Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

irm en mat'46 van rivarossi

Gestart door Herman05 maandag 09 oktober 2006, 18:45:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Hallo,

Gisteren bij mijn Marklin dealer.
Deze vertelde dat de IRM  tot eind van het jaar is uitgesteld.

k heb zelf het idee, dat de IRM er helemaal niet meer komt.
hij is al zovaak uitgesteld.

je weet het spreekwoord van uitstel komt.......


vr,

Witje
Re: irm en mat'46 van rivarossi
volgens mij dealer denkt die dat die voor sinterklaas of kerst uit komt
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Is het nog niet een beetje vroeg voor speculaas? Op de site van REZ staat nog gewoon 2de periode. Daar zitten we dus nog in.
Iniedergeval heb ik een mailtje naar REZ gestuurd en gevraagd wanneer hun de IRM verwachten.

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
er staat zelfs gewoon juni bij hoor
www punt mamut punt net
als je daar kijkt staat het erbij
(wel oppassen met speculaas ik krijg een hart aanval  :shock: :shock: weer uitstellen!!!??? )
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Nou Robert,
Als ik vandaag reactie krijg van REZ dan zal ik de tekst hier wel neerzetten. Dan weet je iniedergeval of het speculaas is of niet ;)

Groeten,
Herman En mocht het waar zijn dan stuur ik voordat ik het bericht plaats een ambulance richting Hengelo :D
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
dank je herman ik hoop dat het speculaas is
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Heey,

Ene kant is het voor de wachtende erg sneu...
Maar voor mijzelf is het ook een beetje handig zo kan ik misschien ook nog een IRM aanschaffen mits ik het geld ervoor heb en geen mooie 1211 tegen kom of een leuk geprijsde 1251.
We zullen afwachten meer is er voor ons toch niet te doen helaas.

Groetjes,

Antal
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
er staat nog steeds juni op de REZ site  :D :D
hoop dat het ook klopt  :?
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
@Robert,
Heb nog steeds geen bericht van REZ  :(
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
ik had vorige maand ook al een bericht gestuurd
maar volgens mij zijn ze ons zat  :lol: :lol:
maar dat maakt niet uit ik maak ze de kop wel gek hoor en mail gewoon door tot ik antwoord heb
als ik meer weet hoor je het van mij weer
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
hallo allemaal
wat er werd gezegd lijkt waar te zijn  :( :( :( :( :( :( :(
op de site hornby.de wordt nu leverbaar 3 e kwartaal aangegeven  :shock:
dus weer 3 maanden erbij
had rez een mail gestuurd vorige week maar niks terug gekregen ik denk dat ze niet willen terug reageren omdat ze alle mailtjes zat zijn over de vragen van de IRM en de uitlever datum
(ondanks dat ze het zat zijn kunnen ze naar mijn mening een reactie geven al is het in een bericht op hun site maar blijkbaar is het fatsoen daar niet aanwezig helaas )
aangezien hornby naar mijn mening de nieuwst info heeft ga ik ervan uit dat het weer een kwartaal wachten wordt  :? :? :? :? :?
(had nu toch echt de hoop dat hij zou komen maar blijkbaar ........................................ :? :?
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Mijn reactie is in ieder geval, dat ik net een splinternieuwe IRM heb mogen ontvangen via de post, gekocht op marktplaats.

Van Lima, maar in iedergeval weer een IRM in mijn verzameling.
Ze zijn namelijk spectaculair in prijs gezakt, van 400 euro naar 200 euro op de tweede hands markt, en daar neem ik even profijt van.

Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Robert,

Ik heb nieuws. Heb vanochtend maar Hornby gemaild en die wisten me wel iets meer te vertellen. De IRM staat nu voor het vierde kwartaal gepland. Daarnaast zeggen ze een goede samenwerking te hebben met REZ en betreuren het dat ze naar 'ons' consumenten niet reageren.

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
4 e kwartaal is nu goed om te weten  :lol: :lol: :lol:
kan ik door sparen en dan heb ik er misschien wel twee (en als ik er toch 1 weg doe heb ik al en koper  :lol: :lol:)
dus nu heb ik geduld  :D :D :D
groet robert

en thanks voor je berichtje !!!
Re: irm en mat'46 van rivarossi
ben beniewd of het niet later wordt.
groet Daan
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ik weet niet wanneer de DDM-1 geleverd moet worden. Maar daar gaan ze nu pas mee beginnen qua opschriften.

Groetjes,

Robbert (Die weer 100.000 foto's gaat opsturen).
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
@Robbert
Die staat waarschijnlijk voor 4de kwartaal 2008
uuh 2de kwartaal 2009
uuh 4de kwartaal 2009
uuh 4de kwartaal 2015 gereed! :D

Hoop ook eigenlijk diep in mijn hart dat Piko ofzo de VIRM aan het maken is en even voordat Riva er mee komt deze op de markt weet te zetten. Wat een k** bedrijf moet je namelijk zijn om je producten steeds zoveel uit te stellen zonder ook maar enige reactie waarom.

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Kuch.......
Nou.....Trix kan er ook wat van, om maar eens te beginnen met de TEE DE IV.

Ja, meneer, deze komt in 2007....euh 2008....ja, euh, Februari, o nee, wacht Mei...NEE, ik weet het nu zeker, JUNI !o......nee, het gaat wel Augustus worden.....

Of.....tja.....2009.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
herman helemaal met je eens maar ja wat doe je eraan
ik baal er wel van maar gelukkig heb ik nu een oude rot er staan en ben daar echt tevreden over
en kan me er nu niet zo druk meer over maken maar het is absoluut geen stijl dat dat kan en mag
ze kunnen toch gewoon een kleur goed spuiten je neemt 1 maal een kap en blijft net zo lang mengen tot alles goed is en zie daar je hebt ook gelijk de goede kleur  :lol: :lol: :lol:
maarja dan haal ik mijn riva volgend jaar wel op
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Chris,
Dat geldt ook zeker inderdaad voor de Trix TEE DE IV. Ook die is nu al door 2 fabrikanten uitgebracht en als dit model niks wordt, dan is dat toch echt hun eigen schuld. Hadden ze maar eerder mee moeten komen.

Groeten,
Herman
Rivarossi IRM
daanknoben
gast

Rivarossi IRM
Heeft er al iemand nieuws/berichten over wanneer Rivarossi nu eindelijk met de IRM gaat komen?

Ik wacht met smart.
Re: Rivarossi IRM
Spoorman
gast

Re: Rivarossi IRM
Bel eens met de importeur of er al nieuws is, dan heb je het uit de eerste hand en laat het ons weten.

Mvrgr.,Ben.
Re: Rivarossi IRM
Lid sinds: 2007

offline
Re: Rivarossi IRM
Ik heb begrepen precies twaalf dagen voor Pasen.
Re: Rivarossi IRM
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Rivarossi IRM
Zeker weten?
Of is het elf dagen voor Pasen (valt in 2009 op 12-4 en 13-4) 8)
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Heb even 2 topics samengevoegd. Deze ging namelijk ook al over de IRM en z'n levertijden.

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Heb bericht gestuurd naar iemand van REZ, kijken of er al nieuws is mbt de IRM.
Re: Rivarossi IRM
Lid sinds: 2007

offline
Re: Rivarossi IRM
Citaat van: Eric-Paul op woensdag 03 september 2008, 11:09:40
Zeker weten?
Of is het elf dagen voor Pasen (valt in 2009 op 12-4 en 13-4) 8)

Kan er een dagje naast zitten.  :P
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
dat zal dan precies
2 jaar geleden zijn dat ik hem besteld heb
namelijk vorig jaar april
dus volgend jaar april is 2 jaar  :shock: :shock: :shock: :shock: :( :( :( :( :? :? :?
ik hoop dat je ongelijk hebt want nu nog een half jaar is te gek eigenlijk is dit al te gek
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: remcy op woensdag 03 september 2008, 22:24:58
ik hoop dat je ongelijk hebt
groet robert

Hallo!!  12 dagen voor 12 april is het...
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Verkoper van REZ zegt nog steeds 4e kwartaal 2008, maar hij zei erbij ik geloof het pas als ze er zijn.

Weinig nieuws dus nog.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
in december komt die voor sinterklaas of net na sinterklaas.maar dat heb ik al een keertje eerder verteld
mijn bron de wapstad
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Het maakt mij nog vrij weinig uit waneer de mat'46 uitkomt, als hij maar komt...
Het het geld dat voor dit model gereserveerd was toch al 3 keer uitgegeven aan iets anders.
Ben nu weer nieuw budget aan het opbouwen voor dit model.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: remcy op woensdag 03 september 2008, 22:24:58
dat zal dan precies
2 jaar geleden zijn dat ik hem besteld heb
namelijk vorig jaar april
dus volgend jaar april is 2 jaar  :shock: :shock: :shock: :shock: :( :( :( :( :? :? :?
ik hoop dat je ongelijk hebt want nu nog een half jaar is te gek eigenlijk is dit al te gek
groet robert
1 april :lol: ( suprise!: kan helaas nog niet gelevert worden :?)

schandalig dat het zolang duurt, toch ziet dat ding van robert er leuk uit ;)

Dennis
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
ik weet dat het 1 april is dan !!
en ook dat hij nog niet leverbaar is !!
geloof mij er gaat bijna geen dag voorbij dat ik niet de site van REZ of HORNBY check  :?
het geld is bij mij ook al uitgegeven maar heb er al weer een oplossing voor gevonden
dus als die komt is het vlot recht gebreit  :lol:
helaas duurt het inderdaad veel te  lang en ook ik vind het schandalig
heb er over nagedacht om de koploper bij hun te bestellen maar aangezien dit al een eeuwigheid duurt
heb ik het maar gelaten
ben echt heel erg benieuwd wat daar aan de hand is waarom het zolang moet duren
dat verhaal met die onjuiste kleuren ben ik nu wel eens beu want dat kan al wel 1000 x zijn opgelost
ze zullen met een heel mooi model moeten komen om mij te overtuigen van hun kunnen
voordat ik ooit nog eens iets van hun bestel
mijn twijfels worden steeds erger heb al drie keer gedacht laat ook maar ik hoef hem niet meer
maar goed hoop nogsteeds dat er snel goed nieuws komt
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Voor iedereen die niet op beneluxspoor.net kijkt, de IRM en Mat 46 zijn wederom uitgesteld tot eerste kwartaal 2009  :cry:

Bron: http://www.dau-bo.de/ en dan links klikken op "Verfügbarkeitsliste HORNBY ,ohne Gleise etc."

Groeten,
Herman
Re: irm en mat'46 van rivarossi
zonde :( Ik vraag me af of het uberhaupt wel volgend jaar af zal zijn.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Vervelend dit, wordt veels te lang uitgesteld dit...  :(
Echter als een model niet goed is moet het aangepast worden (kost een paar dagen) en dan komt het weer onderaan de lijst te staan bij de fabriek...
Koploper gaat nog wel even duren, foto's met de juiste opschriften schijnen lastig te vinden te zijn...  :?

Robbert.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
ik ben benieuwd wat voor nieuw smoesje ze nou weer hebben.
Ik meen me nog te herrineren dat de handmonsters vorig jaar op eurospoor te zien waren.
misschien staan ze er nu weer mee.en ze moeten nu maar eens met een echte rede komen ipv dat de kleur niet goed is.
misschien hebben ze van de credietcrisis al meer dan 2 jaar last van
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Ze staan niet op Eurospoor, op Rijswijk ook niet waarschijnlijk & Rail moeten ze nog over denken.  :wink:

Robbert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
ik heb nog eens met me dealer gesproken  over de irm maar hij heeft er een hard hoofd in  er schijnen geldproblemen te zijn.hij denkt dat die helemaal niet meer komt
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
 :( :( :( :( :( :( :(
denk dat ik een nieuwe motor plaats in mijn lima en dan maar gewoon de nieuwe laat voor wat ie is
kan mijn geld wel voor andere loc's gebruiken
jammer dat de nederlandse spoorliefhebbers die dit een geweldig product vinden zo bij de neus genomen worden
geloof niet dat hornby en rivarossi ooit nog geloofwaardig worden
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 04 september 2008, 09:08:33
Hallo!!  12 dagen voor 12 april is het...

31 Maart ...
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Wat overdreven om moord, brand en schadalig dit, schandalig dat te gaan roepen. Wat mij betreft is het uitstel prima want dit jaar is er zoveel Nederlands op de markt verschenen dat het budget voor dit jaar op is. Hoe langer tix/Märklin de koploper uitstelt, hoe meer tijd ook de concurrentie neemt. Daarnaast zie ik straks liever een goed product dan een afgeraffeld geheel wat op de wissels blijft steken.

We moeten voorkomen dat er nog meer modelfabrikanten gaan omvallen, dus die extra tijd moeten we ze ook maar gunnen.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Sorry hoor, maar van de Ma/Trix Koploper weet ik nu zeker dat in december 2008 de geel/blauwe verschijnt en begin van 2009 de olympische versie.
Ik weet niet waar je uitstel van levering vandaan haalt.

Van Rivarossi, Elektrotren en Lima verschijnt er helemaal niets in NL!!! Electrotren heeft per 1/1/09 al een nieuwe importeur, dus daar kun je hoop op de begin 2008 aangekondigde NS 1100's uit putten.

Trouwens in Duitsland daar wordt volop met modellen vanuit de Hornby Groep (Rivarossi, Electrotren, Lima, Bachmann ed.) geadverteerd in de verschillende magazines dat ze in de winkels verkrijgbaar zijn!

Even na denken hoe dat nou zou komen? Eh... andere importeur misschien  :shock: Zou het dan toch een centen kwestie zijn!


Re: irm en mat'46 van rivarossi
Citaat van: ucsdcom op zaterdag 15 november 2008, 15:57:56
Wat mij betreft is het uitstel prima want dit jaar is er zoveel Nederlands op de markt verschenen dat het budget voor dit jaar op is.

En omdat jouw budget op is moeten wij het allemaal goed vinden dat Rivarossi/Lima/etc z'n modellen keer op keer uitsteld?? :roll: :roll:

Van uitstel van de koploper is nog nooit (officieel) sprake geweest. (zoals Brigitte al zei).

Je reactie raakt kant nog wal...

Koen
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
sluit ik me bij aan
een uitstel van 2 jaar vind ik niet rechtvaardig en dan mag je er best wat van zeggen
mijn budget laat ook niet alles toe maar hij is wel besteld en ik zit er nu bijna 2 jaar op te wachten
als je dan nog niet snapt waarom mensen dan klagen dan begrijp jij de hobby niet zo heel erg
niemand hoopt hier dat een importeur of merk kapot gaat
juist niet maar dan moeten ze wel wat gaan uitbrengen en niet alleen maar roepen van
ik vindt het zwaar bull sh*t dat mijn bestelde IRM naar 2 jaar aankondigingen nog niet leverbaar is  dan kun jij wel roepen dat wij er niks van mogen zeggen maar dat doe ik wel
als iemand liegt tegen jou vind jij dat ook niet leuk nou ik wordt al 2 jaar voorgelogen  . (dikke punt )
groet robert
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Sorry jongens/dames, inderdaad wat te kort door de bocht van mij...Daar heb je een punt. Iets 2 jaar na een bestelling nog niet binnen hebben is inderdaad irritant. Dat je daar moord en brand overschreewt lijkt mij ook zeer terecht, vooral als er al aanbetaald is (is dat het geval?).

Waar ik mij aan stoor is de gewone internettende modelspoorder die de forums hier en elders keer op keer volspuwt met alle gal die over welke fabrikant te bedenken is. Net zoals bij schiphol bijna alleen mensen klagen die er net willens en wetens zijn gaan wonen, klagen hier op de forums vaak de mensen die niets besteld hebben om het hardst.

Mijn vorige dealer deed echter ook wel eens zo lang over het nabestellen van onderdelen etc. Sindsdien weet ik dat de treinenhobby steeds vaker een geduldsklus is. Ik bestel dan ook in principe niets voordat ik zeker weet dat ik er diezelfde dag nog de winkel mee uit kan lopen. Ik weet niet of je een aabetaling hebt gedaan, anders zou ik die toch proberen terug te krijgen.

Als modelspoorder ben je steeds vaker de dupe er van als je een model bestelt of snel na het uitkomen koopt. Dat is wel zonde van de hobby. Koopt een klant pas langer na het uitkomen dan is dit vaak lonend.
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
heb gehoord dat er per januarie, geen importeur meer is van hornby in nederland. en dat de nederlandse modellen allemaal op losse schroeven staan . weet niet of dat zeker is maar misschien zijn er meer mensen die dit gehoord hebben
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Kijk op Beneluxspoor staat er heel verhaal over, dat er idd geen importeur is etc..
Re: irm en mat'46 van rivarossi
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: irm en mat'46 van rivarossi
iemand een link daarnaar toe ???
groet robert