Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)

Gestart door jordi woensdag 11 februari 2009, 18:25:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
hoi Robert,

ik snap het tweede deel vn je verhaal, je bedoelt boven waar het van 2 naar 1 en weer naar 2 sporen gaat als hij van de keerlus afkomt, ik zal kijken of ik daar wat van kan maken. Maar het eerste deel snap ik niet helemaal :oops: 

verder heb ik besloten na hoogberaad :lol: de wissels te gaan besturen met gewone marklin wissels kastje. Vind het toch allemaal te ingewikkeld en te duur !!

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
geen probleem
je wissels daar rechts helemaal boven in !!
ga daar naar toe met je vinger  :lol: :lol:
als je die zo op elkaar zet dan kan dat problemen opleveren met de slepers onder je loc daarom kun je er beter even een 24077 das een klein recht stukje tussen zetten
maar als je dat daar doet moet of kun je dat beter even tussen al je sporen doen om overal weer op dezelfde lengte uit te komen
maar als ik het goed heb is 2x een 24077   1x een 24172 dus je kunt boven ook even een 24172 weghalen en daar een 077 voor terug stoppen
en ik bedoelde dus met dat dat mij tegenviel omdat ik dat zelf mee heb gemaakt en dus wil ik je even waarschuwen  8)
ik zal even kijken of ik een foto kan vinden waar het voorbeeld opstaat
groet robert
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
bedankt Robert,

het nieuwe plan komt zo, met de 077 :mrgreen:

mvg jordi
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
zie ik dat vanavond wel
moet zo naar mijn werk  :lol: :lol: :lol:
succes
groet robert
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
ja, ben eerst nog aant leren, heb toetsweek

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 07-04-09)
we wachten af iig veel succes met leren 8)
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
hier heb ik het nieuwe plan :





en morgen heb ik de laatste proefwerken, van half negen tot half 11 naar school :mrgreen: dan even iets voor moeders doen en dan kan ik lekker gaan werken aan het diorama. dus daar volgd morgen ook een update.

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Iemand hier kan of heel goed leren fo doet te weinig als jt tijd hebt om een mooi nieuw baanplan te maken :mrgreen:

Maar ik vindt het er goed uit zien.
Klein puntje van kritiek:
Zeg maar de eerste tekening de wisselstraat rechts onderaan. Zou je niet beter kunnen zorgen dat het allemaal even lang is? of kom je nu nog steeds uit zelfs met je langste trein?
Voor de rest ziet het er goed uit :wink:

Mathijs
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
ik moet wel hard leren :(

maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld, rechts onderaan de wisselstraat in het station. Daar komt alles uit perfect. Of bedoel je het rangeerspoor ?

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Citaat van: jordi op donderdag 09 april 2009, 18:38:58
ik moet wel hard leren :(

maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld, rechts onderaan de wisselstraat in het station. Daar komt alles uit perfect. Of bedoel je het rangeerspoor ?

mvg, jordi
Ik heb het misschien niet helemaal goed verwoord.
Als je de baan hebt heb je rechtsboven een 2e wisselstraat (de bovenste wisselstraat in je plan zeg maar)
Ik weet niet of dat je station of rangeerspoor wordt maar mijn vraag is dus of je daar al je treinen goed op kwijt kunt?

Mathijs
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
ja, daar kan ik alles op kwijt hoor 8) maar dat is gewoon om door te rijden. Maar bedankt voor je reactie !! :mrgreen:

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Ik zou proberen om in je schaduwstation de keerlus niet weer te laten aansluiten op je opstelsporen.

Even van links naar rechts geteld, spoor 1,2 en 3;

wanneer spoor 1 en 2 bezet zijn, parkeer je een trein op 3, vervolgens mag bij 1 weg, die keert, maar moet wel over 1 terug!! dus de wissel moet steeds bedient worden, of via een contact rail oid.

hetzelfde geldt als 1 terug komt en 2 weg mag, die moet wel over 2 terugkeren, anders botsing op 1 of 3!!

ik zou het keerlus spoor verlengen en pas laten aansluiten bij de onderste bochtwissel, op die manier keer je zonder risico, en de bocht wissel kun je gewoon linksaf laten staan, die rijdt je gewoon "open" als je uit je keerlus komt de hoofdbaan op

Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
ik vind het er goed uit zien
succes morgen op school
groet robert
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Ik zie nu dit topic pas (:oops: :oops: shame on me :oops: :oops:) en dan nog alleen omdat je me de link gaf.

Heel veel succes met de bouw.
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
danku Mod gerard,

nou dan zal ik ook maar even in het algemeen spreken, het ligt even stil :oops:

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
leuk plan!!
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Citaat van: jordi op donderdag 04 juni 2009, 21:42:33
nou dan zal ik ook maar even in het algemeen spreken, het ligt even stil :oops:
Hoe komt het? Aan de inspiratie kan het niet liggen als ik de tekening zie waar je mee bezig bent...
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
haha, ja Gerard :shock:

maar ik heb er gewoon geen puf voor en een blesure dus dat speelt ook parten.

mvg, jordi
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
Hallo jordi,

Leuk railplan heb je gemaakt ziet er gaaf uit zeg veel rijbewegingen kan je aardig mee uit de voeten, ook met de scenery heb je genoeg ruimte om dat te gaan toepassen.
Veel succes met de bouw ervan.
Maar eerst even de blesure laten verdwijnen.

Groet Wim.
Re:baan van Jordi (update: 09-04-09 nieuw plan)
ja, dat gaat nog lang duren helaas :(

maar bedankt voor de reactie ;)

mvg, jordi