Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Foto's 7/7/2010- ontwerp op de grond gelegd-Nieuwe baan van Remie.

Gestart door Remie maandag 09 februari 2009, 13:35:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Nee, dan kan ik niet meer verder rijden op de grond en is de baan wel heel klein!
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Ik heb de weg bijna af. Ik heb een plain gekocht en daar uit de bocten geknipt. De tussendoorwegen en de overgebleven wegen zijn met klei gemaakt.

Ik ben als zo te werk gegaan met het klei.

1 weg tekenen.
2 De weg met houtlijm insmeren.
3 Het klei neer leggen over de houtlijm.
4 met een tipex potje het klei uitsmeren.
5 De rijdraad boven het klei uittrekken.
6 Met een NATTE liniaal alles geluik trekken, Dit voorkomt hobbels.
7 Met verf naar keuze de asvalt kleur geven.

Dit rijd ook goed. Zorg wel dat het draad zo dicht mogelijk bij de oppervlakte is, dan gaat het zeker goed.
Met de klei kan je je eige bochten maken.
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
heb je foto's??
Gr kenny
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Hier zijn toch ff snel een paar fotos


Hier is een kruizing, heb er nog wel problemen met de bus, maar wordt opgelost


Dood gewone klei zoals je ziet.


De NZH bus stopt op de halte van klei



Brandweer kazerne


En de parkeer plaats voor de pas geleverde auto's en de auto's die worden gerapareerd

Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Nu ik ff heb nagedacht over de stoep, bedacht ik me dat een lucifer iet gebogen is. Dit zal denk ik geen gezicht worden :? Iemand iedeeën om het op te lossen?
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
hout , dat iets hoger is dan je rijweg en dan verfen?
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Dus hout bijsnijden?
Dat zal ook lastig worden denk ik. De randen zijn in het echt van beton die uit stukken bestaan(repen zegmaar). Dit zal ik dan met een bijtel een spleen kunnen maken. Het wordt dan wel een braade rand.
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Hier even een duidelijkere overzicht foto:


op alle wegen komt de  bus zonder problemen!
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
heey
remie is die bus 1 van faller car ??
maar dat houd is een goed  idee bij de clup waar ik bij zit deet iemand dat ook eerst een  bak je op je baan bouwen van houd en da er gips in gieten dan heb je een stoep :P
groeten joost
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Joost,
Mijn bus die rijdt is natuurlijk van faller, maar jammer genoeg is het een duitse bus op een Nederlandse baan.
De houte delen van het bakje haal je daarna weg of niet?
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
licht dat onder je raam?of uhh...
Re: tips gevraagt voor mijn eerste baan
Ja, de witte planken die eerst langs de muur hingen met ''troep'' er op
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
Hallo,
Ik heb weer nieuwe foto's!
<als iemand het nog wilt zien.>
Er is kans op een plaatselijke sneeuwbui vandaag





Ik heb een begin gemaakt met stoepranden. Ik maak het van klei. Ik vindt het wel goed gelukt.
De stoep zelf vul ik op met gips. Een beetje verf er op en je hebt een echte stoep 8)






Heb even kort wat stenen tussen de rails gelegd. Het is nu al weer weg. Als het zo ver is komt dan er weer te liggen, maar dan met lijm.( ik wilde er een museum spoor maken, maar dat heeft veel ruimte nodig.)


Nu heb ik maar een grooter station gemaakt:
Een oude revell bouwpaket 1/87, mooie afvoer loc


Binnenkort komen er allemaal van dit soort grachtenhuizen


Mensen stappen in en uit bij de drukste bushalte voor het centraal station


Een arestatie!


Hier de carsystem bus


Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
Niemand die nog tips of iets anders heeft voor mij?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
Niet echt =D
Gr kenny
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
nieuwe baan, hoe bedoel je?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
Sorry verkeerd
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's
Ik dacht al
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Hier weer een nieuwe update
naar de uitleg kan iedereen vragen :wink:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
ja, ik ben terug van vakantie dus zal mijn fotos ook even uploaden :D
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
remie
heel eerlijk vind ik het allemaal wat minder
met verven heb je de straat ook rood (even afplakken en het is allemaal wat netter )
de sneeuw is echt veel te grof en maakt het ook zonde van je baan (maar dat is persoonlijk wat jezelf wil natuurlijk )
tevens en ik ben nu echt niet aan het zeuren ofzo je hebt bloemen enzo gemaakt en veel kleuren zoals een blauwe rand om je kerk
maar als je daarvoor kiest dan moet je niet met sneeuw gaan werken
als het sneeuwt staan er ook geen bloemen en zijn er ook weinig felle kleuren dan is het allemaal wat genuanceerder nu is het allemaal heel vrolijk zomers enzo maar de sneeuw maakt het winters
dat maakt het (voor mij dan ) moeilijker om je baan te snappen met waar je ermeer heen wil een winterse baan of een zomerse baan
maar goed nogmaals niet om te zeuren enzo maar is maar gewoon een tip kijk maar wat je ermee wil  :lol: :lol: :lol:
voor de rest complimenten vind de bomen bij je kerk erg mooi en succes met de rest van je vorderingen

groet robert
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
ik sluit me bij jou aan remcy

Reinder
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Om eerlijk te zijn denk ik dat sneeuw de dikte zou moeten hebben van poedersuiker (verhoudingsgewijs dan).
Kan ik wel eens een proefje mee maken, kijken of dat gaat?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
ik sluit me bij de rest aan..
Sneeuw komt niet mooi over
Je weg is niet goed geverft zoals Remcy zei : beetje afplakken en je heb al een beter resultaat
ik wens je nog veel succes verder met je baan
Gr kenny
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
De sneeuw ligt er los op. Dus het gaat over een tijdje weer weg hoor. Ik vond het gewoon leuk om er iets mee te doen als ik het toch heb 8) En de weg, jullie bedoelen de stoepranden? Daarvoor moet ik nog goede verf kopen. Dan kan ik pas beginnen met de stoepranden verfen. Dus dat rood gaat weg.
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Ik zou even stoppen met bouwen en eerst zonder vauten leeren sgrijfen  :shock: en zols de anderen reeds zegden sneeuw is idd te grof en eerst afplakken . :?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 3 mei
overzichtje














































:P


de trein waste zwaar, dus lok erbij.
maaruhh... van de afstand kan je geen fotomaken hoor :P :?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
is wel een mooie foto geworden hoor, maar als ik hem op de pc zet niet :shock:
En de sneeuw is weg, dan is het gewoon zomer!
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Mooi materieel.
Ga zo door.

Mvgr.

Roderick
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
rijd je bus nog op de weg?  :lol:
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
Op het punt dat hij ontpoorde wel hoor! Ik ben nu bezig om de weg te verandere zodat mijn eindstation geen eindstation meer is :D
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 2 mei
haha :lol:
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Het sneeuw is weg, hopen dat ik nu niet alleen maar negative dingen hoor :(
Nu is het hardje zomer in de stad, naast de stad ( op de gront) is een bom ontploft en gereedschappen liggen door de hele kamer :lol:
Met hemelvaart een weekend in duitsland geweest, bovenleiding gekocht en ook nog een race auto. Ik heb laatst op de beurs in haarlem een ferrari gekocht, dat worden straat racers 8)
De boveleiding is wel Duits, ik heb geen zin op 12 euro voor een nederlandse mast te betalen al ik ok 50 cent voor een duitse mast kan betalen:


1. een kleine bedrijf, ik weet ook niet precies wat ze doen, maar er loopt wel iemand meet een kar met een zak er op

2. Een mooi uitzicht op de water toren

3.

4.

5. De zomer is aangebroken, de winter is voor bij en komt niet meer terug

6. Een cabrio met een dicht dak, zelf geknutselt. Het stelt niks voor maar is vanuit de verte wel een leuk gezicht, ze staan er ook met open dak

7.

8.

9.

10. De tulpen krijgen ook een plekje, wat een @*# klus zeg! Ik heb er twee af, moet er nog 118. Het ziet er leuk uit maar dat inelkaar zetten...

11. Er is een weg opgebroken. De weg is weg. De trein wil ik door laten rijden en niet laten keren.  Dus de weg is nu anders zodat ze naast elkaar kunnen gaan

12. In een wereld stad ahum (grapje) als deze is de raclame van de beste merken aanwezig
13.

14.

15. In duitsland heb ik ook schapen gekocht. 5 euro voor 18 schapen van preisler vind ik niet al te duur, ze hebben nog niet hun goede plek, maar die komt nog wel als ik een hoekje voor de boerderij maak


de vieze gips plekken op de weg zijn al weg hoor, met wat water er over heen en een doekje gaat het zo weg, dat jullie niet denken dat ik niet net werk
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
zekers beter !!! (heel eerlijk gezegd )
enige punt van kritiek is die blauwe heg om de kerk heen  :shock:
sorry die blijf ik niet mooi vinden
voor de rest erg mooi vooral leuk hoe je dat liptonice bord hebt gemaakt
succes met je vorderingen
groet robert

CiteerHet sneeuw is weg, hopen dat ik nu niet alleen maar negative dingen hoor
(onthou dat niet alle kritiek verkeerd is bedoeld he !!!)
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Leuk gedaan allemaal.
dat Marklin reclamebord, is ook een goed idee.
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Tja ik weet het hollands is een moeilijke taal maar wat moet ik me hier bij voorstellen "een werlend stad " :?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
wereld stad, als ik typ dan gaat er wel eens wat mis...
En die blauwe bloemen die vin ik wel mooi :lol:
Dat marklin reclame bord was eerst een speelgoed reclameding met truckers er op. Om het leuker te maken heb ik mijn marklin nieuwigheden 2008 boek er bij gepakt en ben begonnen met er in knippen
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Inderdaad dat Märklin reclame bord is een goed idee.
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Hi Remie,

Je bent goed bezig met de scenery van de stad en het faller car systems, en hoewel alles niet in een keer goed zal gaan doe je veel ervaring op met veschillende technieken.
Ik kan je wel zeggen dat dit zeker niet je laatste baan zal zijn en dat een volgende steeds beter zal worden, dankzij de ervaring nu opgedaan.
Mijn tip naar aanleiding van de ballast dat je tijdelijk tussen de rails gelegd hebt, deze is erg grof, dus als je straks definitief die ruimte tussen de sporen gaat opvullen, zoek dan iets met een veel kleinere korrel.
Kijk ook op dit forum bij anderen.

Succes met de verdere bouw
Regards
Leslie
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Ik  weet  deze stenen te grof zijn. Dit vind ik ook. Deze stenen lagen los op een stijgertje en heb ik met de helefamilie ze eraf gehaalt :lol: Maar ik gaook hele fijne stene kopen voor als het vast komt. Dan heb ik nog wel even een vraagje, met welke lijm doe je dit? Houtlijm/water? Welke verhouding dan?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan>nieuwe foto's 30 mei
Komende tijd komen geen nieuwe dingen meer denk ik :(
Mijn mobiel is stuk en wil toch graag een nieuwe. En ik heb niet de meest goedkope smaak :lol: de lg cookie
En ik heb een vraag over het carsystem. De bus de rijdt over een weg die een beetje aar links loopt. Nu wil ik heb daarna een afslag naar rechts laten nemen. Maar dit kan niet. De wielen die staan zo ver naar links als dat het maar kan. Dus hij blijft naar links rijden met de scherpste bocht als dat hij kan. Hierdoor raakt hij de ijzerdraad kwijt en krijg je een terroristisch effect. Nu wil ik heb gewoon netjes laten rijden, hoe zal ik dit probleem kunnen oplossen?
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan> nieuwe foto's 29 juli <
Hallo, gister bij harlaar geweest en de koploper gereserveerd (voor wanneer ik genoeg geld heb :lol: ) Natuurlijk kan je niet met lege handen naar huis gaan :shock:
Ben daarna meteen begonnen met bouwen:
Ik heb een kleine hardbord plaat en daarop maak ik een boerderij. Ik ben nu nog op zoek naar een nederlandse boerderij, maar nadat ik de koploper heb zal ik wel eens in houten zoeken.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Ik ga vrijdag weg dus alleen morgen reageer ik nog en daarna moet je even wachten om een antwoord.
Lichten in de kerk en alle andere huizen die er nieuwe bij zijn gezet. Ik ben nu nog bezig met die ... bus. Niet raar kijken als er over een paar maanden een fcs bus in het verkoophoekje staat.  :(
wordt vervolgd > over een hele lange tijd.
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan> nieuwe foto's 29 juli <
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan> nieuwe foto's 29 juli <
ziet er top uit remie !!!!
ben benieuwd naar je volgende update
ook al is die pas over een tijdje
groet robert
Re: Opbouw Remie's baan> tips gevraagd voor stof...
Hallo,
Al een tijdje gelede dat ik wat op internet heb gezet.
Heb wel weer wat verder gebouwd. Heb geprobeerd foto's te maken maar is niet gelukt om ze op de pc te krijgen.
Ik heb een best belangrijke vraag. Ik ben alergisch voor stof. Hoe kan ik iets verzinnen dat er geen stof op de baan komt. Een laken over zat ik aan te denken. Maar dan breken de kleinere deeltjes op het dak :shock:.
Als jullie ideeën/ideën (hoe schrijf je dat) hebben hoor ik het graag.
Verder ben ik begonnen met strooi gras. Zag het eerst niet zo zitten, maar gaat beter dan ik had verwacht.
Re:tips gevraagt voor mijn eerste baan> nieuwe foto's 29 juli <
Toch wel gelukt!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.


Over een maand ga ik de koploper kopen. Dus dan naar harlaar!
Ik hoop dat is nog tips krijg voor stof!
wordt vervolgd
Re:Opbouw Remie's baan> nieuwe foto's 9 September < tips gevraagd tegen stof
Is het nog de moeite om foto's op internet te zetten?
Er reageren niet veel mens, kijken er wel mensen?
Re:Opbouw Remie's baan> nieuwe foto's 9 September < tips gevraagd tegen stof
Ik weet niet precies hoe de situatie is bij jou.
Wel eens een foto gezien van iemand die een soort scharnierend deksel heeft gemaakt van een houten frame en afdekplastic.
Re:Opbouw Remie's baan> nieuwe foto's 9 September < tips gevraagd tegen stof
Ik zal wel ff een foto's maken van het geheel.
(heb een oude camera gevonden, kan ik de geheugenkaart zo in de pc doen)
Re:Opbouw Remie's baan> nieuwe foto's 9 September < tips gevraagd tegen stof
Hoi Remie,

'k heb zelf ook al eens eerder het 'stof' probleem aangesneden op het forum. Echter er zijn weinig andere oplossingen als je baan inderdaad afdekken op een of andere manier. Maar ja, da's meestal niet zo'n handige of fraaie oplossing.

Of misschien als je een lange periode niets aan je baan kunt doen, een laken er over heen....

Dus het komt er op neer om een reinigingswagen mee te laten rijden om een goede loop van je treinen te waarborgen. En voor de rest.....heeeel voooorzichtig schoonmaken met een borstel(tje) op je stofzuiger....?

Groet,
Rutger
Re:Opbouw Remie's baan> nieuwe foto's 9 September < tips gevraagd tegen stof
Even over stof, ikzelf heb een longaandoening en moet ook alles stofvrij hebben ook rook, pollen enz. zijn slecht. Als 1e is vloerbedekking uit den boze, dit is 1 grote verzameling stof.

Als je baan in een leefomgeving staat zul je altijd last hebben van stof. Je maakt je baan dan liever niet op de grond maar boven de grond. Een doek erover zal niks helpen, dat zal alleen maar meer stof produceren.