Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan  (gelezen 13318 keer)

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Gepost op: woensdag 04 februari 2009, 19:11:18 »

ik ga een 3D Märklin H0 modelbaan maken
en het leek mij leuk om i.p.v. het alleen te doen er een forum project van te maken
dus vandaar deze topic :D
je hoeft niet eerst ergen te laten weten dat je mee wil doen je mag gewoon direct
in deze topic meedoen

ik maar de baan, maar ga dus zamen met wie wil mee werken de baan eerst uitwerken
en indelen (ik maar dus de 3D rails Scenery ect. het is makkelijker als dit allemaal op een computer staat en ik heb toestemming van Märklin om dit te maken)
met andere woorden ik ga zamen met (sommige van) Julie
de baan ontwerpen, de stijl kiezen en Scenery bedenken

hoe gaan we dit doen?
eerst gaan we brainstormen (maak de storm niet te erg, ik kom niet helpen opruimen :P)
over wat er op de baan moet en in welke stijl deze word
onthoudt het is 3D dus de baan kan zo groot als nodig voor onze ideeën
maar we gaan een baan maken die je ook echt zou kunnen maken (als je er ruimte voor hebt :lol:)

waar moeten we op letten?
de baan word in K-rail dus de baan moet met k-rail uitkomen
het maken van alle 3D materialen (rails, Scenery ect.) duurt heel lang


wat hebben we nodig?
3D software om de baan mee te maken (heb ik al)
toestemming van Märklin (reeds geregeld)
baan ontwerp (maar daarover gaan we eerst even brainstormen met wat er op moet)
een lijst met de modellen die op de baan gaan rijden (het liefst alleen diesel en E-locs
    maar we moeten dan wel weten in welke stijl de baan word om de modellen
    realistisch te houden)

nou ik zou zeggen brandt maar los (niet te letterlijk nemen graag  :P)
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Nameless

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 februari 2009, 19:21:52 »

Dit kan erg leuk zijn, maar ik steek mijn tijd liever in mijn eigen real-life baan :)
Gelogd

m-baandoorn

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 04 februari 2009, 20:27:54 »

ik zou graag willen helpen ik heb zelf wel een klein beetje ervaring met computer ontwerpen. graag zou ik hier of via een pb meer informatie willen hebben hou jij dit verder wil oplossen.
ik weet niet welke software jij gebruikt maar mijn pc zal het vast wel aankunnen  als game verslaafde :D

mvg.

roderick
Gelogd

Casper

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 05 februari 2009, 19:11:09 »

Welk pakket gebruik je? Ikzelf heb ervaring met 3dstudiomax vanaf versie 8 tot nu. Of ga je op de freeware tour in de richting van blender? Al standaard formaten afgesproken of moet dat ook nog worden beslist? Klinkt als een gaaf project!
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 19:08:50 »

Al standaard formaten afgesproken of moet dat ook nog worden beslist?
.skp, ik gebruik Google SkechUp Pro 7
(maar moet ook ergens nog een installtie disk hebben van 3DSMax 9)
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

EgMaf

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 20:08:50 »

Ik heb geen ervaring met 3D Design (behalve de WinTrack 3D optie :)), maar wil graag meedoen!

Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009, 22:30:17 »

Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
leuk dat je wil helpen
om je vragen te beantwoorden:
1. online, Märklin USA wil het resultaat wel zien overigen
2.we gaan eerst even kijken wat er op moet komen
dus er komt een station, maar hoeveel sporen? dat gaan we samen bepalen
en de bestanden moeten dan inderdaat ergen online
groote probleem is alleen dat niet iedereen het zelfde programma heeft...

en stoomloks zijn inderdaad moeilijker
in 3D bestaat alles wat je zien uit basis vormen (vierkan, rechthoek, serkel, ovaal en driehoek)
en die pas je aan (een hoek maak je schuin bij voor beeld) voor stoomloks heb je dus meer vormen nodig die wel allemaal op de zelfde schaal moeten zijn
maar het kan wel die komen misschien later eerst maar iets op de baan hebben
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Giant

  • Los forumlayout Banditos
  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 00:10:50 »

Dus meteen even een paar vraagjes:
- Wat gaat er met het ontwerp gebeuren? Komt het online, of gaat Märklin het als virtuele demo-baan gebruiken ofzo?
- Hoe gaan we samen aan het ontwerp en de uitwerking werken? Ik neem aan dat dan bestanden gedeeld moeten worden, die door verschillende mensen in verschillende delen maar wel gelijktijdig bewerkt worden.

Enneh... Waarom alleen diesel & electrisch, en geen stoomlocs? Of zijn die te moeilijk realistisch in 3D te krijgen?

Ik ben benieuwd!
leuk dat je wil helpen
om je vragen te beantwoorden:
1. online, Märklin USA wil het resultaat wel zien overigen
2.we gaan eerst even kijken wat er op moet komen
dus er komt een station, maar hoeveel sporen? dat gaan we samen bepalen
en de bestanden moeten dan inderdaat ergen online
groote probleem is alleen dat niet iedereen het zelfde programma heeft...

en stoomloks zijn inderdaad moeilijker
in 3D bestaat alles wat je zien uit basis vormen (vierkan, rechthoek, serkel, ovaal en driehoek)
en die pas je aan (een hoek maak je schuin bij voor beeld) voor stoomloks heb je dus meer vormen nodig die wel allemaal op de zelfde schaal moeten zijn
maar het kan wel die komen misschien later eerst maar iets op de baan hebben

Ik ben t.z.t. wel bereid het 3D project te hosten.
Gelogd
Wie bang is voor vooruitgang, kan door de achteruitgang naar buiten!

mijn baantje

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 10:33:02 »

Ik ben t.z.t. wel bereid het 3D project te hosten.
bedankt maar niet nodig, het kan ook op de server van mijn site
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

diesel loc

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 11:43:44 »

hoi iedereen

het lijkt mij ook een erg gaaf project,
en daarom wil ik graag mee doen :D

groeten mickey
Gelogd

Mathijs

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 20:43:52 »

Klinkt wel erg leuk, heb echter NUL ervaring met 3d tekeningen,
Wil wel mee helpen stormen voor ideeën
kan dat ook?

Mathijs
Gelogd

jordi

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 20:50:04 »

ik heb een vraagje, kan ik dat gewoon uit mijn luiestoel doen hier, of komen jullie ook bij elkaar ??
Ik heb veel ervaring met Google Sketchup PRO 7, als je wil kan ik je misschien wat voorbeelden doorsturen van wat ik heb gemaakt.

mvg, jordi
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 21:12:25 »

Klinkt wel erg leuk, heb echter NUL ervaring met 3d tekeningen,
Wil wel mee helpen stormen voor ideeën
kan dat ook?

Mathijs
nou dat was eerst het idee:
ik maak de baan, maar ga dus zamen met wie wil mee werken de baan eerst uitwerken
maar veel mensen willen liefer echt ook in 3D werken
dus bijden mogen


ik heb een vraagje, kan ik dat gewoon uit mijn luiestoel doen hier, of komen jullie ook bij elkaar ??
Ik heb veel ervaring met Google Sketchup PRO 7, als je wil kan ik je misschien wat voorbeelden doorsturen van wat ik heb gemaakt.

mvg, jordi
we werken via forum.3rail.nl (of er moet een aparte site voor komen maar dat is nog niet het idee) het is immers een forum project hoewel de bestanden (3D modellen, rails, en de afbeeldingen op mijn server komen (of we moeten Sascha lief aankijken voor een subdomijn :D)
bijeenkomsten heb ik niet ingeplant maar wie weet gaan we samen een 3D modelspoor studio op zetten :lol: (hoewel :lol: het kan natuurlijk wel... maar is nu niet het idee)
en als je wat wil sturen mag maar het hoeft niet
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

jordi

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 07 februari 2009, 21:19:59 »

ik wil wel meedoen, maar ik ga er namelijk niet uren voor rijden, en ik rijd niet maar mijn vader!

als je me zegt wat ik moet tekenen dan teken ik dat wel :lol:

mvg, jordi

PS: geef me dan heel even je emailadres via PB, kan ik de .skp bestanden zenden
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #14 Gepost op: zondag 08 februari 2009, 10:28:42 »

ik wil wel meedoen, maar ik ga er namelijk niet uren voor rijden, en ik rijd niet maar mijn vader!

als je me zegt wat ik moet tekenen dan teken ik dat wel :lol:

mvg, jordi

PS: geef me dan heel even je emailadres via PB, kan ik de .skp bestanden zenden
teken? het moet wel 3D hé :lol:
maar ik zou nog even niks weten eerst de hersens gebruiken voor een ontwerp
dan voor SketchUp 8)

en PM is onderweg
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

jordi

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #15 Gepost op: zondag 08 februari 2009, 10:41:04 »

zeker 3D, heb je ook al mooie dingen gemaakt ??

mvg, jordi
Gelogd

Casper

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #16 Gepost op: zondag 08 februari 2009, 11:05:36 »

Fox, welke formaten kan sketchup importeren? Ik ben best bereid om enkele 3D modellen te maken!  :)
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #17 Gepost op: zondag 08 februari 2009, 11:48:41 »

Fox, welke formaten kan sketchup importeren? Ik ben best bereid om enkele 3D modellen te maken!  :)
skp, dwg, dxf, 3ds, dem, ddf, jpg, png, psd, tif, tga en bmp

hij hoort ook ongeveer dit te kunnen importeren (in de pro versie)
maar dat heeft hij bij mij nog nooit goed gedaan (plus hij is heeft gisteren besloten het niet meer te doen
dus ik heb nu even de gratis versie tot ik antwoord heb van google (maar ik heb het gevoel dat dat wel even kan duren))
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Casper

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #18 Gepost op: zondag 08 februari 2009, 17:07:48 »

Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #19 Gepost op: maandag 09 februari 2009, 11:45:58 »

Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Casper

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #20 Gepost op: maandag 09 februari 2009, 20:55:02 »

Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)

Hmm, ik weet dat Blender Wavefront(.obj, object) formaat kan importeren, dus het naar blender krijgen zal geen probleem zijn. Is het niet makkelijker om met BV. met XNA of OGRE een engine in elkaar te sleutelen die alles bij elkaar houdt?
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 10 februari 2009, 11:31:48 »

Hmm, vreemd, ik geloof dat ik inderdaad kan exporteren naar die formaten, ik doe mee! Ik hoor het wel als er iets moet gebeuren!
O hij exporteert wel
maar Blender en DAZ|Studio kunnen het dan niet lezen :cry:
(anders om (DAZ|Studio/Blender => sketchup) wil ook niet altijd (wat echt ***** is daar het karakter die in m'n avatar zit nu alleen werkt met Blender en DAZ|Studio
maar ik kan hem haar niet gebruiken in sketchup dus ik kan mijn scenes niet comineren met dat karakter))

(Note: dat karakter heb ik overigens niet zelf gemaakt die is van CharleyFox/Little_Dragon)

Hmm, ik weet dat Blender Wavefront(.obj, object) formaat kan importeren, dus het naar blender krijgen zal geen probleem zijn. Is het niet makkelijker om met BV. met XNA of OGRE een engine in elkaar te sleutelen die alles bij elkaar houdt?
heb ik geen tijd voor, en zoiezo al had ik dat wel
ik wil eigenlijk DAZ|Studio <-> SketchUp maar DAZ|Studio kend niet zo veel
alleen .daz en .u3d, .obj en nog een maar die weet ik even niet meer (tenminsten dat staat in de handlijding maar die fout meldingen zeggen wat anders... de .daz werkt de rest dus niet)

heb je ook al mooie dingen gemaakt ??
ik algemeen of hier voor?
hier voor: nope, ben nog bezig
algemeen: yep, staat op DA
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 februari 2009, 11:49:10 door foxofinfinety »
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

jordi

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 10 februari 2009, 13:35:46 »

hmmm.... het programma heeft het begeven hier :( !! Ik heb het geprobeerd om opnieuw te downloaden, maar dat wil niet opschieten, tevens is de internet verbinding slecht. Als jullie het niet erg vinden trek ik me terug, tot mijn spijt hiervoor :( :( :?

mvg, jordi
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 10 februari 2009, 14:03:20 »

hmmm.... het programma heeft het begeven hier :( !! Ik heb het geprobeerd om opnieuw te downloaden, maar dat wil niet opschieten, tevens is de internet verbinding slecht. Als jullie het niet erg vinden trek ik me terug, tot mijn spijt hiervoor :( :( :?

mvg, jordi
je hebt niet perse sketchup nodig zonder kan je
ook helpen met brainstromen misschien kan je hem later wel installeren
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #24 Gepost op: zondag 01 maart 2009, 20:08:30 »

wie was er ook weer met de railen bezig?
ik ben je kwijt op WLM
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 03 maart 2009, 19:45:16 »

ik was ermeer bezig maar kan er nu even niet aan werken want ik mag eigenlijk niet op de pc allen voor me mail dus die komen iets later.

mvg.
roderick.
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 13 maart 2009, 17:36:51 »

oké dat is jammer want ik wou de schaal van alle andere 3D scènes baseren op de schaal van de rails

maar we moeten zoiezo nog brainstormen over de layout
en de modellen die er op komen, tot dan kunnen we ze toch niet maken
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 13 maart 2009, 20:39:11 »

ja na dit weekend mag ik er weer op dus de rails komen snel!

mvg.

roderick.
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 13 maart 2009, 22:55:12 »

A mooi
ik moet mijzelf helaas beperken tot wat simpelere of in elk geval kleinere dingen
dit van wegen tijd druk

ik ga onderanderen bezig met aan stuuringen/schakelaars
waaronder de 72720 of 72710 (waarschijnlijk 72720 omdat ik geen idee heb hoe ik in sketchup lampen moet maken)
of gebouwen zodra de rails klaar is komt die als download
en dan kunnen anderen ook bezig met b.v.b. locs en ook gebouwen
let er wel op dat je aan geeft wat je wil maken zodat we niet 10 mensen hebben
die allemaal de zelfde loc maken, dat zou wat overbodig zijn
ik zet de modellen Scenery etc. in de eerste topic als die al gemaakt word
zodat je snel kan zien of iets misschien al door iemand anders word gemaakt

het is misschien ook handig om, via PB aan mij, te vragen of dat nog nodig is of dat ik
gewoon nog geen tijd had het in de eerste topic te zetten

Overigens @m-baandoorn:
ik had eerder een andere versie maar die kreeg een zwarte achtergrond
ik weet niet waardoor maar kijk even of het bestand goed word opgeslagen
(met andere woorden open hem even opnieuw om te zien of hij wel een witte achtergrond heeft)
het is namelijk erg lastig zien omdat de rail een roest kleur heeft
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

Casper

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 14 maart 2009, 12:10:48 »

Ik ben momenteel in Bombardier TRAXX 160 AC aan het maken voor simutrans. Dit model kan ik makkelijk omzetten naar ieder willekeurig programma. Is er een polygoon limiet per model?
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 14 maart 2009, 14:43:08 »

Ik ben momenteel in Bombardier TRAXX 160 AC aan het maken voor simutrans. Dit model kan ik makkelijk omzetten naar ieder willekeurig programma. Is er een polygoon limiet per model?
nee die hebben we niet en google geeft ook niet aan of er een limiet is voor sketchup dus we rekenen er op dat het niet uit maakt
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #31 Gepost op: zondag 15 maart 2009, 17:00:49 »

ik had eerder een andere versie maar die kreeg een zwarte achtergrond
ik weet niet waardoor maar kijk even of het bestand goed word opgeslagen
(met andere woorden open hem even opnieuw om te zien of hij wel een witte achtergrond heeft)
het is namelijk erg lastig zien omdat de rail een roest kleur heeft

ja klopt maar daar moet je gewoon bij themas een andere instelling geven ik gebruik cad maar als het niet lukt stuur ik je morgen een ander met de goeie achtergrond :)

mvg.

roderick
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #32 Gepost op: zondag 15 maart 2009, 17:22:45 »

ik zie in sketshup geen thema's...
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #33 Gepost op: maandag 16 maart 2009, 11:16:27 »

ok dan stuur ik je vanmiddag een ander ben nu op school
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re: [Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #34 Gepost op: maandag 16 maart 2009, 11:33:00 »

dat word dan na 5uur want tot dan ben ik op stage :P
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #35 Gepost op: maandag 04 mei 2009, 12:06:14 »

Laat ik dit topic weer eens verder helpen want ik heb niet stil gezeten.
Ik heb een begin van een wissel gemaakt (nog niet af moet verder gedetailleerd worden ballast enzo.)

en een voltooide rail (recht)


Mvgr.

Roderick
Gelogd

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #36 Gepost op: maandag 04 mei 2009, 12:10:30 »

Foxofinity ik ben bezig met de layout maar daar moeten we ff samen naar kijken.Ik heb wintrack 8 full version dus daar kan ik wel wat mee proberen.
Zeg maar ff wat je wilt zoals groote hoeveel stationsporen wat voor rangeerterein (ook hoeveel sporen)
schaduwstation enz.

Mvgr.

Roderick.
Gelogd

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #37 Gepost op: maandag 04 mei 2009, 12:18:31 »

Ps: die rechte rail is niet van mij maar ik heb alleen de basis gebruikt en zelf textures toegevoegd die wissel is wel van mij.

Mvgr.

Roderick
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 05 mei 2009, 21:52:55 »

ziet er goed uit.

helaas kan ik zelf even niets al te ingewikkeld (voor de computer dan)
maken, ik werk meestal via een ander programma i.c.m. sketchup, maar dat programma moet je
betalen dus leek het me handiger om dit via sketchup te doen,
maar nu wil dat andere programma niet meer normaal werken
en sketchup is veel zwaarder en loopt aldoor vast
als het te ingewikkeld wordt :(
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 13:11:34 »

Dat is vervelend ik hoop dat je het probleem snel kan verhelpen.

Mvgr.

Roderick
Gelogd

minirailz

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 13:36:47 »

prachtig idee.

mbt tot locs:
Br 185
Br 189
Br 218 (tp.IV)
ER 20?

...
allemaal redelijk simpele modellen...

Dennis
Gelogd
Trein voor Rotterdam Eindhoven en Maastricht.
Trein gaat niet verder, einde van dit gedicht. André van Duin

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 15:38:07 »

Ik heb hier wel een DB BR 101 092-5 (niet compleet van mij)


Mvgr.

Roderick
Gelogd

kenny1647

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 15:51:52 »

Ziet der wel zeer goed uit!
GR kenny
Gelogd

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 16:48:08 »

ik doe gedeeltes model en vooral textures
Gelogd

kenny1647

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 17:08:48 »

lijk me lukt om te doen.
hoe leer je dat? en waar kun je het progamma afhalen en is het gratis :D
Gr kenny
Gelogd

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #45 Gepost op: woensdag 06 mei 2009, 17:16:01 »

Sketchup is gratis maar wil je pro (naar mijn mening veel beter) moet je betalen maar als je even illegaal doet dan kun je hem zo vinden :P

Mvgr.

Roderick
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #46 Gepost op: donderdag 17 december 2009, 22:45:15 »

even een flinke schop.

om nog even kenny1647's andere vraag te beantwoorden:
dat kan hier: http://sketchup.google.com/ dan gewoon op "Google sketchup downloaden" klikken (blauwe knop recht op de pagina)
dat is de gratis versie.

en, het word wel eens tijd dat er iets gemaakt word.
maar ik ben ondertussen even kwijt wie wil helpen en met wat.
en wie er nu nog zin in heeft.

dus als je (nog) wilt helpen zeg het en.

en als je een idee hebt om op de baan te doen, zeg dat ook even, misschien vind iemand het leuk dat te maken.
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

m-baandoorn

  • Gast
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #47 Gepost op: zondag 20 december 2009, 19:48:56 »

Ik doe nog steeds mee hoor :P.
Het lijkt me leuk om nu het toch buiten wit is het dan ook zo te laten zijn op de baan!
Dus mijn voorstel is om er een beetje duitsachtig tijdperk III sneeuw-berg baan van te maken.
Banenplan heb ik niet maar daar moeten we denk ik wel uitkomen.
Rails zijn geen probleem om te maken. Locs zijn daarentegen wel lastiger en doe ik dus ook langer over om te maken.
Ik hoor wel of iemand verder ook wil helpen met models.

Mvgr.

Roderick
Gelogd

foxofinfinety

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • foto (c) SwissTrain van dA.
    • de wereld in model
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #48 Gepost op: zondag 20 december 2009, 20:24:01 »

mooi.

en dat klinkt leuk inderdaad, wat ook kan, gewoon een moderne baan, met museum lijn.
dan kan elke loc realistisch op de baan, maar moeten sommige op de museum lijn blijven.
Gelogd
Rozen verwelken, schepen vergaan, gezemel daarover blijft altijd bestaan.

erasion

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • doet zelf weinig, maar leest veel mee :D
Re:[Project] 3D H0 Märklin modelbaan
« Reactie #49 Gepost op: zondag 20 december 2009, 21:37:48 »

hoe zit het mbt het baanplan, ik ben niet bedreven in sketchup maar ben wel bereid, (zou het heel leuk vinden  :D) het baanplan te maken. dus als er iets van maten en hoeveelheid niveaus (aantal stations, depot etc. ) zijn. zou ik die graag willen weten om een beetje te gaan spelen met het maken van baanplannen.

vind het trouwens een leuk idee. (ook wel handig om het even te zeggen  :D)

gr, Ron  :P
Gelogd
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.627 seconden met 22 queries.