Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?

Gestart door AlbertJan maandag 26 januari 2009, 14:53:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste C-rail rijders.
Aangezien ik voor de tweede keer een flink aantal C-rails en wissels uit periode 1996-2001 heb waarvan de kunststof delen afgebroken stukjes hebben, heb ik weer contact opgenomen met de Service Dienst van Märklin Duitsland.
Dit keer maar een klein aantal, 31 rails en 6 (kruis)wissels, dus misschien zijn er nog meer mensen die dit van plan zijn en kunnen wij samen doen.
Verzekerde verzendkosten naar Duitsland zijn ? 18,50 (ik dacht tot 10 kg)

Laat dit z.s.m. (wel deze week nog) even weten om dit te combineren.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hoi Albert Jan
Is dat nog garantie? dan kan ik mij halve baan wel opsturen


Aart
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Ik heb er nog 3 liggen die nog steeds opgestuurd moeten worden... Al een half jaar ligt het pakketje klaar :o
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Aart.
Garantie niet, coulance wel!
Märklin heeft zelf toegegeven dat er in de productie van C-rails tussen 1995-2001 een kunststof is gebruikt die na een aantal jaar hard wordt, daardoor breken vaak stukjes af.
Het is ter beoordeling van Märklin of ze deze kosteloos vervangen door nieuwe of vervangen met bijbetaling van ?

Lees anders ook even het topic hierover :  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=9856.msg157555#msg157555

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nu zat ik even te kijken en heb een aantal railtjes waarvan bv. wat stukjes van de bedding is afgebroken.
Bij controle zijn deze uit de jaren '96/'98

Nu is het meerendeel, van datzelfde bouwjaar,(nog) wel heel maar dat is dus een kwestie van tijd voor daar ook stukken van gaan afbreken..  :?
Komen alleen de kapotte delen in aanmerking voor vervanging of in principe alle rails vanuit de periode 1995 - 2001??
Kan de railbedding natuurlijk eerst allemaal te lijf gaan met een waterpomptang oid maar dat is ook weer zoiets  :lol:

Voor die paar railtjes die nu kapot zijn is het nl. goedkoper om gewoon nieuw te kopen dan om ze heen en weer te versturen ivm de verzendkosten.
Als je nu alle rail kan/mag versturen word het natuurlijk een ander verhaal..  :roll:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Onyx op maandag 26 januari 2009, 17:20:40
Voor die paar railtjes die nu kapot zijn is het nl. goedkoper om gewoon nieuw te kopen dan om ze heen en weer te versturen ivm de verzendkosten.
Als je nu ale rail kan/mag versturen word het natuurlijk een ander verhaal..  :roll:

Hallo Onyx.
Stuur gewoon een mailtje met deze vraag naar Märklin Duitsland en je hoort dan wat Märklin hier van vindt.
Ik heb een soortgelijke vraag gesteld en toen was het antwoord dat alles wat kapot is, ter beoordeling naar Märklin opgestuurd kan worden, en dat deze evt. gratis omgewisseld kunnen worden.
Je voelt het al, Märklin houdt bij dit soort claims alle mogelijkheden volledig in eigen hand.
Ook wel logisch want hier kun je natuurlijk erg veel mee sjoemelen en dat weet Märklin ook best! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Albertjan,

Waar woon jij ergens ?
Ik heb er hier nog wel die moeten opgezonden worden, maar vond
de verzendkosten te hoog voor m'n rails.
(heb er een 20-tal denk ik die moeten gewisseld worden, waaronder 2 wissels)


groeten,
Kris
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Kris.
Ik woon in het midden van het land, in het kleine stadje Nijkerk op de rand van de Veluwe.

Mocht je iets af willen spreken, is het misschien beter per PB.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
beetje ver voor mij :-( kan ik beter rechtstreeks naar tante M* sturen, ik woon namelijk ten noorden van Antwerpen, België dus. Toch bedankt voor het aanbod.

groeten,
Kris
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
hallo,

moet ik eerst een mail sturen naar tante m* of zou ik het gelijk (nadat me ouders het goed vinden) naar u moeten sturen ??

en geld het ook dat het plastic stukje aan het einde van een rails eraf is .
en ik blijf vragen stellen maar, moet je de losse kapotte stukjes ook nog hebben..

groeten Stefan
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Als ik me niet vergis gaat het alleen om rails uit bepaalde productiejaren ?
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
en kan je dat zien aan een rails ?
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo S. Kruidenier en andere,

Ja, je kunt met een heel goed gezichtsvermogen of een loupe aan de onderkant een cirkeltje vinden, waarin de laatste 2 cijfers van het productiejaar staan.

Overigens  :x  MOET  :x Märklin volgens het zg. Consumentenrecht het volgende doen: Zij moet, uitgaande van de normale levensduur van zo'n artikel ( :shock: en daar zit wel een probleem: wie bepaalt die  :shock:) het aantal verloren gegane jaren van die levensduur vergoeden. In gewoon Nederlands:

stel de acceptabele levensduur is 5 jaar
de rail is kapot na 3 jaar
dan heeft u recht op een nieuwe rail voor 3/5 van de nieuwprijs, want u heeft de rail 3 jaar kunnen gebruiken.

En nu  :? :? :? komt de adder onder het gras vandaan, nee het is een boa constrictor  :shock: :shock: :shock: U moet dan 60 % ongetwijfeld van de adviesprijs betalen, terwijl u misschien elders met korting had kunnen kopen.

Dus : zeker bij kleine aantallen, leg de slechte stukken op een dood spoor o.i.d. en koop gewoon nieuwe met een leuke korting.

Alles wat Märklin  :o méér  :o doet dan volgens Consumentenrecht moet is inderdaad coulance.

mvrgr Rob
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
okej, alles helemaal duidelijk.

ik ga niet voor die paar railzen (via iemand anders) voor een flink bedrag aan verzendkosten naar tante m* sturen.

stefan
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: s.kruidenier op zondag 01 februari 2009, 20:52:19
okej, alles helemaal duidelijk.

ik ga niet voor die paar railzen (via iemand anders) voor een flink bedrag aan verzendkosten naar tante m* sturen.

stefan

Ja, S,

Dat is nou juist het leuke. Je kan die portokosten delen met zijn allen. Zelfs per rail.
Wie de meeste rails stuurt betaalt het meeste porto.

Dus geen flink bedrag. Waarschijnlijk peanuts.

Gr
BR53

ps, AlbertJan; hier nog geen rails die in aanmerking komt.
Wel goede actie van je.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Stefan en andere reageerders.
Het is inderdaad dat Märklin, tot nu toe, alle kapotte rails/wissels uit de jaren 1995-2000 gratis, uit coulance, heeft omgewisseld!
Dus het enige wat je tot dusverre betaalde waren de verzendkosten.
Komende week doe ik mijn kapotte rails/wissels met die van anderen op de post en hoop dat Märklin deze wederom uit coulance wil vervangen.

Laat dus z.s.m. weten of je dit samen wilt doen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Mis je deze keer dan gewoon bij een volgende gelegenheid.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
hej,

ik bedoel meer de verzendkosten van mij naar albert-jan en later weer terug.

stefan
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: s.kruidenier op zondag 01 februari 2009, 20:52:19
okej, alles helemaal duidelijk.

ik ga niet voor die paar railzen (via iemand anders) voor een flink bedrag aan verzendkosten naar tante m* sturen.

stefan

Als je rails dusdanig beschadigd is dat je er niets meer aan hebt dan zou ik dat nog maar eens overwegen.
Als het een klein aantal is kan je ze nog netjes plat verpakken en versturen in een envelop.
Frankeren als briefpost dus voor ongeveer ?2.- ben je de man.
Heb je heel veel dan is het alleen maar lucratiever lijkt mij.
Verstuur je het per DHL, zelf pakketje klaar maken, ben je voor ?4.50 klaar.

Zijn allemaal de kosten niet volgens mij, zeker niet als je een hoop beschadigde rail in de hoek van je kamer ziet liggen..  :wink:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Onyx op maandag 02 februari 2009, 15:39:40
Als je rails dusdanig beschadigd is dat je er niets meer aan hebt dan zou ik dat nog maar eens overwegen.
Als het een klein aantal is kan je ze nog netjes plat verpakken en versturen in een envelop.
Frankeren als briefpost dus voor ongeveer ?2.- ben je de man.
Heb je heel veel dan is het alleen maar lucratiever lijkt mij.
Verstuur je het per DHL, zelf pakketje klaar maken, ben je voor ?4.50 klaar.

Zijn allemaal de kosten niet volgens mij, zeker niet als je een hoop beschadigde rail in de hoek van je kamer ziet liggen..  :wink:


Dit klopt helemaal!
Mijn zending, nu enige maanden geleden, was behoorlijk groot en bevatte ruim 100 rails en zo'n 25 (kruis)wissels.
Verzending naar Duitsland kostte toen ? 18,50 en ik kreeg voor ruim ?800,- aan nieuw materiaal terug, en dit allemaal uit pure coulance! 8)
Is dat service of niet?! :o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nou Albert-Jan aangezien ik (nog) niet tegen dat probleem van mijn c-rails ben aangelopen zal ik geen gebruik hoeven te maken van jouw idee, maar wil wel even kwijt dat het een slim idee is.

Mathijs
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Albert-Jan,

Heel leuk idee maar ben net te laat heb al heel wat rails onlangs weg gegooid dat door het liggen en verschuiven van de rails hier en daar de hoekjes zijn van afgebroken.

Groet Wim.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
geachte forumleden.
Ik denk niet dat het verstandig is om op dit moment spullen naar marklin te sturen. Volgens de laaste berichten zijn ze ze goed als failliet. Nieuwe rails kan je dan wel vergeten, maar je oude rails ben je ook kwijt als de curators aan de gang gaan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Wim N op dinsdag 03 februari 2009, 07:07:07
Heel leuk idee maar ben net te laat heb al heel wat rails onlangs weg gegooid dat door het liggen en verschuiven van de rails hier en daar de hoekjes zijn van afgebroken.

Hoi Wim.
Dat is jammer, had nog mooi mee gekund.
Dus je weet het hè, nooit wat weggooien zonder dat je dit op het forum hebt gechecked!?! :shock: :roll: :wink: :lol:

@Rob.
Bedankt voor de waarschuwing, zelf geloof ik niet dat dit nu al zou kunnen, Kingsbridge heeft al zoveel geïnvesteerd dat ze dit op dit moment zeker niet zullen laten gebeuren!? (hoop ik dan hè? :?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.



Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 03 februari 2009, 11:04:23
@Rob.
Bedankt voor de waarschuwing, zelf geloof ik niet dat dit nu al zou kunnen, Kingsbridge heeft al zoveel geïnvesteerd dat ze dit op dit moment zeker niet zullen laten gebeuren!? (hoop ik dan hè? :?)

Rob, je was al heel snel met deze "profetie"!
Het laatste nieuws is nogal overdonderend! :shock:

Heb nu, i.p.v. pakket met rails, een mailtje gestuurd met de vraag hoe Märklin, in de huidige situatie, met deze coulance van omwisselen omgaat.
Dus eerst maar het antwoord afwachten.
Krijgt ongetwijfeld een vervolg.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Oproep!
Wil degene die mij vandaag per Email een bericht stuurde over zijn kapotte C-rails dit opnieuw doen!
Helaas is vandaag op mijn nieuwe PC de inhoud van de mailbox per ongeluk gewist! :oops:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Van Märklin ontving ik vandaag dit bericht!

wir bedanken uns für Ihr Schreiben und für Ihr Interesse an unseren Produkten.
Unabhängig von den aktuellen Meldungen wird der Betrieb in unserem Unternehmen unverändert weiterlaufen.
Daher können Sie den Artikel bedenkenlos einsenden.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Märklin Kundenservice

Toch maar even wachten met opsturen totdat de ergste storm geluwd is! :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Mailbox weer uit de prullenbak gevist! :lol:

Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: AlbertJan op woensdag 04 februari 2009, 21:37:11
Van Märklin ontving ik vandaag dit bericht!

wir bedanken uns für Ihr Schreiben und für Ihr Interesse an unseren Produkten.
Unabhängig von den aktuellen Meldungen wird der Betrieb in unserem Unternehmen unverändert weiterlaufen.
Daher können Sie den Artikel bedenkenlos einsenden.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Märklin Kundenservice

Toch maar even wachten met opsturen totdat de ergste storm geluwd is! :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Mailbox weer uit de prullenbak gevist! :lol:


Fijn dat je de mailbox terug hebt, en volgende keer niet meer doen hoor Albert-Jan :lol:

ps bericht lijkt wel wat op dat wat joostboudewijns ontving van Marklin kijk hier maar

Mathijs
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: AlbertJan op woensdag 04 februari 2009, 21:37:11
Toch maar even wachten met opsturen totdat de ergste storm geluwd is! :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Lijkt me zeer verstandig. Niet blindstaren op positieve mailtjes van marklin zelf. Die zullen waarschijnlijk toch tot de laatste minuut blijven volhouden dat er niets aan de hand is. Kun je ze ook niet kwalijk nemen, wat moeten ze anders?
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Ik heb een (dure) loc ter reparatie bij Märklin. Gisteren toch maar even gebeld naar Duitsland.
Naast het goede nieuws dat mijn loc gerepareerd is en ondertussen zou zijn opgestuurd naar België, kreeg ik toch te horen dat alle diensten (voorlopig) gewoon verder werken. Het personeel weet ook nog niet wat hen te wachten staat en of er naakte ontslagen zullen vallen.

Guy
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste geïnteresseerden.
Het is de bedoeling om uiterlijk eind volgende week een pakket C-rails en wissels naar Märklin Duitsland te versturen.
Mochten buiten de 4 mensen die ik gemaild heb, nog meer zijn laat dit z.s.m. via PB even weten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo

Moeten de rails dan nog in de originele doosjes zitten want die heb ik niet meer allemaal.

mvg

Edzard
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Edzard.
De laatste keer heb ik alles in bundels van 10 opgestuurd, niets in OVP's.
Märklin begrijpt zelf ook wel dat vrijwel niemand de doosjes van rails lange tijd gaat bewaren.
Maar het blijft coulance van Märklin en géén garantie, dus iedere partij kapotte C_rails wordt door Märklin weer opnieuw beoordeeld en eventueel (gratis of met bijbetaling) vervangen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste hobbygenoten,

Hebben jullie er overnagedacht wat jullie in het volgende geval gaan doen:
Stel jullie sturen een pakket op met het volgende aan bv wissels.
Forumlid A 4 wissels,
Forumlid B 3 wissels,
Forumlid C 5 wissels,
Nu zegt Marklin over een paar weken ja van de 12 kapotte wissels voldoen er 2 niet aan de coulance regel.
Jullie krijgen dan dus 10 nieuwe wissels, voor wie zijn die dan?????????

Ik voorzie dus een mogelijk probleem.

Vr Gr,

Paul
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Simpel: twee wissels bijkopen, en de kosten verdelen over de drie deelnemers.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Hallo Paul.
Hier is al over nagedacht!
De rail/wissel pakketjes gaan afzonderlijk in één grote doos met daarbij een begeleidende brief op naam van diegene die dit ingeleverd heeft.
Bij Märklin Duitsland wordt dit per pakket bekeken en daarna (eventueel gratis) omgewisseld of, indien geen volledige coulance, voorstel gedaan voor een bedrag aan bijbetaling.
De vorige keer is alles gratis omgeruild en heeft Märklin retour verzendkosten voor zijn rekening genomen.

Natuurlijk is dit geen garantie voor de volgende zending, hoewel Märklin dit mij wel al schriftelijk heeft toegezegd.
Dus dit eerst maar even afwachten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste Forumleden.
Aangezien ik van iedereen, die dit toegezegd hebben, de C-rails en wissels binnen heb (en de doos vol is!) heb ik het pakket en de begeleidende brief klaargemaakt.
Maandagmorgen om 09.00 gaat dit op de post naar Märklin Duitsland.

Dus ook niets meer opsturen!

En nu maar afwachten en hopen dat de toezegging van Märklin nog steeds geldt! :roll: :wink:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 14 februari 2009, 14:47:22
...En nu maar afwachten en hopen dat de toezegging van Märklin nog steeds geldt!...

Ach, het aantal railsjes wat ik je opgestuurd heb is toch nog een redelijk aantal geworden bijelkaar.
Tot dusver kost het alleen nog maar een paar euro aan verzendkosten dus dat is (ook in deze tijden)  nog te overzien, en de mogelijkheid tot volledige omruil is natuurlijk het "risico" waard.

Kon nu sommige railstukken ook al niet eens meer in elkaar klikken, moesten dus wel vastgespijkerd worden om nog te kunnen gebruiken.

We wachten rustig af  8)
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Onyx op zaterdag 14 februari 2009, 15:58:27Kon nu sommige railstukken ook al niet eens meer in elkaar klikken [..]

Dat heb ik eens opgelost door aan weerszijden een nietje in de railbedding te drukken d.m.v. een soldeerboutje:




Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: Erik Baas op zaterdag 14 februari 2009, 22:45:13
...Dat heb ik eens opgelost door aan weerszijden een nietje in de railbedding te drukken d.m.v. een soldeerboutje:
...

Crea oplossing op zich  :)
Zou de beschadigde delen natuurlijk altijd vast kunnen leggen en fixeren middels spijkertjes oid, maar als  M* ze zo omruilt is dat stukken beter natuurlijk!
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Natuurlijk, maar deze had ik tweedehands in duitsland gekocht (via ebay), en ze waren bij het vervoer stukgegaan (waarvoor ik trouwens, na het opsturen van een foto, zonder morren een deel van het bedrag terug kreeg).
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Ben eens door mijn eigen voorraadje gegaan en wat me opviel is dat juist in de startsets die ik in de afgelopen tijd heb aangeschaft (een aantal x 29187 & de overbekende kruitvatset) een groot deel van de rails van die kwetsbare periode bleken te zijn.
Had in de laatste startset zelfs 6 goeie 24130-ers (03) en 6 "kwetsbare" 24130-ers uit 96/98..
Het lijkt dus wel of er bij de verkoop ook maar wat in de dozen gestopt wordt...  :?

Zag op Mp* een behoorlijk aantal rails aangeboden worden en heb direct gevraagd naar de productiejaren.
Blijken dus ook grotendeels van 2000/2001 te zijn, en een aantal uit 2004.
Lijkt me wel iets om rekening mee te houden bij aankoop van partijen rails.
De mogelijkheid dat er iets afbreekt aan een railsje heb je natuurlijk altijd, maar bij deze jaartallen loop je wel een veel groter risico.

Wel iets om op te letten in de toekomst dus..  :wink:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Net gezien, via Tracktrace, dat "ons" pakket al op woensdag bij Märklin afgeleverd is!
Nu maar afwachten wat Märklin doet, ondertussen maar "duimen" voor een prettige oplossing! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nou Albert-Jan ik ga je helpen hopen, zou mooi zijn als ze zelfs nu uit coulance alles vervangen 8)

Mathijs
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 20 februari 2009, 12:36:34
Nu maar afwachten wat Märklin doet, ondertussen maar "duimen" voor een prettige oplossing! :lol:

Ik denk dat Dhr. Pluta zo blij is dat "wij" onze banen niet wegdoen maar willen behouden, dat hij alles vervangt EN verdubbeld!  :mrgreen:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
optimist :lol: :lol: :lol: :lol:

Aart
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Citaat van: aart op vrijdag 20 februari 2009, 18:29:47
optimist :lol: :lol: :lol: :lol:

Aart

Tja, je moet wat in deze "barre" tijden nietwaar..  :wink:

En tot dusver is de eventuele schade te overzien, voor mij tenminste.
In het slechtste geval moet ik de kapotte rails elk vastspijkeren, en ben ik de verzendkosten kwijt.
In het beste geval daarentegen... zie boven  :mrgreen: :mrgreen:
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Beste geïnteresseerden en belanghebbenden! :cry:
Helaas vandaag bericht ontvangen van Märklin Raparaturservice.
Dit kwam in de vorm van een Reparatur-Kostenvoranschlage, oftewel een voorstel om tegen een gedeeltelijke betaling de rails en wissels te vervangen.
Snel even uitgerekend dat dit voorstel tot "omruiling" 43% van de nieuwe cat. waarde omhelst en waar bovenop ook nog eens 19% Mehrwertsteuer (BTW) komt, totaal dus zo'n 52% van de nieuwwaarde.
Ook heeft Märklin nu een rekening voor deze "Kostenvoranschlage" van ?11,90 en ook de verzendkosten worden doorberekend.

Citaat van: Onyx op vrijdag 20 februari 2009, 13:51:41
Ik denk dat Dhr. Pluta zo blij is dat "wij" onze banen niet wegdoen maar willen behouden, dat hij alles vervangt EN verdubbeld!  :mrgreen:

Deze vooruitziende blik was dus "bijna" goed, alleen het woordje verdubbelen moet vervangen worden door halveren! :roll: :wink:

Natuurlijk is de crisis bij Märklin de oorzaak van deze berekenende oplossing, maar in dit geval zal het in de meeste gevallen weinig zin hebben om dit nog eens te doen.

Maar het positieve is natuurlijk wel dat ook Märklin op de "kleintjes" gaat letten en dan hopenlijk het voorbeeld van Ahold (AH) mag gaan volgen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Ja dat is natuurlijk minder goed nieuws, maar het is nog steeds goedkoper dan nieuw kopen en bekijk het eens zo:
M* zal zijn schuld toch weer iets verminderen. (alhoewel ze geven toch een gedeelte weg dus dat klopt geloof ik niet helemaal :roll: )

Mathijs
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Helaas inderdaad. Märklin bood (in mijn ogen) hiermee ook absurd goede service, wan thet gaat om rail van 5, 10 of zelfs nog emer jaren oud. Het verbaast me dan ook niet dat het nu afgelopen is, gezien de huidige omstandigheden.

Alleen wel erg jammer dat nou net jij degene bent bij wie het ophoudt...
Gelukkig is het aanbod van Märklin inderdaad zo gek nog niet. Maar gratis omruilen was natuurlijk nog beter geweest!
Re: Wie heeft nog kapotte C-rails liggen om op te sturen naar Märklin Duitsland?
Nu waren dit wel (bijna) de laatste slechte rails die ik nog in mijn bezit had.
"Probleem" zit 'm (volgens mij) in de startsets of losse railpakketten die soms worden verkocht.
Hier heb ik de meeste slechte/beschadigde rails via verkregen.

Als ik nu rails nodig heb vraag ik eerst naar de productiejaren en ik heb nu al een aantal keren gehad dat het inderdaad (weer) de oude kwetsbare rails betrof.
Heb het dan ook niet aangeschaft maar uiteindelijk worden ook deze rails (soms in leuke losse sets met wissels etc.) toch aangeboden en verkocht.
Goed opletten dus!

8)