Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

mijn antieke loks

Gestart door wilwol donderdag 12 februari 2009, 01:53:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mijn antieke loks
wilwol
gast

mijn antieke loks




BR44 is uit 1962 n ik heb er 2 :-)




oude "P8" BR38 is wat stoffig uit de doos gekomen waar ik hem ong jaren geleden in gedaan heb.




oude e 103 met ook het vensters in het dak verlicht zijn.

loks zijn wel digitaal nu en moeten eigen een opknap beurtje hebben bdw orginelen dozen heb ik ook
op de baan zetten en..... rijden dat is marklin zijn kwaliteit!

er zitten er nog een paar in de doos

Wilwol

edit wakkie:foto's goed geplaatst

Re: mijn antieke loks
AnalogDriver
gast

Re: mijn antieke loks
Citaat van: wilwol op donderdag 12 februari 2009, 01:53:43






oude "P8" BR38 is wat stoffig uit de doos gekomen waar ik hem ong jaren geleden in gedaan heb.


loks zijn wel digitaal nu en moeten eigen een opknap beurtje hebben bdw
Wilwol


E103 is nog in goede staat!

Wat is deze tender  mooi gebleekt, dat onderstel dan. Zo heb ik ook wel loks gezien, in verwaarloosde staat. Goed idee. Ik neem aaan dat deze vzanzelf zo bleek geworden is?

Maar, hoort deze wannetender wel achter een P8??



Re: mijn antieke loks
Robber
gast

Re: mijn antieke loks
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 12 februari 2009, 06:36:47
Wat is deze tender  mooi gebleekt, dat onderstel dan. Zo heb ik ook wel loks gezien, in verwaarloosde staat. Goed idee. Ik neem aaan dat deze vzanzelf zo bleek geworden is?

Maar, hoort deze wannetender wel achter een P8??

Ik heb ook zo'n zelfde P8 (sinds 1976) en bij mij is het onderstel ook zo gebleekt. Het eens zo felle rood is nu licht-roze geworden. Ook al heeft hij het grootste deel van zijn bestaan in de doos gelegen. Gaat dus gewoon vanzelf, een soort natuurlijke wheatering.

Deze wannetender, ook wel kuiptender genoemd, hoort wel degelijk achter een P8. Ik ben geen stoomkenner, maar heb wel eens gelezen dat ze de laatstse jaren van hun bestaan reden met de wannetenders van buitendienst gestelde BR052 of 053's.
Re: mijn antieke loks
wilwol
gast

Re: mijn antieke loks
ja inderdaad
mijn was het ook opgevallen dat het onderstel van de tender van de P8
lichtroze geworden was maar is inderdaad vanzelf gegaan in de doos
deze loks stammen nog uit mijn kinderjaren.
de P8 heb ik ooit eens van mn vader gekregen 2e hands
maar de tand des tijds heeft wel toegeslagen.
maar misschien weet imand dit de P8 schommeld een beetje tijdens het rijden
komt dit omdat het drijfwerk niet goed zit?
al zou ik wel graag het nieuwe model P8 willen hebben
ik vind het namenlijk een hele mooie stoomlok.

de e103 is best een zeldzame lok met de verlichting in het midden
volgens mij is dit het eerste model wat marklin uit gebracht heeft
de 4 ruituigen van de reingold express in de zelfde kleurstelling heb ik ook
incl het panorama ruituig en een met sluitverlichting maar deze zitten nog in de dozen.
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2021

offline
Re: mijn antieke loks
Schommelen kan ook worden veroorzaakt door een missend rubber bandje om een van de aandrijfwielen.

Groeten,
Gijs
Re: mijn antieke loks
digi-jacques
gast

Re: mijn antieke loks
of misschien even goed kijken of de wielen nog goed "gekwarterd" staan....
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2008

offline
Re: mijn antieke loks
Die E103 is een E03, heb er ook eentje (3053).
Waarde 105 Euro volgens Koll 2008, maar dan moet ie in prima staat zijn.
Echt zeldzaam is ie ook niet; op ebay vind je er op dit moment zo'n 20 van aangeboden.
Re: mijn antieke loks
wilwol
gast

Re: mijn antieke loks
hallo huub

bedankt voor de updat sorry dan heb ik het mis dacht dat het volgende model populairder
(zonder de verlichting meer kunstof uitvoering) was.
Ook al zien ze er niet piek fijn uit.
nr weet ik niet echt omdat ik bij deze lok geen doos heb de andere twee wel.
waarde van de loks maak me niet zoveel uit.
voor mij hebben ze sentimentele waarde en dat is niet in geld uit te drukken.
(ik heb ze ooit van mijn vader gehad).

ik heb even in marklin archief gekeken het is deze inderdaad e03:

1966 - 1968
Elektrische Lokomotive.
Achsfolge Co' Co'. Gußfahrgestell mit Frontschürzen, rot/grau, ein angetriebenes Drehgestell, schwarzes Fahrwerk. Kunststoffgehäuse, beigefarben, eingesetzte Fenster, angesetzte Griffstangen. Dreilicht-Spitzensignal beidseitig, 2 Stromabnehmer.
Kupplungen Typ 6 C.
Länge 21,9 cm.

Rahmen mit Frontschürzen. Gehäuse mit einer Lüfterreihe je Längsseite, umlaufende Zierstreifen rot und silbern. DB-Embleme, Betriebs-Nr.: E 03 002 und ein Teil der Aufschriften auf erhabenen schwarzen Flächen gedruckt, erhabene Führerstandskennzeichnungen "1" und "2". Dach, Dachaufsatz und Aggregate silbern. Innenbeleuchtung
Stromabnehmer Typ 8 A

het allereerste model met e03.002 de andere modellen hebben nr e03.002-2

groetjes Wilwol
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2008

offline
Re: mijn antieke loks
Ha Wilwol,

ik heb ook jaren gedacht dat onze versie wel eens uniek mocht zijn en veel geld waard omdat het een model van een proefversie-lok betreft.

sinds ik 'de modelbaan' weer opgepakt heb en o.a. een Koll-catalogus van vorig jaar heb, ben ik hier ook behoorlijk in teleurgesteld.

ik denk dat de lok in Duitsland minstens zo populair was als de NS1200 in NL.....
helaas hebben we geen 'gouden vondst' in huis.

Deze lok heb ik zelf gekocht, maar de iets oudere 3051.1 (NS1200) heb ik ook van mijn vader gekregen en ik begrijp volkomen wat je bedoelt ! Gaat NOOIT weg !

grv Huub
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: mijn antieke loks
Hallo, Wilwol

Volgens mij is je Br.38 een Primex-versie uit 1978-1985 met Primex-cat.nr 3010.
Het nr zou dan moeten zijn: 38 1807. De Tender is correct.
De Koll geeft deze een waarde (i.g.st. met verp.) van ? 40,=

M.vr.gr. Marcel
Re: mijn antieke loks
wilwol
gast

Re: mijn antieke loks
hallo marcel

ik heb hem in marklin archief (jammer dat ze die niet meer updaten) opgezocht ik heb orginele blaauwe doos( in redelijke staat).
maar in die marklin archief staan geen prijzen :-)

het nr is 3098-1

1967-1972

Schlepptenderlokomotive.
Achsfolge 2' C. Schwarzes Gußfahrgestell, drei angetriebene Achsen. Gußgehäuse, schwarz, weiße Aufschriften. Dreilicht-Spitzensignal und Kupplung Typ 6 E vorne. Vierachsiger Tender (2' 2' T 30) aus Kunststoff, Radsätze mit Scheibenrädern.
Kupplung Typ 6 B.

Betriebs-Nr.: 38 1807 und BW-Angaben am Führerstand auf erhabenen Flächen gedruckt, Umlaufblech an der rechten Kesselseite ohne Aussparung für die Luftpumpe, Witte-Windleitbleche. Wannentender.
Länge 23,7 cm.

in goede staat is hij niet echt te noemen hoor

de doos is ook echt van marklin en niet zon orange primex doos

goede tip drijfwerk even nakijken en de slipband natuurlijk

ja Huub dat ik hem van mijn vader gekregen heb ooit dat is de rede dat ik
hem nooit weg zal doen ook al zou hij veel geld waard zijn.
mijn vader leeft nog maar toch zijn ze me dierbaar!

m.vr.gr. Wilwol
Re: mijn antieke loks
Henk-Jan
gast

Re: mijn antieke loks
De kunstof kap kan je schoonmaken met een kwast  met ST MARC dat is een schoonmaak produkt om verf te reinigen. (ook te koop bij een bouwmarkt).
zie voorbeeld fles
Dit werkt als een trein!

Gr,

Henk-Jan.
Re: mijn antieke loks
wilwol
gast

Re: mijn antieke loks
Citaat van: Henk-Jan op vrijdag 13 februari 2009, 09:35:13
De kunstof kap kan je schoonmaken met een kwast  met ST MARC dat is een schoonmaak produkt om verf te reinigen. (ook te koop bij een bouwmarkt).
zie voorbeeld fles
Dit werkt als een trein!

Gr,

Henk-Jan.

Hallo Henk-Jan

goede tip maar dit zijn wel metalen behuizingen
en zag aan de link dat het dan wel lekker naar dennen gaat ruiken ;-)
voor de bovenkant van de e03 zou dit wel kunnen.
als je ze echt op wil knappen denk ik dat ze opnieuw gespoten moeten worden.
maar dat doe ik nu nog niet hoog uit even afstoffen. ben te druk nu met mn ieuwe baan.
first things first :-)

Wilwol (Wilfred)
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn antieke loks
Goedenavond.
Lees net even in dit draadje over de BR44.
Heb deze net in huis als artikelnummer 3108, blijkt een jubileum uitvoering te zijn van 'Märklin 125 Jahre'.
Weet iemand of deze om te bouwen is met een decoder...is er ruimte voor....?
Wanneer niet mogelijk, gaat deze in de verkoop.
Mvgr.
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2008

offline
Re: mijn antieke loks
bij stoomloks is er meestal een zee van ruimte in de tender.
Re: mijn antieke loks
wilwol
gast

Re: mijn antieke loks
Citaat van: Flodo op zaterdag 14 februari 2009, 20:16:46
Goedenavond.
Lees net even in dit draadje over de BR44.
Heb deze net in huis als artikelnummer 3108, blijkt een jubileum uitvoering te zijn van 'Märklin 125 Jahre'.
Weet iemand of deze om te bouwen is met een decoder...is er ruimte voor....?
Wanneer niet mogelijk, gaat deze in de verkoop.
Mvgr.


ja hoor als het de metalen uitvoering is zeker wel
en anders inderdaad in de tender
ik heb 2x br44 maar die zijn uit 1962
en die zijn ook digitaal omgebouwd.
relais eruit dan is er ruimte zat

gr Wilfred
Re: mijn antieke loks
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn antieke loks
Citaat van: Flodo op zaterdag 14 februari 2009, 20:16:46
De BR44.
als artikelnummer 3108, blijkt een jubileum uitvoering te zijn van 'Märklin 125 Jahre'.

Wat voor een waarde heeft deze......weet iemand dat.....?
Lees graag.

Mvgr.
Re: mijn antieke loks
Spoorman
gast

Re: mijn antieke loks
Er staat er een op Ebay, loopt over 10 uur af en je weet de prijs.

Gr, Ben.