Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?

Gestart door AlbertJan maandag 26 januari 2009, 14:53:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Het allerlaatste nieuws van Märklin Servicekundendienst.

Het volgende bericht via Email binnen 24 uur al ontvangen! :o

Bitte haben Sie Verständnis, dass wir in unserer aktuellen Situation mit dem vorläufigen Insolvenzverfahren keinen kostenlosen Austausch von Ware aus Kulanzgründen durchführen dürfen. Der von uns abgegebene Kostenvoranschlag ist daher das maximale Angebot, das wir Ihnen in dieser Situation unterbreiten können.

Het komt er dus op neer dat in de huidige situatie de Kundenservicedienst en/of Reparaturservice het gratis omwisselen uit coulance overwegingingen stomweg niet mogen! :?

Laten wij deze "aanbieding" van Märklin dan maar als steun in deze moeilijke periode van Märklin zien!

Jammer, maar voor onze prachtige hobby moeten wij dit maar over hebben.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste lezers.
Na drie weken viel eindelijk de rekening voor deze omruiling in de brievenbus!
En waar moet de betaling naar toe?
Ja inderdaad, naar Michael Pluta, THK Bebr. Märklin & Cie GmbH.

Om deze reden zal het wat langer geduurd hebben! :o

Nu maar hopen dat de verzending van de rails/wissels sneller gaat. :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nou inderdaad.
Het heeft zolang geduurd dat ik ondertussen alweer enkele kapotte railsjes heb "gevonden"...  :evil:

Ik zie de rekening tegemoet!
(Nieuwe spulletjes blijven toch altijd leuk)
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hoi Albert-Jan
Hopelijk kunnen we het zondag afhandelen
Aart
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Wat langer dan de vorige keer, maar 15 dagen na betaling is nu toch eindelijk de doos met omgeruilde C-rails gebracht!
Nog geen tijd en ruimte gehad (alles overhoop omdat bij ons thuis het voorjaar heeft toegeslagen! :shock:)  om alles uit te pakken, maar aan het gewicht te voelen moet dit wel zo'n beetje kloppen. :lol:

Dus, hoe dan ook, Märklin levert op dit moment gewoon uit! 8)

Wordt nog wel vervolgd!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Zo, even tijd genomen om de doos uit te pakken.
Behalve een vuilniszak vol met "chips" toch ook nog een aantal dozen en pakjes.



Duidelijk is te zien dat Märklin, op dit moment, allerhande verpakkingen gebruikt, van nog "stok oude" normale al een beetje vergeelde dozen tot aan de allernieuwste "150 jaar Märklin" verpakkingen! :roll:



Blijkbaar worden oude en nieuwe voorraden nu beide verkocht, de vorige keer ontving ik uitsluitend 2008 dozen, nu dus een heel assortiment jaargangen!

Maar alles lijkt aanwezig te zijn, dus nu nog verdelen en klaar! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nou Albert-Jan,

ondanks dat het niet geheel gratis was toch wel tevreden of niet dan?
En die verschillende doosjes, is weer eens wat anders dan allemaal dezelfde :mrgreen: :D

Mathijs
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Even een flinke schop in dit draadje:

Ik ben deze vakantie in Göppingen geweest, bij het Marklin "museum" (ahum) en had enkele kapotte railstukken meegenomen.
Mijn 24224 en mijn aansluitbox (24088) werden na veel moeite kostenloos omgewisseld voor nieuwe, maar mijn engelse wissel (uit de slechte periode) werd niet omgewisseld, dit was te kostbaar.
Echter, als je dan ziet hoe er met wagentjes waar het personeel zelf iets van sloopt wordt omgesprongen, dan val je zowat steil achterover. Ik had maar aangeboden om de vuilnisemmers daar te gaan legen, want men gooit het zo de vuilnisemmer in. Zelf iets wat zonder probleem te fixen is, een klusje van luttele minuten.

Gelukkig lagen er in het 2e keus gedeelte wel engelsmannen zonder doosje voor 29 euro, dus daar maar een tweetal van meegenomen.
Een uitgebreid verslag over mijn vakantie volgt wel wanneer ik tijd heb.
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Mathijs op donderdag 09 april 2009, 22:45:45

En die verschillende doosjes, is weer eens wat anders dan allemaal dezelfde :mrgreen: :D

Mathijs

Ja Mathijs, en aan is niet uit  :mrgreen:

@ Laurent: een leuke graaiwinkel, niet ?
In de Fundgrube begon de herstart van de M* hobby door de aanschaf van een startset voor mijn zoon....... 167 Euro's voor de Regional Express set i.p.v. 235 Euro. en het manco was 1 defecte wissel uit de doos gehaald en 2 nieuwe er in gepropt !

grv Huub
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Ik vond de prijzen in de officiele Shop aardig tegenvallen, exact adviesprijs, bij mijn eigen handelaar ben ik goedkoper uit.
Verder is het inderdaad een leuke graaiwinkel, dat "magazijn". Heb er flink wat meegenomen, weet al helemaal waarvoor ik ga werken, een OBB 189 (kanarie/roodborstje :P) met een scheef ledje die flink afgeprijsd was. Natuurlijk wel alles uitgebreid getest. Dubbel zelfs, want bij Modellshow Merklingen op de Gastestrecke ook nog een aantal rondjes gereden.
Oh, wat had ik gewild dat ik meer te besteden had... :P :lol: Stonden nog wat mooie rijtuigen, die ik wel had willen wisselen voor mijn metalen rijtuigen, maar helaas...

In totaal 2 keer geweest, eerst met de hele familie en later nog eens met enkel mijn vader. Beide keren met een flinke tas teruggekomen. :lol:

Voor een museum echter vond ik het flink tegenvallen. Ik vind dat je als producent toch tenminste je produkten van de laatste 25 jaar moet kunnen laten zien. Nog liever alles dat je geproduceerd hebt, maar dat is helaas niet helemaal mogelijk, gezien de leeftijd van tante :)
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Laurent op maandag 27 juli 2009, 22:23:46
...Gelukkig lagen er in het 2e keus gedeelte wel engelsmannen zonder doosje voor 2 euro, dus daar maar een tweetal van meegenomen...
:shock:

2 maar... doe mij er 20! (?2.- is toch geen geld...)
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Foutje, 29 euro... :?
Re:Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Laurent op dinsdag 28 juli 2009, 17:16:19
Foutje, 29 euro... :?

Kijk, dat zijn weer "normale" prijzen 
Laat die 20 stuks maar zitten...  :mrgreen:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Heeft er iemand dezer tijd nog rails opgestuurd. Of weet er iemand of dit nog steeds zou gelden? Nadat mijn dozen zo'n 10jaar niet meer zijn open geweest, merk ik nu dat bij het in elkaar steken zeer veel stukjes afbreken.

Mvg

Jef
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: peeters1 op dinsdag 17 juli 2012, 22:09:43
Heeft er iemand dezer tijd nog rails opgestuurd. Of weet er iemand of dit nog steeds zou gelden?

Een modelspoor kennis heeft enige maanden geleden nog een flink aantal oude kapotte rails en wissels opgestuurd, wel eerst de rekening betalen (ongeveer de helft Märklin adviesprijs en verzendkosten) en daarna wordt de splinternieuwe vervanging verzonden.
Wel eerst contact opnemen met Märklin servicedienst, daarna krijg je te horen of en hoe dit kan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.