Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Problemen Uhlenbrock decoders 75000

Gestart door 111 zaterdag 31 januari 2009, 23:08:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Hallo,

Ik had weer een te gekke avond!
Ik had twee decoders op de beurs meegenomen, Uhlenbrock ANDI 75000's en die netjes in een br 18 gezet.

Toen ik hem even wilde testen brandde het lampje netjes en hoorde ik een zacht gezoem, de central unit stond op adres 78. De lok ging niet rijden en ook omschakelen op digi-systeem dmv even een schakeling gedurende kangere tijd uit te voeren lukte niet (het lampje zou dan moeten gaan knipperen.

De draden waren goed aangesloten, en de lok reed voorheen gewoon wel analoog op een analoge travo.

De meter erbij en tussen de rode en de zwarte draad gaf hij gewoon een net stroompje aan.

Kortom ik begrijp er geen snars van.

Vervolgens de decoder weer uitgebouwd en even in een 89-er geprobeerd met precies hetzelfde resultaat.

Andere doosje open gemaakt en die in de br 18 gezet, met hetzelfde verhaal!

Vervolgens de lok even op een analoog proefstukje gezet, want dat moet het volgens de handleitung gewoon doen, na een paar seconden een zacht plofje en een rookkringetje....


HEEELP! WIE WEET WAT IK FOUT DOE??
(of is dat Uhlenbrock gewoon langzaam rotzooi geworden?)

groet, Bram




Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Bram,

vrees dat het "plofje" en "rookkringetje" het einde van je deoder is :(

U 75000 kan je bijna niet fout aansluiten, heb er een stuk of 10 van :

rood = sleper
bruin = locmassa
zwart = motorschild links
groen = veldspoel
blauw = veldspoel
geel = lampje achter
grijs = lampje voor

De verbinding tussen de veldspoel en het motorschild rechts moet je laten zitten !.

Decoder staat i.d.d. af fabriek op kanaal 78.

Hoe is de decoder bevestigd ? , al zegt Uhlenbrock dat je de decoder met een schroefje door het gat in de decoder op het chassis kan vastschroeven :shock:, heb ik het zo nooit gedaan, daar de kans dat een component v/d decoder het chassis raakt rijkelijk groot is 8)

Ik zet ze altijd vast in die zwarte houdertjes die je op het locchassis kan schroeven en daar dan de decoder in klemt.

Mvg Gert
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Hoi Gert,

Tja, wat jij zo allemaal aangeeft dat was allemaal in orde. Zo'n ding erin solderen is nog geen tien minuten werk. Ik schroef hem ook niet op het chassis maar gebruik een stukje schuim hij maar 100% geen onbedoeld contact.

Raar ook dat er een is geploft wanneer ik hem op een gewone analoge trafo zet, dat moet kunnen. De beschrijving geeft dit zelfs aan!

Ga morgen maar eens de importeur een emailtje sturen, dit is al mijn vijfde 75000 die het niet doet.

groet, Bram
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Citaat van: 111 op zondag 01 februari 2009, 20:26:37

Ga morgen maar eens de importeur een emailtje sturen, dit is al mijn vijfde 75000 die het niet doet.

Niet om flauw te doen hoor maar overal lees je dat de Uh's niet al te best zijn. Tijd voor een goede decoder, Esu bv als je MM wilt of Zimo als je ook DCC aankan.

Gr, Ben.
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Citaat van: spoorman op zondag 01 februari 2009, 22:09:01
Citaat van: 111 op zondag 01 februari 2009, 20:26:37

Ga morgen maar eens de importeur een emailtje sturen, dit is al mijn vijfde 75000 die het niet doet.

Niet om flauw te doen hoor maar overal lees je dat de Uh's niet al te best zijn. Tijd voor een goede decoder, Esu bv als je MM wilt of Zimo als je ook DCC aankan.

Gr, Ben.

Zomaar roepen dat je overal leest dat de decoders van Uhlenbrock niet al te best zijn, kan iedereen, dat is stemmingmakerij....
Ik heb vele Uhlenbrock decoders afgelopen jaren aangeschaft en er nog nooit problemen mee gehad.
Wellicht toch ook een beetje de schuld van degene die ze inbouwt?


Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Hallo,

Ik ben dit topic niet gestart om een discussie los te maken.
Ik vraag me af wat ik fout doe.

En de schuld van degene die ze inbouwt ???  In het recente verleden heb ik er een aantal tegelijk aangeschaft, de eerste van dit stel deed het prima. In de volgende lok deed de volgende decoder het niet, en de derde het weer wel.
Waar ben ik hier dan schuldig aan? Ik heb heus geen twee linker handen en heb niet echt vragen hoe en waar de draadjes moeten worden aangesoldeerd en het gereedschap is in orde.

groet, Bram


Als ik een aantal van die dingen tegelijk koop en er één inzet en die het vervolgens niet doet,
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Citaat van: peter1234 op zondag 01 februari 2009, 22:26:38
Zomaar roepen dat je overal leest dat de decoders van Uhlenbrock niet al te best zijn, kan iedereen, dat is stemmingmakerij....
Heeft niets van doen met stemmingmakerij. Lees de diverse topics op dit forum en andere fora en je kunt je conclusie trekken. Als jij tevreden bent over Uh* is dat heel erg fijn voor je, blijf ze vooral kopen. Anderen w.o ikzelf hebben slechte ervaringen.

Gr, Ben.
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Bram,

Heeft jou BR18 geen motor-wikkelbeschadiging, maw trekt hij niet te veel stroom?  :|

Jan.
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Nee geen beschadiging o.i.d.

Ik heb de decoder ook in een andere lok gezet met hetzelfde 'doet niets' resultaat.

groet, Bram
Re: Problemen Uhlenbrock decoders 75000
Bram,

Welnu, dan klinkt het geheel als een "exemplarische" Uhlenbrock decoder. :( Gooi hem maar in de bak bij de andere rookgenerators.  :mrgreen:

Om je oervraag te beantwoorden; mij lijkt het dat je niks fout hebt gedaan. 8)

(M.u.v. je aankoop.)  :mrgreen:

(Sorry) :oops:

Jan.