Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ECoS met kleurenscherm

Gestart door RenevKl vrijdag 30 januari 2009, 21:07:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ECoS met kleurenscherm
Citaat van: rorail op donderdag 19 maart 2009, 16:59:27
Het zou toch zo maar beide waar kunnen zijn (stukje speculaaas mijnerzijds) 8):


  • ESU levert de machine eerst in Duitsland en wel volgend kwartaal uit
  • De importeur krijgt de machines bestemd voor de Benelux pas later, bovendien verzorgt de installateur in deze tijd nog een nederlandstalige handleiding

Groet,
Ronald

ja, kan ook wel...
Maar mocht elke importeur - zoals deze van ESU - een handleiding aanbieden in het Nederlands...
't zou onze hobby aangenamer maken.
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Ik snap maar niet waarom ze hem niet gelijk met kleurenscherm op de markt gezet hebben.
Ja, zo kunnen ze weer een "nieuw model" aan ons slijten  :D
Maar ik pas ervoor!! :(
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: 100%erik op woensdag 08 april 2009, 20:56:40
Ik snap maar niet waarom ze hem niet gelijk met kleurenscherm op de markt gezet hebben.

Lang, heel lang geleden in de tijd van Ivanhoo had je ook nog zwartwit televisies, later kwam kleur. :wink:

Gr, Ben.
Re:ECoS met kleurenscherm
Aliebengalie
gast

Re:ECoS met kleurenscherm
Nee Ben.
Hadden ze ook nog niet .
Alleen de postduif in kleur dat wel

Mvg: Alex
Re: ECoS met kleurenscherm
Citaat van: spoorman op woensdag 18 maart 2009, 20:14:09
Op de ESU website staat nog steeds Q2. Wie moet je vertrouwen, de importeur of de fabrikant?

spoorman,

ik heb ook even goed moeten zoeken .... maar in de prijslijst staat 3e kwartaal.
eenmaal alles gelezen stond er ergens in het einde van de zomer ...

ik denk dus dat je moet rekenen op minimaal september ....

Re: ECoS met kleurenscherm

Citeer
ik heb ook even goed moeten zoeken .... maar in de prijslijst staat 3e kwartaal.
eenmaal alles gelezen stond er ergens in het einde van de zomer ...

ik denk dus dat je moet rekenen op minimaal september ....


gezond verstand, heb je !  :D
Re:ECoS met kleurenscherm
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Duurt wel erg lang allemaal.

Van mij mag hij nu uitkomen, misschien staat hij over 2 weken wel op de beurs in Duitsland.

Peter
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: degeluidsman op donderdag 09 april 2009, 17:29:07
Duurt wel erg lang allemaal.

Van mij mag hij nu uitkomen, misschien staat hij over 2 weken wel op de beurs in Duitsland.

Peter

Wees toch een beetje logisch: als ESU het maar dan plant.... hoe zouden ze dan over 2 weken deze aankondigen?
Hij zal er wel te zien zijn: hij was er reeds in Nürnberg en ook op OnTraxs in Utrecht stond hij te bewonderen op de stand van de importeur.
mvg,  Andre.
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: degeluidsman op donderdag 09 april 2009, 17:29:07
Duurt wel erg lang allemaal.

Van mij mag hij nu uitkomen, misschien staat hij over 2 weken wel op de beurs in Duitsland.

Peter

jongen .... vergelijk het met een mooie vrouw !

ze is veel en snel te bewonderen .... alleen als je haar wilt hebben zul je geduld moeten hebben...

-)

Re:ECoS met kleurenscherm
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: rocofan op vrijdag 10 april 2009, 09:54:07
Citaat van: degeluidsman op donderdag 09 april 2009, 17:29:07
Duurt wel erg lang allemaal.

Van mij mag hij nu uitkomen, misschien staat hij over 2 weken wel op de beurs in Duitsland.

Peter

jongen .... vergelijk het met een mooie vrouw !

ze is veel en snel te bewonderen .... alleen als je haar wilt hebben zul je geduld moeten hebben...

-)


En veel geld
Nieuwe Ecos
Shadow
gast

Nieuwe Ecos
 
Hallo akllen .
   

   Weet iemand wanneer de nieuwe kleuren Ecos nu uitkomt  ?  Laast wat ik hoorde was in October , maar nu zag ik op een duitse side  : leverbaar in November .
Op de Esu site laten ze ook niks weten . Het is wel heel erg stil . Er is ook een nieuwe S88 van Esu maar wanneer leverbaar kan ik nergens vinden .
Zou wel leuk zijn als Esu zulke dingen bekent maakt .
           
          M.v.g. Ruud .

Re:Nieuwe Ecos
train
gast

Re:Nieuwe Ecos
Citaat van: Shadow op zondag 04 oktober 2009, 22:01:13
 
Hallo akllen .
   

   Weet iemand wanneer de nieuwe kleuren Ecos nu uitkomt  ?  Laast wat ik hoorde was in October , maar nu zag ik op een duitse side  : leverbaar in November .
Op de Esu site laten ze ook niks weten . Het is wel heel erg stil . Er is ook een nieuwe S88 van Esu maar wanneer leverbaar kan ik nergens vinden .
Zou wel leuk zijn als Esu zulke dingen bekent maakt .
           
          M.v.g. Ruud .


met de laatste info die de importeur heeft: (dus onder voorbehoud)
ECoS2: december 2009
ECoSdetector (wat U S88 noemt): januari 2010

Andre
Re:ECoS met kleurenscherm
Dat wordt dus 1e kw 2010 :? 8)

Mvg Gert
Re:ECoS met kleurenscherm
Aliebengalie
gast

Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: v200marklin op maandag 05 oktober 2009, 10:22:17
Dat wordt dus 1e kw 2010 :? 8)

Mvg Gert

Komt mooi uit Gert,kan je als je xtje zin en tijd hebt kijken hoe ik de decoders een ander adres kan geven......met je 6021 die ik ook heb..... :lol: :lol: :lol:

Mvg: Alex
Re:ECoS met kleurenscherm
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS met kleurenscherm
Vraag aan André, wanneer is de radio-control leverbaar? die is volgens mij ook al ver over datum  :(

Mvg, Johan
Re:ECoS met kleurenscherm
De EcosControl heb ik ook al besteld en betaald, maar zonder Ecos 2 heb ik daar ook weinig aan :?, dus zal ook wel 1ste kw 2010 worden 8)

Mvg Gert
Re:ECoS met kleurenscherm
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Hoi Shadow rijder.

S88 decoders zijn er in vele soorten en prijzen, je hoeft niet een ESU decoder te hebben op de ECoS.

Ik gebruik zelf de decoders van AlbertJan de AJ-S88 samen met mijn ECoS en dat werkt prima.

Ook ik denk dat de uitvoering met kleurenscherm 1e kwartaal 2010 komt.

Groet,


Peter / degeluidsman.
Re:ECoS met kleurenscherm
  hallo allen 

  Bedankt voor de info , zat zelf te denken om de Ecos 2 te kopen maar als het zolang moet duren wordt het misschien toch nog een Ecos 1 .
Ik gebruik zelf de S88 melders van Viesmann maar ben benieuwd naar die van Esu daar ik ook een SwitchPilot bezit , welke toch mooie mogelijkheden heeft .
Iemand misschien een Ecos 1 te koop voor een redelijk bedrag ?
                  Zag dat je baan al redelijk vlotte Geluidsman , ziet er goed uit .
Trouwens we wonen niet zo ver uitelkaar .
Zaterdag naar Houten en wie weet wat ze hebben en misschien ook naar Belgie als ik weet waar dat plaatsje precies ligt en niet te ver rijden is .


    M.v.g. Ruud .
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 05 oktober 2009, 18:09:09
Vraag aan André, wanneer is de radio-control leverbaar? die is volgens mij ook al ver over datum  :(

Mvg, Johan

Patrick van TSD meldt: november 2009
Re:ECoS met kleurenscherm
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: train op dinsdag 06 oktober 2009, 11:26:25
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 05 oktober 2009, 18:09:09
Vraag aan André, wanneer is de radio-control leverbaar? die is volgens mij ook al ver over datum  :(

Mvg, Johan

Patrick van TSD meldt: november 2009

Vriendelijk dank!

Mvg, Johan
Re:ECoS met kleurenscherm
op Euromodelbouw 2008 (Genk B.) was ie te zien op de stand van de importeur.
Naast nog wat wijzigingen betreffende de rijregelaars (verlichting)... zag er zeer mooi uit.
Levering wordt waarschijnlijk januari 2010.
Andre
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2008

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
ik heb een intekenprijs gezien van 550 Euro

ook zie ik een melding dat uitlevering begin november zal plaats vinden.
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: huub op woensdag 21 oktober 2009, 18:52:18
ik heb een intekenprijs gezien van 550 Euro

ook zie ik een melding dat uitlevering begin november zal plaats vinden.


ik zou niet intekenen ..... ik verwacht dat het ding na een week of 2 - 3 na zijn release nog wel iets zou kunnen zakken in prijs ....

zo is het ook gegaan met de ecos 1 .....   natuurlijk wil iedereen er aan meedoen en zijn slag slaan... eenmaal een tijdje op de markt , wordt het weer dezelfde ellende van prijs en vraag ...

Re:ECoS met kleurenscherm
Weet iemand of de Ecos 2 ook werkt met de Mobile station 2

alvast bedankt!


groeten Jake
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
zojuist de ecos 2 in ontvangst genomen voor 575 euro.Wat een machiene is dat zeg.Ongelooflijk.Had vroeger steeds problemen met omprogrammeren van adressen en is nu een fluitje van een cent.Dat beest doet nagenoeg alles voor jou.De nieuwe geeft nog een extraatje : oplaadbare batterijen.
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: jakeman op donderdag 10 juni 2010, 12:03:55Weet iemand of de Ecos 2 ook werkt met de Mobile station 2
Via de ECoSlink.

CiteerECoSlink
Unser Systembus ECoSlink dient zur Erweiterung der ECoS-Zentrale: Es können bis zu 128 externe Handregler (z.B. Märklin® mobile station 60651, 60652), ECoSDetector Rückmeldemodule, ECoSBoost Verstärker und andere Erweiterungen angeschlossen werden. ECoSlink basiert auf dem Industriestandard CAN und bietet nicht nur eine Übertragungsrate von 250 kBit bei einer maximalen Kabellänge von 100m, sondern ist Hot-plug und ?plug&play?-fähig: Alle Geräte melden sich automatisch am System an und können während des Betriebs aus- und wieder angesteckt werden.

Mvg,
Peter
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: bellejt op donderdag 10 juni 2010, 17:38:19Had vroeger steeds problemen met omprogrammeren van adressen en is nu een fluitje van een cent.Dat beest doet nagenoeg alles voor jou.De nieuwe geeft nog een extraatje : oplaadbare batterijen.
Met de IB gaat het minder makkelijk dan met een ECoS. Voor de oude IB is er een software tooltje voor de oude IB. Met de nieuwe IB II gaat het ook een stuk gemakkelijker. :wink:

Mvg,
Peter
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
vandaag maar eerst ff de update gedaan.Makkelijker kan niet.Ook ff wat gespeeld en wat vind ik uit : meer functies in een loc dan Marklin voorschrijft.Maw ik heb een luxemburgse loc welke alleen een fluitsignaal zou geven op F2 volgens de M handleiding.Wat nagekeken en in de ecos de stappen eens op 28 gezet.Plots duikt er een functie F3 op bij het terugzetten naar 14 stappen.Dit geprobeerd en er is plotseling een toon bijgekomen.Leuke verrassing was dat.Ik heb nu een loc met een tweetonige hoorn.Ook gezien dat de draaiknoppen de besturing via koploper volgen.Leuk.Omgekeerd gaat nog niet helaas.Zou een fijn extraatje zijn.
Re:ECoS met kleurenscherm
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Hallo Johnny,

heb je de database van de Ecos2 en Koploper gesynchroniseerd, dan is de communicatie bidirectioneel als de gegevens gekoppeld zijn,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Citaat van: Freak op donderdag 10 juni 2010, 17:47:20
Citaat van: jakeman op donderdag 10 juni 2010, 12:03:55Weet iemand of de Ecos 2 ook werkt met de Mobile station 2
Via de ECoSlink.

CiteerECoSlink
Unser Systembus ECoSlink dient zur Erweiterung der ECoS-Zentrale: Es können bis zu 128 externe Handregler (z.B. Märklin® mobile station 60651, 60652), ECoSDetector Rückmeldemodule, ECoSBoost Verstärker und andere Erweiterungen angeschlossen werden. ECoSlink basiert auf dem Industriestandard CAN und bietet nicht nur eine Übertragungsrate von 250 kBit bei einer maximalen Kabellänge von 100m, sondern ist Hot-plug und „plug&play“-fähig: Alle Geräte melden sich automatisch am System an und können während des Betriebs aus- und wieder angesteckt werden.

Mvg,
Peter
Hallo Peter,
De Mobile-Station 2 heeft nummer 60653,en staat er niet bij in het citaat.
Misschien volgt er nog een update hiervan?
Mvg Hans V200.0
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
heb de synchronisatie nog niet gedaan.Zal dat eertdaags eens proberen.
Re:ECoS met kleurenscherm
Hallo Hans,

Of er ook een update komt voor het gebruik van de MS2 i.c.m. de ECoS is niet bekend.

Mvg,
Peter
Re:ECoS met kleurenscherm
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:ECoS met kleurenscherm
Hallo Peter,

Gekgenoeg verwacht ik het wel een beetje,maar in ieder geval bedankt,ook namens Jakemandie stelde de vraag al eerder :)

Mvg Hans V200.0