Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Shark's bouwverslag

Gestart door Shark vrijdag 28 december 2007, 12:13:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Shark's bouwverslag
Dat is ook leuk nieuws! Gefeliciteerd!!!!

Tja dat wordt in plaats van met de mobile station spelen een mobile (of eigenlijk twee) boven de box...

Groetjes,
Kiezel :)
Re: Shark's bouwverslag
digi-jacques
gast

Re: Shark's bouwverslag
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!

maar inderdaad............, de tijd die je overhoudt????? heb er zelf ook twee, althans na elkaar en niet tegelijk gekregen, maar de baan houdt even op.........

maar je krijgt er zoooooveeeeeeeeeel voor terug.....zeggen ze
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Shark's bouwverslag
gefeliciteerd met de tweeling
groet robert
Re: Shark's bouwverslag
Citaat van: Shark op woensdag 30 april 2008, 20:55:31
Ik heb me laten vertellen dat je aan twee kids je handen vol hebt.....  :lol:

Hou op schei uit, ik weet er alles van. Veel succes. :lol:

Die van mij zijn inmiddels 9 en ik heb al weer tijd voor de treinbaan.

Gr.
René

PS. Gefeliciteerd, het is ook ontzettend leuk. :D
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Shark's bouwverslag
o ik wil er ook graag 2 (niet in 1 keer hoor  8) :lol:)
moet ik nu oppassen  :lol:
groet robert
Re: Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

online
Re: Shark's bouwverslag
Hallo Mark en wederhelft.
Van harte gefeliciteerd met jullie aankomende "nieuwe aanwinsten" !
En wat de baan betreft: Je hebt nu in ieder geval een leuk filmpje! :wink:~

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Shark's bouwverslag
Dank voor alle felicitaties!

Ik ben nog niet zó bekend met youtube (met tweelingen overigens ook nog niet hoor  :shock:), maar ik krijg mijn eigen filmpjes niet te zien (no longer available); :x Zien jullie ze wel?? Daar gaat het natuurlijk om  :lol:

Shark.
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2006

offline
Re: Shark's bouwverslag
First of all !, Congratulations met de aankomende babies  :lol:

En, ja de filmpjes doen het hier prima.

Heb je er al over gedacht om de tweeling in de kruipkelder te accomoderen 8), de 1ste 2 jaar kunnen ze daar makkelijk rechtop staan, vochtig zijn hun billetjes/luiers toch al :mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje, treinen in je kruipruimte :roll:, alles is mogelijk natuurlijk, maar dan zal je er toch een betonnen vloer in moeten storten en een goede grondwaterwering, verwarming is een must, maar het is zeker te doen.

Succes met alles.

Mvg Gert
Re: Shark's bouwverslag
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Shark's bouwverslag
Gefeliciteerd met de tweeling. Twee kinderen houden je zeer bezig is ook mijn ervaring, ik wil je niet ontmoedigen maar mijn ervaring is dat het heftige modelspoor op het derde plan komt.
Inmiddels eentje het huis uit en de andere gaat zijn eigen gang, ik heb nu dus iets meer tijd en gebruik dat dus ook.
Heb je geen zolder over? Heb ik bij verhuizen toen voor de modelbaan een claim op gelegd en kunnen behouden.

Geniet van je kinderen is vreselijk belangrijk!!

Gr. Fred.
Re: Shark's bouwverslag - update 28 augustus
Beste mede-forummers,

Eindelijk weer wat tijd voor een update!

Ik leefde al helemaal in de veronderstelling dat ik de eerstkomende 18 jaar alleen nog maar banen van anderen kon gaan bekijken  :( Heb namelijk mijn treinenkamer af moeten breken.



Het lijkt misschien alsof ik mijn opbouw foto's weer heb geplaatst, maar het zijn echt de trieste  :? afbraak-momenten.



En vervolgens was de kamer weer helemaal leeg. Vloer gelakt en mooi klaar voor de twee meiden die we half oktober verwachten.....



En toen was het even vakantie (eerste 2 weken augustus). Ik dacht nog even dat de verrassing van Märklin op 08-08-08 was dat ze mee gingen vieren dat ik die dag 5 jaar, 5 maanden en 5 dagen getrouwd was (op 03-03-03 dus! :lol:). Die avond groot feest en ter voorbereiding daarop moest het hele huis niet alleen schoon, maar ook zover mogelijk gereed voor de komst van de tweeling  :? Voor een Nederland-rijder was het toch nog best groot nieuws, maar dit jaar komen er zeer waarschijnlijk ff geen nieuwe treinen in huis  :cry: Wel twee wiegjes, bedjes, een duo-wagen (die NET door de voordeur past  :|)

Omdat we wat gekke hoeken in huis hebben, en we in ons vriendennetwerk een zeer creatieve meubelmaakster hebben, was mijn eerste week gevuld met het maken van kasten op de slaapverdieping van onze a.s. kids. VOor mij vooral aangeven, kijken, verbazing etc etc. :shock: Maar wel met een prachtig resultaat.

Op de overloop:


En in de logeerkamer:



Re: Shark's bouwverslag
philippe_007
gast

Re: Shark's bouwverslag
Shark,
dat ziet er niet goed uit.... mijn medeleven zou ik zeggen... Maar de moed er in houden, vroeg of laat heb je je eigen baan wel....
Veel sterkte.
Re: Shark's bouwverslag
Jongens en meisjes  8), niet te snel reageren,  :P, dit resulteert in goed nieuws  :D

Met zo'n zaagvakvrouw in huis, begon mijn treinenhart toch wel weer sneller te kloppen. Bovendien zag zij in hoe belangrijk ontspannend mijn treinenhobby voor mij was/is. Dus begon ik na te denken over een treinenbaan ONDER mijn bureaublad in mijn werkkamer wellicht met een plexiglazen werkblad (kan ik er lekker doorheen kijken). Gaandeweg dacht ik toch weer aan schaduwstations etc etc. Jullie kennen die kladbriefjes toch ook wel die je steeds maar weer maakt als je toch denkt dat iets kan of zo?? Nou ja, ff van papier mijn bureau uitgeknipt, en gekeken of ik daar wel cirkels op kon maken (om naar het 1e en 2e  :lol: schaduwstation te gaan).



En dat leek zowaar te gaan lukken.



Op mijn vraag vervolgens of ze niet ff twee platen met bepaalde maten (vooral met gekke hoeken) wilde zagen, reageerde ze negatief :cry: Dit was beneden haar stand.............. Maar omdat ze toch nog een dagje terug zou komen voor een hekje op de slaapverdieping (zodat onze katten niet meer naar boven (kinderkamer) kunnen, vroeg ze me haar 1 dagje extra in te huren zodat ze mij zou helpen mijn werkkamer opnieuw in te richten (met ruimte voor mijn treinen :shock:.)

Drie weken later (dit speelde zich begin juli af), kwam ze een weekend. Eerst moest begonnen worden met het kattenhekje. Na 1 dag hard werken resulterend in dit:



en van de andere kant:



(er moet wel bij gezegd worden dat de foto's zijn gemaakt toen ze al weer weg was en wij het geschilderd hebben :P)

Ik ga het nog even spannend houden, want ik word nu even geacht beneden te komen bij mijn lieftallige, zwangere vrouw. En regel één bij een zwangere vrouw: altijd luisteren. Wordt vervolgd (zaterdag waarschijnlijk pas!)

Groeten,


Shark.
Re: Shark's bouwverslag
philippe_007
gast

Re: Shark's bouwverslag
Kan effe niet volgen....
Ik ben dit draadje aan het lezen en was het laatste stuk van uw bericht niet zichtbaar. Door de laatste update zie ik deze nu wel... Ik loop dus wat achter... Oeps...
Proficiat met de 2 spruiten....
En het laat is dus vroeg geworden met de baan....
Laat ons de plannen maar zien eens je zo ver bent...
Re: Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Shark's bouwverslag
Beste Shark,

Een drama met een happy end, hoelang moet er nog worden gewacht op de familie uitbreiding.

Gr. Bert :)
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Shark's bouwverslag
shark
die regel geld ook bij )nog ) niet zwangere vrouwen hoor
weet er alles van  :lol: :lol:
groet robert
Re: Shark's bouwverslag
Wacht met spanning op het vervolg :lol:

Proficiat met je aanstaande meisjes.

Groeten Piwie.
Re: Shark's bouwverslag
Hallo Shark.

Ook nog gefeliciteerd met de tweeling al ben ik laat maar ze kunnen al kruipen zeker. :)
ze kunnen al bijna de bedrading onder de modeltafel aansluiten voor je, hoef je zelf dan niet meer door je knieen.
Maar je hou wel van stevig bouwen had ik gezien op de eerste foto''s.
Wel jammer dat je het af moest breken je had al een aardig baantje liggen en de filmpjes waren ook gelukt.
Maar nu je bent weer begonnen dus wens ik je veel succes met je baan in opbouw.

Groet Wim.
Re: Shark's bouwverslag
Shark  proficiat,

Als ik later ooit ga samenwonen en gezinsuitbreiding komt dan  ga ik er tog voor zorgen dat er n ruimte is voor de treinbaan haha  :D

Dit is nog ver weg  alhoewel t  steeds dichterbij komt van samenwonen enz... :P   

Eerst ga ik de baan hier thuis op zolder proberen te voltooien.  En alle tips en ideeen hoe t  beter moet gebruiken bij de nieuwe baan.

grt,  Dave
Re: Shark's bouwverslag
Beste allen,

Leuk jullie reacties te lezen. Ik kwam er toch minder snel toe om het verslag af te maken vanwege drukte op werk, maar vooral ook thuis bij alles op orde krijgen voor het binnen enkele weken hier een drukte van jewelste zal worden (als ik alle verhalen mag geloven :lol:)

Waar was ik gebleven  :roll:....
Na het kattenhekje moest ik mijn werkkamer leegmaken. Tis maar een klein hokkie, maar wat staat daar veel in  :)

De rechterkant van mijn kamer


En de linkerkant (met mijn bureaublad al BEHOORLIJK leeggemaakt  :D)


En vervolgens een impressie van alle zaagapparatuur die in onze woonkamer stond opgesteld:


In onze woonkamer dus, en toen bleek opeens dat 1 dag niet voldoende was  8) Uiteindelijk is onze vriendin 3 dagen extra gebleven, met het volgende als resultaat...........

De kasten in mijn kantoor werden doormidden gezaagd, onderste stukken (met passen en meten) op de grond geplaatst en de bovenste delen werden tegen het plafond geplaatst.......



En vervolgens kwam het eerste raamwerk.


De eerste plaat (nog van boven en dus al geschilderd) werd neergelegd en natuurlijk moest ik checken of ik met dubbelspoor een cirkel kon maken.


Ondertrussen werden ook al mijn cd-kastjes de lucht in gewerkt  :lol:


Verder kwam er verder zicht op de baan, een stuk links in mijn werkkamer:


En met een mooie ronding uitgezaagd:


Maar aan de andere kant gaat het werk ook door:


Check check dubbel check


Of mijn lieftallige en hoogzwangere vrouw er blij mee was? Nu weer wel, maar na vier dagen eigenlijk niet in de woonkamer te kunnen leven en veel troep..... Zo zag het er uit:


Maar ja, boven werd het resultaat wel steeds mooier
links


rechts


En zo werd het rechts uiteindelijk. Hier mooi te zien: onderste laag voor het schaduwstation (hier grijs), daarboven de hoofdbaan en rechts is er dan nog een uitneembare plaat die als ik de baan niet gebruik, gebruikt kan worden voor stapels uitzoekwerk oid  :D


Een beetje verf doet wonderen


Links dan ook nog maar ff geverfd. Hier mist nu de middenlaag (de hoofdbaan dus); alle platen zijn uitneembaar waardoor het makkelijk is overal bij te komen.


En hier met de middenplaat (gedeeltelijk dan)


Voor de afwerking (en steun  :lol:) wat pilaartjes geschilderd


En dat ziet er zo uit tussen de platen:


Ik maak het verslag later deze week nog even af...... Inmiddels kan ik wel verklappen (of had ik dat al gedaan  :P) dat het erg mooi is geworden en ik in vele opzichten een gelukkig man ben  :wink:

Groeten,

Shark.
Re: Shark's bouwverslag
Shark,

Dat ziet er geweldig uit, zo'n vakvriendin zou ik ook wel willen :lol:.

Groeten Piwie.
Re: Shark's bouwverslag
Wie weet is ze te huur :)
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Shark's bouwverslag
het ziet er werkelijk super goed uit
ook het uitneembare verhaal het verslag en de foto's zijn erg goed
bedankt voor je uitleg en het delen met ons
en uiteraard mijn welgemeende complimenten
en ik ben benieuwd naar de rest
groet robert
Re: Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Shark's bouwverslag
Beste Shark,

Dat ziet er keurig uit, trouwens een mooi en slim systeem dat alles afneembaar is
want je zal het zien als er wat fout gaat is dat meestal op de meest onbereikbare plaats.

Gr. Bert :)
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

offline
Re: Shark's bouwverslag
ziet er netjes uit.

topic is 'gebookmarked'

Dennis
Re: Shark's bouwverslag
Petje af Shark,....zelfs zonder rails is het al de moeite van het plaatsen waard..haha.

Willem-Jan
Re: Shark's bouwverslag
Beste allen,

ik was natuurlijk nog niet helemaal klaar (met plaatsen van het bouwverslag van mijn 'kantoortreinbaan' :D), maar het kwam er steeds niet van. Nu de tweeling alweer bijna 3 weken oud is  8) heb ik weer een paar minuten tijd voor de volgende voeding eraan komt en ook ik in actie mag komen  :lol:. Ik ga dus ff door waar ik gebleven was....

De laatste foto's waren van het bureau (links in mijn kamer) dat 'af' was. Rechts had mijn handige klusvrouw een systeem bedacht waarbij ik een bureaudeel kan neerleggen (voor het uitzoeken van stapels of wat dan ook) maar wat ik er ook uit kan nemen om van de treinbaan te genieten. Dat ziet er als volgt uit:
Zonder bureaublad

En met bureaublad


Vervolgens ben ik natuurlijk snel rails gaan leggen. De twee cirkels moet je als volgt interpreteren: de buitenste bocht blijft zo die is en komt dus weer terug. De binnenste bocht daalt onder zichzelf (R1) en zodra die bij 'het begin' is wordt het een R2 en blijft die op het niveau eronder. Daar komt het dan uit op het nog te maken schaduwstation.

Omdat ik het eng vind in dit bijzondere treinmeubel te gaan zagen blijf ik nog maar even op het hoofdniveau klooien totdat ik ECHT ZEKER weet waar ik moet zagen en daar geen spijt van ga krijgen.

Ik ben eerst mijn hoofdwens, een mooi 'groot' station met brede perrons, gaan uitleggen. Is wel leuk, maar er blijft op het lange (en smalle) stuk dan maar weinig ruimte over voor scenery (een landelijk stationnetje oid). Dit zal dus gewijzigd gaan worden (was toch wel leuk ff te kunnen spelen met doorgaande treinen op dit stationnetje.....)

Ondertussen een (ook al ergens anders eerder geplaatst) plaatje van wat aankopen voor mijn station op de beurs in Houten vorige maand.



Vervolgens is dit de cirkel links in de hoek. Op deze foto zie je de cirkel en 2 rangeersporen.


Maar dit moet anders, want hier moet ergens een cirkel komen die aansluiting heeft vanuit het schaduwstation. En bovendien wil ik er nog wat extra rangeermogelijkheden, ach weet je wat, laat ik eens kijken of ik hier een kort kopstationnetje kan maken.....

Wat je hierboven ziet komt dus uiteindelijk een paar centimeter hoger, zodat eronder de baan omhoog kan komen vauit het schaduwstation. En om dat te realiseren moet ik een beetje een ingewikkeld plan maken onder mijn bureau (misschien komen hier die camera's van Acido nog wel van pas 8)) In ieder geval is het hier handig dat ik de platen er los uit kan halen om de rails te leggen.


Korte verklaring van de 5 sporen die je hier boven ziet (van links naar rechts):
1. ligt op ongeveer 4 cm boven 'normaal' en gaat misschien uiteindelijk nog omhoog de vensterbank op; nog niet zeker
2. het open einde (links) ligt ongeveer 4 cm. onder 'normaal' en gaat door onder 1. Dit is de zogenaamde doorgaande route (die dus gedeeltelijk uit zicht is want onder het kopstationnetje)
3 en 4. komen van 1 en dalen naar 0 cm naar de hoofdbaan; ik krijg hier dus een klein 'beveiligingsprobleempje' want en moeilijk zichtbaar en stukje enkelspoor maar wel met doel om van twee kanten te berijden :? 3 is het spoor om omhoog te rijden; 4 gaat omlaag (en komt dus aan de rechtkant op de foto na de bocht op het rechterspoor uit). Ze komen dus links op de foto uit bij het kopstationnetje en rangeerspoortje.
5. komt uiteindelijk op datzelfde rechterspoor uit op de hoofdbaan en is de hoofdcirkel die dus deels onder het stationnetje verdwijnt.

Ik hoop dat dit verhaal helemaal duidelijk is....... Ik zal binnenkort de sporen eens omzetten in een tekening en die plaatsen.


Het kopstationnetje komt dus iets hoger, en gelukkig had ik afgelopen week kort tijd om een plaat op maat te halen.


Je ziet hierboven ook al waar de sporen van onder vandaan moeten komen. Ook hier moet ik zagen, maar dat ga ik dus pas doen als ik echt zeker weet hoe en waar.... Dat gaat nog ff duren. :x

En niet alleen om al wat speelvreugde te krijgen en te kijken hoe het eruit komt te zien, maar vooral om te kijken waar ik evt. nog wat van af kan zagen, hoe groot ik het station kan maken, en waar ik een weg naar beneden moet maken, heb ik alvast even wat dingetjes geplaatst.....



Ik word er al heel vrolijk van, en heb nu het volgende bedacht:
* het wordt maar een heel klein stationnetje
* met een smal(ler) perron
* een paar parkeerplaatsen ervoor
* de bus moet er kunnen komen, misschien niet met een draai maar met een 'inparkeerbushalte'
* rondom de sporen komt dan dus een smal en verhoogd perron.

Wordt vervolgd.......

Groeten,

Shark.
Re: Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Shark's bouwverslag
ziet er erg goed uit
veel plezier met de tweeling en het bouwen van je baan
complimenten
groet robert
Re: Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Shark's bouwverslag
Gaat lekker zo !  :D
Het ziet er leuk uit zo, het heeft wel wat !
Succes nog !

Robbert.
Re: Shark's bouwverslag
Gaaf man, en complimenten aan de vakvrouw.
Wat je allemaal niet kan in een kleine ruimte hahahaha. Maar kan je wel vertellen dat mijn vrouw dat niet had geaccepteerd zagen in de huiskamer hahaha.
Ben benieuwd hoe je hem gaat aankleden, hopelijk tot de volgende update's.
Heel veel sterkte kersverse papa met je tweeling en je vrouw ook .
Mvg Chris oftewel Keigaaf-treintjes
Re: Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

online
Re: Shark's bouwverslag
Ha die Sh(M)ark.
Zo, dat ziet er allemaal goed en voortvarend uit!
Geweldig als je zo'n hulp hebt die de lastigste klusjes in een handomdraai doorziet en ook nog eventjes uitvoert! :o
Erg mooi doordacht en gemaakt, in een relatief kleine en zeker niet makkelijke ruimte is echt elke plek uitstekend benut en ook nog goed te bereiken.
Mooie combi uitvoering van stofzuiger, gereedschapsbak(?) en zaagtafel! :lol:

Heel veel succes en plezier met de bouw van je nieuwe baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Shark's bouwverslag - update 13 juni 2009
Beste allen,

Is het alweer zo lang geleden dat ik een update schreef? Tjonge zeg, zou dat nu echt door de tweeling komen die alweer bijna 8 maanden oud zijn en het FANTASTISCH doen? :lol:

Er is per week best zo'n 5 minuten (gemiddeld!) besteed hoor aan de baan, en met behulp van schoonpa is er recent een behoorlijke stap gemaakt. Hieronder wat plaatjes.

Belangrijkste ontwikkeling is dat ik in mijn op maat gemaakte treinbaan (zie verslag hierboven) eigenlijk niet zo goed de zaag durfde te zetten. Maar dat moet wel gaan gebeuren om op het niveau van het schaduwstation te komen. En na lang treuzelen, potloodlijnen, aarzelen nu toch eindelijk de zaag erin (laten zetten  :P).

Dit is de plaat waar in gezaagd moet worden. Binnenbaan gaat naar beneden (schaduwstation)


Het eerste stuk is eruit, nu de dubbelcheck of de lijnen goed zijn gezet (op de achtergrond de twee wiegjes waar de dames inmiddels niet meer in slapen, behalve in 'noodgevallen'  :?)


Schoonpapa was ooit electricien, en is dus heel precies. Voor we gaan zagen wordt er dus nogmaals een duidelijke lijn gezet.


En voor we :roll: :oops: in 'de echte platen' gaan zagen, eerst oefenen met een bocht die toch later nodig kan zijn.


En dat ging zo goed: het echte werk kan beginnen!


Best eng als het eerste stuk eruit is. Maar twordt wel mooi  :D


Want zo komt het dan weer in de baan......


En als alle zijkantjes ook weer geschilderd zijn, rijdt de 6409 zijn eerste route naar beneden (op tijd remmen, want de sporen zijn nog niet heel ver aangelegd  :lol:)






Op de foto's lijkt het alsof ik het rondje nog verder af zou maken. Zou ik ook, maar zie daar toch van af. Blijkt niet nodig voor steilheid, en bovendien merk ik nu dat ik er echt niet bij zou kunnen als daar achteraan iets fout zou gaan.

En dan meteen ook maar een adviesvraagje.
In de andere hoek van mijn baan komt een doorgaande route (deels uit het zicht). Daarboven komt een kopstationnetje: twee sporen voor goederen (niet heel goed zichtbaar) en twee sporen voor personentreinen in het zicht. Nu komen die vier sporen op twee sporen uit die op de hoofdbaan moeten komen. Ik wil van die twee hoofdbanen op alle vier de sporen kunnen komen. Daarom heb ik een extra kruiswissel gekocht (24624). En dan krijg je de volgende constructie.



Dit lijkt me een hele werkbare oplossing. Nu vraag ik me alleen af of de rijvreugde erg zal afnemen als ik de twee normale wissels eruit ga halen. Nadeel: treinen uit tegengestelde richting moeten echt op elkaar wachten. Voordeel: met seinen en schema's misschien juist wel meer rangeerspeelvreugde. Iemand ideeen? En is het 'probleem' uberhaupt wel een beetje duidelijk???????? :?

En dan nog twee sfeerplaatjes. De baan is nog lang niet af, maar al jullie verslagen inspireren zo ontzettend, dat ik het soms niet kan laten even een landweggetje te kopen en alvast provisorisch neer te leggen. Of gewoon een plaatje te maken van drie gele treinen  :lol: :lol:


O ja: op de achtergrond: voor de verwarming bleek exact de hoogte te zijn voor een recente ontdekking: piepschuimen muren. Wat gaaf!! Nu nog ergens anders op de baan die halve huizen waar ik op het forum recent van alles over las, en dan wordt de baan al weer veel groter dan hij is :lol:



Groeten,

Shark.
Re:Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Shark's bouwverslag
ik ben benieuwd  :lol: :lol: :lol:
kom maar met die plaatjes hoor
goed om te horen dat het goed gaat met de twins  :P
nog even en ik heb er 1  :lol:
groet robert
Re:Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Shark's bouwverslag
Hoi Shark,

Mooi dat je tussen de voedingen weer wat tijd hebt gevonden om aan je
baan te werken.

Groetjes Bert :)
Re:Shark's bouwverslag
Hoi Shark,

Leuk om weer een update van je baan te zien. 8)
Ziet er goed en hopelijk lukt het om wat meer tijd per week aan je baan te besteden.

Gr.
René
Re:Shark's bouwverslag
Varekamp
gast

Re:Shark's bouwverslag
Hoi Shark,

Ik heb met bewondering naar je verrichtingen zitten kijken. Wel mooi opgelost zo allemaal. Ziet er keurig uit petje af. :)
Zo zie maar weer dat mensen heel creatief kunnen zijn in een beperkte ruimte. Zie uit naar je volgende up-date.
Succes verder.

Groet Ronald
Re:Shark's bouwverslag - update 13 juni 2009
Ziet er goed uit!!!
Citaat van: Shark op zaterdag 13 juni 2009, 20:43:34
En dan meteen ook maar een adviesvraagje.
In de andere hoek van mijn baan komt een doorgaande route (deels uit het zicht). Daarboven komt een kopstationnetje: twee sporen voor goederen (niet heel goed zichtbaar) en twee sporen voor personentreinen in het zicht. Nu komen die vier sporen op twee sporen uit die op de hoofdbaan moeten komen. Ik wil van die twee hoofdbanen op alle vier de sporen kunnen komen. Daarom heb ik een extra kruiswissel gekocht (24624). En dan krijg je de volgende constructie.



Dit lijkt me een hele werkbare oplossing. Nu vraag ik me alleen af of de rijvreugde erg zal afnemen als ik de twee normale wissels eruit ga halen. Nadeel: treinen uit tegengestelde richting moeten echt op elkaar wachten. Voordeel: met seinen en schema's misschien juist wel meer rangeerspeelvreugde. Iemand ideeen? En is het 'probleem' uberhaupt wel een beetje duidelijk???????? :?
Mijn advies: Erin laten zitten: je kunt nooit teveel rijmogelijkheden hebben, en later alsnog het erin zetten lijkt me meer problemen opleveren dan het er nu inzetten, maar eventueel niet gebruiken.
Je kunt later natuurlijk altijd nog simuleren dat een wissel niet meer omgelegd kan worden of zo :)
Re:Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Shark's bouwverslag
Makkelijk zo'n schoonpa erbij.
Schoonpa komt voortaan voor 3 dingen, zijn dochter, de tweeling en voor jouw baan.
Te vriend houden die beste man.

Mijn schoonpa en schoonma konden geen kinderen krijgen.
Dus ik moet het allemaal zelf doen.lol
Re:Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Shark's bouwverslag
ja reiske
daar is maar 1 ding aan te doen een schoonpa en schoonma zoeken die wel kinderen konden krijgen
en geloof me na een paar keer denken dat je ze gevonen hebt vind je ineens de goede  :lol: :lol: :lol:
groet robert
Re:Shark's bouwverslag
Beste allen,

Vakantie alweer bijna voorbij. We zijn niet weg geweest, maar door tweeling (alweer 10 maanden oud!!) en tijd samen met lieve vrouw, ongeveer 1, soms 2, uurtje(s) per dag met de treinen bezig geweest. Ook nog wel wat aankopen gedaan (vnl. rails) en heb nu schaduwstation liggen onder baan, en kan de hele baan rond. Vol rondje is 2 minuten en ik kon het niet laten dat met de 6409 alvast even te filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=Os7qTNFyIko

Afwerking moet nog helemaal gebeuren :?. En zagen is niet mijn sterkste kant, dus er valt veel op aan te merken  :lol: Maar plezier dat ik er al mee heb  :P

Volgende projecten zijn:

  • schaduwstation werkend maken
  • nog een (kop)station op een verhoging (in de hoek links) maken
  • alle gezaagde rijbanen schilderen  :(
  • stations maken
  • seinen aanleggen
  • schakelrails op de juiste plek om seinen te bedienen (en op sommige plekken blokken te vormen)
  • afwerking
  • aankleding
  • en nog veel  :D meer

Tot een volgende update! Ga eerst weer wat inspiratie bij jullie allemaal opdoen!  :)

Groeten,

Shark.
Re:Shark's bouwverslag
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Shark's bouwverslag
Hoi Shark, ik lees dit draadje nu eigenlijk voor het eerst, maar ga dit wel blijven volgen.
Echt, onwijs gaaf allemaal !! Je bent een "rijk" man; een ongetwijfeld lieve en mooie vrouw, de twee mooiste kinderen van de wereld, een hele handige schoonvader en een zaagvakvrouw in je kennisenkring !! :D :D
En als laatste een mooie en ingenieuse spoorbaan 8) 8)  in aanbouw.

Dirk-Jan
Re:Shark's bouwverslag
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Shark's bouwverslag
hey shark
10 maand alweer het gaat hard  :shock: :shock: :shock:
ik moet nog 4 weken op een wondertje / monster wachten  :lol: :lol:
leuk filmpje en bouw lekker rustig door komt het helemaal goed
complimenten
groet robert
Re:Shark's bouwverslag
Hallo Shark,

leuk filmpje, ben blij voor je dat je al kunt rijden :lol:, bij mij zal dit nog wel even duren.

Succes met je projecten.

Groeten Piwie.
Re:Shark's bouwverslag
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Shark's bouwverslag
Hallo Shark,

Leuk te zien dat er weer beweging is in de spoorbaan, als het volgende maand ietsje minder warm op de zolder is dan hoop ik ook eindelijk trein-beweging in de baan te hebben!

Gr. Fred.