders moet geloven: volgens een winkelier zijn die am modellen van mehano geen succes, erg plastic achtig, niet in de prestige uitvoering zoals de blue tiger en de class 66, die zijn echt ook schitterend, en die geluiden! en trekkracht enorm! maar ja nog steeds geen emd, alco of T** helaas!
ik houd me aanbevolen!
frank
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Hey Frank,

Toch denk ik dat het wel mogelijk moet zijn. Ik zit zo'n beetje te filosoferen over het volgende: stel ik koop een athearn sd 40 (ik noem maar iets). Als de loc is uitgerust met een dcc decoder, is het dan niet slechts een kwestie van óf een multi protocol centrale aanschaffen, óf een fx of mfx decoder inbouwen. Al wat er dan nog moet gebeuren is een slepertje en vervangen van de wielen. (toch? :lol:)

mvg,

Victor
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: Victor op zaterdag 14 februari 2009, 23:55:05

Hallo,
ik heb even gegoogled naar een brawa g7 (bedoel je misschien een GP7?) maar ik kan er niks over vinden :(. Wel heb ik een tijd geleden een soortgelijke loc, ook in de Bluebonnet SF kleuren, bij Harlaar Badhoevedrop zien staan. Volgens mij was dit ook een Brawa voor wisselstroom.

mvg,

Victor

Hoi Victor,

Een tijdje terug heb ik gelezen dat deze loc niet van Brawa is maar van  LifeLike. Huider in Heerhugowaard heeft 2 amerikaanse locs in de etalage staan die op het 3 rail systeem van Marklin kunnen rijden. Dit is inderdaad de Geel-Blauwe Santa Fe loc en nog een grijs paarse, type weet ik niet meer. De locs staan wel onder de naam Brawa. Maar volgens mijn heeft Brawa zijn Amerikaanse modellen een aantal jaren overgedaan naar LifeLike. Ik kan alleen de website niet meer vinden waar het stond.

Op de site van Harlaar kan je LifeLike modellen vinden (weet niet of ze allemaal op het 3 rail systeem rijden). Ik ben al anderhalf jaar aan het denken om de geel-blauwe santa fe loc te kopen maar ben er nog steeds niet overuit. De amerikaanse locs van Marklin vind ik gewoon veel gedetailieerder eruit zien en de kwaliteit lijkt veel beter. Ook het geluid is super. Bij de loc van Life
Like heb je alleen verlichting en moet je zelf nog het geluid inbouwen.

Heb jij inmiddels al ervaring in het ombouwen van Amerikaanse Locs naar het 3 rail systeem. Ik ben nog steeds aan het zoeken op internet naar mensen die hier ervaring mee hebben. De keus is bij Marklin maar beperkt, wat ik heel jammer vind.

Gr, Stephan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
ik dacht misschien handig om een overzichtje in foto's te geven
http://www.rocousa.com/american_models.htm heeft een redelijk overzichtje wat marklin oa heeft op amerikaans gebied.

alco PA-1 diesel

EMD F7 diesel

2-4-2 stoomloc (mikado)

4-8-8-4 stoomloc (BigBoy)

GG-1 eloc

AEM-7 eloc

ICE AMTRAK

Northlander


http://uwacadweb.uwyo.edu/Rgodby/Trains/Northlander/Marklin%20TEE.jpg
bronnen: www.rocousa.com, www.modelspoorcentrum.nl, acela.i-webhosting.de, http://www.modellbahn.com, http://uwacadweb.uwyo.edu

even nog de ICE en de TEE toegevoegd
Groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Je vergeet nog de Duitse ICE, die een tijdje in de USA heeft gereden, is nog een model van ook!  Wim
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: wibi op woensdag 25 maart 2009, 14:48:01
Je vergeet nog de Duitse ICE, die een tijdje in de USA heeft gereden, is nog een model van ook!  Wim
je bedoelt wat hier geschreven staat? http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_Train_North_America_Tour
(is wel in het duits), ja als model zou je dan gewoon de ICE neer kunnen zetten op je baan, maar toch niet echt heel amerikaans  8)

info: This could have become the Amtrak "Acela"
DB class 401 ICE 8-unit super-high-speed train in Amtrak livery as used during experimental runs between Washington, DC and New York. Limited edition. Only 5000 made. With certificate.
bron:http://www.germantrains.com/Collector%27s%20Items.shtml
(of deze maar daar zijn er maar 5000 van)
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
EN volgens mij had Lilliput of Bachmann de Acela hogesnelheidstrein uitgebracht. Ik weet niet of dat voor AC was, maar ombouwen lijkt mogelijk toch?! :D
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: wibi op woensdag 25 maart 2009, 14:48:01
Je vergeet nog de Duitse ICE, die een tijdje in de USA heeft gereden, is nog een model van ook!  Wim

en de overige kleurstellingen :mrgreen:
Wat modellen betreft is het lijstje (helaas) compleet :(

mvg,

Victor
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal

Deze 03.10 zou misschien ook nog kunnen :?

Groetjes, John
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal




KLIK HIER!

Die zou je moeten ombouwen! Dan heb je iets apparts. Samen met de bigboy heb je dan denk de 2 grootste 1:87 modellen in huis.

Hij is trouwens van bachman.

Roy

Edit Herman05: Foto's verkleint, link verkleint.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: Big-Roy op vrijdag 27 maart 2009, 13:02:00
Die zou je moeten ombouwen! Dan heb je iets apparts. Samen met de bigboy heb je dan denk de 2 grootste 1:87 modellen in huis. Hij is trouwens van bachman.
Roy


<========Diesel power in de overtreffende trap!

Zou die door een boog 2221/R1 passen?

Groet,
Ronald
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Misschien wel, maar je moet aan de binnenkant wel niks langs de baan zetten.

Roy
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Van zulke bakken nog eens foto,s gemaakt in St Louis, maar eens proberen te plaatsen denk ik, gr Wim (morgen met de hete luchtballon op pad)
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
ik kwam op internet nog de volgende site tegen http://soutberg.net/jeroen/rijdmate.htm o.a
met een overzicht van wat marklin uitgebracht heeft op amerikaans gebied met de verschillende uitvoeringen en ook het getrokken materieel met de artikelnr's:  http://soutberg.net/jeroen/US_sets.htm

groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Hoi Joram,

Handig overzichtje, ik ben een database aan het maken met daarin alle US artikelen van Marklin. Ik kan die nummers nooit onthouden, dus maak ik maar een artikelnr. database met foto's erbij.

Gr, Stephan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Stephan,

dat is idd erg handig, dan kan je dit lijstje denk ik ook goed gebruiken, volgens mij is deze vrij compleet op die website.

groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Hoi Joram,

Tevreden?
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Helemaal! :D

Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Hoi New Holland,

Ik heb je loc gezien in topic nieuwe aanwinsten.
Vraagje : deze is dus voor 3rail ?
                Waar vindt je deze locs en zijn er meer soorten ?
                 Hoe rijdt hij over een marklin baan ?

Gr.  Jan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Jan,

dit is idd een model voor 3rail van Brawa. Bij de modeltreinexpress in vlaardingen kun je oa deze loc bestellen daarnaast ook de Alco DL109 in twee verschillende uitvoeringen.
Ervaring op de marklin baan heb ik nog niet omdat ik hem van de week pas binnengekregen heb en m'n baan bij m'n ouders ligt, zodra deze z'n eerste rondjes heeft gereden laat ik het weten. Wat ik begrepen heb van "catzeiler" zijn de rijeigenschappen op oa m-rails prima.

groeten,
Joram

p.s. hierbij het directe linkje naar MTE met de amerikaanse locs voor wisselstroom van Brawa
http://www.modeltreinexpress.nl/sqlsite/artikelen.asp?hoofdcatnr=23&hoofdmenunr=1&subcatnr=581

Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Joram,

Bedankt, ik ga er ook eens naar kijken.
Het is weer eens wat anders dan F7 en Alco's.
Ook niet al te duur trouwens.

GR.  Jan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: New Holland op donderdag 02 april 2009, 19:52:31
p.s. hierbij het directe linkje naar MTE met de amerikaanse locs voor wisselstroom van Brawa
http://www.modeltreinexpress.nl/sqlsite/artikelen.asp?hoofdcatnr=23&hoofdmenunr=1&subcatnr=581

Beste Joram,

Ik ben heel benieuwd hoe deze loc rijd op je baan. Bij mijn leverancier in Heerhugowaard staat deze loc al een tijd in de etalage en ik wil deze graag kopen alleen twijfel ik een beetje. Hij schijnt alleen verlichting te hebben en geen geluid? Is de detailering ook zo mooi als de alco loks van Marklin? Worden er ook koppelingen van Marklin bij geleverd? De andere 2 vind ik persoonlijk niet mooi, ze zijn te schuin aan de voorkant en lijken wat goedkoop eruit te zien.

Gr, Stephan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Vorig jaar tijdens de Intermodellbau in Dortmund staan te vergapen aan een hele vitrine vol met Amerikaanse locs van Bachmann.
Helaas alleen maar gelijkstroom modellen maar wel prachtig om te zien.
Ook schijnen de modellen van Bachmann niet zo eenvoudig om te bouwen, dus dan alleen maar als vitrine model?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: Newyorker op vrijdag 03 april 2009, 09:19:29
Beste Joram,

Ik ben heel benieuwd hoe deze loc rijd op je baan. Bij mijn leverancier in Heerhugowaard staat deze loc al een tijd in de etalage en ik wil deze graag kopen alleen twijfel ik een beetje. Hij schijnt alleen verlichting te hebben en geen geluid? Is de detailering ook zo mooi als de alco loks van Marklin? Worden er ook koppelingen van Marklin bij geleverd? De andere 2 vind ik persoonlijk niet mooi, ze zijn te schuin aan de voorkant en lijken wat goedkoop eruit te zien.

Gr, Stephan

Stephan,

Wat betreft rijden zal ik zelf ook nog even geduld moeten hebben tot pasen (dan ga ik bij m'n ouders langs waar m'n treinbaan ligt). Wat betreft je andere vragen, hij is mooi gedetailleerd (ik zal later vanavond nog wel wat detailfoto's maken). Hij bezit inderdaad geen geluid, de loc bevat nem-schachten dus er kunnen probleemloos kortkoppelingen aan de loc gemaakt worden, de bijgeleverde koppelingen zijn in principe ook geschikt voor marklin.
Die andere van brawa vind ik zelf zo op de foto ook niet zo geweldig, maar wat de schuinte betreft dat had dit type in het echt ook:

bron: http://dummidumbwit.files.wordpress.com/

groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
bij deze dan wat detailfoto's, af en toe moet je wel het scherm draaien 8) :P








groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh! :shock:

Ben een beetje duizelig! :roll:

Wel hele mooie details! 8)

In Dortmund maar weer eens zoeken naar de Bachmann vitrine.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: New Holland op vrijdag 03 april 2009, 17:45:50
Stephan,

Wat betreft rijden zal ik zelf ook nog even geduld moeten hebben tot pasen (dan ga ik bij m'n ouders langs waar m'n treinbaan ligt). Wat betreft je andere vragen, hij is mooi gedetailleerd (ik zal later vanavond nog wel wat detailfoto's maken). Hij bezit inderdaad geen geluid, de loc bevat nem-schachten dus er kunnen probleemloos kortkoppelingen aan de loc gemaakt worden, de bijgeleverde koppelingen zijn in principe ook geschikt voor marklin.
Die andere van brawa vind ik zelf zo op de foto ook niet zo geweldig, maar wat de schuinte betreft dat had dit type in het echt ook:

groeten,
Joram

He Joram,

Het is toch wel een mooie loc. Hij lijkt op de tegenwoordig rijdende locs in Amerika, past mooi voor al mijn goederenwagons. Ga toch nog maar eens kijken bij mijn leverancier in de vitrine. Ik wacht geduldig naar je ervaringen op je eigen baan.

Gr, Stephan
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Stephan,

Vraag anders of je evt bij je leverancier de loc uit mag testen (als ze daar een proefbaantje hebben oid). Kan je hem gelijk in je handen houden en goed bekijken.  De loc lijkt idd op welke er tegenwoordig ook nog rondrijden en in dubbel-/triple-/etc- tractie is helemaal een mooi gezicht met een lange sleep wagonnen erachter.
Voor de bespreking van de loc heb ik nog een apart draadje gestart zie:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15251.0

groeten,
Joram
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Wat zeg je hier van?! :shock: :shock:

http://www.broadway-limited.com/flash/bluelinevideo/bluelinevideo.html

Deze zijn echt heel goed gedetaileert en de diesellocs zijn echt te doen van prijs. op ebay vind je een loc (dcc/sound) voor ?180 al. :P

Nu mijn vraag: Je ziet de man in het filmpje een dcc decoder insteken, kan hier ook een ac decoder in (bij verbouwing tot drierail, sleper)?

P.S.: als je de link inkort kom je op de site van al hun modellen terecht.

Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Ik zag laatst een film op RTL 5 op Woensdag met Ashton Kutcher in de Hoofdrol en daar meende ik een Amerikaans station te zien met een BR 189 als trein kan dit kloppen?

KLIK HIER!

Edit Herman05: Link ingekort
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
De loc komt van Bombardier (staat in het bijschrift) vandaar de gelijkenis met de moderne Eruopese locs. Toch wijkt de vorm iets af; bovendien heeft deze loc, heel Amerikaans, slechts aan één zijde een cabine. Het aardige is, dat deze loc een hybride aandrijving heeft: diesel electrisch (volgens het onderschrift) en een pantograaf op het dak!

Groet,
Ronald
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Ja dat weet ik maar ik meen toch en Br189 gezien te hebben :? maar even uitzoeken deze week.
Re: amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: thalysken op dinsdag 07 april 2009, 11:07:35
Wat zeg je hier van?! :shock: :shock:

http://www.broadway-limited.com/flash/bluelinevideo/bluelinevideo.html

Deze zijn echt heel goed gedetaileert en de diesellocs zijn echt te doen van prijs. op ebay vind je een loc (dcc/sound) voor ?180 al. :P

Nu mijn vraag: Je ziet de man in het filmpje een dcc decoder insteken, kan hier ook een ac decoder in (bij verbouwing tot drierail, sleper)?

P.S.: als je de link inkort kom je op de site van al hun modellen terecht.


Niemand die het weet? Misschien met een multiprotocoldecoder?
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
@ Thalysken: wat decoder betreft als hier een dcc decoder in zit hoeft hier geen andere decoder in. Wanneer de treinen digitaal zijn is er eigenlijk geen verschil meer tussen wissel- en gelijkstroom alleen de manier van afname is dan anders.
Dus ik denk dat het mogelijk moet zijn om bij een dergelijke loc alleen de stroom afname om te bouwen, dus sleper en wisselstroomwielen, of doorverbinden oid vd wielen.
Als het goed is staan hier op het forum over ombouwen nog wat meer draadjes over oa:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15164.0
Op het filmpje ziet het er zeker goed uit. En voor die prijs wat je aangeeft, mooi gedetailleerd en met geluid is het misschien wel een aanschaf met ombouw waard.

groeten,
Joram
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: Coopers op dinsdag 07 april 2009, 23:25:23
Ja dat weet ik maar ik meen toch en Br189 gezien te hebben :? maar even uitzoeken deze week.

Hey,

Ik denk dat jij de (puur electrische) ALP-46 bedoelt:


Ik weet niet of dit een geïmporteerde BR 189 is o.i.d., maar hij lijkt er erg op!

mvg,

Victor
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Hij lijkt er veel op misschien een leuk ombouwproject met een piko model als voorbeeld.

groetjes
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: New Holland op woensdag 08 april 2009, 14:37:21
@ Thalysken: wat decoder betreft als hier een dcc decoder in zit hoeft hier geen andere decoder in. Wanneer de treinen digitaal zijn is er eigenlijk geen verschil meer tussen wissel- en gelijkstroom alleen de manier van afname is dan anders.
Dus ik denk dat het mogelijk moet zijn om bij een dergelijke loc alleen de stroom afname om te bouwen, dus sleper en wisselstroomwielen, of doorverbinden oid vd wielen.
Als het goed is staan hier op het forum over ombouwen nog wat meer draadjes over oa:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15164.0
Op het filmpje ziet het er zeker goed uit. En voor die prijs wat je aangeeft, mooi gedetailleerd en met geluid is het misschien wel een aanschaf met ombouw waard.

groeten,
Joram
Bedankt voor je info. Ik overweeg nu erg sterk er een te kopen. De ac6000 kan je op ebay al voor ?160 vinden. Uiteraard komt dan nog de ombouw, maar dan nog... Als ik er eentje koop breng ik zeker verslag uit. :P
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Is dat dan van een handelaar in amerika? Dan komt er ook nog verzendkosten bij en eventueel invoerrechten. Maar zeker met dat allemaal erbij is het ivm marklin nog niet duur. Wat me wel opviel is dat de nieuwe wel al geluid bevatten maar nog geen dcc decoder, heb alleen geen idee hoe duur die zijn. Maar als je er een aanschaft ben ik benieuwd, hoe het ombouwen gaat en wat de prijs uiteindelijk is.

groeten,
Joram
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: New Holland op woensdag 08 april 2009, 21:19:06
Is dat dan van een handelaar in amerika? Dan komt er ook nog verzendkosten bij en eventueel invoerrechten. Maar zeker met dat allemaal erbij is het ivm marklin nog niet duur. Wat me wel opviel is dat de nieuwe wel al geluid bevatten maar nog geen dcc decoder, heb alleen geen idee hoe duur die zijn. Maar als je er een aanschaft ben ik benieuwd, hoe het ombouwen gaat en wat de prijs uiteindelijk is.

groeten,
Joram
Ik heb er inmidels een gekocht. :P Het zal wel nog even wachten zijn. :( Ik kon hem op ebay kopen voor minder dan 120 euro. Daar komen wel nog de kosten voor sleper en decoder bij.

Je hoort nog van me. :D
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Citaat van: thalysken op maandag 13 april 2009, 09:47:15
Ik heb er inmidels een gekocht. :P Het zal wel nog even wachten zijn. :( Ik kon hem op ebay kopen voor minder dan 120 euro. Daar komen wel nog de kosten voor sleper en decoder bij.

Je hoort nog van me. :D

Nou ik ben benieuwd, voor 120 euro valt alles mee, ook al zou je 50 euro besteden aan ombouw etc dan heb je nog een goekope loc met geluid. Nou hou me idd maar op de hoogte van het ombouwen en het rijden natuurlijk :)

(p.s. ik heb inmiddels in m'n draadje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15251.0 wat filmpjes geplaatst en nog foto's van de brawa loc op m'n baan)
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re:amerikaanse locs voor AC digitaal
Hallo mede 3Rail forumleden hierbij mijn nieuwste aanwinst, het betreft hier een Amerikaanse loc:
BlueLine #5091 HO Scale ALCO Low Hood RSD-15 Diesel Locomotive
Factory Installed DC Sound & DCC Ready
Atchison Topeka & Santa Fe - ATSF #9822
Fabrikant  Broadway Limited.
Hier een aantal foto?s:
















De laatste foto heb ik zelf niet gemaakt maar is van Broadway Limited.

Ook deze lok wil ik gaan opbouwen naar AC hij is nu DCC voorbereid. Moet even gaan uitpluizen hoe ik nu een eigen constructie ga maken van een sleper, omdat er erg weinig ruimte onder de loc aanwezig is. Effin hier komen we wel uit, bovendien komt er een ESU lok decoder in.

Fred Vonk