Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Vorderingen treinbaan Gijs (Eindelijk het ADLER Filmpje)

Gestart door Gijs woensdag 28 januari 2009, 11:22:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hulp gevraagd ! (en gekregen en veel foto's)
Hallo allemaal, nou dit weekend weer lekker bezig geweest. Ik heb nieuwe brugpijlers gemaakt. Ik had een mengeling van faller en marklin. Het probleem bij marklin is dat ze te breed zijn om tussen de sporen te zetten dicht bij een bocht. En het probleem met faller is dat ze niet lijken op marklin. Dus heb ik ze maar zelf gemaakt maar dan smaller. Om de ronde hoeken te krijgen heb ik er half ronde latjes op gelijmd. Ik ben erg blij met het resultaat. Ook heb ik het station veranderd. Ik wilde een lang perron tussen de sporen. Zagen zagen en nog eens zagen maar echt strak werden de schuine kanten niet. Vind ik toch in de bouwmarkt koplatten die exact 48 mm breed zijn met een schuine hoek van 30" ik hoefde ze alleen maar iets af te schaven :D Ik zit nog steeds te wachten op mn grind, hoop dat het snel komt, het is best een rommeltje op de baan. Ook heb ik nog diverse hekjes geplaatst. Ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden.
Groeten,
Gijs

De oude faller pijlers die nu weg zijn










Het laatste stadshuis dat geplakt is. Nog twee en dan kan ik de stad gaan inrichten



Zo, het werk zit erop. Nu weer lekker naar huis, gelukkig komt er geen trein aan dat scheelt weer.



Nieuwe zelf gemaakte smallere pijlers.
Re: Hulp gevraagd ! (en gekregen en veel foto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Hulp gevraagd ! (en gekregen en veel foto's)
Ziet er mooi uit! :D
Al geballast? 8)
groeten,

Ronald
Re: Hulp gevraagd ! (en gekregen en veel foto's)
Waarschijnlijk is dat bedoelt voor die mensen die in dat huisje wonen.
Als ze hun haardhout willen halen, dan zullen ze het spoor over moeten steken.
Teminste, als ik het goed zie. Dan ligt daar toch een stapel hout tegen de stenen muur?

Kijk, dan heeft zo'n kruis natuurlijk wel weer een functie.

Groetjes, René
Re: Hulp gevraagd ! (en gekregen en veel foto's)
@ronald, nee ballast is er nog niet van gekomen. De winkel heeft het nog niet binnen.
En Rene, daarom heb ik het kruis ook maar laten staan maar lekker zit het me nog niet dat hoekje.
groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, nou de ballast ligt ! Maar.....ik heb gelijk een vervelend bijverschijnsel ! Doordat ik de ballast heb gelijmd is ook mijn rails muurvast gaan zitten aan de baan. Is dit normaal hebben jullie dit ook? En het geluid is toegenomen, ik hoop dat het went anders weet ik nog niet hoe ik dat miet oplossen, ik start even een nieuwe topic om dat aan anderen te vragen.
Groeten,
Gijs

Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Citaat van: Gijs op donderdag 19 februari 2009, 10:39:51
En het geluid is toegenomen, ik hoop dat het went anders weet ik nog niet hoe ik dat miet oplossen, ik start even een nieuwe topic om dat aan anderen te vragen.
Groeten,
Gijs


Doordat de rails nu aan de baan geplakt zit via de ballast, gaat de hele boel resoneren. De ballast is een geleider voor het geluid geworden, en geeft dit door aan de tafel. Heb je onder je ballast geen isolatie materiaal of kurk gebruikt?
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Minder mooi dat je nu meer geluid hebt want het resultaat is o zoo mooi :mrgreen:

Mathijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Citaat van: BR86 op donderdag 19 februari 2009, 10:53:32
Citaat van: Gijs op donderdag 19 februari 2009, 10:39:51
En het geluid is toegenomen, ik hoop dat het went anders weet ik nog niet hoe ik dat miet oplossen, ik start even een nieuwe topic om dat aan anderen te vragen.
Groeten,
Gijs


Doordat de rails nu aan de baan geplakt zit via de ballast, gaat de hele boel resoneren. De ballast is een geleider voor het geluid geworden, en geeft dit door aan de tafel. Heb je onder je ballast geen isolatie materiaal of kurk gebruikt?


nee, ik heb geen isolatie gebruikt. De rails ligt op een grasmat en dat ging altijd best aardig.
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
doe ik ook, nu snij ik de overtollige mat weg en leg ik er ballast neer! :lol:
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Ja, dat is precies wat ik ook gedaan heb. Ik merk overigens dat veruit het meeste geluid word veroorzaakt doordat op sommige plekken de railstaven volgens mij niet even hoog zijn. Daardoor krijg je een beetje van dat kedeng geluid. Eigenlijk precies hetzelfde als in het echt :D

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs,Heb je draadje nu pas ondekt, maar ik moet zeggen dat het erg goed uitziet :lol:.Op een van je foto's zag ik rechts naast de ms een klein beeldscherm staan, waar dient dit voor en wat voor een soort scherm is dit het lijkt wel op een Tom Tom schermpje.Veel succes verder en dat we nog veel foto's van je vorderingen mogen zien.Groeten Piwie.
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Piwie, dat is een Elro monitortje die draadloos is verbonden aan een klein cameraatje in mijn schaduwstation in de kamer naast mijn grotere treinkamer.
Gekocht bij de gamma in de aanbieding.
Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs,

Hoeveel treinen heb je eigenlijk rijden? Je maakt gebruik van 1 CS en 3 MS?
Is dat wat mij ook staat te wachten, als ik in de toekomst met bijvoorbeeld 5 treinen wil rijden?

Is natuurlijk wel even belangrijk om te weten, want het geld groeit mij niet op de rug  :P

Groetjes, René
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Citaat van: SpongeBob op vrijdag 20 februari 2009, 12:24:36
Hallo Gijs,

Hoeveel treinen heb je eigenlijk rijden? Je maakt gebruik van 1 CS en 3 MS?
Is dat wat mij ook staat te wachten, als ik in de toekomst met bijvoorbeeld 5 treinen wil rijden?

Is natuurlijk wel even belangrijk om te weten, want het geld groeit mij niet op de rug  :P

Groetjes, René

Hallo Rene, ik rijd met 4 treinen tegelijk maar ik vind het makkelijk om meerdere treinen direct "onder de knop" te hebben. Bijvoorbeeld bij rangeren. Het is icm een CS1 of CS2 absoluut geen must maar gewoon makkelijk en de ms-en worden steeds goedkoper tweedehands nu er een nieuwe aan zit te komen.

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, ik ben begonnen met het voorlopig laatste grote werk op mijn baan. Het afmaken van het tweede stadje. Na alle toestand met het aanbrengen van de ballast en de bijbehorende geluidsoverlast heb ik er weer zin in gekregen omdat ik het geluids probleem heb opgelost. Van Bert kreeg ik een tip over het aanbrengen van balken onder mijn tafel, dwars op de rijrichting. En het werkt erg goed, ik ben helemaal van het holle geluid af.
Dus nu ga ik beginnen met het afwerken van mijn stadje. Ik heb al wat gras aangebracht en de ballast ligt ook op zn plaats. Nu moet ik de verlichting gaan aanbrengen en ik had bedacht om de draden weg te werken dmv een dubbele bodem onder de stad aan te brengen. Alles is gelijm en ligt her en der te drogen. Vanmiddag zal het wel droog zijn en ga ik aan de slag met de stoepen en een asfalt weg. Ook komt er een klein pleintje met een kioskje. Natuurlijk vergeet ik ook de straatverlichting niet. Ik heb er weer helemaal zin in.
Groeten,
Gijs







Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Citaat van: Gijs op donderdag 26 februari 2009, 11:31:57Na alle toestand met het aanbrengen van de ballast en de bijbehorende geluidsoverlast heb ik er weer zin in gekregen omdat ik het geluids probleem heb opgelost. Van Bert kreeg ik een tip over het aanbrengen van balken onder mijn tafel, dwars op de rijrichting. En het werkt erg goed, ik ben helemaal van het holle geluid af.
...
Ik heb er weer helemaal zin in.
Geweldig toch dit forum.... :P :P :P

Groet,
Ronald
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Mooi dat je van het geluidsprobleem verlost bent. :)
Leuk stadje zo.
Op de eerste foto zie ik een aantal losse gevels staan.
Van wel merk is dat en hoe diep zijn die huisjes :?:

Gr.
René
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
hoi rene

faller heeft van die halve huizen
130430 set van 6 huizen
130431 set van 2 huizen
130432 set van 2 huizen


gerard
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
fijn dat je er weer zin in hebt ik heb ook wel eens zoon dip maar gewoon doorgaan en dan krijg je van zelf weer pezier in je baan. en ik moet zeggen je hebt een harstikke leuke baan alleen jammer dat je perrons zo laag zijn kun je daar niet iets onder leggen zodat ze wat hoger komen te liggen

Groet

Reinder
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Bedankt Gerard. :)

Gr.
René
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Rene, die huisjes hebben artikel nummer : 130925 en heet Schillerstrasse De set bestaat uit 2 hoekhuisen en twee tussen huisen. Die tussenhuisen kun je tweedelen. Ik heb daar voor gekozen omdat ze tegen een muur staan.
Die peronnetjes zijn van faller en die zijn niet hoger. Het is mij nooit opgevallen en stoort mij ook niet. Al zou ik ze willen ophogen dan word dat moeilijk omdat ze ook behoorlijk vastzitten na het ballasten.
Vandaag de hele dag erg veel gedaan. Hele sted van stroom voorzien en wegen aangebracht.
Morgen zet ik de foto's op de site.
Ik ga nu nog even wat lantaarnpalen plaatsen.

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hoi Gijs,

Je baan wordt steeds fraaier, heel speels zo met die hoogte verschillen
en doorkijkjes.
Er staan trouwens best een aantal erg mooie foto's tussen van de huisjes
genomen op preiser hoogte.

Groetjes Bert :)
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, hier wat foto's van mijn vorderingen tot nu toe. Ik heb alles tijdelijk even neergezet voor de motivatie maar ga vanavond weer verder met het netjes afwerken van de stroomvoorziening. Best een gepriegel al die kleine stekkertjes. Ik hoop maar dat alles blijft branden, en dat er niets losschiet. Het is allemaal zo fragiel die kleine draadjes.

Groeten,
Gijs









Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Mooie Gedaaan Gijs!!
Zijn al u wissel digitaal of hand matig te besturen??
Gr kenny
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
op 5 na zijn alle wissels digitaal bestuurbaar. De 5 die dat niet zijn zitten onder handbereik.

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, weer het hele weekend bezig geweest en lekker veel kunnen doen. Ik heb zelfs nog even kunnen rijden. Hier wat foto's van mijn vorderingen. Op dit moment heeft het stadje nog maar een bewoner en dat is de verkoopster van de bloemenstal. Ik moet alleen nog bedenken wat ik ga doen met het grasveld aan de voorkant.
Groeten,
Gijs







Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Gijs dat zijn weer leuke foto's, vindt mijn infromatica-les ineens stukken leuker als ik dit zo lees het ziet er goed uit.

Mathijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Mooie vorderingen Gijs! :D
Ziet er al heel strak uit. Denk dat ik bij de wederopbouw van mijn baan (dus als ik t huis uit ben) ook zon constructie maak (dus alle stekkertjes ONDER de plaat  :D)

Groeten 8)
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs,

Erg leuk om even naar je vele foto's van je modelbaan te hebben mogen meekijken.
Ziet er erg strak uit waarbij ik ook even naar je asfaltweg heb gekeken.
Heb je die zebrapaden zelf erop geplakt of wat het een compleet kruispunt wat je zo gekocht heb?
Ik ben zelf ook met een asfaltweg bezig vandaar.

Zag ook op een foto dat je een tunnelingang in een bocht had gemaakt wel mooi maar is het net niet iets te krap denk aan de torpedewagon en zo zijn er nog meer van de wat langere wagonnen hou daar rekening mee met de aanschaf van een lange wagon.

Zal wel jammer zijn dat het niet onder je prachtige tunnelportalen door kunt.
Maar voor de rest echt toppie en kom maar op met de foto's, wens je heel veel rijplezier maar dat gaat zeker lukken.

Groet Wim.
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Wim, de kruizing heb ik zo gekocht. Ik heb er een afslag afgesneden om het in mijn stadje te kunnen gebruiken. En ja, die tunnelportalen in de bocht.....ik heb heel veel moeten passen en meten maar het gaat precies. Ik heb wel de muren in de tunnel kort moeten houden en schuin af moeten snijden anders liep het aan.
Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs,

Weet je ook een artikelnummer van die kruising?
Alvast bedankt.

Groet Wim.
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Wim, de kruizing is van Busch art. nr. : 7074

http://www.busch-model.com/katalog/d/artikel/7074-h0.htm

groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hoi Gijs,

Ik vind het er allemaal heel leuk uitzien. 8)

Gr.
René
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Ziet er goed uit, alleen voor de verkoopster van de boemenstal niet. Zonder inwoners geen verkoop hè! Nu al een kleine financiële crisis op je baan!  :D

Even zonder gekheid. Keep up the good work! Mooi dat je het probleem van het geluid op hebt kunnen lossen. Wat is het toch fijn, om forumlid te zijn!

Roy
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs,

Dat zijn weer mooie foto's, ga zo door.

Groeten Piwie.
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reakties, dat werkt inspirerend :D Het stadje is redelijk klaar alleen moet ik nog wat met het grasveldje. Door het maken van het pendeltraject ben ik erg enthousiast geworden door het effect van een trein die pendelt. Ik ga nu op diverse punten in mijn baan meerdere schakelrails aanleggen en ga met andere treinen ook pendelen of ik laat ze gewoon een tijdje stilstaan in een tunnel of zo, dat lijkt me wel wat.

Binnenkort naar de winkel dus.

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
ziet er goed uit
ben benieuwd naar je vorderingen
groet robert
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, hier weer een update. Ik ben bezig geweest met mini mensjes op mijn baan te plaatsen. Preistertjes noemen jullie dat als ik het goed onthouden heb.
Groeten,
Gijs









Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Zohee,dat zijn weer fraaie foto's! 8)
Ik neem aan dat je t Pruisische treinstel laat pendelen??(2e foto)
groeten! 8)
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
erg mooie indruk van de stad
en zijn doorkijkjes
complimenten
groet robert
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Leuk die foto's van de stad,
Die mensen op foto 1 moeten wel rennen zeg  :P
Ga zo door,
Wat ik bovendien erg leuk vindt is dat je van die leuke doorkijkfoto's hebt :wink:

Mathijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, ik kom er nog niet uit wat ik moet doen met het grasveld, misschien hebben jullie een idee?
En ja Ronald dat treinstel gebruik ik om te pendelen en op diezelfde baan pendelt ook mijn railbus. Het is een erg grappig gezicht om ze het stationnetje in te zien rijden.

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hoi Gijs,

Het ziet er tot nu toe erg mooi uit!

Je zou een parkje of een speelveld kunnen maken van het grasveldje. Een beetje stad of dorp heeft wel een park of zoiets dergelijks.

Met vriendelijke groet,

Marco
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Beste Gijs,

Na enige tijd je foto's goed te hebben bekeken zag ik dat de niets tegen de rails (zoals ballast / gras) is gebouwd. Had je hier een bepaalde reden voor?

Groeten, Hans
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
hoi gijs

mooie baan hoor ziet er mooi uit.

jij bent stukken verder dan ik, kan nu niet veel doen omdat ik last heb van mijn rug.

welk merk is dit stalletje ??

groetjes ron.

Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)

Zeer mooie Sfeer foto Met het shaduw van de zon .. echt zeer mooi!
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo allemaal, bedankt weer voor de reakties. Ron, dat stalletje is van busch het nummer weet ik niet meer omdat ik de verpakking niet meer heb.
Het klopt Hans dat ik geen ballast heb gebruikt omdat ten eerste het stadje is gemaakt op een tunnel en ik heb alles zo gemaakt dat ik het zo kan weghalen als er wat is. Ik denk als ik ga ballasten dat er een kans bestaat dat er ballast naar beneden valt tussen de naden en dan zou ik een ontsporing kunnen krijgen in de tunnel. Ten tweede is het vast lijmen van ballast mij zeer slecht bevallen (zie mijn andere draadje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14288.0)
ik ga dat ook niet meer zo doen de volgende keer. En Marco, een parkje spreekt mij wel aan alleen vraag ik me af hoe dat er uit zou kunnen gaan zien. Ik ga weer eens op zoek naar foto's op het forum. Iemand een mooie foto van een pleintje gezien??

Groeten,
Gijs
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hallo Gijs de baan wordt heek erg goed, duidekijke foto's.Ik blijf het volgen.


                                                                                                           Arie
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Hey Gijs,

Ik heb weer genoten van jou baan, ik zit zelf nog te dubben over mijn scenery maar heb alweer een aantal leuke ideen gezien op jou baan.

Blijf het in iedergeval volgen.

Peter
Re: Vorderingen treinbaan Gijs (veel foto's)
Citaat van: ron101 op vrijdag 06 maart 2009, 12:59:28
hoi gijs

mooie baan hoor ziet er mooi uit.

jij bent stukken verder dan ik, kan nu niet veel doen omdat ik last heb van mijn rug.

welk merk is dit stalletje ??

groetjes ron.



heb het stalletje gevonden en gekocht  :D
is van faller nummer 180583