Zo hier weer even een voortgangsbericht van mij.
De bedoeling was om dit vorige week in het weekend al te plaatsen, maar toen lag ik ineens ongepland een nachtje in het ziekenhuis.
Blijkbaar heb ik last van hartritme stoornis.
Met medicijnen moet het allemaal weer een beetje in orde gaan komen.
Morgen ga ik dan ook weer rustig aan beginnen met halve dagen te werken.
Voor de rest even afwachten hoe het de komende weken gaat...
De afgelopen paar maanden is het stil geweest hier, maar op de baan is zeker wel het een en ander gebeurd.
De stationssporen zijn allemaal aangesloten, massadetectie toegevoegd en de meeste seinen (evt. met remmodule) aangesloten.
Klein filmpje om de werking van de remmodule te tonen:
De aangesloten seinen werken allemaal.
Tevens heb ik de lantaarns op de stootblokken gekoppeld aan het sein, zodat bij rood sein het licht gedoofd is.
Deze tip kreeg ik van Minto Tighfield. Zo kun je op afstand altijd goed zien wat de stand van het sein is.
De plaat gaat er nog wel een keertje af, omdat ik nog een gat moet zagen in de plaat om de bokkraan in te verwerken. Deze moet iets verdiept worden ingebouwd, want de aandrijving zit aan de onderzijde.
Er was nog wel een kortsluiting op de baan, maar deze was redlijk snel gevonden. Bij 1 afsluitsein was de plus en min met elkaar verbonden als het sein op wit stond
De vier ontkoppelrails heb ik trouwens ook buiten de massadetectie gelaten. Deze zorgden voor vreemde gedragingen van de massadetectie. Valse meldingen werden gegeven op de stukken waar de ontkoppelrail zich in bevond. Ondanks dat ook bij de ontkoppelrails de beide railstaven van elkaar waren geïsoleerd.
M'n planning is om voor de zomer de stationsplaat er definitef op te hebben liggen en dat de sporen links en rechts zijn aangesloten op de beide schaduwstations.
Daarna zal of de draaischijf met locloods worden ingebouwd, of ik ga eerst de bovenleiding aanleggen.
Welke eerst moet ik nog even over nadenken.
Ook kijkend naar de kosten hiervan.
Groeten,
Ton.