Beste allen,
ik was natuurlijk nog niet helemaal klaar (met plaatsen van het bouwverslag van mijn 'kantoortreinbaan'
), maar het kwam er steeds niet van. Nu de tweeling alweer bijna 3 weken oud is
heb ik weer een paar minuten tijd voor de volgende voeding eraan komt en ook ik in actie mag komen
. Ik ga dus ff door waar ik gebleven was....
De laatste foto's waren van het bureau (links in mijn kamer) dat 'af' was. Rechts had mijn handige klusvrouw een systeem bedacht waarbij ik een bureaudeel kan neerleggen (voor het uitzoeken van stapels of wat dan ook) maar wat ik er ook uit kan nemen om van de treinbaan te genieten. Dat ziet er als volgt uit:
Zonder bureaubladEn met bureaubladVervolgens ben ik natuurlijk snel rails gaan leggen. De twee cirkels moet je als volgt interpreteren: de buitenste bocht blijft zo die is en komt dus weer terug. De binnenste bocht daalt onder zichzelf (R1) en zodra die bij 'het begin' is wordt het een R2 en blijft die op het niveau eronder. Daar komt het dan uit op het nog te maken schaduwstation.
Omdat ik het eng vind in dit bijzondere treinmeubel te gaan zagen blijf ik nog maar even op het hoofdniveau klooien totdat ik ECHT ZEKER weet waar ik moet zagen en daar geen spijt van ga krijgen.
Ik ben eerst mijn hoofdwens, een mooi 'groot' station met brede perrons, gaan uitleggen. Is wel leuk, maar er blijft op het lange (en smalle) stuk dan maar weinig ruimte over voor scenery (een landelijk stationnetje oid). Dit zal dus gewijzigd gaan worden (was toch wel leuk ff te kunnen spelen met doorgaande treinen op dit stationnetje.....)
Ondertussen een (ook al ergens anders eerder geplaatst) plaatje van wat aankopen voor mijn station op de beurs in Houten vorige maand.
Vervolgens is dit de cirkel links in de hoek. Op deze foto zie je de cirkel en 2 rangeersporen.
Maar dit moet anders, want hier moet ergens een cirkel komen die aansluiting heeft vanuit het schaduwstation. En bovendien wil ik er nog wat extra rangeermogelijkheden, ach weet je wat, laat ik eens kijken of ik hier een kort kopstationnetje kan maken.....
Wat je hierboven ziet komt dus uiteindelijk een paar centimeter hoger, zodat eronder de baan omhoog kan komen vauit het schaduwstation. En om dat te realiseren moet ik een beetje een ingewikkeld plan maken onder mijn bureau (misschien komen hier die camera's van Acido nog wel van pas
) In ieder geval is het hier handig dat ik de platen er los uit kan halen om de rails te leggen.
Korte verklaring van de 5 sporen die je hier boven ziet (van links naar rechts):
1. ligt op ongeveer 4 cm boven 'normaal' en gaat misschien uiteindelijk nog omhoog de vensterbank op; nog niet zeker
2. het open einde (links) ligt ongeveer 4 cm. onder 'normaal' en gaat door onder 1. Dit is de zogenaamde doorgaande route (die dus gedeeltelijk uit zicht is want onder het kopstationnetje)
3 en 4. komen van 1 en dalen naar 0 cm naar de hoofdbaan; ik krijg hier dus een klein 'beveiligingsprobleempje' want en moeilijk zichtbaar en stukje enkelspoor maar wel met doel om van twee kanten te berijden
3 is het spoor om omhoog te rijden; 4 gaat omlaag (en komt dus aan de rechtkant op de foto na de bocht op het rechterspoor uit). Ze komen dus links op de foto uit bij het kopstationnetje en rangeerspoortje.
5. komt uiteindelijk op datzelfde rechterspoor uit op de hoofdbaan en is de hoofdcirkel die dus deels onder het stationnetje verdwijnt.
Ik hoop dat dit verhaal helemaal duidelijk is....... Ik zal binnenkort de sporen eens omzetten in een tekening en die plaatsen.Het kopstationnetje komt dus iets hoger, en gelukkig had ik afgelopen week kort tijd om een plaat op maat te halen.
Je ziet hierboven ook al waar de sporen van onder vandaan moeten komen. Ook hier moet ik zagen, maar dat ga ik dus pas doen als ik echt zeker weet hoe en waar.... Dat gaat nog ff duren.
En niet alleen om al wat speelvreugde te krijgen en te kijken hoe het eruit komt te zien, maar vooral om te kijken waar ik evt. nog wat van af kan zagen, hoe groot ik het station kan maken, en waar ik een weg naar beneden moet maken, heb ik alvast even wat dingetjes geplaatst.....
Ik word er al heel vrolijk van, en heb nu het volgende bedacht:
* het wordt maar een heel klein stationnetje
* met een smal(ler) perron
* een paar parkeerplaatsen ervoor
* de bus moet er kunnen komen, misschien niet met een draai maar met een 'inparkeerbushalte'
* rondom de sporen komt dan dus een smal en verhoogd perron.
Wordt vervolgd.......
Groeten,
Shark.