Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bahnhof Lybenort: Nieuwe aanwinsten

Gestart door Yeoman woensdag 11 februari 2009, 17:38:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Citaat van: Locje0.6 op zondag 17 april 2011, 21:08:16
Aha een 80'er in Fotografieranstrich. Zo staat de loc in het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, helaas niet bedrijfsvaardig :(

Word het drijfwerk, frame etc. nog grijs, of blijft dat gewoon zoals het nu is?
Locje0.6

Hoi Locje0.6,

De loc blijft zoals hij is. Wil hem graag origineel houden.
Heb ook ff in m'n archief gebladerd en ook een foto gevonden van de 'grote echte'... (zoek de verschillen)



Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Hallo,

ik had ook nog wat foto's, alleen was de loc toen opgeborgen zodat een foto van de hele loc niet mogelijk was. Hij ziet er zeker zoals het orgineel uit, inclusief de omlooptoestellen  :) Je hebt echt een mooie aanwinst!

Locje0.6
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Hoi Ton,

Mooie aanwinst die BR80 museumloc.  Zijn vaak moeilijk te vinden, staan af en toe eens op Ebay.

Ga je nog een andere decoder inbouwen of rijdt hij zo ook goed. Als ik het goed heb is het toch een Delta uitvoering.

Groet  Ronald
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Citaat van: M.user op maandag 18 april 2011, 19:59:53
Hoi Ton,

Mooie aanwinst die BR80 museumloc.  Zijn vaak moeilijk te vinden, staan af en toe eens op Ebay.

Ga je nog een andere decoder inbouwen of rijdt hij zo ook goed. Als ik het goed heb is het toch een Delta uitvoering.

Groet  Ronald

Hoi Ronald,

Hij is inderdaad lastig te vinden, maar tis me toch gelukt.
En nog voor een goede prijs ook.
Het is een Delta-loc, maar veel rijden doe ik er niet mee.
Hij komt in de (nog te bouwen of kopen) vitrine.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Nog even mijn laatste aanwinsten van Houten:

De andere museumloc die nog ontbrak in m'n collectie.


En in de aanbieding nieuw gekocht bij LaCasa voor slechts 30 euro p/st. de 00795-02 en 00795-10:
(Voor achter de reeds aanwezige BR64)


Was al langer van plan die te kopen. Goed dat ik nog even had gewacht.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Station Lybenort: Eerste testritten
Hoi Ton, gefeliciteerd met beide locs, vr gr Arie
Re:Station Lybenort: Nieuwe aanwinsten
Bedankt Arie,

De locs zullen voornamelijk in de vitrine te bewonderen zijn tussen de bijbehorende wagons.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Nieuwe aanwinsten
Hoi Ton,

mooie aanwinsten, veel plezier ermee.

Groetjes, John
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Nog bedankt, John.
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Weer even een update van m'n werkzaamheden van de laatste weken.

Het tweede schaduwstation is ook bijna aangesloten aan het station.
Er is nog een stukje van ongeveer 70cm wat overbrugd moet worden.

Ik heb lang zitten twijfelen over hoe ik dat deel vorm ga geven. Verschillende topics, websites beursbanen bekeken om ideeën op te doen. De keuze ging tussen een stalen brug en een stenen brug. Van beide bruggen zijn ook nog eens vele varianten te verkrijgen. Een stalen burg met een boog aan de bovenzijde is het niet geworden, want ik denk dat dan de draaischijf erachter wat uit het zicht wordt genomen. Een stalen brug aan de onderzijde is op zich wel mooi, maar aan de basis van de brug links en rechts heb ik niet veel diepte. Dan zou een stalen buikbrug de oplossing zijn, maar dat wil ik niet.
De keuze is uiteindelijk gevallen op een stenen brug.

Ik heb bij Vampisol een mooi exemplaar gevonden.
Het is de Lennebrücke geworden.
Standaard is deze met 2 bogen uitgevoerd en in die lengte past deze uitstekend op m'n baan.
Je moet de brug nog wel zelf bouwen en verven, dus ook daar is nog leuk werk aan te besteden.
Binnenkort de bestelling maar eens gaan plaatsen.

Zal proberen van de week nog wat foto's van de baan te maken met de stand van nu.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Hoi Ton,

Goede keus die brug. Ik heb meteen maar eens rondgekeken bij die fabrikant en de catalogus gedownload. Is een mooi assortiment.

Je hebt het jezelf niet eenvoudig gemaakt met die brug. Meteen moeilijkheidsgraad 4 gekozen.

Succes met bouwen (leuk werk) en ik ben al reuze benieuwd naar het resultaat.

Groet, Ronald
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Hoi Ton, wat een schitterende bruggen en portalen heeft deze firma, ik ga de link snel bij mijn favorieten plaatsen, succes met bouwen. vr gr Arie

nb vergeet geen foto's te maken tijdens het bouwen ;)

Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Hoi Arie en Ronald,

Leuk dat jullie ook enthousiast zijn over deze firma.
Ik vind zelf ook dat ze mooi spul maken/leveren.

Uiteraard zal ik een fotoverslag maken van de bouw van de brug.
De bouw denk ik wel dat me gaat lukken. Goed de beschrijving bekijken en rustig te werk gaan.
Uitdaging wordt het verven van de brug, daar heb ik wat minder ervaring mee.
Vooral het verven in de juiste kleur met weathering e.d.
Maar we gaan het gewoon proberen.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Hoi Ton,

Het verven van de brug is niet heel moeilijk, maar ik zou het eerst op wat gegoten gipsmuurtjes uitproberen.

Ik zag dat de onderdelen van de brug ook van gips zijn dus dan hoef je niet het risico te nemen dat je verfwerk niet lukt op je brug.

Als je geen gietmalletje hebt dan moet je het maar laten weten. Je kunt er van mij dan wel een lenen.

Groet. Ronald
Re:Station Lybenort: Verdere plannen
Hoi Ronald,

Als ik zover ben, zal ik eens kijken.
Ik heb wel wat gietmallen liggen voor rotsen, maar geen voor muurtjes.
Probeer het dan eerst wel op de rotsen.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Nu weer eens een update met foto?s.
Afgelopen weekend een nieuwe camera gekocht (Canon EOS 550D) waarmee ik de volgende foto?s heb gemaakt. (Ik moet nog wel een beetje leren ermee om te gaan, want ben nog niet tevreden over de kwaliteit die ik lever? B))

De laatste dagen heb ik voornamelijk onder de baan gewerkt. Onder de rechterzijde van de baan heb ik alle draden netjes vastgemaakt en eventueel waar nodig definitief aangesloten. Ook de lichttransformator is onder de baan geplaatst, zodat vanaf nu alle wissellantaarns ook branden.

De baan ligt er nu helemaal op de draaischijf na. Het linkerdeel moet nog wel worden aangesloten. Zowel de seinen als de wissels en massadetectie moeten allemaal nog gedaan worden. Ik hoop deze week in ieder geval de stroomvoorziening en massadetectie te hebben aangesloten als het niet te warm wordt. Vandaag is het ook al behoorlijk warm om er iets te doen.




Op de foto rechts waar de rails nu zweeft, komt straks de brug te liggen.

Verder ben ik nog bezig geweest met het inbouwen van de verlichting in enkele nieuwe rijtuigen. Heb wel wat problemen met de sleper, welke ondertussen vervangen is door een andere. Maar hij rijdt nog steeds niet helemaal soepel over de bochtwissels.




Ik denk dat ik de stroom vanaf de loc ga halen, maar dat wordt een projectje voor later.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi Ton,

Leuke foto's. Wel stoer zo met die warmte doorzwoegen :D :D

Wat heb je voor verlichting in je rijtuigen gebouwd. En ik ben benieuwd of je het probleem met de sleper weet op te lossen anders blijf je gedwongen om deze rijtuigen altijd achter dezelfde loc te hangen om zo de verlichting te kunnen laten branden.

Groet

Ronald
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi Ronald,

Zie het draadje Inbouwen verlichting in wagons uit set 00795.
Daarin staat het complete verhaal over de verlichting.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi Ton, gefeliciteerd met je camera, je bent al weer aardig opgeschoten zie ik, ziet er allemaal goed doordacht uit, vr gr arie
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi Arie,

Bedankt voor je complimenten.

Nog even een kleine update van m'n werkzaamheden.
Het linkerdeel gisteren nog verder op maat gezaagd en voorzien van isolering.


Ook goed te zien is de plaats waar een tunneltje komen gaat.


Zat eerst te denken aan een spoorwegovergang, maar dan moet ik erachter te stijl (zo'n 20% daling) naar beneden om in het dalletje te kunnen komen bij de (nog niet aanwezige) brug.
Wel is het de bedoeling dat er net rechts van het tunneltje iets voor de wissel op de foto een blokpost komt.
Van hieruit worden dan de armseinen (hoofd- en voorseinen) bediend die bovengrondse (realistische) aandrijving (van Weinert) krijgen. :)
Ik heb ten slotte niet voor niets de boeken over Mechanische Stellwerke gekocht en gelezen...

Heb nog wel wat problemen met de massadetectie. Denk dat er ergens een stoorzender tussenzit. Heb het vermoeden dat het toch weer bij een ontkoppelrail mis zit. Donderdag maar eens op m'n gemak gaan bekijken.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi Ton.
Mooi om nu eens een totaal overzicht van baan en werkzaamheden te kunnen bekijken.
Zo'n nieuwe camera geeft vaak weer nieuwe impulsen voor extra foto's en dat is altijd leuk om te zien.
De nieuwe Museumloc is ook weer een mooie, de vitrine kan zo langzamerhand al aardig gevuld worden met jouw Museum collectie. (of heb je de vitrine al hangen?)
Stroomvoorziening en massa detectie moet je wel "perfect" voor elkaar zien te krijgen, het zijn vaak maar kleine dingen die (helaas) wel grote problemen kunnen veroorzaken en niets is erger dan een mooie baan die "slecht" rijdt! 8o

Veel succes en plezier met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Hoi AlbertJan,

Met dit toestel kan ik beter overzichtsfoto's maken dan voorheen. Hoef nu niet heel veraf te gaan staan.
De vitrine is er nog niet. Sprak afgelopen beurs in Houten nog iemand die een aantal te koop had van een gestopte verzamelaar. Volgende beurs weer eens langs lopen bij hem voor een prijsafspraak.

De massadetectie heeft wel goed gewerkt. Heb van de week nog wat lopen rommelen met een doodlopend spoortje met ontkoppelrails. Ik vermoed dat daar het probleem nu zit.
In de schaduwstations werkt het allemaal wel perfect, alleen op de stationsplaat stoort het nu.
Het is wel zo dat de S88's van de schaduwstations naar de CS2 gaan met een korte kabel. De drie S88's van de stationsplaat die naar de andere S88 gaat is een lange kabel. Wellicht is het hierdoor ook wat storingsgevoeliger.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Dit draadje had ik nog niet eerder gezien!
Leuke baan! Ik had ook problemen met bochtwissels vandaar dat ik er een paar uit de baan gehaald heb. Mooie rijtuigen, staan ook nog op m'n lijstje.
Succes met je verdere bouw :thumbup:
Groeten Jake
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Citaat van: jakeman op donderdag 02 juni 2011, 17:23:31
Dit draadje had ik nog niet eerder gezien!
Leuke baan! Ik had ook problemen met bochtwissels vandaar dat ik er een paar uit de baan gehaald heb. Mooie rijtuigen, staan ook nog op m'n lijstje.
Succes met je verdere bouw :thumbup:
Groeten Jake

Jake,

Je haalt me de woorden uit mijn mond. Leuke baan. En die bovenleiding voor schaduwstations is geweldig (en bij Conrad verkrijgbaar). Die ga ik maar eens proberen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Ja Dennis, ik maak lange smooth pantograaf-vangers bij de tunnels want als ik m'n hele schaduwstation moet voorzien van tunnel-bovenleiding... dat gaat me heel wat kosten, 't lijkt me niet nodig en het is me teveel werk  :-)
Groeten Jake
Re:Station Lybenort: Update met foto's
Citaat van: jakeman op donderdag 02 juni 2011, 20:13:56
Ja Dennis, ik maak lange smooth pantograaf-vangers bij de tunnels want als ik m'n hele schaduwstation moet voorzien van tunnel-bovenleiding... dat gaat me heel wat kosten, 't lijkt me niet nodig en het is me teveel werk  :-)
Groeten Jake

Ik doe het alleen op stukken waar het niveau er boven dusdanig laag is dat ik niet pantograaf volledig omhoog toe kan. Maar goed, nu weer de lofzangen voor de mooie baan van Ton ;).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Gisteren een pakketje ontvangen van Vampisol met de bestelde brug en tunneldoorgang; beide goed verpakt.
De brug is nog ingepakt op de foto, de tunneldoorgang (voor de auto) staat op de tweede foto.




De komende maanden ga ik me hiermee bezig houden. Ik had ook nog wat extra spullen gekocht bij hen, zoals speciale lijm, vijlen en verf. Bestelling/levering ging redelijk vlot.

De storing in de massadetectie is ook opgelost. Er bleek toch nog een rails op het doodlopende spoor in het station (midden) te zijn die niet was 'doorgeknipt', waardoor de ontkoppelrail weer meedeed met de massadetectie. En dat zorgde eerder al voor dezelfde problemen als nu recent.
Gelukkig is dat dus een kopzorg minder.

Wat staat er nu dan allemaal op de planning?

  • Aansluiten van de rails (stroom en massadetectie) links van het station tot aan de brug
  • Seinen aan de linkerzijde van het station plaatsen
  • Tunneldoorgang bouwen. De tunneldoorgang heeft een moeilijkheidsgraad van 2, dus ga ik die eerst in elkaar zetten
  • De brug bouwen (moeilijkheidsgraad 4) en uiteraard plaatsen op de baan.

Nog genoeg te doen dus de komende tijd.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Hoi Ton, dat ziet er mooi uit, zal een blikvanger worden op je baan, succes, vr gr Arie
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Ben benieuwd naar het resultaat, hou ons op de hoogte!
en zoals dolphin het al zei: het wordt een blikvanger!
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Mooi pakket Ton. Succes met bouwen.

Die fabrikant heeft prachtig spul.

Groet

Ronald
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Hoi Ton,

Ik ben heel erg benieuwd hoe de brug gaat worden. :)
In ieder gevel veel succes met het bouwen.

Gr.
René
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Hallo Ton,

Mooie brug gaat dat worden.
Ook heb je leuke spullen bij elkaar geshopt, veel plezier ermee.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Hoi Ton,

dat lijken mij mooie pakketjes :thumbup:

Ben benieuwd naar het resultaat.

Groetjes en succes met de bouw, John
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
S88 zonder problemen= UTP kabel tussen de modules.Heb er hier van 5 meter lang die vlak naast de voedingskabel lopen en geen enkel probleem.Met de flatcable staat de boel te dansen.Mooi portaaltje hoor.
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Allemaal bedankt voor de lovende woorden over de brug.
De bouw van de brug en portaal zullen uiteraard ook hiet te bewonderen zijn.

Citaat van: bellejt op vrijdag 10 juni 2011, 17:33:17
S88 zonder problemen= UTP kabel tussen de modules.Heb er hier van 5 meter lang die vlak naast de voedingskabel lopen en geen enkel probleem.Met de flatcable staat de boel te dansen...

Johnny,

Heb je daar een voorbeeld foto van?
Stekkertje van zo'n utp-kabel past toch niet op de ingang van de Viessmann S88?

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
ik maak de stekkertjes zelf.Anders gewoon je flatcable op 5 cm afknippen en er een utp tussensolderen gaat ook.Op mijn site heb je de nodige gegevens om de connectortjes te bestellen en zie je ook hoe te maken.
link
Re:Station Lybenort: De brug is gearriveerd
Hoi Johnny,

Bedankt voor je uitleg.
Op dit moment lijkt m'n probleem verholpen te zijn.
Mocht ik toch weer problemen krijgen, dan ga ik jouw methode ook toepassen.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Vandaag de laatste drie wissels aangesloten.
Tevens twee seinen in het station aangesloten.


Hiermee komt het einde al redelijk in zicht wat betreft aansluiten van seinen en wissels. Wissels is dus afgerond; seinen moet ik in totaal nog 5 stuks aansluiten.
Aan beide zijde van de brug komen nog seinen (en voorseinen) te staan. Op het verzorgingsspoor en bij de draaischijf komt nog een wartesein te staan.

Ik ben ook alvast gaan nadenken over de locloods die bij de draaischijf komt te staan. Ik heb van papier een grondplaat van de locloods gemaakt, 6 sporen in totaal.




Ik denk dat een locloods met 6 sporen toch wel erg groot wordt op m'n relatief kleine baan. De loods zal dan te aanwezig zijn, denk ik. Volgens mij is het mooier om bijvoorbeeld een locloods van 3 sporen te bouwen en dan nog 2 buitensporen aan te leggen. Op die manier heb ik dan toch veel sporen aan de draaischijf, maar niet zo'n gigantisch groot gebouw ernaast staan.
Bij de buitensporen kunnen dan nog enkele onderhoudstoebehoren geplaatst worden, zoals vlampijpreiniger e.d.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Hoi Ton,

Wat een gepuzzel is dat met de draaischijf. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Alleen kon ik maar 5 sporen kwijt dus wordt dit ook een lokloods voor 3 sporen en dan twee ernaast.

Ik ben het met je eens dat een loods voor 6 sporen te veel aanwezig is op banen van onze grootte.

Bij jouw staat de draaischijf op een mooi punt van je baan.

Werken de orginele M seinen naar behoren?

groet,

Ronald
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Hallo Ton,

Man man je gaat gestaag verden maar allereerst even een reactie op je nieuwe mooi aanwinsten en heel veel plezier ermee.
Maar een tunnel kun je zelf toch ook maken want dat wordt net zo mooi, breng je het je zelf er ook wat minder gemakkelijker van af wat betreft de scenery. :)

Ton ik heb even naar je ruwbouw gekeken maar kun je beter niet stukjes aluminium hoekprofielen gebruiken om de uiteinden van je plaatwerk beter aan elkaar aan te laten sluiten.
Ik steek van je ruwbouw ook veel van op want zal ook eens aan een raamwerk gaan denken want je kunt overal makkelijker bij.

Met het plaatsen van je locloods zal het mooier zijn als je vanaf je stoel waaruit je de treinen zal gaan aansturen de lokloods in kan kijken zodat je kan zien wat er gebeurd bij het in en uit rijden van je loc's in de locloods.

Ga zeker zo verder want ik ben je steeds aan het volgen en dardoor ook erg leerzaam voor me succes.

Groet Wim.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Hoi Ton,

Misschien een idee om een locloods van 4 sporen te bouwen (3 lange sporen en 1 kort spoor) en 2 opstelsporen naast de loods waarvan 1 met een put en vlampijpreiniger.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Hoi Ton,

Weer lekker bezig zie ik. :thumbup:
Een locloods met 6 sporen lijkt mij ook net even teveel, 3 of 4 sporen zal beter staan.

Gr.
René
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Citaat van: M.user op maandag 13 juni 2011, 16:45:31
...
Werken de orginele M seinen naar behoren?
...
Hoi Ronald,

Ook ik heb af en toe het probleem dat een lichtsein niet reageert. Even de stop-knop twee maal indrukken en dan reageren ze weer wel.

Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 21:26:33
...
Ton ik heb even naar je ruwbouw gekeken maar kun je beter niet stukjes aluminium hoekprofielen gebruiken om de uiteinden van je plaatwerk beter aan elkaar aan te laten sluiten.
...
Hoi Wim,

De ruwbouw is door m'n vader ontworpen en gemaakt. Een timmerman gebruikt voornamelijk hout(lijm) en spijkers om het in elkaar te zetten. Voorlopig zit het allemaal erg stevig in elkaar. De bovendelen zijn nog niet aan elkaar gemonteerd voor het geval eentje er onverwachts nog af moet.

Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 21:26:33
...
Met het plaatsen van je locloods zal het mooier zijn als je vanaf je stoel waaruit je de treinen zal gaan aansturen de lokloods in kan kijken zodat je kan zien wat er gebeurd bij het in en uit rijden van je loc's in de locloods.
...
De CS2 is op de lange zijde geplaatst ongeveer ter hoogte van de personenrijtuigen op de foto, dus van daaruit kan ik mooi op en in de locloods kijken. :)

Citaat van: Irmo op maandag 13 juni 2011, 23:24:51
...
Misschien een idee om een locloods van 4 sporen te bouwen (3 lange sporen en 1 kort spoor) en 2 opstelsporen naast de loods waarvan 1 met een put en vlampijpreiniger.
Hoi Irmo,

Is op zich ook een mooi alternatief. Jij doelt waarschijnlijk op de locloods van Faller, maar ik vind de locloods van Vollmer mooier.  B) En die is maar in 1 lengte als 3 of 6-sporen loods verkrijgbaar.

Citaat van: Lokkie op dinsdag 14 juni 2011, 12:21:38
Hoi Ton,

Weer lekker bezig zie ik. :thumbup:
Een locloods met 6 sporen lijkt mij ook net even teveel, 3 of 4 sporen zal beter staan.
...

Hoi René en andere meelezers/-denkers,

Ben blij dat we allemaal ongeveer dezelfde gedachte hebben.
Ik weet nu zeker dat een 6-sporige loods niet raadzaam is.
Met zo'n papieren sjabloontje helpt het toch wel om te bepalen wat passend is. Toch lastig in te schatten zo hoe groot nou eigenlijk zo'n grote locloods is.
Ik ga in ieder geval voor de 3-sporige loods en bekijk nog even of er 1 of 2 buitensporen bij komen. Misschien het tweede spoortje wat korter.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop van je baan!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
ziet er leuk uit ben beniuewd :D
Groeten Tim
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
waarom geen locloods met 3 lange en 1 kort spoor ? Daarnaast nog een open spoor (of 2).Ik heb mijn loods van Faller ook zo gebouwd.Na het korte spoor kan dan wat scenery opgebouwd worden dat erboven uitsteekt bv een watertorentje.Heb hier nog een pak onderdelen liggen van die Fallerloods die ik over had.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Citaat van: bellejt op woensdag 15 juni 2011, 17:13:11
waarom geen locloods met 3 lange en 1 kort spoor ? Daarnaast nog een open spoor (of 2).Ik heb mijn loods van Faller ook zo gebouwd.Na het korte spoor kan dan wat scenery opgebouwd worden dat erboven uitsteekt bv een watertorentje.Heb hier nog een pak onderdelen liggen van die Fallerloods die ik over had.

Zal het nog eens in heroverweging nemen B)
Op zich vind ik de Vollmer locloods mooier (wel o.a. ramen en deuren in wat andere kleuren geverfd), maar 4 sporen is toch wel weer wat leuker dan 3.

Groeten,
Ton.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Hoi Ton,

Ja ik bedoelde de locloods van Faller.
Zelf heb ik de loods ook zo gebouwd, 3 lange en 1 kort spoor.
Achter de loods met het korte spoor heb ik nog een schoorsteen neergezet.
En daar komt ook een soort dumpplaats met oude rommel.
Aan de andere kant van de loods (bij het lange gedeelte) heb ik 2 opstelsporen.
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Met de "mal"die je gemaakt hebt is toch wel goed te zien dat de loods dan erg groot wordt. Ik worstel wel met hetzelfde probleem. Heb jaren geleden de 5-standige loods van Pola gekocht, maar moet nu nog maar zien dat ik deze "kwijt" raak op een van de modules...

Mooie baan! Zie trouwens dat je de tunnelbovenleiing hebt toegepast in je railspiraal. Maar de masten tussen de sporen in: was daar voldoende ruimte voor dat de wagons die niet raken?  :help:
Re:Station Lybenort: Seinen geplaatst
Ton,
Wat is de reden dat je vanuit het schaduwstation van dubbelspoor via een wissel naar een stukje enkelspoor en dan weer via wissels naar dubbelspoor gaat? Ik zie het verband niet want de treinen zullen op elkaar moeten wachten i.p.v. dat ze kunnen doorrijden.

Grt, Ronald.