Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Japanse Shinkansen serie 500

Gestart door Joan123 zondag 01 februari 2009, 20:08:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Japanse Shinkansen serie 500
Lid sinds: 2009

offline
Japanse Shinkansen serie 500
Een Japanse shinkansen in HO digitaal met geluid en bijvoorkeur uit de serie 400 zou geweldig zijn. De serie 700 is moderner maar vind ik minder mooi.
In 2000 heb ik, op vakantie in Japan, zelf een aantal keer meegereden in deze hoge snelheidstrein. Ik heb ook gezien met welke snelheid deze de stations passeren waar ze niet stoppen. Ik krijg het er nog koud van.
super service aan boord en stipt op tijd.

Een dergelijke trein past natuurlijk in maar weinig secenery's en zal daarom commercieel niet haalbaar zijn maar ik vind ze wel fantastisch mooi. Het Japanse merk Kato levert alleen maar gelijkstroom spul en in schaal N

Joan,
Re: Japanse Shinkansen serie 500
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Japanse Shinkansen serie 500
Ik geef je helemaal gelijk. Die Shinkansen is helemaal goed. Vooral de 500 is spektaculair. Ik was er in 2006 en ben me natuurlijk te buiten gegaan aan die fantastische treinen. Idd zal er wel geen markt voor zijn, maar mooi is het wel.
Hieronder een paar foto's die ik er maakte.

Series 0 (rechts) door Series 500 ingehaald:


Series 200 (volgens mij):


Series 500:


Series 700:


Re:Japanse Shinkansen serie 500
Die Serie 700 vind ik maar lelijk met die "eendenbek".
verder zou ik ze ook graag zien verschijnen in H0.
Re:Japanse Shinkansen serie 500
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re:Japanse Shinkansen serie 500
zie ik dat nou goed dat het perron inklapt o.i.d.??
of lijkt dat zo??? :?:
Re:Japanse Shinkansen serie 500
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Japanse Shinkansen serie 500
Citaat van: cup-druc-han op woensdag 15 april 2009, 23:55:35
zie ik dat nou goed dat het perron inklapt o.i.d.??
of lijkt dat zo??? :?:
Dat lijkt maar zo. In Japan staan er wel eens hekken langs het perron. Daar kan dat ook, omdat de treinen altijd exact op dezelfde plek stoppen en een voorspelbare lengte hebben. Er is dus vooraf bekend waar de deuren komen. Japanners stellen zich op die plekken in rijen op, zodat niemand voor zijn beurt de trein in gaat. Soms vind ik het er wat overgedisciplineerd, maar hier valt voor ons Nederlanders nog wel wat te leren denk ik ;)
Re:Japanse Shinkansen serie 500
In China heb ik ook met de trein gereden. Voordat je op je gereserveerde plek in de coupe zit heb je al minstens 5 keer je kaartje moeten laten zien. Bij binnenkomst in het stationsgebouw, bij binnenkomst van de wachtruimte, bij het verlaten van de wachtruimte, bij het instappen in de trein en wanneer je eenmaal op je plek zit. Bij de laatste controle moet je je kaartje inleveren en krijg je een plastic kaartje. Tegen de tijd dat de trein aankomt op de plaats van bestemming krijg je je eigen kaartje weer terug. O ja, bij het verlaten van het stationsgebouw moet je ook nog een keer je kaartje laten zien. Vraag me niet waar het allemaal goed voor is maar zwartrijders zullen ze denk ik niet kennen. Ik heb niet de kans gekregen om de Chinese loc te fotograferen. Een wandelingtje door de rijtuigen om je benene te strekken is ook niet mogelijk. Je loopt gegarandeerd tegen een controle op. Maar het blijft een fantastisch en fasinerend land. Even fantastisch was de trip met de Maglev. Het ritje van het vliegveld naar de stad Sjanghai is 30km lang en duurt precies 7 minuten. De topsnelheid die je maakt is 433 km per uur. Als dat nog eens in HO gemaakt kan worden. :