Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

productie aantallen

Gestart door wouter zondag 22 oktober 2006, 15:02:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
productie aantallen
Lid sinds: 2006

online
productie aantallen
hoi
is er iemand die weet of weet waar het te vinden is:
hoeveel produceert MARKLIN van bepaalde items?
bv hoeveel insider loks en hoeveel loks 3053 hebben de fabriek verlaten

Re: productie aantallen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: productie aantallen
Citaat van: wouter op zondag 22 oktober 2006, 15:02:39
bv hoeveel insider loks
Hoi,

Dat is niet zo moeilijk. Hoeveel er worden gemaakt ligt aan het aantal bestelformulieren er binnen komen van de insiderleden en aan de hand daarvan worden de insider modellen gemaakt.
Gr,

Marcel
Re: productie aantallen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: productie aantallen
Maar exacte aantallen weet je dan nog niet. Ik denk ook niet dat je dat ergens zult gaan vinden. Bovendien, wat wil je met zulke informatie?  :? Mij zegt het helemaal niets, vraagprijs wordt toch bepaald door aantal mensen die het weg willen en aantal mensen die het willen hebben. En niet door hoeveel er zijn gemaakt.

Groeten,
Herman
Re: productie aantallen
VincentKloeg
gast

Re: productie aantallen
De informatie zal niet veel nut hebben, maar er zijn zoveel nutteloze dingen die mensen toch doen. Het gaat dan meestal om het gevoel.
Zo weet de SSN ook dat er 105 BR23'ers zijn gemaakt, slechts 18 BR65'ers en ik dacht 56 BR01.10's. Je hebt er niks aan, maar het is wel leuk om te weten.  8)
Re: productie aantallen
Citaat van: wouter op zondag 22 oktober 2006, 15:02:39
hoi
is er iemand die weet of weet waar het te vinden is:
hoeveel produceert MARKLIN van bepaalde items?
bv hoeveel insider loks en hoeveel loks 3053 hebben de fabriek verlaten



Dat is het geheim van de smid. Van de loc 3000 tegenwoordig met het nummer 30000 hebben meer dan 5 miljoen exemplaren de fabriek verlaten.

Re: productie aantallen
Volgens mij klopt dat niet want ik ken winkeliers waar je de insider modelen zo kan kopen zonder formuliertje. Je hebt dan geen certificaat maar ....... tja. Dus zullen er meer gemaakt zijn dan er formulieren binnen komen.
Re: productie aantallen
Hoe dan ook de oplages zullen lager worden.
Re: productie aantallen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: productie aantallen
Citaat van: Johnnytrein op maandag 23 oktober 2006, 14:19:20
Volgens mij klopt dat niet want ik ken winkeliers waar je de insider modelen zo kan kopen zonder formuliertje. Je hebt dan geen certificaat maar ....... tja. Dus zullen er meer gemaakt zijn dan er formulieren binnen komen.

Citaat van: Freak op maandag 23 oktober 2006, 14:31:35
Er zijn ook winkeliers die het formuliertje aan klanten vragen die het betreffende Insider model niet willen hebben/kopen.

1 + 1 = 2 ;).Er worden echt niet meer modellen uitgebracht ZONDER insider formulieren!
Anders zouden de locs / treinstellen wel gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn!!

Marcel