Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

SBB Am 4/4 39801

Gestart door Blausee-Mitholz zaterdag 21 oktober 2006, 23:46:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SBB Am 4/4 39801
Blausee-Mitholz
gast

SBB Am 4/4 39801
Vrij recent is uitgeleverd de SBB Am 4/4 onder Märklin nummer 39801



Ik had wel interesse in het model en heb deze vandaag gezien bij het filiaal Márklin Store Centro Oberhausen van Modelbahn-West.de.

Het model is voorzien van MFX decoder welke een Sinusmotor (2-de generatie) aanstuurd. Verder is een soundmodule aanboord.

Van de sound ben ik niet zo kapot van. Viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen. Volgends de verkoper zit er nog de oude soundmodule in. Het motorgeronk klinkt gewoon niet mooi. Het remgeluid kon de verkoper niet met de Central-Station uit de lok toveren. Of dat gedeelte defect was bij de gedemonstreerde lok weet ik niet maar het kwam een iedergeval er niet uit.

Ik heb zelf twee modellen Re 460 met eerste genaratie Sinus motoren. Dat rijdt geweldig dus had ik van deze 2-de generatie Sinus motor ook hoge verwachtingen van. Ik heb er zelf mee gereden maar ontdekte hier en daar toch wat schokkerig rijgedrag. Ook dat viel mij tegen  :o

De afwerking van de kap ziet er wel gelikt uit dus toch wat positiefs te melden  :)

Al met al vond ik het niet waard daar rond de 300 euro voor uitgegeven dus heb ik dit model maar weer in de vitrine laten zetten  :|

De keus viel op een ander model  8)

Mvg, Johan.
Re: SBB Am 4/4 39801
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: SBB Am 4/4 39801
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 21 oktober 2006, 23:46:19De keus viel op een ander model  8)
Heey,

En welke is dat ?

Marcel
Re: SBB Am 4/4 39801
Blausee-Mitholz
gast

Re: SBB Am 4/4 39801
Citaat van: Mister1736 op zondag 22 oktober 2006, 14:32:51
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 21 oktober 2006, 23:46:19De keus viel op een ander model  8)
Heey,

En welke is dat ?

Marcel

Bij wie het kwartje nog niet gevallen is kijk eens naar dit draadje  :P  :wink:

Mvg, Johan.