Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?

Gestart door paul dinsdag 10 februari 2009, 17:22:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Beste hobbygenoten,

Ben druk bezig met Wintrack 9 NL en wil een stukje schaduwstation op het forum plaatsen.
Hoe doe ik dat zodat ook mensen die geen Wintrack hebben dit kunnen zien?

Vr Gr,

Paul
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Als ik mij niet vergis gewoon door het als een afbeelding te plaatsen, hoe dat moet staat hier beschreven, of stuur je afbeelding naar het 3railteam die hosten het plaatje dan op de 3railserver en zorgen dat het geplaatst wordt :wink:

Mathijs
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
buckfast_beekeeper
gast

Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Citaat van: Mathijs op dinsdag 10 februari 2009, 17:42:31
Als ik mij niet vergis gewoon door het als een afbeelding te plaatsen, hoe dat moet staat hier beschreven, of stuur je afbeelding naar het 3railteam die hosten het plaatje dan op de 3railserver en zorgen dat het geplaatst wordt :wink:

Mathijs

En hoe kom je aan die afbeelding? Kan Wintrack een jpg, een bmp of iets gelijkaardigs genereren?

Indien niet, enkele methodes:
- Mij persoonlijke voorkeur is gebruik maken van Gadwin printscreen. Je kan perfect selecteren welk deel van het beeld je wil opslaan. Opslaan kan in diverse formaten, vergroot, verkleind,... Je kan een doel map opgeven en je kan het programma automatisch laten nummeren. Je kan dit programma automatisch laten starten of niet. Ik verkies de laatste methode.
- Ctrl + alt + prt screen selecteert het huidige venster. Dan plakken in bijvoorbeeld irfanview, photoshop of paint. Daarna opslaan in het gewenste formaat. Nadeel is dat ook menu balken en dergelijke mee gekopieerd worden. Die dien je dan nog eventueel te knippen.
- ctrl + prt screen selecteert het volledige scherm. Werkwijze verder als bij ctrl + alt + prt screen.
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Hallo,

Vanuit wintrack kun je je baanplan exporteren naar een plaajte(bmp, jpg, enz)

Kies:
- Bestand
- exporteren
- geef een naam en extensie(liefst jpg)

Onthoud waar het plaatje wordt weggeschreven op je harde schijf.

Groetjes

willie
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
OK, bedankt voor info, ga er morgen mee verder.

Paul, die nu aan het BIER gaat.
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
En blijkbaar is Paul nog steeds aan het bier :D of is het intussen al wat sterker geworden  :shock:
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Paul is klaar met het BIER en met werk dus wat gerommeld met alle tips van jullie en het is gelukt (hoop ik ).




Dit schaduwstation kan op 2 plaatsen in en uit gereden worden en kan er ook nog 2 treinen in parkeren.
Wat vinden jullie ervan?

Vr Gr,

Paul
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Volgens mij sluit het spoor niet goed aan kan dat?
Voor de rest ziet het er goed uit :)

Mathijs
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Hoi Mathijs,

Bovenaan dat is ook juist de bedoeling. Baan wordt enkelsporig en gaat beide kanten op bereden worden. Allebei worden als in en uitgang gebruikt.

Bij de kruising zegt Wintrack dat het net niet past, maar volgens mij en volgens de railgeometrie van de C-rails past het wel.

Vr Gr,

Paul

Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Oké weet ik dat ook weer 8)
Gaan wij dit ook nog in het echt zien? En zo ja hoe lang duurt dat? :lol:

Mathijs
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Ligt eraan hoeveel BIER ik ga drinken. :lol:
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Hey,

ik ben benieuwd, hoe je de ingangen naar je schaduwstation wilt gaan afwerken. Het komt er waarschijnlijk een beetje vreemd uit te zien. 2 tunnelportalen naast elkaar, maar wel omgedraaid?

Is je beschikbare ruimte echt 3x3mtr? Dan zou ik de baan ook 3mtr lang maken, en wellicht uitgaan van een dubbelsporige hoofdlijn? De kruising in het midden is leuk,maar lastig aan te kleden met scenery.

Roy
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Hoi Roy,

Even voor de duidelijkheid wat je ziet is het schaduwstation. En tevens 2x keerlus.

Vr Gr,

Paul
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Hoe plaats ik een Wintrack plaatje?
o, dat had ik niet in de gaten. Maar het probleem van het wegwerken van de tunnelingangen blijft.

Mij lijkt, dat het idee achter dit schaduwstation ook efficienter opgelost kan worden. 2 ingangen, en de keuze om beide weer als uitgang te nemen.

Roy