Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mehano ACTS G1206, nog te koop?

Gestart door KNed dinsdag 27 januari 2009, 12:44:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Ik wil binnenkort waarschijnlijk een ACTS G1206 in oude kleurstelling kopen.
Ik zit nog te twijfelen tussen de Märklin variant of de Mehano (3-rail zonder sound).

De Märklin is volop verkrijgbaar dus dat zal het probleem niet zijn, ik heb echter eens wat rondgekeken en wat telefoontjes gepleegd om te kijken of ik ergens een Mehano kan vinden maar de meeste winkels hebben deze niet en als een winkel deze had (MTE) dan is deze uitverkocht. De loc schijnt nog wel te bestellen te zijn maar niemand weet of deze dan echt nog geleverd wordt.

Ik heb een paar vragen:

  • Wat adviseren jullie: De Mehano of de Märklin?
  • Weet iemand hier misschien nog een winkel waar de Mehano in de schappen staat? Of zijn deze locs echt uitverkocht?
  • Is de Mehano loc nog op beurzen zoals Houten te koop?

Alvast bedankt voor de reacties.

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Kijk eens op Marktplaats, de Mehano is helaas stukken mooier dan die van Märklin. Ook op eBay zie je hem wel

Dirk Bolt
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Koen het is bekend ik heb alle G1206's van Marklin. Toen Mehano met de ERS kwam heb ik bewust gekozen om met het Marklin model verder te gaan, ondanks dat ik een ERS graag in de verzameling zou willen hebben. Ik heb 'm niet gekocht en ook geen spijt. Ja, ik heb ook de ACTS, R4C en anderen van dichtbij gezien en dan nog geen spijt!

Over 20 jaar rijden mijn locs nog steeds. Van Mehano weet ik het niet. Wil je buffers of andere onderdelen voor je Marklin loc bestellen (iedereen heeft wel eens een ongelukje), gewoon leverbaar, nix aan het handje! En ik verwacht dat dit over 10 jaar nog steeds zo is.

Het is erg onduidelijk wat Mehano aan het doen is, niemand die het echt weet en men wacht op Neurenberg. Via de nieuwe importeur is nog een of twee bestellingen van de G1206 aan de winkels geleverd en nu zit men weer voor het zelfde feit... komt er nog iets ja/nee of was dit het?
Van Mehano onderdelen is het bekend die zijn er niet of heel lastig te krijgen. Mij nodigt het niet uit om zo'n loc te kopen.

Mijn Portfeeders 7102 is al besteld ik ga gewoon lekker verder met Marklin met alle + en -

Rijden in dubbeltractie is echt een prachtig gezicht  8)


Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Hmm ja, ik weet het nog niet...
Ik heb bij MTE een Mehano (3rail die terug moest ivm problemen) in m'n handen gehad en die was ook wel errug gaaf...

Tot nu toe nog geen winkel gevonden die ze nu nog verkoopt.

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Waar moet ie naar terug dan ??  :?
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Ik kan anders geen motorpostruitje meer bestellen (of duurt die levering altijd  meer dan 1.5 jaar ?)

Robbert
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
@Brigitte : Koen kreeg even een patiënt te zien die reeds ziek was, en terug naar Mehano moest. Hij wilde er even een zien, maar toen hadden we al niets meer.

Voicemail gehoord trouwens ?  :D
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Dat had ik wel begrepen.. wilde alleen nog ff benadrukken dat alles wat Mehano betreft erg onzeker is. Als je gewend bent om patiënten bij de winkel af te geven en het komt wel weer in orde, dit bij Mehano niet zo vanzelfsprekend (meer) is.

Maar goed dat is mijn persoonlijk beleving  :wink:

Yup berichtje gehoord  :mrgreen:
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Inderdaad, en Chris weet dat zo goed omdat hij hem aan mij liet zien  :D
De loc had lakschade geloof ik. Ik denk dat de betreffende eigenaar een nieuwe van MTE heeft gekregen, toen ze nog op voorraad waren?

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Yep.
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Chris, is Mehano nu failliet of niet? Kunnen jullie zo'n loc nog terugsturen of kan dat niet meer?

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
We hebben geen idee.
Op de beurs van Neurenberg hebben we een gesprek met ze.

De loks gaan terug naar de importeur, en als hij ze op voorraad heeft komen er weer nieuwe voor terug.
Over een dikke 2 weken weten we meer.
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
stuur eens een mail naar r&f modelspoor ....

die kunnen nog wel mehano leveren en hebben nog kontakt met een leverancier ...

zij hebben mij afgelopen week nog 2 stuks van die mooie 1700 machine's geleverd.
deze werden nog nageleverd door hun leverancier ...

volgens mij staan op hun website nog 1206 ....

Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Chris: OK, ik ben benieuwd.

Rocofan: Ik heb al contact met ze gehad maar ze hebben geen 3-rail versie meer. Ze weten ook niet zeker of ze die nog kunnen krijgen.

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Ik heb de afgelopen dagen veel mails gestuurd naar modelspoorwinkels en een aantal reacties gehad, de Mehano is nergens te krijgen.
Gisteravond zat ik nog wat winkels te bellen die donderdagavond open zijn.
Toen belde ik ook H&H in Gouda, ook geen Mehano maar wel de Märklin voor een hele scherpe aanbiedingsprijs! Daar kon ik hem op Marktplaats zelfs niet nieuw voor kopen...

Dus ik ben maar snel in de auto gesprongen om nog net voor sluitingstijd de Märklin te gaan halen! Het was de laatste!

Dus geen Mehano maar een Märklin ACTS G1206 voor mij, prachtige loc!

Koen

(volgens mij zag ik nog een forumlid bij H&H rondlopen)
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Wim, Bert, Robbert??

Je had ook wel anders bij www.modelbouwveendam.nl kunnen kijken
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Net alles weer binnen.....
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Citaat van: 2rail-Tim op vrijdag 30 januari 2009, 12:04:44
Wim, Bert, Robbert??

Je had ook wel anders bij www.modelbouwveendam.nl kunnen kijken

Volgens mij liep Bert daar rond, nu 'ken' ik hem alleen van foto's hier dus ik kan het mishebben...

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Citaat van: chris op vrijdag 30 januari 2009, 12:07:44
Net alles weer binnen.....
:shock: :shock: Dat meen je niet?!
ACTS 3-rail van Mehano zonder sound oude kleurstelling is dus bij MTE weer leverbaar??

Hmmz, dan zit ik toch een beetje te balen!

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Citaat van: 2rail-Tim op vrijdag 30 januari 2009, 12:04:44
Je had ook wel anders bij www.modelbouwveendam.nl kunnen kijken

Die hadden hem ook niet meer...

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Ja Koen, en weer uitverkocht.....
Gaat zo krankzinnig snel.....
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Hmm, nou ja, dan heb ik gelukkig toch een Märklin. :D

Ik vind stiekem de Mehano toch mooier, maar er is volgens mij bijna niet aan te komen.
En de Märklin had ik nu voor een superprijs...

Koen
Re: Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Citaat van: chris op vrijdag 30 januari 2009, 15:05:10
Ja Koen, en weer uitverkocht.....
Gaat zo krankzinnig snel.....

Komt er nog een nieuwe voorraad?
Ik vind die van mehano zeker mooier! :P.. rij er zelfs veel mee.. dan in nieuwe kleuren.
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Nog steeds onzekerheid troef mbt Mehano. Ik heb al een tijdje 3 stuks in bestelling staan bij MTE. Zojuist even gebeld met ze. Ze zijn bang dat er niks meer binnen komt. Maar: dat hebben ze wel vaker gedacht en toen stond er toch weer een doos op de stoep....

Blijven hopen....
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Nou,.. zelfs de site van Mehano ligt er nu uit. Ik zou er gewoon op rekenen dat het bedrijf,.. zoals eerder officieel is bevestigd,.. failliet is. Wellicht dat de mallen aan iemand doorverkocht worden en de G1206 toch nog geleverd gaat worden.

Groeten,
Herman
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Daar reken ik ook op, maar ja, ik hoop toch dat ik die mooie machines mag ontvangen.... Ik blijf duimen dat de postbode nog een grote door bij MTE bezorgt.

Klein leed, ik geef het toe.
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Waarom kijk je niet verder? MTE blijven hopen of gewoon op een beurs een nieuwe kopen, wel goed zoeken maar op Eurospoor genoeg gezien.  :D
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
Bij Kuijpers staan ze nog gewoon in de etalage.
Re:Mehano ACTS G1206, nog te koop?
ik heb euw... mis 2 maanden geleden nog een 7107 gekocht bij harlaar