Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Helaas zijn deze tot 1 juni uitgesteld.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Elektronicatechniek
| | |-+  miniatuur schakeldecoder
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: miniatuur schakeldecoder  (gelezen 1453 keer)

gerben84

• Gast
miniatuur schakeldecoder
« Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 12:41:49 »

Voor mijn http://www.draaischijfhk.nlben ik op zoek naar een schakeldecoder voor de brugverlichting, deze decoder moet aangestuurd kunnen worden door het motorola formaat en mag niet groter zijn dan 45x22mm iets breder dan de 22mm kan ik nog wel wegwerken.
De decoder kan geen functiedecoder voor een lok zijn aangezien de decoder als wissels aangestuurd dient te worden.
Hopelijk heeft iemand hiet een oplossing voor

KlaasZ

• Gast
Re: miniatuur schakeldecoder
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 12:59:39 »

De decoder kan geen functiedecoder voor een lok zijn aangezien de decoder als wissels aangestuurd dient te worden.
Dat snap ik niet. Wat wil je er dan nog meer mee aansturen, behalve verlichting? Je kunt toch een functiedecoder nemen en die als loc aansturen?

gerben84

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 13:24:02 »

is ook gelijk voor de toekomst voor evt een sein op de brug o.i.d.

buckfast_beekeeper

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 14:53:55 »

Een decoder bouwen op basis van een pic in smd techniek? Dit zal echter niet echt simpel zijn zonder printje.
Een EDiTS rijtuig decoder op basis van een MC145027 met aangepaste weerstanden en condensatoren zodat deze op de frequentie van de wissels werkt?

Freak

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 16:17:13 »

Een EDiTS rijtuig decoder op basis van een MC145027 met aangepaste weerstanden en condensatoren zodat deze op de frequentie van de wissels werkt?
Dat kan ook, het printje is 35 x 20 mm.

Mvg,
Peter